S 400 problem
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
- Witja
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 472
- Rejestracja: 02 kwietnia 2006, 14:02
- Tematy: 12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
S 400 problem
Witam serdecznie, pojawił mi się problem z AA S 400. Klasyk, zamontowany kilka lat temu regulator od Kuffla. Strzelało toto stabilnie i bezproblemowo, ustawione na 239-240 m/s. I nagle ni stąd ni zowąd spadło na 140-145. Sprzęt stosunkowo prosty, wielokrotnie rozbierałem, mowię, poradzę sobie. Co zrobiłem: rozebrałem regulator (mycie, smarowanie, złożenie do kupy) - bez poprawy. Regulowanie śrubką z boku systemu niewiele dało, wzrosło do ok 170m/s. Kolejna sesja - wymiana uszczelek, polerka zbijaka, docieranie zaworu strzałowego, podkładka pod sprężynę zbijaka - bez poprawy, wciąż 170-175 m/s.
Mam drugi kartusz bez dziurki, tyle, że dłuższy, wymieniłem i załozyłem regulator Altaros - kuźwa, dalej bez zmian. Nawet kręcenie śrubką w regulatorze niewiele daje, cały czas 170-175. Przy odkręceniu śrubki z boku systemu na maxa wzrosło do 190 m /s. Teraz juz nie mam pomysłu gdzie tkwi problem, może ktoś też tak miał i coś podpowie.
Mam drugi kartusz bez dziurki, tyle, że dłuższy, wymieniłem i załozyłem regulator Altaros - kuźwa, dalej bez zmian. Nawet kręcenie śrubką w regulatorze niewiele daje, cały czas 170-175. Przy odkręceniu śrubki z boku systemu na maxa wzrosło do 190 m /s. Teraz juz nie mam pomysłu gdzie tkwi problem, może ktoś też tak miał i coś podpowie.
S 400
X2 merlyn - do sprzedania
remik '44
X2 merlyn - do sprzedania
remik '44
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 420
- Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
- Tematy: 11
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: S 400 problem
Zapomniałeś o jeszcze jednym parametrze a mianowicie o ciśnieniu. W tej konstrukcji manometr podaje wartość za regulatorem.
Nie pamiętam ale to ustrojstwo chyba nie ma oringa do uszczelnienia lufy ale jest na transferporcie.
Jeżeli ciśnienie jest około 90bar to właśnie w uszczelnieniach szukałabym problemu.
Nie pamiętam ale to ustrojstwo chyba nie ma oringa do uszczelnienia lufy ale jest na transferporcie.
Jeżeli ciśnienie jest około 90bar to właśnie w uszczelnieniach szukałabym problemu.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Utajonych głupców.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 504
- Rejestracja: 09 lutego 2006, 00:39
- Tematy: 72
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: S 400 problem
Może sprężyna zbijaka zużyta, pęknięta? Nieodpowiedni dobór smaru tez może hamować częsci ruchome, albo jego brak (zacieranie elementów)
Sprzęt - FWB C55 | Aeron ACZ 101 Spider | Röhm Twinmaster | Reximex RP | AA S400F | SPA P10 | Diana 100
Optyka - SWFA SS 16x42 MQ | Burris Timberline 4.5-14x32 | Vortex Diamondback Tactical 4-16x44 FFP | VectorOptics Mustang II 1-4x30 | Delta Minidot2
Optyka - SWFA SS 16x42 MQ | Burris Timberline 4.5-14x32 | Vortex Diamondback Tactical 4-16x44 FFP | VectorOptics Mustang II 1-4x30 | Delta Minidot2
- Witja
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 472
- Rejestracja: 02 kwietnia 2006, 14:02
- Tematy: 12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: S 400 problem
Wiem, że manometr tak pokazuje, zawsze patrzałem na manometr w zestawie do ładowania. Dawałem ok 160 barów. Sprężyna zbijaka jest cała i zdrowa, dołozyłem nawet dodatkową podkładkę żeby zwiększyć siłę uderzenia. Wszystko przesmarowane, nic nie chodzi na sucho
S 400
X2 merlyn - do sprzedania
remik '44
X2 merlyn - do sprzedania
remik '44
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 lutego 2016, 10:34
- Tematy: 4
- Lokalizacja: Okolice Wrocławia
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: S 400 problem
--
Ostatnio zmieniony 05 lutego 2024, 09:54 przez rokasa58, łącznie zmieniany 1 raz.
ONE SHOOT ONE MOMMENT NO MISS
- Witja
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 472
- Rejestracja: 02 kwietnia 2006, 14:02
- Tematy: 12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: S 400 problem
Wszystkie oringi wymieniłem, Przypomniałem sobie że przed wymianą regulatora na altarosa manometr pokazywał wyższe ciśnienie, takie jak w rurze przed regiem, 150-160 barów. Teraz przy altarosie manometr pokazuje też tyle ile na manometrze zestawu do ładowania. Przy regu Kuffla przed awarią manometr faktycznie pokazywał nieco ponad 100 bar.
Tulejki nie sprawdzałem, nie zdejmowałem lufy. Może to jest jakiś trop do sprawdzenia
Tulejki nie sprawdzałem, nie zdejmowałem lufy. Może to jest jakiś trop do sprawdzenia
S 400
X2 merlyn - do sprzedania
remik '44
X2 merlyn - do sprzedania
remik '44
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 420
- Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
- Tematy: 11
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: S 400 problem
Mówimy o tym manometrze?
Jeżeli tak to powinien pokazywać taką wartość.
Jeżeli pokazuje więcej albo tyle samo co manometr na przetoczce to znaczy, że regulator nie trzyma a odchudzony zbijak nie może sobie "poradzić" z ciśnieniem za iglicą i nie otwiera jej odpowiednio długo.
Jeżeli manometr pokazuje ok 100bar to biorąc pod uwagę, że awaria wydarzyła się nagle stawiam na jakieś uszczelnienie.
Jeżeli tak to powinien pokazywać taką wartość.
Jeżeli pokazuje więcej albo tyle samo co manometr na przetoczce to znaczy, że regulator nie trzyma a odchudzony zbijak nie może sobie "poradzić" z ciśnieniem za iglicą i nie otwiera jej odpowiednio długo.
Jeżeli manometr pokazuje ok 100bar to biorąc pod uwagę, że awaria wydarzyła się nagle stawiam na jakieś uszczelnienie.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Utajonych głupców.
- Witja
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 472
- Rejestracja: 02 kwietnia 2006, 14:02
- Tematy: 12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: S 400 problem
Tak, o tym. Nie jest zbyt dokładny, odkręcony i tak pokazuje 30 barów . Trochę mi namotał w głowie fakt, że na obu regulatorach jest dokładnie tak samo. Mam zamiar jeszcze raz rozebrać rega Kuffla, może coś źle złozyłem, pochylę się jeszcze nad tą tulejką lufy. Uszczelnienia wykluczam, zmieniłem wszystkie oringi, dotarłem zawór strzałowy. Już mi koncepcji brakuje i wiatru w butli, ładowałem i spuszczałem powietrze chyba ze 20 razy
S 400
X2 merlyn - do sprzedania
remik '44
X2 merlyn - do sprzedania
remik '44
- Yurko
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1424
- Rejestracja: 21 czerwca 2018, 20:36
- Tematy: 33
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: S 400 problem
Moim zdaniem, jeśli masz rurę bez dziurki lepiej sprawdzić wiatrówkę bez regulatora. Altaros nie jest żadnym pewniakiem. Potrafi się zepsuć leżąc w szufladzie.
I może też lepiej teraz sprawdzić coś innego niż kolejny raz męczyć reg od Kuffla. Ja bym obstawiał przeszkodę w transferporcie. Może obrócona lufa? Ale nie jestem specem od AA więc tylko tak...
I może też lepiej teraz sprawdzić coś innego niż kolejny raz męczyć reg od Kuffla. Ja bym obstawiał przeszkodę w transferporcie. Może obrócona lufa? Ale nie jestem specem od AA więc tylko tak...
"Nie ma nic bardziej praktycznego niż dobra teoria" Ludwig Eduard Boltzmann (1844–1906)
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 420
- Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
- Tematy: 11
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: S 400 problem
Jeżeli nie ruszałeś lufy to jak wymieniłeś oring oring uszczelniający popychacz?
Próby bez rega mogą się nie udać bo po pierwsze masz usunięty garnek a po drugie (jak pisałem wcześniej) odchudzony zbijak może sobie nie poradzić z ciśnieniem, chyba że nabijesz do powiedzmy 100barów.
To, że wymieniłeś wszystkie nie znaczy wcale, że zrobiłeś to dobrze, nie zarzucam Ci niewiedzy tylko po prostu podczas zakładania mogło się coś "podwinąć".
Próby bez rega mogą się nie udać bo po pierwsze masz usunięty garnek a po drugie (jak pisałem wcześniej) odchudzony zbijak może sobie nie poradzić z ciśnieniem, chyba że nabijesz do powiedzmy 100barów.
To, że wymieniłeś wszystkie nie znaczy wcale, że zrobiłeś to dobrze, nie zarzucam Ci niewiedzy tylko po prostu podczas zakładania mogło się coś "podwinąć".
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Utajonych głupców.
- Witja
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 472
- Rejestracja: 02 kwietnia 2006, 14:02
- Tematy: 12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: S 400 problem
Garnka nie mam i nie ma skąd wziąć, choćby do prób. Można kupić w Wielkiej Brytanii, koszt przesyłki niemały. Generalnie jeśli chodzi o części do S 400 to jest w naszej częsci Europy cienko. Dostępne tylko spręzyny zbijaka i uszczelki.
Faktycznie nie zmieniłem uszczelki popychacza a to tylko dlatego, że zimą karabinek był w spa u rusznikarza i to zrobił. Przynajmniej tak mam w papierach. Wypadałoby dla pewności wymienić i to, choć jak sprawdzałem piórkiem to przedmuchu nie zauważyłem. Awaria była nagle, podczas strzelania do papieru przestrzeliny nagle zrobiły się na dole kartki. Więc przekręcenie lufy też wykluczam. Ale też dla pewności sprawdzę. Biorę też pod uwagę nowy reg z serwisu wiatrowego, czas pokaże do czego dojdę.
PS. A może ma któs zwymiarowany garnek, to bym "se"wystrugał
Faktycznie nie zmieniłem uszczelki popychacza a to tylko dlatego, że zimą karabinek był w spa u rusznikarza i to zrobił. Przynajmniej tak mam w papierach. Wypadałoby dla pewności wymienić i to, choć jak sprawdzałem piórkiem to przedmuchu nie zauważyłem. Awaria była nagle, podczas strzelania do papieru przestrzeliny nagle zrobiły się na dole kartki. Więc przekręcenie lufy też wykluczam. Ale też dla pewności sprawdzę. Biorę też pod uwagę nowy reg z serwisu wiatrowego, czas pokaże do czego dojdę.
PS. A może ma któs zwymiarowany garnek, to bym "se"wystrugał
S 400
X2 merlyn - do sprzedania
remik '44
X2 merlyn - do sprzedania
remik '44
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 420
- Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
- Tematy: 11
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: S 400 problem
Kolego, jeszcze raz rozbierz go na czynniki pierwsze i złóż bo obawiam się, że coś gdzieś poszło nie tak.
Zastanawia mnie co innego, z tego co pamiętam to Kuffel robi regi wymagające odpowietrzenia (moim skromnym zdaniem to żaden reg nie będzie pracował poprawnie bez odpowietrzenia) a konstrukcja kartusza uniemożliwia to "po gwincie" więc jak to działa?
Zastanawia mnie co innego, z tego co pamiętam to Kuffel robi regi wymagające odpowietrzenia (moim skromnym zdaniem to żaden reg nie będzie pracował poprawnie bez odpowietrzenia) a konstrukcja kartusza uniemożliwia to "po gwincie" więc jak to działa?
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Utajonych głupców.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 lutego 2016, 10:34
- Tematy: 4
- Lokalizacja: Okolice Wrocławia
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: S 400 problem
--
Ostatnio zmieniony 05 lutego 2024, 09:55 przez rokasa58, łącznie zmieniany 3 razy.
ONE SHOOT ONE MOMMENT NO MISS
- Yurko
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1424
- Rejestracja: 21 czerwca 2018, 20:36
- Tematy: 33
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: S 400 problem
Kolega w pierwszym poście napisał, że ma dwa kartusze...
"Nie ma nic bardziej praktycznego niż dobra teoria" Ludwig Eduard Boltzmann (1844–1906)
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 420
- Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
- Tematy: 11
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: S 400 problem
Racja, jakoś źle to zrozumiałem ale to i tak nie zmienia faktu, że ma odchudzony zbijak więc eksperymenty z garnkiem i tak nic nie dadzą.
Załóż kartusz bez dziury, napompuj do 95-100bar, strzel. Jak będzie dobrze to coś z mechaniką a jak źle to na bank, któreś uszczelnienie. Over.
Był nawet nie dawno w dziale K/S i bardzo długo tam wisiał, nie pamiętam czy się sprzedał.
Załóż kartusz bez dziury, napompuj do 95-100bar, strzel. Jak będzie dobrze to coś z mechaniką a jak źle to na bank, któreś uszczelnienie. Over.
Może właśnie dlatego są najniżej punktowane w rankingu regulatorów.
Był nawet nie dawno w dziale K/S i bardzo długo tam wisiał, nie pamiętam czy się sprzedał.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Utajonych głupców.