Drodzy Użytkownicy,

Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.

W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.

Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.

Regulamin i rozporządzenie

Pozdrawiamy,
Administracja forum

Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
Ziemo
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 2018-08-30, 20:18
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Postautor: Ziemo » 2018-09-16, 12:08

Mam karabinek AA TX200, jestem drugim właścicielem. Niemal pd samego początku mojego strzelania z niego, w komorze ładowania śrutu gromadzi się sporo mikroskopijnych opiłków śrutu. Osadzają się na ściankach komory. Czasem po odciągnięciu zamka, takie opiłki wypadają też z lufy.

Używam śrutu JSB 4,51mm. Takiego samego używał pierwszy właściciel. Zastanawiam się jednak, czy nie przesiąść się na 4,50mm, właśnie z powodu tych opiłków. Czy to pomoże? A może nie mam się czym przejmować i "ten typ tak ma"?

Niestety nie mam lepszego zdjęcia, bo wczoraj dokładnie wyczyściłem całość po strzelaniu. Znalazłem w telefonie wcześniej robione fotki i na jednej coś tam jednak widać.

Obrazek


Awatar użytkownika
tomik
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: 2011-02-17, 19:54
Lokalizacja: Chorzów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Online

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Postautor: tomik » 2018-09-16, 12:43

Zmiana śrutu nic nie da, może trzeba poprawić port ładowania. No i przydałoby się wszystko rozebrać i umyć. Jak miałem pierwszego tx, to u mnie tarł trzpień tłoka o moduł spustu i wszystko było w opiłkach.
,DAISY 717. FWB 300s.LGM 2 pcp


FireFighter
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: 2015-06-22, 16:39
Lokalizacja: Vietnam - Hanoi
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Postautor: FireFighter » 2018-09-16, 13:20

Te kalibry 4,50-4,51-4,52-4,53 to jeden wielki kit JSB, liczy się tylko matryca. Więc nic zmiana śrutu nie da, karabinek do poprawienia i tyle albo prze Ciebie albo przez jakiegoś tunera, wybór masz spory.
Odwaga to panowanie nad strachem, a nie brak strachu.


Awatar użytkownika
Ziemo
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 2018-08-30, 20:18
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Postautor: Ziemo » 2018-09-16, 13:28

Dzięki za odpowiedzi.

FireFighter pisze:karabinek do poprawienia i tyle

Co konkretnie należałoby zrobić? Czy usunięcie tej niedogodności poprawi parametry strzelania? W zasadzie jestem zadowolony, ale oczywiście zawsze może być lepiej.


Awatar użytkownika
tomik
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: 2011-02-17, 19:54
Lokalizacja: Chorzów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Online

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Postautor: tomik » 2018-09-16, 13:39

Poczytaj o tuningu wiatrówek sprężynowych, a czy warto z pewnością tak.
,DAISY 717. FWB 300s.LGM 2 pcp


Awatar użytkownika
Ziemo
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 2018-08-30, 20:18
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Postautor: Ziemo » 2018-09-16, 13:44

tomik pisze:Poczytaj o tuningu wiatrówek sprężynowych, a czy warto z pewnością tak.

Karabinek jest już dawno po tuningu. Był u Hogana.
Ja pytam co mam zrobić, żeby nie skrobał mi śrutu.
Ostatnio zmieniony 2018-09-16, 13:45 przez Ziemo, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
sirwolf78
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 2016-12-19, 19:51
Lokalizacja: Jabłonna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Postautor: sirwolf78 » 2018-09-16, 19:22

A ja bym na początek spróbował mycia śrutu, chyba że już to robisz.
HW100 custom + mDOT * TX200 HC + Hawke Vantage 4-12x40 * Artemis PP700S-A + Hawke RD25 * Gamo PR45


Awatar użytkownika
Ziemo
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 2018-08-30, 20:18
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Postautor: Ziemo » 2018-09-17, 08:47

sirwolf78 pisze:A ja bym na początek spróbował mycia śrutu, chyba że już to robisz.

Nie myję, ale może zacznę, bo jest to już drugi taki głos w tej sprawie.
Trochę mnie uspokoiła myśl, że to są opiłki "fabryczne", a nie że karabinek świruje. Dzięki wszystkim komentującym.


Mikun
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 129
Rejestracja: 2016-08-21, 21:02
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Postautor: Mikun » 2018-09-17, 08:52

Ziemo pisze:
sirwolf78 pisze:A ja bym na początek spróbował mycia śrutu, chyba że już to robisz.

Nie myję, ale może zacznę, bo jest to już drugi taki głos w tej sprawie.
Trochę mnie uspokoiła myśl, że to są opiłki "fabryczne", a nie że karabinek świruje. Dzięki wszystkim komentującym.

Popraw port ładowania,mycie śrutu nic nie da :-D
HW 100 FSB. FX WILDCAT. KANDAR CP1 :-D Daystate Pulsar


Awatar użytkownika
Ziemo
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 2018-08-30, 20:18
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Postautor: Ziemo » 2018-09-17, 09:30

Jak mam poprawić port ładowania? W sensie - co konkretnie mam poprawić?


brrupsz
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 2009-11-05, 19:32
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Postautor: brrupsz » 2018-09-22, 10:35

Pewnie chodzi o zrobienie delikatnej "korony" od strony portu ładowania. TX200 w porównaniu do LGU i HW97K ma ciasny port i pewnie stąd ten nadmiar opiłków.


Awatar użytkownika
sirsaw
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 2017-01-27, 20:03
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Postautor: sirsaw » 2018-09-22, 10:59

Śrut wkładasz cały do portu ładowania/lufy i domykasz "uszczelką". Na pewno nie są to opiłki śrutu tylko masz niespasowaną lub poluzowaną komorę sprężania. Rozbierz i zobacz.
https://www.youtube.com/watch?v=Z6AvV2yZuA8


Awatar użytkownika
Yurko
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 155
Rejestracja: 2018-06-21, 20:36
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Postautor: Yurko » 2018-09-24, 07:41

Właściwie to jak intensywne jest to zjawisko? Jeśli wyczyścisz wnętrze komory i lufę, to po ilu strzałach zauważasz ten "osad"? Druga sprawa, to czy masz jakieś problemy z celnością? Moim zdaniem, te "opiłki" mogą pochodzić z lufy. Po strzale, przy otwieraniu trochę powietrza cofa się przez lufę i wtedy, jeśli lufa rżnie śrut, może się trochę "opiłków" z niej wydostać. Tylko, że nie powinno być tego dużo. Zmiana, a w zasadzie przetestowanie innego śrutu do dobry pomysł, ale powinieneś raczej dla odmiany użyć jakiegoś twardego śrutu, czyli raczej innej marki. JSB ma co prawda w swojej ofercie bardzo twardy śrut bezołowiowy, ale to z powodu ceny raczej tylko na próby. Osobiście lubię śrut miedziowany taki jak H&N Baracuda Power i Field Target Trophy Power, który dobrze się spisuje w każdej lufie, pod warunkiem że wiatrówka trzyma pewnie powyżej 15J. Na pewno ten śrut nie uszkodzi się w ostrym porcie ładowania, a jeśli coś go będzie piłować, to zauważysz zmianę koloru opiłków. Jeśli się nic nie zmieni, a lufę będziesz miał wyczyszczoną, to będzie znaczyło, że śmiecie są w cylindrze. To tak moim zdaniem, ale nie muszę mieć racji...


Awatar użytkownika
Taleniekow
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 2010-05-15, 14:08
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Postautor: Taleniekow » 2018-09-24, 07:47

Ja bym sprawdził czy sprężyna nie pękła bo to może ona trzeć ostra krawędzią o tłok i stąd te "trociny" ale to tylko przypuszczenia :027:
Hw 97kt/Burris Timberline :502:


Embrion
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: 2015-10-18, 21:12
Lokalizacja: Chełm , Lubelskie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Postautor: Embrion » 2018-09-24, 09:04

Jeżeli jest mowa o opilkach ołowiu. To do poprawy port ładowania.
Śrut nie chowa sie cały w lufie i w momencie zamykania portu, cylinder dopycha śrut i go pewnie skrawa..
Tak było u mnie.
Ostatnio zmieniony 2018-09-24, 09:05 przez Embrion, łącznie zmieniany 1 raz.
Spa p15 hawke sidewinder 8.5-25x40, tx200 vortex crossfire ii 4-12*40ało ss16x42



Wróć do „Wiatrówki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: spin i 13 gości