Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Moderatorzy: Moderatorzy WBP, Moderatorzy wiatrówkowi, Moderatorzy CP
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 830
- Rejestracja: 13 czerwca 2014, 20:22
- Tematy: 25
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
@Ślubek
Ok, jeśli będzie to naukowe opracowanie można dyskutować, choć z treści cytatów wynika, że badano zależność między ilością posiadanych chorób, a ryzykiem udziału/spowodowania zdarzenia drogowego, super. Tylko ja pytam o co innego, może w pierwszym poście nie jasno to napisałem. Pytam czy liczba zdarzeń drogowych których pośrednią lub też bezpośrednią przyczyną był zły stan zdrowia kierowcy jest na tyle duża, że ma istotny wpływ na ilość zdarzeń drogowych ogółem. Bo nie ma najmniejszego sensu uruchamiać maszyny biurokratycznej do tworzenia przepisu, który utrudni znacznej ilości osób życie, stworzy dodatkowe koszty konieczne oraz szereg innych minusów w sytuacji kiedy pozytywny wpływ przepisu będzie kompletnie niewidoczny. Tylko proszę bez tkliwych tekstów o ratowaniu jednego życia, niestety prawodawstwo nie może w ten sposób działać.
Co do pokazywania statystyk, to zwykle na osobie, która postuluje jakieś zmiany spoczywa obowiązek udokumentowania ich zasadności. A to nie ja napisałem, że kierowcy wraz z wiekiem powinni co ileś tam przechodzić badania.
@ben_sage
Przeczytaj co napisałem powyżej, o tym, że stan zdrowia może mieć wpływ na zdolność kierowania pojazdem nikt nie dyskutuje.
Dziękuję, że mnie nie zawiodłeś, wygrałem z samym sobą zakład, że pierwsze do czego ktoś się czepi będzie przykład E36. Drugi zakład tez z sukcesem, że osobą czepiająca się tego kompletnie nie istotnego fragmentu będzie kierowca słynnej E36 i więcej dowiem się o jego samochodach niż o dyskutowanym problemie.
Co do Twojego drugiego postu patrz trzy linijki wyżej.
Ok, jeśli będzie to naukowe opracowanie można dyskutować, choć z treści cytatów wynika, że badano zależność między ilością posiadanych chorób, a ryzykiem udziału/spowodowania zdarzenia drogowego, super. Tylko ja pytam o co innego, może w pierwszym poście nie jasno to napisałem. Pytam czy liczba zdarzeń drogowych których pośrednią lub też bezpośrednią przyczyną był zły stan zdrowia kierowcy jest na tyle duża, że ma istotny wpływ na ilość zdarzeń drogowych ogółem. Bo nie ma najmniejszego sensu uruchamiać maszyny biurokratycznej do tworzenia przepisu, który utrudni znacznej ilości osób życie, stworzy dodatkowe koszty konieczne oraz szereg innych minusów w sytuacji kiedy pozytywny wpływ przepisu będzie kompletnie niewidoczny. Tylko proszę bez tkliwych tekstów o ratowaniu jednego życia, niestety prawodawstwo nie może w ten sposób działać.
Co do pokazywania statystyk, to zwykle na osobie, która postuluje jakieś zmiany spoczywa obowiązek udokumentowania ich zasadności. A to nie ja napisałem, że kierowcy wraz z wiekiem powinni co ileś tam przechodzić badania.
@ben_sage
Przeczytaj co napisałem powyżej, o tym, że stan zdrowia może mieć wpływ na zdolność kierowania pojazdem nikt nie dyskutuje.
Dziękuję, że mnie nie zawiodłeś, wygrałem z samym sobą zakład, że pierwsze do czego ktoś się czepi będzie przykład E36. Drugi zakład tez z sukcesem, że osobą czepiająca się tego kompletnie nie istotnego fragmentu będzie kierowca słynnej E36 i więcej dowiem się o jego samochodach niż o dyskutowanym problemie.
Co do Twojego drugiego postu patrz trzy linijki wyżej.
Pozdrawiam
Jędrzej
Jędrzej
- Ślubek
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 marca 2014, 08:27
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Janówek Pierwszy
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Nie postulowałem żadnych zmian. Pytałeś o naukowe badania, to odpowiedziałem. Wynika z tych badań, że chorzy kierowcy statystycznie częściej powodują wypadki? Wynika.
Nie mnie z tym dyskutować, ani prognozować, jak by to się przeniosło na nasz krajowy grunt.
Zresztą, według informacji CIOP : "Głównym warunkiem bezpiecznej pracy kierowców jest ograniczenie czynników obciążających i umiejętność radzenia sobie ze stresem."
Zgadzam się natomiast, że wprowadzanie prawa tylko dlatego, żeby pokazać, że się coś robi, jest psuciem tego prawa. A według statystyk Policji najwięcej wypadków na 10 tys. osób powodują ludzie młodzi (18-24). To tyle, jeśli chodzi o sensowność badań osób starszych. :^/
Nie mnie z tym dyskutować, ani prognozować, jak by to się przeniosło na nasz krajowy grunt.
Zresztą, według informacji CIOP : "Głównym warunkiem bezpiecznej pracy kierowców jest ograniczenie czynników obciążających i umiejętność radzenia sobie ze stresem."
Zgadzam się natomiast, że wprowadzanie prawa tylko dlatego, żeby pokazać, że się coś robi, jest psuciem tego prawa. A według statystyk Policji najwięcej wypadków na 10 tys. osób powodują ludzie młodzi (18-24). To tyle, jeśli chodzi o sensowność badań osób starszych. :^/
- Michaus
- Moderator globalny
- Reactions:
- Posty: 1394
- Rejestracja: 20 maja 2010, 14:04
- Tematy: 69
- Lokalizacja: Pabianice
- Grupa: Moderatorzy globalni
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
"Nie muszę wyważać drzwi co już zostały wyważone."
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 2973
- Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
- Tematy: 40
- Lokalizacja: Kalisz
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
BMW - Będziesz Miał Wydatki albo poważniejsze problemy.
https://tvn24.pl/pomorze/nowy-dwor-gdan ... dy-4622149
https://tvn24.pl/pomorze/nowy-dwor-gdan ... dy-4622149
- Michaus
- Moderator globalny
- Reactions:
- Posty: 1394
- Rejestracja: 20 maja 2010, 14:04
- Tematy: 69
- Lokalizacja: Pabianice
- Grupa: Moderatorzy globalni
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
To ja mam coś weselszego niż płonące BMW.
"Nie muszę wyważać drzwi co już zostały wyważone."
- Senio
- Moderator globalny
- Reactions:
- Posty: 9728
- Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
- Tematy: 310
- Lokalizacja: Koło.wlkp
- Grupa: Moderatorzy globalni
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
@Josef
Tak całkiem na luzie i wyłącznie już tylko dla relaxu bo mnie to przestało ruszać od dawna.
Jarają się od dawna i nie tylko u nas w PL, i nie tylko bmw choć ci wiodą w tym prym od modeli silników N. To niżej na filmie to coś podobnego do tego co się zjarało. Nie musisz języka nawet znać. Nauczysz się go świetnie po tym filmie. Wystarczy te kilka minut popatrzyć.........
Tak całkiem na luzie i wyłącznie już tylko dla relaxu bo mnie to przestało ruszać od dawna.
Jarają się od dawna i nie tylko u nas w PL, i nie tylko bmw choć ci wiodą w tym prym od modeli silników N. To niżej na filmie to coś podobnego do tego co się zjarało. Nie musisz języka nawet znać. Nauczysz się go świetnie po tym filmie. Wystarczy te kilka minut popatrzyć.........
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl
- Abad
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 210
- Rejestracja: 19 grudnia 2017, 22:08
- Tematy: 6
- Lokalizacja: ELE
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Po prostu Top Gear w wersji wschodniej - ale się ubawiłem
Dobrze czasem postrzelać...
- PawelW
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 7562
- Rejestracja: 26 lutego 2006, 11:40
- Tematy: 110
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Ale Gościu jest konkretny.
----------------------------------------
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie, zapytaj, czy mógłby tego nie robić
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie, zapytaj, czy mógłby tego nie robić
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1353
- Rejestracja: 19 grudnia 2004, 00:07
- Tematy: 110
- Lokalizacja: POZNAŃ
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
A tu gościu, który ma kilka autek, min. 126p...
https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/p ... dy/m4hehhs
https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/p ... dy/m4hehhs
- Michaus
- Moderator globalny
- Reactions:
- Posty: 1394
- Rejestracja: 20 maja 2010, 14:04
- Tematy: 69
- Lokalizacja: Pabianice
- Grupa: Moderatorzy globalni
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
"Nie muszę wyważać drzwi co już zostały wyważone."
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 135
- Rejestracja: 16 lutego 2016, 15:38
- Tematy: 1
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
W odpowiednim momencie każdy zapłaci krocie za hamulce
“He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man.” - Dr. Johnson
- Senio
- Moderator globalny
- Reactions:
- Posty: 9728
- Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
- Tematy: 310
- Lokalizacja: Koło.wlkp
- Grupa: Moderatorzy globalni
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
@Michaus
W starszych modelach wystarczył interfejs, programy i wiedza. Wykaz funkcji poblokowanych w BMW jest imponujący. Kto nie postawił ptaszka przy funkcji i nie zapłacił za nią to nie była włączona. Ale każdy kto kumał bazę, mógł to sobie wg. potrzeb kodować i dostosować.
Natomiast nie śledzę zupełnie nowinek od jakiegoś czasu, ale teraz chyba wszystko idzie on-line przez ich serwery. Czy już to "zdolni ludzie ze wschodu czy inni" rozpracowali nie wiem. Ale w nowinkach to jest kura znosząca złote jaja, więc dopóki się da te jaja zbierać to nic na public nie wypłynie i trzeba za wszystko płacić. Z drugiej strony auta premium kupują ludzie zamożni więc stać ich na to żeby zapłacić dyszkę, trzy czy pięć więcej za to czy tamto. Nie ma nad czym więc ubolewać .
W starszych modelach wystarczył interfejs, programy i wiedza. Wykaz funkcji poblokowanych w BMW jest imponujący. Kto nie postawił ptaszka przy funkcji i nie zapłacił za nią to nie była włączona. Ale każdy kto kumał bazę, mógł to sobie wg. potrzeb kodować i dostosować.
Natomiast nie śledzę zupełnie nowinek od jakiegoś czasu, ale teraz chyba wszystko idzie on-line przez ich serwery. Czy już to "zdolni ludzie ze wschodu czy inni" rozpracowali nie wiem. Ale w nowinkach to jest kura znosząca złote jaja, więc dopóki się da te jaja zbierać to nic na public nie wypłynie i trzeba za wszystko płacić. Z drugiej strony auta premium kupują ludzie zamożni więc stać ich na to żeby zapłacić dyszkę, trzy czy pięć więcej za to czy tamto. Nie ma nad czym więc ubolewać .
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 20:42
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Padło tu słowo ,, interfejs ,, może ktoś z was wie czy korzystając z Vscan VAG 5053 its można podnieść obroty jałowe , dajmy na to o 100 obr/ min pacjentem byłby Vw polo 1,2 B 2004 r. W silniku D podobno można do wartości kodu 32768 trzeba dodać 21 co podnosi obroty do wartości 924 /min i dalej 21 do wartości 945/min .A silniku benzynowym ?
- Senio
- Moderator globalny
- Reactions:
- Posty: 9728
- Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
- Tematy: 310
- Lokalizacja: Koło.wlkp
- Grupa: Moderatorzy globalni
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Ja w vagach nie siedzę, ale chyba najprościej wg. instrukcji doczytać czy interfejs obsługuje tą funkcję i wtedy zrobić wg. instrukcji
http://www.pliki.amt-alarmy.pl/index.ph ... 53+ITS.pdf
http://www.pliki.amt-alarmy.pl/index.ph ... 53+ITS.pdf
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 20:42
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Dzięki za PDF-a instrukcję taką miałem łącznie ze skanerem , tylko za nic nie mogę podnieść obrotów w polo . Widocznie nie obsługuje .