Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
Ziemo
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 30 sierpnia 2018, 20:18
Tematy: 3
Lokalizacja: Poznań Nowe Miasto

Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Post autor: Ziemo »

Mam karabinek AA TX200, jestem drugim właścicielem. Niemal pd samego początku mojego strzelania z niego, w komorze ładowania śrutu gromadzi się sporo mikroskopijnych opiłków śrutu. Osadzają się na ściankach komory. Czasem po odciągnięciu zamka, takie opiłki wypadają też z lufy.

Używam śrutu JSB 4,51mm. Takiego samego używał pierwszy właściciel. Zastanawiam się jednak, czy nie przesiąść się na 4,50mm, właśnie z powodu tych opiłków. Czy to pomoże? A może nie mam się czym przejmować i "ten typ tak ma"?

Niestety nie mam lepszego zdjęcia, bo wczoraj dokładnie wyczyściłem całość po strzelaniu. Znalazłem w telefonie wcześniej robione fotki i na jednej coś tam jednak widać.

Obrazek

Awatar użytkownika
tomik
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 17 lutego 2011, 19:54
Tematy: 0
Lokalizacja: Chorzów

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Post autor: tomik »

Zmiana śrutu nic nie da, może trzeba poprawić port ładowania. No i przydałoby się wszystko rozebrać i umyć. Jak miałem pierwszego tx, to u mnie tarł trzpień tłoka o moduł spustu i wszystko było w opiłkach.
,DAISY 717. FWB 300s.LGM 2 pcp, tx 200hc

FireFighter
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: 22 czerwca 2015, 16:39
Tematy: 19
Lokalizacja: Vietnam - Hanoi

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Post autor: FireFighter »

Te kalibry 4,50-4,51-4,52-4,53 to jeden wielki kit JSB, liczy się tylko matryca. Więc nic zmiana śrutu nie da, karabinek do poprawienia i tyle albo prze Ciebie albo przez jakiegoś tunera, wybór masz spory.
Odwaga to panowanie nad strachem, a nie brak strachu.

Awatar użytkownika
Ziemo
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 30 sierpnia 2018, 20:18
Tematy: 3
Lokalizacja: Poznań Nowe Miasto

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Post autor: Ziemo »

Dzięki za odpowiedzi.

FireFighter pisze:karabinek do poprawienia i tyle

Co konkretnie należałoby zrobić? Czy usunięcie tej niedogodności poprawi parametry strzelania? W zasadzie jestem zadowolony, ale oczywiście zawsze może być lepiej.

Awatar użytkownika
tomik
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 17 lutego 2011, 19:54
Tematy: 0
Lokalizacja: Chorzów

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Post autor: tomik »

Poczytaj o tuningu wiatrówek sprężynowych, a czy warto z pewnością tak.
,DAISY 717. FWB 300s.LGM 2 pcp, tx 200hc

Awatar użytkownika
Ziemo
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 30 sierpnia 2018, 20:18
Tematy: 3
Lokalizacja: Poznań Nowe Miasto

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Post autor: Ziemo »

tomik pisze:Poczytaj o tuningu wiatrówek sprężynowych, a czy warto z pewnością tak.

Karabinek jest już dawno po tuningu. Był u Hogana.
Ja pytam co mam zrobić, żeby nie skrobał mi śrutu.
Ostatnio zmieniony 16 września 2018, 13:45 przez Ziemo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sirwolf78
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 234
Rejestracja: 19 grudnia 2016, 19:51
Tematy: 0
Lokalizacja: Jabłonna

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Post autor: sirwolf78 »

A ja bym na początek spróbował mycia śrutu, chyba że już to robisz.
Ech...

Awatar użytkownika
Ziemo
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 30 sierpnia 2018, 20:18
Tematy: 3
Lokalizacja: Poznań Nowe Miasto

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Post autor: Ziemo »

sirwolf78 pisze:A ja bym na początek spróbował mycia śrutu, chyba że już to robisz.

Nie myję, ale może zacznę, bo jest to już drugi taki głos w tej sprawie.
Trochę mnie uspokoiła myśl, że to są opiłki "fabryczne", a nie że karabinek świruje. Dzięki wszystkim komentującym.

Mikun
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 241
Rejestracja: 21 sierpnia 2016, 21:02
Tematy: 2

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Post autor: Mikun »

Ziemo pisze:
sirwolf78 pisze:A ja bym na początek spróbował mycia śrutu, chyba że już to robisz.

Nie myję, ale może zacznę, bo jest to już drugi taki głos w tej sprawie.
Trochę mnie uspokoiła myśl, że to są opiłki "fabryczne", a nie że karabinek świruje. Dzięki wszystkim komentującym.

Popraw port ładowania,mycie śrutu nic nie da :-D
HW 100 FSB. FX WILDCAT. KANDAR CP1 :-D Daystate Pulsar

Awatar użytkownika
Ziemo
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 30 sierpnia 2018, 20:18
Tematy: 3
Lokalizacja: Poznań Nowe Miasto

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Post autor: Ziemo »

Jak mam poprawić port ładowania? W sensie - co konkretnie mam poprawić?

brrupsz
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 05 listopada 2009, 19:32
Tematy: 3
Lokalizacja: Poznań

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Post autor: brrupsz »

Pewnie chodzi o zrobienie delikatnej "korony" od strony portu ładowania. TX200 w porównaniu do LGU i HW97K ma ciasny port i pewnie stąd ten nadmiar opiłków.

Awatar użytkownika
sirsaw
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 27 stycznia 2017, 20:03
Tematy: 4
Lokalizacja: Kraków

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Post autor: sirsaw »

Śrut wkładasz cały do portu ładowania/lufy i domykasz "uszczelką". Na pewno nie są to opiłki śrutu tylko masz niespasowaną lub poluzowaną komorę sprężania. Rozbierz i zobacz.
https://www.youtube.com/watch?v=Z6AvV2yZuA8

Awatar użytkownika
Yurko
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 691
Rejestracja: 21 czerwca 2018, 20:36
Tematy: 19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Post autor: Yurko »

Właściwie to jak intensywne jest to zjawisko? Jeśli wyczyścisz wnętrze komory i lufę, to po ilu strzałach zauważasz ten "osad"? Druga sprawa, to czy masz jakieś problemy z celnością? Moim zdaniem, te "opiłki" mogą pochodzić z lufy. Po strzale, przy otwieraniu trochę powietrza cofa się przez lufę i wtedy, jeśli lufa rżnie śrut, może się trochę "opiłków" z niej wydostać. Tylko, że nie powinno być tego dużo. Zmiana, a w zasadzie przetestowanie innego śrutu do dobry pomysł, ale powinieneś raczej dla odmiany użyć jakiegoś twardego śrutu, czyli raczej innej marki. JSB ma co prawda w swojej ofercie bardzo twardy śrut bezołowiowy, ale to z powodu ceny raczej tylko na próby. Osobiście lubię śrut miedziowany taki jak H&N Baracuda Power i Field Target Trophy Power, który dobrze się spisuje w każdej lufie, pod warunkiem że wiatrówka trzyma pewnie powyżej 15J. Na pewno ten śrut nie uszkodzi się w ostrym porcie ładowania, a jeśli coś go będzie piłować, to zauważysz zmianę koloru opiłków. Jeśli się nic nie zmieni, a lufę będziesz miał wyczyszczoną, to będzie znaczyło, że śmiecie są w cylindrze. To tak moim zdaniem, ale nie muszę mieć racji...
"Nie ma nic bardziej praktycznego niż dobra teoria" Ludwig Eduard Boltzmann (1844–1906)

Awatar użytkownika
Taleniekow
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 15 maja 2010, 14:08
Tematy: 3

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Post autor: Taleniekow »

Ja bym sprawdził czy sprężyna nie pękła bo to może ona trzeć ostra krawędzią o tłok i stąd te "trociny" ale to tylko przypuszczenia :027:
Hw 97kt/Burris Timberline :502:

Embrion
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: 18 października 2015, 21:12
Tematy: 3
Lokalizacja: Chełm , Lubelskie

Re: Opiłki śrutu w komorze ładowania.

Post autor: Embrion »

Jeżeli jest mowa o opilkach ołowiu. To do poprawy port ładowania.
Śrut nie chowa sie cały w lufie i w momencie zamykania portu, cylinder dopycha śrut i go pewnie skrawa..
Tak było u mnie.
Ostatnio zmieniony 24 września 2018, 09:05 przez Embrion, łącznie zmieniany 1 raz.
Fx royal FT+ dot ffp, AA tx200 vortex crossfire ii 4-12*40ało, huben k1 5.52

Wróć do „Wiatrówki”