Pozwolenie kolekcjonerskie - decyzja WPA Opole

Moderator: Moderatorzy WBP

Dropsety
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Reactions:
Tematy: 1
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy

Pozwolenie kolekcjonerskie - decyzja WPA Opole

Post autor: Dropsety »

Witam. Jestem po raz pierwszy na forum więc cześć wszystkim. Mam pytanie odnoście treści listu który dostałem od WPA Opole. Na początek wyjaśnię, że jest to moje pierwsze pozwolenie na broń i jestem laikiem w wielu kwestiach. Pod koniec sierpnia złożyłem do WPA wniosek o pozwolenie na broń do celów kolekcjonerski wnioskując o broń z bocznym zapłonem do 6mm oraz centralnym do 12mm - nic więcej. Po miesiącu czasu otrzymałem odpowiedź że postępowania w sprawie wydania pozwolenia na broń sportową do celów kolekcjonerskich nie można zakończyć bez egzaminu za znajomości przepisów. Nie bardzo rozumiem dlaczego broń "sportową do celów kolekcjonerskich" skoro składałem wniosek tylko o kolekcjonerkę ?? Czy termin do 25 listopada oznacza że do tej daty mają czas na organizację egzaminu czy jest to jakiś wywód opóźniający załatwienie sprawy ? Poniżej zamieszczam treść listu który dostałem od WPA Opole. Będę wdzięczny za rozszyfrowanie dla mnie listu ponieważ nie bardzo to rozumiem. Dziękuje i pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Myszoskoczek
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Pozwolenie kolekcjonerskie - decyzja WPA Opole

Post autor: Myszoskoczek »

Terminy podawane przez WPA trzeba traktować niezobowiązująco. :wink: Pewnie jeszcze nie raz takie pismo z przedłużeniem terminu dostaniesz, czy to dzielnicowy się będzie ociągał, czy krajowy rejestr karny, czy może właśnie termin egzaminu będzie później.

Co do ich odpowiedzi to jeśli interesuje Cię coś więcej niż:
a) bocznego zapłonu z lufami gwintowanymi, o kalibrze do 6 mm,
b) centralnego zapłonu z lufami gwintowanymi, o kalibrze do 12 mm,
c) gładkolufowej,