Zmiana skoku tłoka TX200

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

akas
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 644
Rejestracja: 14 października 2004, 21:05
Tematy: 0
Lokalizacja: z podlasia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: akas »

W brew pozorom nie jest to proste. Poniewaz problem sie pojawia nie na tokarce tylko w grubosci scianek tłoka. A jeszcze dokladniej w prowadzeniu centrycznym tłoka i spręzyny.
Ryś
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 470
Rejestracja: 04 czerwca 2004, 11:01
Tematy: 0
Lokalizacja: Konin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Ryś »

adamasz pisze: Krótki skok vide PSport (90mm) powoduje konieczność skrócenia lufy (242 w PS, a 335 w TX - skok 100),
Skok tłoka w TX-sie i PSporcie są jednakowe ok.95-97 mm
HW 100S Weaver RV7
Awatar użytkownika
61gaw
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1053
Rejestracja: 24 czerwca 2004, 14:22
Tematy: 33
Lokalizacja: Trudno powiedzieć
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: 61gaw »

akas pisze:W brew pozorom nie jest to proste. Ponieważ problem się pojawia nie na tokarce tylko w grubosci scianek tłoka. A jeszcze dokladniej w prowadzeniu centrycznym tłoka i spręzyny.
Zastosowanie 0,5mm ścianek nie jest problemem, osiowość zapewnia uszczelka plus prowadnica ślizgowa wykonana na obwodzie tłoka (jedna a dla pewności dwie) i można uzyskać osiowość w granicach a nawet poniżej 0,05mm.
Nie każda próba kończy się sukcesem
Wapniak
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 459
Rejestracja: 26 listopada 2005, 17:40
Tematy: 0
Lokalizacja: Toruń
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Wapniak »

akas pisze:Zgadzam się z Wapniakiem. Jest jednak inna droga do zmniejszenia wagi tłoka, zmniejszenie fi cylindra i dorobienie nowego tłoka.
Przykladowo zmniejszenie fi z 25 na 22mm powoduje zmniejszenie pola przekroju o 22%. To pozwala zmnieszyć wagę tłoka o podobną wartość
czyli zejscie z 220g na 170g.
Powietrza powinno jeszcze wystraczyc aby zachować poduszkę.
Wysilenie wynisołoby okolo 0,43 j z cm^3 , czyli tyle ile fabryczne wersje FAC TX200.
Przy mniejszej fi cylindra rośnie też sprawność , a to oznacza mniejsze wysilenie orginalnej sprezyny.
Zyski wydają sie oczywiste problemem jest tylko wykonanie odpowiedniego tłoka i cylindra.
Obawiam się, że w takich warunkach będzie problem z uzyskaniem energii śrutu około limitu...
GAMO 440 HUNTER + N&S GC 3-9x42 AO Airking
akas
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 644
Rejestracja: 14 października 2004, 21:05
Tematy: 0
Lokalizacja: z podlasia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: akas »

Obawa o uzyskanie 17J jest sluszna, jdenak standartem na zawodach staje sie 16,3J. Uzyskanie 16J przy zejsciu fi cylindra na 22mm nie powinno stanowic problemu . Warto jednak by było zadbać aby kanał przelotowy miał minimalną długość w celu zmniejszenia pojemnosci pasozytnicznej .Czoło tłoka powinno być idealnie plaskie , a uszczelka typu zepto 2 .
Takie zabiegi powinny doprowadzić do zwiekszenia grubosci poduszki co jest równoznaczne z zwiększonym zapasem energetycznym.
Wapniak
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 459
Rejestracja: 26 listopada 2005, 17:40
Tematy: 0
Lokalizacja: Toruń
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Wapniak »

W swoim gamoniu mam około 235 m/s przy standartowym rozwiązaniu, ze sprezyną HW z drutu 3,1 mm i napięciu wstepnym 35 mm... Wszystko co mniej to będzie lipa...
GAMO 440 HUNTER + N&S GC 3-9x42 AO Airking
Awatar użytkownika
slawol75
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 316
Rejestracja: 19 lipca 2009, 10:49
Tematy: 6
Lokalizacja: WSST Strzelec
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Re:

Post autor: slawol75 »

akas pisze:Zgadzam się z Wapniakiem. Jest jednak inna droga do zmniejszenia wagi tłoka, zmniejszenie fi cylindra i dorobienie nowego tłoka.
Przykladowo zmniejszenie fi z 25 na 22mm powoduje zmniejszenie pola przekroju o 22%. To pozwala zmnieszyć wagę tłoka o podobną wartość
czyli zejscie z 220g na 170g.
Powietrza powinno jeszcze wystraczyc aby zachować poduszkę.
Wysilenie wynisołoby okolo 0,43 j z cm^3 , czyli tyle ile fabryczne wersje FAC TX200.
Przy mniejszej fi cylindra rośnie też sprawność , a to oznacza mniejsze wysilenie orginalnej sprezyny.
Zyski wydają sie oczywiste problemem jest tylko wykonanie odpowiedniego tłoka i cylindra.
Będzie złota łopata :-D
Ale kolega przewidział, a może obliczył ponad 12 lat temu jak można poprawić TX :one: Szacun
https://www.gatewaytoairguns.org/GTA/in ... c=152449.0

Może u nas ktoś zrobiłby coś podobnego ??? Serwis Wiatrowy pewnie dałby radą...
Ostatnio zmieniony 23 stycznia 2020, 21:28 przez slawol75, łącznie zmieniany 2 razy.
zawsze środkiem krzyża :-D
rokasa58
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 595
Rejestracja: 25 lutego 2016, 10:34
Tematy: 4
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Re:

Post autor: rokasa58 »

slawol75 pisze:
akas pisze:Zgadzam się z Wapniakiem. Jest jednak inna droga do zmniejszenia wagi tłoka, zmniejszenie fi cylindra i dorobienie nowego tłoka.
Przykladowo zmniejszenie fi z 25 na 22mm powoduje zmniejszenie pola przekroju o 22%. To pozwala zmnieszyć wagę tłoka o podobną wartość
czyli zejscie z 220g na 170g.
Powietrza powinno jeszcze wystraczyc aby zachować poduszkę.
Wysilenie wynisołoby okolo 0,43 j z cm^3 , czyli tyle ile fabryczne wersje FAC TX200.
Przy mniejszej fi cylindra rośnie też sprawność , a to oznacza mniejsze wysilenie orginalnej sprezyny.
Zyski wydają sie oczywiste problemem jest tylko wykonanie odpowiedniego tłoka i cylindra.
Będzie złota łopata :-D
Ale kolega przewidział, a może obliczył ponad 12 lat temu jak można poprawić TX :one: Szacun
https://www.gatewaytoairguns.org/GTA/in ... c=152449.0

Może u nas ktoś zrobiłby coś podobnego ??? Serwis Wiatrowy pewnie dałby radą...
Tarczek nie widać,ale dymek jest :-D
https://www.youtube.com/watch?v=pv4Ba4VfksI
ONE SHOOT ONE MOMMENT NO MISS
krystianzach
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 197
Rejestracja: 23 lipca 2014, 19:49
Tematy: 2
Lokalizacja: Zachełmie/Goleniów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Post autor: krystianzach »

Aju posiada w swoim tx-200 zestaw od Tonego. Tanio nie jest ale czy skutecznie? To trzeba naszego mistrza pytać. Anglicy już od dawna kombinują w tym temacie. A te nasze lokalne tuningi (zaraz zostane zlinczowany) to takie "zakładanie ledów do poloneza". Ktoś coś poprawi (niedoróbki fabryczne) ale boi się głębiej zaingerować w konstrukcje.
Ostatnio zmieniony 24 stycznia 2020, 16:49 przez krystianzach, łącznie zmieniany 2 razy.
Było: Hatsan 90 --->Daystate X2 -->HW97--> Walther Lg Dominator
Jest: Diana 75 03'82 i coś jeszcze 8-)
Awatar użytkownika
slawol75
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 316
Rejestracja: 19 lipca 2009, 10:49
Tematy: 6
Lokalizacja: WSST Strzelec
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Post autor: slawol75 »

krystianzach pisze:A te nasze lokalne tuningi (zaraz zostane zlinczowany) to takie "zakładanie ledów do poloneza". Ktoś coś poprawi (niedoróbki fabryczne) ale boi się głębiej zaingerować w konstrukcje.
To sedno sprawy. W swoim karabinku zamontowany mam dłuższy trzpień tłoka + zmiana tp + zamknięta uszczelka tak jak w HW. Karabinek pracuje o niebo lepiej. W końcu dogonił szybkością HW97...Ale jak kiedyś pytałem Hogana to zdecydowanie odradzał. Po co ci to, to nic nie da...Moim zdaniem mylił się. Teraz mogę założyć taką samą sprężynę jak w HW97 i mieć taką samą moc (grubość 3,1 i taka sama długość). Nikt nie chciał się podjąć...dopiero serwis wiatrowy podniósł rękawice i zrobił (choć nie było łatwo).
zawsze środkiem krzyża :-D
brrupsz
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 81
Rejestracja: 05 listopada 2009, 19:32
Tematy: 3
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Post autor: brrupsz »

Jak ktoś chce sprawdzić jak TX200 się sprawdza z krótszym skokiem tłoka to zapraszam na PW. Została mi angielska głowiczka Tinbum z uszczelką hw97k. Skraca skok do poziomu TX200 MK2. TX200 już nie mam, może komuś się przyda.
rokasa58
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 595
Rejestracja: 25 lutego 2016, 10:34
Tematy: 4
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Post autor: rokasa58 »

Mam nowego Prosporta z napędem Hogana,wiadomo ile to kosztuje.I teraz gdybym miał inwestować jeszcze z tysiąc żeby to strzelało jak pecep/w co wątpię/ to dziekuję, wolę kupić Steyera lub Walthera.
ONE SHOOT ONE MOMMENT NO MISS
jakiii
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 988
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 18:12
Tematy: 0
Lokalizacja: O-c
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Post autor: jakiii »

brrupsz pisze:Jak ktoś chce sprawdzić jak TX200 się sprawdza z krótszym skokiem tłoka to zapraszam na PW. Została mi angielska głowiczka Tinbum z uszczelką hw97k. Skraca skok do poziomu TX200 MK2.
Chyba nie wiesz o czym piszesz. :P

Pozdro.
Dzień bez pykania to dzień przepykany - Zuka Mikume
Awatar użytkownika
slawol75
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 316
Rejestracja: 19 lipca 2009, 10:49
Tematy: 6
Lokalizacja: WSST Strzelec
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Post autor: slawol75 »

brrupsz pisze: angielska głowiczka Tinbum z uszczelką hw97k. Skraca skok do poziomu TX200 MK2. TX200 już nie mam, może komuś się przyda.
Nie tędy droga. Spowoduje to tylko większe napięcie wstępne sprężyny. Karabinek może być narowisty. Ktoś już tak robił i takie były efekty. Dłuższy trzpień powoduje że sprężyna może być dłuższa i pracować na mniejszym napięciu wstępnym i mniej się ,,uginać". Kluczem jest jednoczesna zmiana długości trzpienia + zmiana Tp + zamknięta uszczelka. Przy tradycyjnej uszczelce tłok może dobijać do dna cylindra i mamy metaliczny dźwięk + uklepywanie tego grzybka. Taką uszczelkę robi już serwis wiatrowy. Żaden inny tuner tego nie oferuje (mam chyba od wszystkich)
Miałem równocześnie Tx200 hc i po włożeniu tłoka z uszczelką bez ingerencji w tp efekt nie był zadowalający. Moja BMK40 ma co prawda trochę dłuższą lufkę, ale nie dużo, jakieś 2,5cm
Ostatnio zmieniony 24 stycznia 2020, 19:36 przez slawol75, łącznie zmieniany 1 raz.
zawsze środkiem krzyża :-D
brrupsz
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 81
Rejestracja: 05 listopada 2009, 19:32
Tematy: 3
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Post autor: brrupsz »

jakiii pisze: Chyba nie wiesz o czym piszesz. :P
Pozdro.
Piszę o adapterze zmniejszającym skok tłoka w tx200. :P
Pozdro.

Moje tx200mk3 testowałem na dwóch różnych wagowo tłokach z lgu, adapterze tinbum z uszczelką 25mm od hw97k, różnych sprężynach i różnych wagowo kapeluszach. W każdym przypadku skrócenie skoku tłoka zmniejszało wrażliwość wiatrówki na chwyt (przy tej samej energii). Przy czym adapter jest najtańszy. Oczywiście dłuższy trzpień wraz z innymi modyfikacjami to lepsze rozwiązanie, ale to nie ta sama półka cenowa.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”