Drodzy Użytkownicy,

Uprzejmie informujemy, że Administracja forum dyskusyjnego miłośników broni i strzelectwa "FORUM-BROŃ.PL" ogłasza konkurs na nowe LOGO. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego znaku graficznego "FORUM-BROŃ.PL".
Szczegóły dotyczące konkursu znajdują się w tym temacie.
Zapraszamy :-D

Kartusze PCP

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Krzychu68
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 2011-02-21, 20:20
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kartusze PCP

Postautor: Krzychu68 » 2011-02-21, 20:59

Witam Szanowną Brać Strzelecką! Zamierzam dokonać zakupu pierwszego w moim żywocie karabinka PCP. W grę wchodzą AA EVO, FWB P70 oraz Walter LG300. Chciałbym się dowiedzieć od znawców tematu czegoś na temat kartuszy tych karabinków. Mianowicie, wiem iż AA ładowany jest bez demontażu kartusza, jak jest w przypadku pozostałych? I jeszcze jedno pytanie, mianowicie: jak zachowują się gwinty kartuszy, które należy przed każdym ładowaniem zdemontować z jednostki, a po ładowaniu zamontować? Pytania moje powstały wskutek tego, iż użytkuję FWB C20, gdzie po latach użytkowania, uległy degradacji wspomniane gwinty. Nauczony doświadczeniem, wolę zapytać mądrzejszych, niźli odkrywać kontynenty na nowo. Będę wdzięczny za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 2011-02-21, 21:06 przez Krzychu68, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Andrzej
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 2009-03-31, 05:51
Lokalizacja: Warszawa/Bielany
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Andrzej » 2011-02-21, 22:19

W FWB np: 70 czy 700 kartusz wykręcasz.
Chyba , że będziesz miał kartusz typu "Quick Fill".
W tym przypadku możesz napełniać kartusz bez odkręcania od karabinka.
Wielokrotnie wykręcałem i wkręcałem kartusze w swoich karabinkach - niczego
niepokojącego nie zauważyłem.
Pozdrawiam
Andrzej


Awatar użytkownika
NEO
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 2813
Rejestracja: 2008-12-21, 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: NEO » 2011-02-21, 22:30

Walther LG300 wykręcany. Co jakiś czas delikatnie smaruję gwint takim białym smarem Feinwerkbau. Przeważnie w chwili gdy nie mogę go łatwo wykręcić z karabinka. Generalnie przez długie lata nic nie powinno się złego dziać podczas wkręcania i wykręcania, no chyba że piachu się Ci dostanie gdzieś na gwinty.
"A ja tam nie zrezygnuję, za 45 zł czy ile tam składka wynosi to kupię jeden bilet na jakiś kabaret, a tu mam prenumeratę roczną." - NEO


Awatar użytkownika
hexer
Użytkownik komercyjny
Użytkownik komercyjny
Posty: 4270
Rejestracja: 2003-06-25, 18:39
Lokalizacja: Bestwig/Rybnik
Grupa: Użytkownik komercyjny
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: hexer » 2011-02-22, 08:24

NEO pisze:Walther LG300 wykręcany. Co jakiś czas delikatnie smaruję gwint takim białym smarem Feinwerkbau. Przeważnie w chwili gdy nie mogę go łatwo wykręcić z karabinka. Generalnie przez długie lata nic nie powinno się złego dziać podczas wkręcania i wykręcania, no chyba że piachu się Ci dostanie gdzieś na gwinty.

O to to to :-D


Awatar użytkownika
witboj
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Posty: 6040
Rejestracja: 2007-08-02, 22:12
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: witboj » 2011-02-22, 09:59

Ten smar o którym pisze Neo poleca też serwis Steyra. Ale jest jedno "ale". Niestety większość rozwiązań było tworzone z myślą o "sterylnych" warunkach w jakich odbywa się Kpn10. Smary na gwincie mają jedną poważną wadę - do smaru łatwiej przyczepia się brud. Dlatego najważniejsze jest dbać o czystość gwintu. Oczywiście są specjalne smary do których brud czepia się mało lub prawie wcale. Np. ja oststnio czyszczę dokładnie i tylko psikam suchym teflonem.


Arek D
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 2009-03-11, 22:47
Lokalizacja: Rybnik
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Arek D » 2011-02-27, 18:19

korzystając z tego że temat "kartusze pcp" już istnieje chciałem się zapytać z jakiej stali wykonane są kartusze szczególnie mi chodzi o cz i at44 bo jakoś doszukać się nie mogę a i jeśli będzie więcej informacji na temat innych modeli to na pewno ktoś skorzysta z góry dziękuje
cz 200 BiG Nikko ;-)

Złodziejom zza biurek mówimy stanowczo NIE



  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post
  • Tytanowe kartusze
    autor: kłapek » 2016-02-03, 20:42 » w Wiatrówki
    14
    1230
    autor: kłapek Wyświetl najnowszy post
    2016-03-13, 20:48
  • AirArms Domino 4 kartusze
    autor: Marin205 » 2014-11-17, 08:30 » w FAC
    15
    4615
    autor: rravv21 Wyświetl najnowszy post
    2014-11-21, 18:58

Wróć do „Wiatrówki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości