Daystate Grand Prix reaktywacja
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
- Tematy: 2
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
I zalazł się winowajca powietrze uciekało z pod czujnika ciśnienia tak mi się wydaje.
W pierwszej chwili ucieszyłem się bo jest na wierzchu klucz 22 chwila moment i odkręcone. I niespodzianka wewnątrz kartusza coś się przesuwa i dzwoni. Dokładne oględziny i się okazuje że tam lata nakrętka. Uszczelnienie zamiast o ringów jakaś masa podobna do gumy.
Więc próba odkręcenia portu ładowania ale okazuje się że odkręca się sam samiec.
Więc trzeba zrzucić górę i dół - może się uda odkręcić.
Jakieś sugestie?
W pierwszej chwili ucieszyłem się bo jest na wierzchu klucz 22 chwila moment i odkręcone. I niespodzianka wewnątrz kartusza coś się przesuwa i dzwoni. Dokładne oględziny i się okazuje że tam lata nakrętka. Uszczelnienie zamiast o ringów jakaś masa podobna do gumy.
Więc próba odkręcenia portu ładowania ale okazuje się że odkręca się sam samiec.
Więc trzeba zrzucić górę i dół - może się uda odkręcić.
Jakieś sugestie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 2975
- Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
- Tematy: 40
- Lokalizacja: Kalisz
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Proponuję:
1) koniecznie odkręcić korek przedni aby dostać się do wnętrza cylindra; w tym celu w imadle szczęki obłożyć klockami z dość miękkiego drewna z ostrymi krawędziami, np. sosnowego, i zacisnąć tak obłożone szczęki tylko na korku przednim; drewno dlatego, żeby nie porysować korka ani cylindra; ostre krawędzie, przynajmniej na styku z korkiem przednim, aby dokładnie "objąć" krawędź korka przedniego, który jest dość cienki;
2) na ręce założyć skórzane rękawiczki (większe tarcie) i odkręcać ręcznie cylinder wraz z całym systemem;
3) jakimś długim prętem metalowym/drewnianym unieruchomić nakrętkę (kształt półksiężyca) wewnątrz cylindra naprzeciw gniazda czujnika i ręcznie zacząć przykręcać czujnik ciśnienia; dość precyzyjna czynność, ale da się; w końcowej fazie, gdy nakrętka wewnątrz cylindra przylega już całą swoją powierzchnią do ścianki cylindra, użyć klucza;
4) resztę na filmie radecka.
Mam Mk4 i tak robiłem przy wymianie czujnika.
1) koniecznie odkręcić korek przedni aby dostać się do wnętrza cylindra; w tym celu w imadle szczęki obłożyć klockami z dość miękkiego drewna z ostrymi krawędziami, np. sosnowego, i zacisnąć tak obłożone szczęki tylko na korku przednim; drewno dlatego, żeby nie porysować korka ani cylindra; ostre krawędzie, przynajmniej na styku z korkiem przednim, aby dokładnie "objąć" krawędź korka przedniego, który jest dość cienki;
2) na ręce założyć skórzane rękawiczki (większe tarcie) i odkręcać ręcznie cylinder wraz z całym systemem;
3) jakimś długim prętem metalowym/drewnianym unieruchomić nakrętkę (kształt półksiężyca) wewnątrz cylindra naprzeciw gniazda czujnika i ręcznie zacząć przykręcać czujnik ciśnienia; dość precyzyjna czynność, ale da się; w końcowej fazie, gdy nakrętka wewnątrz cylindra przylega już całą swoją powierzchnią do ścianki cylindra, użyć klucza;
4) resztę na filmie radecka.
Mam Mk4 i tak robiłem przy wymianie czujnika.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
- Tematy: 2
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Dzięki za wskazówki mam inny pomysł jak się uda to opisze.
Zastanawia mnie jedna sprawa - uszczelnienie. Na czujniku ciśnienia są dwie podkładki tak jakby z gumowym środkiem czy to tak samo wyglądało u Ciebie czy jeszcze coś zastosowałeś?
Chyba za szybko postanowiłem odkręcić ten czujnik bo przyczyną puszczania powietrza mogło być:
1 Odkręcenie się czujnika lub jego nie dokręcenie przez poprzednika.
2 niedostateczne uszczelnienie przez te dwie podkładki.
Teraz żałuję że zamiast odkręcać nie dokręciłem tego czujnika ale teraz jest po ptokach.
Pozdrawiam
Zastanawia mnie jedna sprawa - uszczelnienie. Na czujniku ciśnienia są dwie podkładki tak jakby z gumowym środkiem czy to tak samo wyglądało u Ciebie czy jeszcze coś zastosowałeś?
Chyba za szybko postanowiłem odkręcić ten czujnik bo przyczyną puszczania powietrza mogło być:
1 Odkręcenie się czujnika lub jego nie dokręcenie przez poprzednika.
2 niedostateczne uszczelnienie przez te dwie podkładki.
Teraz żałuję że zamiast odkręcać nie dokręciłem tego czujnika ale teraz jest po ptokach.
Pozdrawiam
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 2975
- Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
- Tematy: 40
- Lokalizacja: Kalisz
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
1. Rozumiem, że masz inny sposób odkręcenia korka przedniego. Próbuj.
2. Czujnik z kartuszem uszczelniany jest przez dwie podkładki metalowo-gumowe. Gdy będziesz przykręcał czujnik, koniecznie załóż nowe podkładki.
3. Jesteś pewien, że powietrze uciekało przez te podkładki?
2. Czujnik z kartuszem uszczelniany jest przez dwie podkładki metalowo-gumowe. Gdy będziesz przykręcał czujnik, koniecznie załóż nowe podkładki.
3. Jesteś pewien, że powietrze uciekało przez te podkładki?
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
- Tematy: 2
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Skleiłem gwint pomiędzy samcem a obudową korka.
Po 24 godzinach w otwór po wykręconym czujniku ciśnienia włożyłem wybijak fi 8 mm i kluczem odkręciłem korek.
Ten półksiężyc ma na górze pół okrągły otwór pewnie mieli jakiś przyrząd do skręcania fabrycznego ale ja zrobię sobie listewkę z odpowiednim wycięciem i będę próbował.
Szukam podkładek bo nawet nie wiedziałem jak się nazywają i mam zamiar skręcić to na kleju, który wytrzymuje 300 bar zapewni to dodatkowe uszczelnienie.
Pozdrawiam.
Po 24 godzinach w otwór po wykręconym czujniku ciśnienia włożyłem wybijak fi 8 mm i kluczem odkręciłem korek.
Ten półksiężyc ma na górze pół okrągły otwór pewnie mieli jakiś przyrząd do skręcania fabrycznego ale ja zrobię sobie listewkę z odpowiednim wycięciem i będę próbował.
Szukam podkładek bo nawet nie wiedziałem jak się nazywają i mam zamiar skręcić to na kleju, który wytrzymuje 300 bar zapewni to dodatkowe uszczelnienie.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 2975
- Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
- Tematy: 40
- Lokalizacja: Kalisz
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Gdy kiedyś pojawi się potrzeba naprawienia uszczelnienia portu ładownia powietrza, będziesz podgrzewał klej, którym skleiłeś samca z obudową korka?
Czujnik ciśnienia powietrza chcesz także skleić z kartuszem? Podkładki metalowo-gumowe są do nabycie u polskich sprzedawców. Trzeba tylko znać dokładny ich rozmiar.
Pamiętaj, że gdy kiedyś zajdzie potrzeba wyjęcia z kartusza zaworu strzałowego, z różnych powodów, bez odkręcenia czujnika ciśnienia powietrza tego nie zrobisz. Znowu podgrzewanie i niebezpieczeństwo uszkodzenia czujnika ciśnienia? Można będzie ten zawór "na chama" wybić jakimś prętem w kierunku portu ładowania śrutu, ale to już będzie koniec żywota tego zaworu. Nowego poprawnie skręconego zaworu praktycznie nie wstawisz.
Czujnik ciśnienia powietrza chcesz także skleić z kartuszem? Podkładki metalowo-gumowe są do nabycie u polskich sprzedawców. Trzeba tylko znać dokładny ich rozmiar.
Pamiętaj, że gdy kiedyś zajdzie potrzeba wyjęcia z kartusza zaworu strzałowego, z różnych powodów, bez odkręcenia czujnika ciśnienia powietrza tego nie zrobisz. Znowu podgrzewanie i niebezpieczeństwo uszkodzenia czujnika ciśnienia? Można będzie ten zawór "na chama" wybić jakimś prętem w kierunku portu ładowania śrutu, ale to już będzie koniec żywota tego zaworu. Nowego poprawnie skręconego zaworu praktycznie nie wstawisz.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
- Tematy: 2
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Kleje mają różną moc są takie jak mówisz co do rozkręcenia jest potrzebne podgrzewanie i takie gdzie rozkręcasz tylko za pomocą narzędzi.
Zastanawiąjące dlaczego ktoś założył dwie? I tu mógł być problem.
Pozdrawiam
Zastanawiąjące dlaczego ktoś założył dwie? I tu mógł być problem.
Pozdrawiam
-
- Reactions:
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 lutego 2015, 21:21
- Tematy: 1
- Lokalizacja: UK
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Jedyną różnicą jest chronograf w tłumiku, to jest Grand Prix MK4. Mam taki sam. Mam MK4 z telewizorem , i mialem bez telewizorka .
Jeżeli chcesz kupić jakieś podzespoły to nie ma schematu do GP tylko do mk4 .
Jeżeli chcesz kupić jakieś podzespoły to nie ma schematu do GP tylko do mk4 .
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 533
- Rejestracja: 02 lutego 2023, 21:43
- Tematy: 7
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Zrobi,potrzebny tylko klucz z rozstawem dwóch pinów takim jak otwory w zaworze.
@dmmielec!.Podkładki dobierz do wewnętrznego wym. gwintu tak na ciasno /szukaj w punktach naprawy hydrauliki siłowej/
HW95K HW50S Typhoon FT.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 2975
- Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
- Tematy: 40
- Lokalizacja: Kalisz
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
@bruno_Hof - masz rację. Można wyjąć zawór strzałowy bez odkręcania czujnika ciśnienia
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
- Tematy: 2
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
3. Jesteś pewien, że powietrze uciekało przez te podkładki?
[/quote]
Dobrze wyczułeś temat powietrze uchodzi przez czujnik. Tak to jest jeżeli robi się coś szybko i pochopnie i wierzy się pierwszym spostrzeżeniom.
K****
Znalazłem stary temat na tym forum i już odsłoniłem elektronikę w czujniku u mnie była pod warstwą gumy.
Jutro część dalsza.
Pozdrawiam
[/quote]
Dobrze wyczułeś temat powietrze uchodzi przez czujnik. Tak to jest jeżeli robi się coś szybko i pochopnie i wierzy się pierwszym spostrzeżeniom.
K****
Znalazłem stary temat na tym forum i już odsłoniłem elektronikę w czujniku u mnie była pod warstwą gumy.
Jutro część dalsza.
Pozdrawiam
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 2975
- Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
- Tematy: 40
- Lokalizacja: Kalisz
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Oryginalnie płytka czujnika pokryta jest żelem.
Po czym poznałeś, że powietrze uchodzi przez czujnik?
Po czym poznałeś, że powietrze uchodzi przez czujnik?
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 listopada 2023, 18:52
- Tematy: 2
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Bo przykręciłem czujnik na nowych dwóch podkładka i zacząłem nabijać kartusz. Powietrze zaczęło syczeć i wyglądało że dalej uchodzi spod uszczelek dokręciłem czujnik i nadal uchodziło dalej wyglądało że jest spod uszczelek i małe podejrzenie że u góry ale nie byłem pewny.
Rozrobiłem płyn do mycia naczyń z wodą i okazało się że na pewno uchodzi przez górę ale podwiewało pod spód.
Zrobiłem następną próbę tylko na samym spodzie i okazało się że tam nic się nie dzieje więc tylko góra.
A tak wygląda czujnik po zdjęciu gumy.
Rozrobiłem płyn do mycia naczyń z wodą i okazało się że na pewno uchodzi przez górę ale podwiewało pod spód.
Zrobiłem następną próbę tylko na samym spodzie i okazało się że tam nic się nie dzieje więc tylko góra.
A tak wygląda czujnik po zdjęciu gumy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Reactions:
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 lutego 2015, 21:21
- Tematy: 1
- Lokalizacja: UK
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Reactions:
- Posty: 10
- Rejestracja: 02 lutego 2015, 21:21
- Tematy: 1
- Lokalizacja: UK
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Daystate Grand Prix reaktywacja
Moze ci to troche pomoze .
https://spares.bagnallandkirkwood.co.uk ... iagram.pdf
https://spares.bagnallandkirkwood.co.uk ... iagram.pdf