Daystate Grand Prix reaktywacja

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Smalcmen
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 422
Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
Tematy: 11
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Smalcmen »

Zwracam honor, pisałem "z głowy" zamiast sprawdzić i pomyliłem z AA Sxxx.
Ale na "klucz płaski" się nie zgodzę.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2973
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

Faktycznie, moja bezmyślność z tym kluczem płaskim. :one: Powinno być wkrętakiem płaskim.
krystianzach
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 197
Rejestracja: 23 lipca 2014, 19:49
Tematy: 2
Lokalizacja: Zachełmie/Goleniów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: krystianzach »

Jeżeli na wkrętak płaski to jest to śrubka calowa no.6. Dokupowałem takie imbusowe, niestety trzeba lekko łepek zeszlifować żeby tacka na śrut normalnie przylegała.
Josef pisze: 01 grudnia 2023, 19:27 Fotki wkrętów od strony lufy:
Obrazek
Obrazek
Według Ciebie te wkręty do czego mocują system?
Faktycznie, pod wkładką jednostrzałową są dwa wkręty z łbem stożkowym na klucz płaski.
System a w zasadzie blok/lufa/zamek są przykręcone tymi dwiema śrubkami do tylnej części zaworu strzałowego który jest schowany wewnątrz rury kartusza.
Było: Hatsan 90 --->Daystate X2 -->HW97--> Walther Lg Dominator
Jest: Diana 75 03'82 i coś jeszcze 8-)
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2973
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

Pod wszystkie 6 wkrętów, o których pisałem wyżej, otwory w rurze kartusza są gwintowane. To oznacza, że system jest przykręcany tymi wszystkimi 6-cioma wkrętami do rury kartusza. To, że te przednie wkręty, o których piszesz, także w jakimś stopniu mocują zawór strzałowy, nie zmienia faktu, że system jest mocowany do rury kartusza. Rozbierałem karabinek jedyny raz kilka lat wstecz i pamiętam, że zawór strzałowy jest na pewno blokowany sworzniem, którego końce widać z obu stron rury kartusza. Czy jest także blokowany tymi wkrętami, o których piszesz, nie pamiętam. Może jest tak, jak piszesz.
Na 1-ej stronie tego tematu jest link do filmiku radecka pokazującego demontaż Daystate.
dmmielec
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
Tematy: 2
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: dmmielec »

Odnośnie śrub patrząc od tyłu to teraz jest skręcone na tylnej parze czyli 2X4 mm. Następnie są 2 otwory przy porcie ładowania z którym mam problem były śruby 3mm imbus z którymi miałem problem z odkręceniem a teraz wiem że mogłem je po prostu wydłubać gwint jest 4 mm. Następna para otworów nie ma odpowiednika w kartuszu nie ma tam gwintu.
Jutro wpadnę do hurtowni śrub i kupię odpowiednie czarne.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2973
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

Jesteś pewien, że w otworach zamku od strony lufy nie ma wkrętów i w kartuszu pod nimi nie ma gwintowanych otworów? To w jakim celu byłyby wykonane otwory w tym zamku?
W Mk4 w tych otworach są wkręty krótsze i cieńsze niż w otworach od strony strzelającego. Tymi cieńszymi i krótszymi wkrętami zamek jest przykręcany do kartusza.
dmmielec
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 35
Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
Tematy: 2
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: dmmielec »

Jeszcze raz rozkręciłem było skręcone na dwie śruby z tyłu M4X25
Idąc do przodu port ładowania M3x? bo kupiłem z gwintem 16 mm i ledwo łapie na końcu a sądziłem że ty będzie M4, ktoś tam włożył M3X16 na jakiejś plastelinie lub czymś temu podobne dlatego nie wypadały a że gniazdo pod klucz też było zafajdane był problem z dobraniem imbusa 3 mm nie wchodziło a 2,5 było za luźne
Dalej M3X? prawdopodobnie długość taka jak tych M4 czyli 25 mm.
Jutro podjadę do hurtowni może uda się kupić bo z śrubami czarnymi jest problem.
I ciekawe co będzie jeszcze następne?
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2973
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

Wkręty z tyłu, "grubsze" i dłuższe niż z przodu, przechodzą swobodnie przez niegwintowane otwory w zamku i w kartuszu, a następnie wkręcane są w otwory gwintowane w aluminiowym korku tylnym, w którym usytuowany jest bezpiecznik z migającą diodą, która miga, gdy włączany lub wyłączany jest bezpiecznik.
Wkręty przednie, "cieńsze" i krótsze niż tylne, przechodzą swobodnie przez otwory w zamku i wkręcane są w gwintowane otwory w kartuszu. Długość ich jest taka, aby tylko przeszły przez twory w zamku i wkręciły się w gwintowane otwory w kartuszu i nie wystawały wewnątrz kartusza ponad jego grubość.
Jeżeli wkręty przy porcie ładowania śrutu mają łby pod klucz imbusowy i nie pasował klucz 3 mm ani 2,5 mm, to prawdopodobnie te łby są pod klucz imbusowy calowy i gwint też mają calowy.
Proponuję dokładnie sprawdzić, jakie gwinty, calowe czy metryczne, mają otwory z przodu, pod portem ładowania oraz w aluminiowym korku tylnym. Jeśli nowymi nieodpowiednimi wkrętami zniszczysz otwory gwintowane w kartuszu i w korku tylnym, narobisz sobie dużo kłopotów.
Awatar użytkownika
grodzki
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 502
Rejestracja: 22 maja 2004, 23:17
Tematy: 14
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: grodzki »

Jest tak jak pisze Josef w Daystate są śruby metryczne i calowe.
Na 100% gdzieś w wątku o MK3 są podane dokładne parametry śrub.
Ja wymieniałem te śruby i kupiłem je w sklepie werbus.pl znalazłem u siebie woreczki z oznaczeniem:

No"5 UNFx1/4" (6mm) x2szt.
No"5 UNFx5/8" (16mm) x2szt
No"6 UNFx1" (25mm) x2szt.

Trzeba poszperać na forum w tematach o Daystate i potwierdzić te wymiary.
Mam nadzieję, że pomogłem.
LG100, Airwolf MVT, FWB300S, Diana 75, Anschütz LP-@.
krystianzach
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 197
Rejestracja: 23 lipca 2014, 19:49
Tematy: 2
Lokalizacja: Zachełmie/Goleniów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: krystianzach »

Przy porcie ładowania na 150% są śruby calowe no.6. napewno w mk3, x2 orazy huntsmanie tak trafiłem.
W tym modelu chyba wszystkie 6 śrub trzymających blok jest jednakowej średnicy (sądząc po zdjęciach)
Tak jak Grodzki napisał, w webusie dostaniesz takie śruby jakie potrzebujesz. Nie idź drogą na skróty bo tylko kosztów sobie narobisz.
Było: Hatsan 90 --->Daystate X2 -->HW97--> Walther Lg Dominator
Jest: Diana 75 03'82 i coś jeszcze 8-)
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2973
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

Tak przy okazji:
co oznacza/jak odczytać rozmiar gwintu calowego, np. nr 5UNFx 5/8" (16 mm)?
UNF wiem, że to oznacza kształt gwintu calowego.
Awatar użytkownika
grodzki
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 502
Rejestracja: 22 maja 2004, 23:17
Tematy: 14
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: grodzki »

16mm to długość śruby.
LG100, Airwolf MVT, FWB300S, Diana 75, Anschütz LP-@.
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2973
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Josef »

Tak przypuszczałem. A co świadczy, jaka jest średnica zewnętrzna takiego wkrętu?
krystianzach
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 197
Rejestracja: 23 lipca 2014, 19:49
Tematy: 2
Lokalizacja: Zachełmie/Goleniów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: krystianzach »

Tylko i wyłacznie musisz sugerować się tabelami
Jak podaje jedna ze stron:
"Gwinty są określone według normy amerykańskiej ANSI B1.1. Oznaczenie "UNF - Unified National Fine" tłumaczy się jako gwint zunifikowany drobnozwojny. Gwint UNF jest odpowiednikiem europejskiego gwintu metrycznego o skoku drobnozwojnym. Stosuje się go przy produkcji łączników takich jak: śruby, nakrętki, wkręty. Zarys gwintu UNF jest trójkątny o kącie wierzchołka 60°."

Tutaj przykład na szybko znaleziony w sieci
https://marinox.pl/tabela-skoku-gwintow-calowych
Było: Hatsan 90 --->Daystate X2 -->HW97--> Walther Lg Dominator
Jest: Diana 75 03'82 i coś jeszcze 8-)
Awatar użytkownika
Dexter
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2022
Rejestracja: 11 lutego 2006, 18:00
Tematy: 7
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Daystate Grand Prix reaktywacja

Post autor: Dexter »

O średnicy śruby w tym przypadku mówi ta piątka. Śruba numer 5.

Tak. Ten system należy zbombardować napalmem, zaorać i raz na zawsze o nim zapomnieć. A jak jeszcze jakiś producent w jednym produkcie miesza metryczne i calowe to...
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”