Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

realone
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 155
Rejestracja: 21 kwietnia 2008, 23:56
Tematy: 5
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: realone »

Nestety nie udało mi sie znaleźć poliamidu o takiej grubośći a obdzwoniłem chyba z 10 firm, najcieńszy jaki mają to 0.5mm,więc może zamówie te 0.5 i zeszlifufuję dyszkę.
AA PROSPORT + DOT
STEYR CHALLENGE HFT + LEUPOLD EFR
realone
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 155
Rejestracja: 21 kwietnia 2008, 23:56
Tematy: 5
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: realone »

Kupiłem polamid 0.5 mm i zeszlifowałem go na około 0.4 mm . Zrobiłem peta ale po założeniu nie zapina się system.
Czy to oznacza że 0.4 mm to jest jeszcze za grubo i sprężyna nie ma miejsca żeby sie rozprężyć przy zaciąganiu i nie pozwala cofnąć zaczep tłoka do spustu ?
AA PROSPORT + DOT
STEYR CHALLENGE HFT + LEUPOLD EFR
bruno_Hof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 524
Rejestracja: 02 lutego 2023, 21:43
Tematy: 7
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: bruno_Hof »

realone pisze: 11 kwietnia 2024, 18:24
Czy to oznacza że 0.4 mm to jest jeszcze za grubo i sprężyna nie ma miejsca żeby sie rozprężyć przy zaciąganiu i nie pozwala cofnąć zaczep tłoka do spustu ?
Prawdopodobnie przeszkadza podkładka przed kapeluszem,lub ząbki osłony .
HW95K HW50S Typhoon FT.
realone
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 155
Rejestracja: 21 kwietnia 2008, 23:56
Tematy: 5
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: realone »

Ale co ma do tego podkładka lub ząbki - nie rozumiem
edit . ok masz na myśli to że poprostu nie ma miejsca żeby cofnąć tłok ? nie chodiz o to że sprężna ma ciaśniej w tłoku ?

wyciagnieta i dałem nawet mniejszy kapelusz i dalej sie nie zapina.
AA PROSPORT + DOT
STEYR CHALLENGE HFT + LEUPOLD EFR
Janusz473
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Reactions:
Posty: 4
Rejestracja: 11 października 2023, 21:02
Tematy: 0
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: Janusz473 »

Obstawiałbym to o czym wcześniej pisałem, ściskana sprężyna zwiększa swoją średnicę, po założeniu "PET'a luz między sprężyną a tłokiem zanikł.
Możesz spróbować zastosować cieńszy "PET" na próbę, nawet z jakieś cieńszej blachy miedzianej lub mosiężnej zamiast tego zastosowanego przez Ciebie, jeżeli by zadziałało można spróbować poszukać właściwego materiału w odpowiedniej grubości
Pozdrawiam
Janusz
realone
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 155
Rejestracja: 21 kwietnia 2008, 23:56
Tematy: 5
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: realone »

Z tym nie bedzie problemu jutro zeszlifuję w pracy na szlifierce na 0.3 i zobaczymy.
AA PROSPORT + DOT
STEYR CHALLENGE HFT + LEUPOLD EFR
bruno_Hof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 524
Rejestracja: 02 lutego 2023, 21:43
Tematy: 7
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: bruno_Hof »

realone pisze: 30 marca 2024, 14:11 Dziękuję info z podkładką bardzo cenne. Spróbuję zamontować u siebie takiego peta. Średnica wewnętrzna tłoka to 21.2 mm . Średnica zew. Otevy to 20.4 więc jest miejsce. Teraz chyba najtrudniejsza rzecz to znaleźć arkusz polamidowy 0.4 mm. .
Po sprzedaży TX-sa ,została mi sprężyna z SW /Kratos/,jej zew. fi,to 21,5mm. Osłona pet jaka była w nim zamontowana ma 0,4mm i jeśli tłok TX i PS jest ten sam,to w Twoim przypadku musi działać.
Pisałeś mi na pw,że zakładasz osłonę,bo pękła już druga sprężyna /otewa/ przy kapeluszu. Sadzę,że jest rozhartowana w tym miejscu. Na przyszłość,po zakupie zestawu, lepiej samemu zahartować i odpuścić.
Pozdrawiam
HW95K HW50S Typhoon FT.
realone
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 155
Rejestracja: 21 kwietnia 2008, 23:56
Tematy: 5
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: realone »

W taki razie nie rozumiem dlaczego system się nie zapina . Wyraźnie dochodzi do pewnego momentu i koniec . Co może go blokować . Jedyna opcje to chyba zbyt mało miejsca w tłoku przez peta ale z drugiej strony u Ciebie działało .?

Prosport chyba ma taką samą średnicę wew. Tłoka co tx.
http://dgstbeaver.pl/forum/showthread.php?tid=513

Średnica Wew . 21.59 cm . Tx200/mk3
AA PROSPORT + DOT
STEYR CHALLENGE HFT + LEUPOLD EFR
bruno_Hof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 524
Rejestracja: 02 lutego 2023, 21:43
Tematy: 7
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: bruno_Hof »

Spróbuj włożyć tylko sprężynę z kapeluszem i petem,bez podkładki.
HW95K HW50S Typhoon FT.
realone
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 155
Rejestracja: 21 kwietnia 2008, 23:56
Tematy: 5
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: realone »

Tak zrobiłem dałem bez podkładek i dalej się nie zapina :583:
AA PROSPORT + DOT
STEYR CHALLENGE HFT + LEUPOLD EFR
bruno_Hof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 524
Rejestracja: 02 lutego 2023, 21:43
Tematy: 7
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: bruno_Hof »

No to teraz,bez osłony :-D
HW95K HW50S Typhoon FT.
realone
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 155
Rejestracja: 21 kwietnia 2008, 23:56
Tematy: 5
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: realone »

He he :) dam cieńsza zamowiłem formatki z blachy mosiężnej 0.2 i 0.3 mm nie poddam się tak łatwo.
AA PROSPORT + DOT
STEYR CHALLENGE HFT + LEUPOLD EFR
bruno_Hof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 524
Rejestracja: 02 lutego 2023, 21:43
Tematy: 7
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms TX200 i Pro Sport wymiana uszczelki oring.

Post autor: bruno_Hof »

realone pisze: 13 kwietnia 2024, 13:19 He he :) dam cieńsza zamowiłem formatki z blachy mosiężnej 0.2 i 0.3 mm nie poddam się tak łatwo.
Kiedyś też robiłem,to z tej blachy,tylko na allegro zamiast 0,2,gość przysłał 0,4. Można ją polutować,ale słabo wyciszy.
HW95K HW50S Typhoon FT.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”