krzysiek_-199 pisze: ↑21 lutego 2023, 09:54
Jakim kołkiem? Lufa do korpusu jest po bokach przyspawana dwoma punktowymi spawami i oszlifowana co dokładnie widać. A są jakieś HW 97 niefabryczne?-pierwsze słyszę -chyba nie miałeś tej wiatrówki w rękach. .
Należysz do pokolenia,które wierzy we wszystko,co zobaczy. Te spawy o których piszesz,to obspawany kołek,który trzyma rurę systemu i kostkę.
A lufa do kostki jest przymocowana takim małym kołkiem i to tam powstaje z czasem luz.
HW 77 miałem
Owszem jest tak jak napisałeś. Ale nie widziałem jeszcze przypadku aby lufa się w kostce obluzowała w 77 czy 97. Ona jest tak wprasowana w kostkę na beton, że ten zaspawany kołek jest tam średnio jak dla mnie potrzebny. Dodatkowe wklejenie lufy na loctite by wyszło na to samo jako dodatkowe zabezpieczenie. Natomiast spawy trzymają kostkę wraz z lufą w korpusie i jeśli one puszczą pływa kostka, a z nią lufa. Wtedy się to kołkuje. jest to bolączka tego modelu, choć w ostatnich latach nie było żadnego przypadku pęknięcia. Zdarzało się to kilka lat do tyłu. Jakaś lipna seria widocznie.
Czy Pistolety też powinno się smarować jeśli mają w środku niektóre elementy z tworzywa sztucznego? Bo obudowa jest stalowa, sprężyna wiadomo, ale tłok czy jakieś inne przekładki są z gumy + plastik.
Witam wszystkich.
Przeczytałem ten wątek od początku do końca i nie ma tu słowa o smarch teflonowych (stosowane np do prowadnic hamulcowych).
Nie sprzedaje takich smarów i nie reklamuje.
W teorii są odpowiednie do samrowania części metalowych,plastików i gumy (uszczelki). "Film smarny" (nie wiem czy to poprawna terminologia) pozostający po przesmarowaniu powierzchni, pozostaje na niej zdecydowanie dłużej niż smar silikonowy i dużo lepiej zmniejsza tarcie. Wydawało by się ze będzie super przynajmniej do uszczelki tłoka? Ktoś może używa? Jeśli tak to z jakim skutkiem. Czy może są jakieś przeciwwskazania?
Dzień Dobry.
Pytanie do speców z praktyką.
Z wcześniejszych informacji wynika, że w komorze sprężanie nie może być żadnego smaru z powodu jego spalania się w lufie przy wystrzale. Ale w oryginalnej instrukcji Crosmana znalazłem takie zalecenie
tekst oryginalny
4. Your air rifle will maintain proper function longer if you oil it every 250 shots.
a. Apply one drop of Crosman RMCOIL (available at crosman.com) into the compression chamber (Fig. 9).
po naszemu:
4. Twoja wiatrówka będzie dłużej działać prawidłowo, jeśli będziesz ją oliwić co 250 strzałów.
A. Nałóż jedną kroplę Crosman RMCOIL (dostępny na crosman.com) do komory sprężania (ryc. 9).
MKos pisze: ↑10 lutego 2024, 20:25
Z wcześniejszych informacji wynika, że w komorze sprężanie nie może być żadnego smaru
Niby tak,ale zawsze coś tam kapnie na uszczelkę a najlepiej ,to widać jak się rozbierze taką wiatrówkę - nawet po profesjonalnym tuningu.
Ale o dziwo, nic nie dizluje. Możesz dać np. taki smar PTFE,kapkę rozetrzeć na uszczelce po zew stronie,możesz dać w to miejsce mieszankę grafitu i oleju syntetycznego.
ptf.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Senio pisze: ↑07 lutego 2023, 10:35
Fabryczne gamo ery nowożytnej. Większość fabrycznych systemów tak wygląda bo nikt tam niczego nie pasuje. A nawet jak się spasuje większość sprężyn jest ściskana powiedzmy w 70-80%. Więc mają tendencję do wybaczania, a więc dociskania tłoka do ścianki cylindra, a więc tarcia cały czas. To jest bardzo ładny stan jeszcze bo nowe. Po przebiegu "wąż" potrafi mieć odchylenie kilka centymetrów po wyjęciu.
Hejka
Wiem, że temat z roku ubiegłego, ale może ktoś odpowie...
Czytam sobie ciekawe rzeczy i widzę powyższą fotkę. I tu pojawia się u mnie pytanie:
1. Czy te wygięcie sprężyny to efekt słabego materiału/grubości druta/długości sprężyny? (za długa i to powoduje za duży ścisk i wygięcie?)
2. Wytarcie na tylnej części tłoka to efekt nieprawidłowego smarowania/braku prawidłowej średnicy tłoka w stosunku do korpusu wiatrówki?
Wygięcie sprężyny to złe prowadzenie sprężyny, a w zasadzie jego brak. To coś co robi za prowadnicę na foto jest prowadnicą po chińsku zrobioną czyli żadną. Wtryskarka i następny. Dać jak najmniej za jak najwięcej to takie motto dzisiejszych czasów. Ważne że zera na koncie się zgadzają u tego co to produkuje.
Tłok trze o cylinder i zawsze będzie się tam szorował. Smar jedynie poprawia jego pracę. Dlatego stosuje się często w tym miejscu pierścienie ślizgowe.
Dziękuję za naświetlenie sprawy. Mam u siebie podobne objawy i chciałem dowiedzieć się, jak temu zaradzić. Okazuje się, że dobrym pomysłem było zamówienie przeze mnie nowej sprężyny z prowadzeniem i kapeluszem.