Zmiana skoku tłoka TX200
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 644
- Rejestracja: 14 października 2004, 21:05
- Tematy: 0
- Lokalizacja: z podlasia
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 470
- Rejestracja: 04 czerwca 2004, 11:01
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Konin
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- 61gaw
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1053
- Rejestracja: 24 czerwca 2004, 14:22
- Tematy: 33
- Lokalizacja: Trudno powiedzieć
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Zastosowanie 0,5mm ścianek nie jest problemem, osiowość zapewnia uszczelka plus prowadnica ślizgowa wykonana na obwodzie tłoka (jedna a dla pewności dwie) i można uzyskać osiowość w granicach a nawet poniżej 0,05mm.akas pisze:W brew pozorom nie jest to proste. Ponieważ problem się pojawia nie na tokarce tylko w grubosci scianek tłoka. A jeszcze dokladniej w prowadzeniu centrycznym tłoka i spręzyny.
Nie każda próba kończy się sukcesem
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 459
- Rejestracja: 26 listopada 2005, 17:40
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Toruń
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Obawiam się, że w takich warunkach będzie problem z uzyskaniem energii śrutu około limitu...akas pisze:Zgadzam się z Wapniakiem. Jest jednak inna droga do zmniejszenia wagi tłoka, zmniejszenie fi cylindra i dorobienie nowego tłoka.
Przykladowo zmniejszenie fi z 25 na 22mm powoduje zmniejszenie pola przekroju o 22%. To pozwala zmnieszyć wagę tłoka o podobną wartość
czyli zejscie z 220g na 170g.
Powietrza powinno jeszcze wystraczyc aby zachować poduszkę.
Wysilenie wynisołoby okolo 0,43 j z cm^3 , czyli tyle ile fabryczne wersje FAC TX200.
Przy mniejszej fi cylindra rośnie też sprawność , a to oznacza mniejsze wysilenie orginalnej sprezyny.
Zyski wydają sie oczywiste problemem jest tylko wykonanie odpowiedniego tłoka i cylindra.
GAMO 440 HUNTER + N&S GC 3-9x42 AO Airking
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 644
- Rejestracja: 14 października 2004, 21:05
- Tematy: 0
- Lokalizacja: z podlasia
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Obawa o uzyskanie 17J jest sluszna, jdenak standartem na zawodach staje sie 16,3J. Uzyskanie 16J przy zejsciu fi cylindra na 22mm nie powinno stanowic problemu . Warto jednak by było zadbać aby kanał przelotowy miał minimalną długość w celu zmniejszenia pojemnosci pasozytnicznej .Czoło tłoka powinno być idealnie plaskie , a uszczelka typu zepto 2 .
Takie zabiegi powinny doprowadzić do zwiekszenia grubosci poduszki co jest równoznaczne z zwiększonym zapasem energetycznym.
Takie zabiegi powinny doprowadzić do zwiekszenia grubosci poduszki co jest równoznaczne z zwiększonym zapasem energetycznym.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 459
- Rejestracja: 26 listopada 2005, 17:40
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Toruń
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- slawol75
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 316
- Rejestracja: 19 lipca 2009, 10:49
- Tematy: 6
- Lokalizacja: WSST Strzelec
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Re:
Będzie złota łopataakas pisze:Zgadzam się z Wapniakiem. Jest jednak inna droga do zmniejszenia wagi tłoka, zmniejszenie fi cylindra i dorobienie nowego tłoka.
Przykladowo zmniejszenie fi z 25 na 22mm powoduje zmniejszenie pola przekroju o 22%. To pozwala zmnieszyć wagę tłoka o podobną wartość
czyli zejscie z 220g na 170g.
Powietrza powinno jeszcze wystraczyc aby zachować poduszkę.
Wysilenie wynisołoby okolo 0,43 j z cm^3 , czyli tyle ile fabryczne wersje FAC TX200.
Przy mniejszej fi cylindra rośnie też sprawność , a to oznacza mniejsze wysilenie orginalnej sprezyny.
Zyski wydają sie oczywiste problemem jest tylko wykonanie odpowiedniego tłoka i cylindra.
Ale kolega przewidział, a może obliczył ponad 12 lat temu jak można poprawić TX Szacun
https://www.gatewaytoairguns.org/GTA/in ... c=152449.0
Może u nas ktoś zrobiłby coś podobnego ??? Serwis Wiatrowy pewnie dałby radą...
Ostatnio zmieniony 23 stycznia 2020, 21:28 przez slawol75, łącznie zmieniany 2 razy.
zawsze środkiem krzyża
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 lutego 2016, 10:34
- Tematy: 4
- Lokalizacja: Okolice Wrocławia
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Re:
Tarczek nie widać,ale dymek jestslawol75 pisze:Będzie złota łopataakas pisze:Zgadzam się z Wapniakiem. Jest jednak inna droga do zmniejszenia wagi tłoka, zmniejszenie fi cylindra i dorobienie nowego tłoka.
Przykladowo zmniejszenie fi z 25 na 22mm powoduje zmniejszenie pola przekroju o 22%. To pozwala zmnieszyć wagę tłoka o podobną wartość
czyli zejscie z 220g na 170g.
Powietrza powinno jeszcze wystraczyc aby zachować poduszkę.
Wysilenie wynisołoby okolo 0,43 j z cm^3 , czyli tyle ile fabryczne wersje FAC TX200.
Przy mniejszej fi cylindra rośnie też sprawność , a to oznacza mniejsze wysilenie orginalnej sprezyny.
Zyski wydają sie oczywiste problemem jest tylko wykonanie odpowiedniego tłoka i cylindra.
Ale kolega przewidział, a może obliczył ponad 12 lat temu jak można poprawić TX Szacun
https://www.gatewaytoairguns.org/GTA/in ... c=152449.0
Może u nas ktoś zrobiłby coś podobnego ??? Serwis Wiatrowy pewnie dałby radą...
https://www.youtube.com/watch?v=pv4Ba4VfksI
ONE SHOOT ONE MOMMENT NO MISS
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 197
- Rejestracja: 23 lipca 2014, 19:49
- Tematy: 2
- Lokalizacja: Zachełmie/Goleniów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Zmiana skoku tłoka TX200
Aju posiada w swoim tx-200 zestaw od Tonego. Tanio nie jest ale czy skutecznie? To trzeba naszego mistrza pytać. Anglicy już od dawna kombinują w tym temacie. A te nasze lokalne tuningi (zaraz zostane zlinczowany) to takie "zakładanie ledów do poloneza". Ktoś coś poprawi (niedoróbki fabryczne) ale boi się głębiej zaingerować w konstrukcje.
Ostatnio zmieniony 24 stycznia 2020, 16:49 przez krystianzach, łącznie zmieniany 2 razy.
Było: Hatsan 90 --->Daystate X2 -->HW97--> Walther Lg Dominator
Jest: Diana 75 03'82 i coś jeszcze
Jest: Diana 75 03'82 i coś jeszcze
- slawol75
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 316
- Rejestracja: 19 lipca 2009, 10:49
- Tematy: 6
- Lokalizacja: WSST Strzelec
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Re: Zmiana skoku tłoka TX200
To sedno sprawy. W swoim karabinku zamontowany mam dłuższy trzpień tłoka + zmiana tp + zamknięta uszczelka tak jak w HW. Karabinek pracuje o niebo lepiej. W końcu dogonił szybkością HW97...Ale jak kiedyś pytałem Hogana to zdecydowanie odradzał. Po co ci to, to nic nie da...Moim zdaniem mylił się. Teraz mogę założyć taką samą sprężynę jak w HW97 i mieć taką samą moc (grubość 3,1 i taka sama długość). Nikt nie chciał się podjąć...dopiero serwis wiatrowy podniósł rękawice i zrobił (choć nie było łatwo).krystianzach pisze:A te nasze lokalne tuningi (zaraz zostane zlinczowany) to takie "zakładanie ledów do poloneza". Ktoś coś poprawi (niedoróbki fabryczne) ale boi się głębiej zaingerować w konstrukcje.
zawsze środkiem krzyża
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 81
- Rejestracja: 05 listopada 2009, 19:32
- Tematy: 3
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Zmiana skoku tłoka TX200
Jak ktoś chce sprawdzić jak TX200 się sprawdza z krótszym skokiem tłoka to zapraszam na PW. Została mi angielska głowiczka Tinbum z uszczelką hw97k. Skraca skok do poziomu TX200 MK2. TX200 już nie mam, może komuś się przyda.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 lutego 2016, 10:34
- Tematy: 4
- Lokalizacja: Okolice Wrocławia
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Zmiana skoku tłoka TX200
Mam nowego Prosporta z napędem Hogana,wiadomo ile to kosztuje.I teraz gdybym miał inwestować jeszcze z tysiąc żeby to strzelało jak pecep/w co wątpię/ to dziekuję, wolę kupić Steyera lub Walthera.
ONE SHOOT ONE MOMMENT NO MISS
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 988
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 18:12
- Tematy: 0
- Lokalizacja: O-c
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Zmiana skoku tłoka TX200
Chyba nie wiesz o czym piszesz.brrupsz pisze:Jak ktoś chce sprawdzić jak TX200 się sprawdza z krótszym skokiem tłoka to zapraszam na PW. Została mi angielska głowiczka Tinbum z uszczelką hw97k. Skraca skok do poziomu TX200 MK2.
Pozdro.
Dzień bez pykania to dzień przepykany - Zuka Mikume
- slawol75
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 316
- Rejestracja: 19 lipca 2009, 10:49
- Tematy: 6
- Lokalizacja: WSST Strzelec
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Re: Zmiana skoku tłoka TX200
Nie tędy droga. Spowoduje to tylko większe napięcie wstępne sprężyny. Karabinek może być narowisty. Ktoś już tak robił i takie były efekty. Dłuższy trzpień powoduje że sprężyna może być dłuższa i pracować na mniejszym napięciu wstępnym i mniej się ,,uginać". Kluczem jest jednoczesna zmiana długości trzpienia + zmiana Tp + zamknięta uszczelka. Przy tradycyjnej uszczelce tłok może dobijać do dna cylindra i mamy metaliczny dźwięk + uklepywanie tego grzybka. Taką uszczelkę robi już serwis wiatrowy. Żaden inny tuner tego nie oferuje (mam chyba od wszystkich)brrupsz pisze: angielska głowiczka Tinbum z uszczelką hw97k. Skraca skok do poziomu TX200 MK2. TX200 już nie mam, może komuś się przyda.
Miałem równocześnie Tx200 hc i po włożeniu tłoka z uszczelką bez ingerencji w tp efekt nie był zadowalający. Moja BMK40 ma co prawda trochę dłuższą lufkę, ale nie dużo, jakieś 2,5cm
Ostatnio zmieniony 24 stycznia 2020, 19:36 przez slawol75, łącznie zmieniany 1 raz.
zawsze środkiem krzyża
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 81
- Rejestracja: 05 listopada 2009, 19:32
- Tematy: 3
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Zmiana skoku tłoka TX200
Piszę o adapterze zmniejszającym skok tłoka w tx200.jakiii pisze: Chyba nie wiesz o czym piszesz.
Pozdro.
Pozdro.
Moje tx200mk3 testowałem na dwóch różnych wagowo tłokach z lgu, adapterze tinbum z uszczelką 25mm od hw97k, różnych sprężynach i różnych wagowo kapeluszach. W każdym przypadku skrócenie skoku tłoka zmniejszało wrażliwość wiatrówki na chwyt (przy tej samej energii). Przy czym adapter jest najtańszy. Oczywiście dłuższy trzpień wraz z innymi modyfikacjami to lepsze rozwiązanie, ale to nie ta sama półka cenowa.