Regulacja szmocy w HW100 - uruchomienie.

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
witboj
R.I.P
R.I.P
Reactions:
Posty: 6036
Rejestracja: 02 sierpnia 2007, 22:12
Tematy: 158
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: witboj »

A ja byłem pewien, że to młody chłopak :shame:
Awatar użytkownika
Womart
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 117
Rejestracja: 15 stycznia 2008, 19:49
Tematy: 0
Lokalizacja: Nowy Sącz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Womart »

;laughing:
Chwilowo... AT 44 by- dagi40.
Awatar użytkownika
koval
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 158
Rejestracja: 23 kwietnia 2006, 10:13
Tematy: 30
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: koval »

Odgrzeję trochę temat.
Uwalniałem dzisiaj śrubę na gorąco, wiatrówka z 2010 roku, śruba była zerwana i nie było żadnych nacięć.
Wszystko poszło tak jak należy, podgrzałem palnikiem na propan-butan raczej średnio, tuleja tylko leciutko zrobiła się brązowawa. Przy operacji minimalnie zadymiło sądziłem, że to smar.
Przed operacją prędkość na exact wynosiła 249 m/s, odkręciłem 1,5 obrotu aby lekko ją zmniejszyć.
Po złożeniu wszystkiego do kupy zonk prędkość 170 m/s :?: , ki czort :?: . Rozkręciłem jeszcze raz i wydaje się być wszystko na swoim miejscu. Wróciłem śrubę do poprzedniej pozycji i prędkość wyniosła blisko 180 m/s. Jeszcze raz rozbiórka śruba maksymalnie do tulei, w tej chwili krawędź chowa się minimalnie w tulei i dalej nie chce się wkręcić, prędkość jest w granicach 188 m/s.
Wie ktoś co mogłem zrobić źle lub co może być przyczyną takiego zajścia ?.
Zastanawiam się w tej chwili czy sprężyna nie była podparta podkładką z tworzywa i w czasie podgrzewania podkładka poszła z dymem, ale nie bardzo widziałem aby coś tam zwęglonego się wysypało, a przecież musiała by być dość gruba aby tak radykalnie zmienić napięcie sprężyny.
Czy można złożyć elementy naciągu i zbijaka tak aby wszystko chodziło niby normalnie, a jednak z mniejszym napięciem sprężyny ?.
Uprzedzam ewentualne sugestie dotyczące zaworu i regulatora, tych elementów nie dotykałem.
Pozdrawiam.
Robert
LOK KST E-TAWERNA
Awatar użytkownika
witboj
R.I.P
R.I.P
Reactions:
Posty: 6036
Rejestracja: 02 sierpnia 2007, 22:12
Tematy: 158
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: witboj »

Nie spotkałem się jeszcze z plastikowymi podkładkami itp we wnętrzu. Kopcenie podczas podgrzewania jst normalne i to jest właśnie sygnał, że temperatury wystarczy i można zacząć rozkręcać.

Półtora obrotu to faktycznie może pomniejszyć prędkość bardzo (te parę metrów to raczej 1/4 obrotu) ale skoro wróciłeś do poprzednigo położenia i dalej zaledwie 180 m to są dwie możliwości:
1) coś jednak źle złożyłeś, nie wiem co, mi się nie udało jeszcze tak złożyć ale skoro bijnik się normalnie naciąga i strzela to raczej watpię
2) zupełnie nie związana z pracami przy bijniku awaria regulatora przypadkowo zbiegła się w czasie i masz zbyt niskie ciśnienie za regulatorem.
Awatar użytkownika
gelorad
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 695
Rejestracja: 26 października 2006, 13:13
Tematy: 0
Lokalizacja: Lublin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: gelorad »

3) Raczej mało prawdopodobne, ale.... Co podgrzewałeś dokładnie? Tulejkę, czy cały moduł? Przypadkiem nie odpuściłeś przy okazji, sprężynki?
Awatar użytkownika
Dany
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1158
Rejestracja: 20 sierpnia 2006, 00:15
Tematy: 0
Lokalizacja: Sanok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Dany »

taki spadek mocy miałem raz jak gmerałem przy zaworze , założyłem mniejszą kulkę i mniejszy oring ( zawór zapewne się nie domykał do końca ) i miałem wtedy właśnie coś ok 170 m/s
opis z muchą mi się już znudził , więc będzie tak ...
Awatar użytkownika
Womart
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 117
Rejestracja: 15 stycznia 2008, 19:49
Tematy: 0
Lokalizacja: Nowy Sącz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Womart »

Wygląda na odpuszczoną poprzez rozgrzanie, sprężynkę bijnika. Sprężynkę łatwo wymienić - wystarczy podgrzać czpień na którym jest osadzona, następnie wykręcasz go z gł. korpusu bijnika.
Chwilowo... AT 44 by- dagi40.
Awatar użytkownika
witboj
R.I.P
R.I.P
Reactions:
Posty: 6036
Rejestracja: 02 sierpnia 2007, 22:12
Tematy: 158
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: witboj »

To chyba by musiał b. dlugo grzać a nic takiego tu nie jest napisane. Na 99% to nie sprężynka.
Awatar użytkownika
koval
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 158
Rejestracja: 23 kwietnia 2006, 10:13
Tematy: 30
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: koval »

Zamówiłem sprężynę wymienię i zobaczymy, dam znać czy to było przyczyną.
Witek mnie się też wydaje, że nie grzałem na tyle aby odpuścić sprężynę, ale wymienię tak na wszelki wypadek.
Daniel nie grzebałem na razie w regulatorze ani nawet w samym zaworku, jeśli się okaże, że wymiana sprężyny nic nie da to wezmę się za regulator..
Pozdrawiam.
Robert
LOK KST E-TAWERNA
Awatar użytkownika
Dany
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1158
Rejestracja: 20 sierpnia 2006, 00:15
Tematy: 0
Lokalizacja: Sanok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Dany »

koval pisze:Zamówiłem sprężynę wymienię i zobaczymy, dam znać czy to było przyczyną.
Witek mnie się też wydaje, że nie grzałem na tyle aby odpuścić sprężynę, ale wymienię tak na wszelki wypadek.
Daniel nie grzebałem na razie w regulatorze ani nawet w samym zaworku, jeśli się okaże, że wymiana sprężyny nic nie da to wezmę się za regulator..
Pozdrawiam.
Robert
a masz przyrząd do sprawdzania ciśnienia na reg ?? bo to podstawa :) i ułatwia bardzo
opis z muchą mi się już znudził , więc będzie tak ...
Awatar użytkownika
koval
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 158
Rejestracja: 23 kwietnia 2006, 10:13
Tematy: 30
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: koval »

Dany pisze:a masz przyrząd do sprawdzania ciśnienia na reg ?? bo to podstawa :) i ułatwia bardzo
Jeszcze nie, ale już wyczaiłem jakie ma być połączenie z manometrem.
Mosiądz już jest manometr też, zostało pokłonić się tokarzowi.
Pozdrawiam.
Robert
LOK KST E-TAWERNA
Awatar użytkownika
Aligator
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1650
Rejestracja: 07 kwietnia 2007, 08:21
Tematy: 0
Lokalizacja: guns'n'scopes
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Aligator »

Żeby odpuścić sprężynę musiałaby być temperatura przynajmniej 150 st. Mało prawdopodobne bo sprężyna jest wewnątrz, ale jest to możliwe, bo korpusik zmieniający kolor miał coś 250-300 st. W każdym razie sprężyna powinna przysiąść, więc może porównaj długość ze długością nowej. Pamiętaj: im dalej w las tym droższy serwis :-?
+++
Awatar użytkownika
Dany
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1158
Rejestracja: 20 sierpnia 2006, 00:15
Tematy: 0
Lokalizacja: Sanok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Dany »

ale to było by czuć przy naciąganiu , no ty masz ją niedawno to może nie zauważyłeś różnicy
:-/
opis z muchą mi się już znudził , więc będzie tak ...
Awatar użytkownika
gelorad
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 695
Rejestracja: 26 października 2006, 13:13
Tematy: 0
Lokalizacja: Lublin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: gelorad »

koval pisze:Jeszcze nie, ale już wyczaiłem jakie ma być połączenie z manometrem.
Mosiądz już jest manometr też, zostało pokłonić się tokarzowi.
Mam do sprzedania taką końcówkę. W zasadzie jest to redukcja na gwint jak w butli 200/300bar. Wkręca się zwykły zaślepiony zestaw do ładowania.
Awatar użytkownika
Womart
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 117
Rejestracja: 15 stycznia 2008, 19:49
Tematy: 0
Lokalizacja: Nowy Sącz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Womart »

Chwilowo... AT 44 by- dagi40.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”