Problem z o-ringiem w ósemce HW100

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
Jka
Administrator
Administrator
Posty: 5582
Rejestracja: 25 lipca 2003, 11:39
Tematy: 117
Lokalizacja: Ustka
Grupa: Administratorzy

Post autor: Jka »

michalh pisze:Dzieje się i jest to nieuniknione, z oryginalnym tłumikiem i bez ósemki POI na 40m obniża się o około 1,5cm
Dzięki za odpowiedz.

Tak myślałem że będzie to nieuniknione.
No to na 50m. będzie tego już trochę.
Chyba w takim razie dam sobie spokój z 8 ósemką, fabryka dała to niech siedzi.

Jka
Ludzie dzielą się na tych co żyją co umarli i tych co pływali po morzach i oceanach.....

app.php/rules
Awatar użytkownika
duber
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 7916
Rejestracja: 21 czerwca 2009, 17:03
Tematy: 29
Lokalizacja: Świebodzin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: duber »

Ja jeszcze nie sprwdzalem różnicy,za zimno aby w las jechać
Druga sprawa na mrozie prędkość spada i sprawdzenie było by miarodajne...
Z drugiej strony nie zauważyłem aby lufa sie podpierała w ósemce na tyle aby zmienił sie punkt celowania
Ale czytając zagraniczne fora jak wywlali sam oring to każdy miał inną szczeline między ósemką a lufą
Tak więc jednemu może i opadnie innemu się podniesie...tak mniemam
Awatar użytkownika
Beorn
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: 17 grudnia 2009, 11:04
Tematy: 0
Lokalizacja: podlaskie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Beorn »

Jak to w życiu , a mi wczoraj przy -15 zamarzł .
auto i semi-auto fan
Awatar użytkownika
Tomek_tom
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 25 lipca 2013, 22:06
Tematy: 0
Lokalizacja: Sanok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Tomek_tom »

Na ostatnich zawodach w Łazach w mojej hawajce prędkość spadła o 10 m/s (do 230) przy temp ok 5 st.C. Okazało się że winne są temu wszelkie smary na zbijaku i na elementach z nim współpracujących. Więc razem z Danym wyczyściliśmy HW100 ze wszelkich smarów i nałożyliśmy tylko delikatny film na części zbijaka stykające się z obudową (gniazdem). Po tej operacji ustawiliśmy karabinek na 244 m/s i w niedzielę pojechaliśmy na testy. Przy temp -10 st.C karabinek strzelał bardzo dobrze, bez żadnych zacięć czy jakichkolwiek oporów. Po 2 godzinnym strzelaniu sprawdzamy prędkość i jest nadal 242 - 244 m/s :P :) więc praktycznie prędkość się nie zmieniła .

Podsumowując:
Wyczyśćcie swoje Hawajki ze zbędnych (czyt. prawie wszystkich) smarów bo jak powszechnie wiadomo smary w niskich temp gęstnieją (czyli spowalniają zbijak) lub jak u Beorna zamarzają :wink:
hugo
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: 17 marca 2012, 15:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: hugo »

pytanie do Tomek_tom: w jakiej temp. ustawiałeś prędkość 244 ? (bo jeżeli w temp. "pokojowej" to brak reakcji na różnice 30 stopni jest wyczynem)
Awatar użytkownika
Tomek_tom
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 25 lipca 2013, 22:06
Tematy: 0
Lokalizacja: Sanok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Tomek_tom »

w warsztacie temp ok 15 st.C więc różnica ok 20-25 st.. ...brak reakcji ... kilka strzałów było z prędkością 242 m/s czyli teoretycznie prędkość spadła o 2 m/s (co jak dla mnie jest pomijalne). I jeszcze raz podkreślam wszelkie spadki prędkości (według mnie) są spowodowane gęstniejącym smarem który spowalnia zbijak (to samo zjawisko zachodzi w silnikach samochodowych; w zimie olej gęstnieje i auto ciężej odpala)
Awatar użytkownika
witboj
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Posty: 6036
Rejestracja: 02 sierpnia 2007, 22:12
Tematy: 158
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Ekspert Wiatrówki

Post autor: witboj »

Smary to podstawowy powód. Ameryki nie odkryłeś -pisze się o tym na tym forum co najmniej od 5 lat. Ale smary to nie wszystko. Fizyki się nie oszuka a prędkość w zimie będzie spadała, chodzi tylko o to, żeby te spadki były pomijalne.
Awatar użytkownika
Tomek_tom
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 25 lipca 2013, 22:06
Tematy: 0
Lokalizacja: Sanok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Tomek_tom »

Wiem że pisze się o tym na forum bu tu to wyczytałem, prawdopodobnie nawet z Twoich postów :P a dla niektórych może to bedzie ponowne odkrycie Ameryki...
Awatar użytkownika
PawelW
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 7524
Rejestracja: 26 lutego 2006, 11:40
Tematy: 107
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: PawelW »

@hugo
(bo jeżeli w temp. "pokojowej" to brak reakcji na różnice 30 stopni jest wyczynem)
Nie jest. Jak powiedział Witek
chodzi tylko o to, żeby te spadki były pomijalne
I nie dotyczy to tylko HW100. W Daystate jak i w Waltherze LG300 odpowiednie smarowanie przekłada się na pomijalne różnice prędkości.
Awatar użytkownika
jarni8
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 17 stycznia 2023, 22:34
Tematy: 5
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Problem z o-ringiem w ósemce HW100

Post autor: jarni8 »

Złota łopata zapewne mi się leży za odkopanie tego tematu ;laughing:

Znalazłem coś takiego w internetach
osemka.JPG
Ktoś stosował? Jakie rezultaty? Czy POI się zmieniło? Na plus wydaje się to, że jednak system z kartuszem jest trzymany w 2 miejscach (system i obejma kartusza), wiec stabilniej niż bez ósemki na jednej śrubie. Ale czy lufa niepodparta nie zaczyna spoglądać w dół?

Inne pytanie w zasadzie przeciwne do powyższego. Czy mając założoną 8kę z oringiem na lufie zauważył ktoś, że POI przesunęło się przy zmianie temperatury (zmiana twardości gumy) :?:

Pozdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
HW100T + BE 6-24x40AO MD
Awatar użytkownika
witboj
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Posty: 6036
Rejestracja: 02 sierpnia 2007, 22:12
Tematy: 158
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Ekspert Wiatrówki

Re: Problem z o-ringiem w ósemce HW100

Post autor: witboj »

To może na próbe zacznij ot tańszej wersji:
https://www.ebay.ie/itm/133956002396?ha ... R-ixsIngYQ
Smalcmen
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
Tematy: 13
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Problem z o-ringiem w ósemce HW100

Post autor: Smalcmen »

Jak znajdę to Ci wyślę za free.
Na pewno miałem i jak ktoś tego wcześniej nie "wyłudził" to się znajdzie.

Edit: jednak ktoś wyłudził i nawet się do tego dzisiaj przyznał więc na chwilę obecną temat nieaktualny.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Awatar użytkownika
jarni8
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 17 stycznia 2023, 22:34
Tematy: 5
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Problem z o-ringiem w ósemce HW100

Post autor: jarni8 »

Temat rozwiązany. Najtańszy sposób to zakup drugiej ósemki za 50 zł (lub ucięcie pierwszej, bo i tak jest docelowa) i ucięcie jej tak, żeby zostało większe pół obejmy kartusza, dzięki czemu siedzi stabilnie i nie wypada. Po ucięciu zrobiłem wygładzenie końcówek, wklejenie na końcach oringa i zapodanie cieniutkiego filmu z olejku silikonowego na ten oring. Efekt? Wygląda ładnie, trzyma pewnie kartusz, lufa uwolniona a koszt znikomy. Oczywiście można też wyjąć oring i strzelać jak jest, ale ja montując Bushnella Elite 4-24x40 na montażu średnim musiałem się pozbyć tej górnej części, bo mi lupa wadziła o górę ósemki i nie dało się osłon na szkła założyć ;)
HW100T + BE 6-24x40AO MD
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”