No chyba raczysz żartować.PawelW pisze:JZimowe opony zawsze sprawowały się lepiej od letnich na mokrej
Chyba, że chodzi Ci o drogę z błotem posniegowym
|
Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2Moderatorzy: Moderatorzy WBP, Moderatorzy wiatrówkowi, Moderatorzy CP
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2No chyba raczysz żartować. Chyba, że chodzi Ci o drogę z błotem posniegowym
Ostatnio zmieniony 24 października 2019, 21:00 przez iiyama, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2Nikt nie przewidział że zimą będzie więcej mokrego od śniegu.
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2"Nie muszę wyważać drzwi co już zostały wyważone."
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2Od początku napisałem o konkretnych sytuacjach a ty wyciąłeś jakiegoś pierda z kontekstu i cytujesz całość a to wprowadza opinie publiczności w błąd ,gentleman tak nie robi . Dlaczego miało by być dziwne skoro jak sam uważasz wydawało ci się? Sprawdź przed wymianą wtedy nie będzie się wydawać. Większe znaczenie ma jakość gumy, wymiary i bieżnik. Dużo osób tak myśli, widać lobby oponiarskie powiela brednie i robi dobra robotę ale co się dziwić skoro są na to duże fundusze. Nie wszystkie opony letnie mają mieszankę która powoduje że guma twardnieje lub same w sobie już są na tyle miękkie że zimą nie twardnieją bardziej niż zimowe, a gorszego hamowania latem nie mają. Twarda to musi być opona ekonomiczna. O trakcji na suchym asfalcie zimowej w stosunku do letniej przynajmniej klasy średniej nawet nie wspomnę.
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2ben_sage
Kolego, zacytowałem jedyny konkretny, mimo, że bzdurny, fragment Twojego postu. Pozostała część tego postu, to enigmatyczny opis jakiegoś Twojego doświadczenia (testu?) z rożnymi samochodami, na różnych oponach, w różnych warunkach. Przyjmij do wiadomości, że opona potocznie zwana zimową, dla poprawy trakcji w niskich temperaturach, robiona jest z materiału o innym składzie niż "letnia". Być może zauważyłeś, że wszystkie materiały, w tym guma, twardnieją (sztywnieją) w miarę obniżania temperatury. Więc opona "zimowa", z założenia, jest bardziej miękka niż "letnia" aby w temperaturach "zimowych" zachowywała się podobnie jak letnia w "letnich". A robi się to dlatego, że twardość materiału ma związek z przyczepnością. I tylko tyle. A mój komentarz to był sarkazm (wiem, trudne słowo).
Ostatnio zmieniony 25 października 2019, 04:06 przez 1krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2Nie raz stałem w zimie w korkach przez pajaców którzy na letnich oponach nie mogli pod górkę wyjechać po lekkich opadach śniegu. Osobówką robię rocznie około 70 tys km i zawsze kupuje dobre opony odpowiednie do sezonu. Demagogią jest twierdzenie ze letnia opona sprawuje się w zimie lepiej od zimowej.
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2Demagogią jest twierdzenie że zimowa jest zawsze lepsza od letniej zimą,owszem na śniegu czy tam błoto pośniegowe to tak.Ale już suchy asfalt w minusowych temperaturach do 20% letnia ma krótszą drogę hamowania,to samo na mokrym w lekko plusowych temperaturach.Czy nikt nie zauważył że po wymianie na zimowe opony w dobrych warunkach przy lekko energicznej jeździe zaczynają się częściej włączać systemy ABS,ESP i ASR ? Wtedy zaczynamy już myśleć i noga z gazu i przyzwyczajamy się do gorszych osiągów,co wychodzi nam na zdrowie bo jeździmy wolniej i bezpieczniej.
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2Już wiele, wiele lat wstecz czytałem, co potwierdzam własnym 35-letnim stażem kierowcy, że w "lekkiej" zimie na suchym asfalcie opony letnie mają krótszą drogę hamowania od zimowych w tych samych warunkach. Krótsza droga hamowania, nawet o 2 m może mieć baaaardzo duże znaczenie. Zawsze zadaję sobie pytanie, czy nawet w przypadku kilku/kilkunastu dni zimowych z opadami śniegu i błotem pośniegowym, które mogą pojawić się nagle, warto zakładać opony zimowe, gdy zdecydowanie więcej dni w zimie asfalt jest suchy, a więc w których opony letnie są lepsze od zimowych. Do tej pory jednak zawsze w zimie, bez względu na warunki, zakładam opony zimowe, choćby dla tych kilku/kilkunastu dni ze śniegiem/błotem pośniegowym, których często nie można przewidzieć. Gdy zimą jest suchy asfalt, zawsze mam tą świadomość, że opony zimowe mają dłuższą drogę hamowania od letnich w tych samych warunkach.
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2Masz https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... 65/8c546bq kto tu mówił o minus 20 stopni i kiedy ostatnio w Polsce takie temperatury się utrzymują więcej niż jeden dzień
Ostatnio zmieniony 27 października 2019, 11:02 przez Krisiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2Koledzy ,a może w takiej sytuacji przerzućmy się na całoroczne ,zim nie ma,a ktoś kto jeździ w koło komina zaoszczędzi.Coraz więcej kierowców to preferuje,chociaż ja do całorocznych przekonania całkowitego nie mam.
HW-100+mDOT 4-16x42 Biman P-17 LOW-21 Co2
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2Nowe uprawnienia drogówki. Policjanci podczas kontroli kierowców mogą pozwolić sobie na więcej.
http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,2538 ... =BoxOpImg5 - Co się zmienia? Po pierwsze radiowóz, ale też nieoznakowany samochód służb, może od teraz stać w miejscu zabronionym, pod warunkiem, że nie zagraża bezpieczeństwu ruchu. - Na jakie jeszcze zmiany powinni być przygotowani kierowcy? Będą musieli stosować się do poleceń policjantów. Za wyjście z samochodu bez wyraźnego polecenia, nietrzymanie rąk na kierownicy czy dyskusję z policjantem można bowiem dostać mandat. Ktos sie chyba za duzo amerykanskiej telewizji naogladal... - Poza tym - według nowego prawa - służby będą miały obowiązek spisania licznika samochodu zatrzymanego do kontroli i wprowadzenia go do Centralnej Ewidencji Pojazdów. Ten przepis wejdzie jednak w życie 1 stycznia. - itp, itd. He, he.... zmiany po h..u fest! Nastepna nowelizacja Kodeksu Drogowego bede "lotne trojki" jak za Dzierzynskiego... wyroki beda wykonywane "od reki"...
Ostatnio zmieniony 07 listopada 2019, 12:20 przez adnikauto, łącznie zmieniany 1 raz.
Guns have two enemies politicians and rust. Not sure, which is worst...
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2Z ciekawosci sledze temat zmian w Prawie o Ruchu Drogowym no i najnowszy tekst z GW:
Od jutra nowe kontrole policyjne. Policjant wyskoczy z krzaków i wstawi mandat za nietrzymanie rąk na kierownicy. http://moto.pl/MotoPL/7,88389,25382401, ... BoxMotImg1 Policjanci będą mogli parkować na zakazach, wstawiać 500-złotowe mandaty za nietrzymanie rąk na kierownicy i sprawdzać przebieg samochodu. Zmiany wejdą w życie już jutro - 7 listopada. Napisze jeszcze raz... idioci, ktorzy sie naogladali amerykanskich filmow nie wiedza, ze w praktyce amerykanskiej mozna podwazyc mandat nalozony na kierowce jesli radiowoz parkowal w niedozwolonym miejscu...!!! Jest na Forum Kolega Szeryf z USA niech sie wypowie na ten temat.... czy mam racje czy tez nie!?! Natomiast w Polsce jak na Dzikim Zachodzie.... nawet nie wiadomo, kto Ciebie zatrzymuje czy bandyci czy drogowka? Poza tym wpuszczenie policjanta do auta, powinno sie odbywac tylko w uzasadnionych przypadkach, np. przewozenie narkotykow, itp. w jaki sposob policjant ma spisac licznik - wkladajac glowe do auta czy siadajac za kierownica??? Rozgonic tych kretynow z Wiejskiej!
Ostatnio zmieniony 08 listopada 2019, 12:42 przez adnikauto, łącznie zmieniany 1 raz.
Guns have two enemies politicians and rust. Not sure, which is worst...
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2Lotnik, ja tylko moge to potwierdzic ! Swegom czasu bylem na zimowym szkoleniu. Kolega przyjechal Astra'a na letnich oponach w Styczniu, gdzie lezal juz snieg. Moja droga hamowania przy predkosci 70 km/h wyniosila 43 m. Kolega na letnich mial przy 50 km/h droge hamowania 73 m, przy 100 km/h bylo juz ponad 100 - na oko szczelca ca.140 m z ABS'em Fazit. Moje droga hamowania z przy 70 km/h -> 43m bez ABS'u Droga hamowania kolegi przy 50 km/h -> 73 m Bez ABS'u SA to moje niezawistne a co wazniejsze NIE sponsorowane wyniki. I obojetnie jak bezdiecie sie krecic i wyewijac pupa jest zawsze z tylu !
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2Co roku jeżdżę na szkolenia z techniki jazdy (przeważnie tor Poznań i Kielce ) i jak już pisałem robię rocznie około 70 tys km rocznie i żaden teoretyk nie wmówi mi ze opony letnie nadają się na nasze zimy. Jeżdżę w kraju w różnych warunkach, autostrady, góry, miasta. Czasami za granicę. Nie któryś „ekspert” pojedzie w Alpy zimą na letnich (drogi to będzie wyjazd) albo przynajmniej w Bieszczady Właśnie dzisiaj wymieniłem na zimówki
Ostatnio zmieniony 08 listopada 2019, 21:47 przez lotnik, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2Panowie , wy dalej o tych oponach zimowych i letnich ... myslalem ze juz zakonczylismy ten temat , no ale widze ze sie mylilem
Dobrze ze ja nie mam takich problemow , nasze prawo nakazuje od 1 grudnia zimowki i po problemie Duzo sniegu wszystkim zycze bo u nas juz posypalo wczoraj jak bylismy na polowaniu.
Ostatnio zmieniony 10 listopada 2019, 14:24 przez V@A, łącznie zmieniany 2 razy.
The older I get, the less I care about your feelings....
|
|