Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Ciekawe i mniej ciekawe dyskusje, które nie pasują do żadnego innego działu.

Moderatorzy: Moderatorzy WBP, Moderatorzy wiatrówkowi, Moderatorzy CP

Awatar użytkownika
adnikauto
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2537
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 19:26
Tematy: 214
Lokalizacja: Wschodnie Wybrzeze
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: adnikauto »

iiyama pisze:adnikauto
USA? Jaki sinlink?
Ogólnie hybryda wykorzystuje to co niepotrzebnie wydasz na hamowanie?
Jadąc ostrożnie sama benzyna spaliwz tyle. Co hybryda!?

Rozumiem, ze pytasz o moja Corolle... silnik 1.8 wolnossacy benzyna.

V@A pisze: @adnikauto

Jakos nigdy mnie nie krecily statystyki ile dany samochod spala , ile powinien ..etc...etc. Nie dla mnie Smarty i Fireflyje jakies - ja tam lubie wcisnac pedal to the metal :)
Przy zakupie samochodu kieruje sie wylacznie tym ,czy mi sie podoba i tym do czego bedzie mi potrzebny oraz jaki budzet na jego zakup przeznaczylem - ale kazdy robi jak uwaza i nic nikomu do tego jakimi samochodomi jezdzimy , najwazniejsze aby kazdy z nas byl z niego zadowolony i tyle.
Jak chcesz samochod dlugo utrzymac i w miare bezproblemow - wymieniaj wszystkie plyny wedlug zalecen producenta - lepiej wydac kilka $ na olej do transmisji , a nie kilka tysiecy na zmiane transmisji , ale to tylko moje 2 cents.

Zgadzam sie calkowicie. Jezdze duzo, codziennie, bez wzgledu na pogode... sam silnik 1.8 Corolli wytrzyma spokojnie 200 tys. mil - mam tylko obawy czy CVT rowniez jest taka wytrzymala... :?:

Czy tak czy inaczej, kupie drugie auto ale poniewaz Corolla okazala sie w praktyce intensywnej eksploatacji duzo bardziej oszczedna- 6.4 L/100 km - niz myslalem wiec drugim autem jednak nie bedzie "elektryk" a cos z 4x4... poniewaz lubie Toyoty wiec moze cos z gamy pickupow, jak np. Tacoma lub moze cos jeszcze innego...


Michaus pisze:Nie wiem jak u Was, ale w Europie nie wolno słuchać producenta w kwestii wymiany płynów w aucie, bo te łobuzy wydłużyły interwały (przecież olej jest "long life").
Traktowanie samochodu zgodnie z zaleceniami producenta znacznie skraca jego żywotność i nie da się ukryć, że temu producentowi jest to na rękę.
Olej się zmienia co 8 ~ 10 tys. km, a jak robisz krótkie odcinki po mieście, albo mocno ciśniesz, to co 5 tys. km.
Jeśli wyczytasz w instrukcji więcej niż 10 tys. km, to włóż ją między bajki.

Wymieniam olej w silniku co 5 tys. mil na ten ze zdjecia ponizej...

Obrazek

.... do tego rotacja kol czyli przod na tyl i odwrotnie... od kwietnia ubr. do dzisiaj zrobilem 41 tys. kilometrow wiec nic dziwnego, ze opony wytrzymuja mniej niz 2 lata :roll:

Hamulce sie za to nie zuzywaja bo na cala droge mam 2 znaki stop i 3 swiatla sygnalizacji drogowej.... :)
Guns have two enemies politicians and rust. :502: Not sure, which is worst...
Klurik
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 135
Rejestracja: 16 lutego 2016, 15:38
Tematy: 1
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: Klurik »

Michaus pisze:Jak już nie będę mógł poruszać się "normalnymi" autami, to poproszę o wgranie takiego dźwięku:
:piwo:
“He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man.” - Dr. Johnson
iiyama
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 247
Rejestracja: 13 października 2016, 10:40
Tematy: 4
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: iiyama »

Michaus pisze:Nie wiem jak u Was, ale w Europie nie wolno słuchać producenta w kwestii wymiany płynów w aucie, bo te łobuzy wydłużyły interwały (przecież olej jest "long life").
Traktowanie samochodu zgodnie z zaleceniami producenta znacznie skraca jego żywotność i nie da się ukryć, że temu producentowi jest to na rękę.
Olej się zmienia co 8 ~ 10 tys. km, a jak robisz krótkie odcinki po mieście, albo mocno ciśniesz, to co 5 tys. km.
Jeśli wyczytasz w instrukcji więcej niż 10 tys. km, to włóż ją między bajki.
Ja zmieniam od nowości co 10 tys km
Mi się wydaje, że te 30tys to też z uwagi tego, że większość nowych samochodów idzie na floty, do wypożyczalni etc. A oni i tak szybko zmieniają samochody z reguły po gwarancji więc patrzą na auto, które są jak najtańsze w obsłudze bo i tak wytrzyma i tak, a następny właściciel niech się martwi.
Znajomy ma bmw w najmie zmienia co 3 lata ciśnie niem trasy Polska niemcy ciągle but w podłodze i serwis co 30 tys km robi
Awatar użytkownika
PawelW
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 7560
Rejestracja: 26 lutego 2006, 11:40
Tematy: 109
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: PawelW »

Wymieniam olej w silniku co 5 tys. mil na ten ze zdjecia ponizej...
aż tak wysilona jednostka ??
----------------------------------------
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie, zapytaj, czy mógłby tego nie robić
Awatar użytkownika
adnikauto
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2537
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 19:26
Tematy: 214
Lokalizacja: Wschodnie Wybrzeze
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: adnikauto »

@ PawelW

Bynajmniej.... 140 KM z 1.8 litra. Taki mam cykl wymiany wraz z rotacja kol przod/tyl.
W poprzednim aucie jezdzilem na pol syntetyku z wymiana co 3 tys. mil ...

Za to silnik w srodku po 170 tys. mil wygladal jak nowy... :one:

Obrazek
Guns have two enemies politicians and rust. :502: Not sure, which is worst...
Awatar użytkownika
PawelW
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 7560
Rejestracja: 26 lutego 2006, 11:40
Tematy: 109
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: PawelW »

Miałem na myśli lepkość oleju 0W20. Chyba, że masz taki klimat. Sam wymieniam olej co 10 tys km.
----------------------------------------
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie, zapytaj, czy mógłby tego nie robić
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9714
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: Senio »

@adnikauto

Zimno tam u Ciebie musi być skoro 0w20 lejesz.

Obrazek
Awatar użytkownika
go43
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 791
Rejestracja: 09 października 2007, 10:59
Tematy: 5
Lokalizacja: Kwidzyn
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: go43 »

0W20 ma zalety przy użytkowaniu w mieście, krótkie trasy i niedogrzany silnik, ale to załatwia to "0" z przodu
20 z tyłu to bardzo słaby pomysł na cieplejszy klimat, lub dłuższe trasy.
KSSK Gward Kwidzyn
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2965
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: Josef »

Też tak myślałem do czasu, gdy niedawno kupiłem Toyotę Auris 1,6 Valvematic 132 KM r.p.2011. W instrukcji wyraźnie zapisane, że należy lać 0W20, oczywiście Toyoty, a tylko z braku takiego oleju, używać zastępczo 5W30. Fabrycznie silnik jest zalewany olejem 0W20. W instrukcji jest jedynie zastrzeżenie, że olej z większą liczbą po "W" jest odpowiedni do jazdy z dużymi prędkościami. Jakie to są prędkości - nie podano. Myślę, że od ok. 160 km/godz. w górę. Na wykresie w instrukcji dla oleju 0W20 jest wskazany zakres temperatury otoczenia od -30 st. C do ponad 38 st. C - ostatnią cyfrą temp. jest 38 st. C , a strzałka wskazująca zakres temperatury wychodzi ponad te 38 st. C.
Ostatnio zmieniony 05 lipca 2019, 11:02 przez Josef, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9714
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: Senio »

Josef pisze: W instrukcji wyraźnie zapisane, że należy lać 0W20
Zalecenia producenta co do olei od jakiegoś czasu można między bajki włożyć. Producent zaleca LL co 30.000 km robić. Słuchasz go i tak robisz ?. Tak samo z marką i lepkością oleju. Dopóki się prezesiny po pleckach klepią to idzie Castrol i nic innego. Pierwsze zalanie Castrol, gwarnacja Castrol, i po gwarancji Castrol. Tak było w BMW wiele lat. Jak panowie przestali się klepać po pleckach to Castrol jest beee i idzie Shell i nic innego. I tak można sobie wymieniać. Kolejny przykład. Zalecane 5w30 znika w ilości litr na 3000 - 5000 km we wszystkich silnikach danego modelu. Niezalecany 5w40 żyje od wymiany do wymiany bez ubytku. Dlatego może jednak warto swojego rozumu używać i doświadczeń użytkowników danej marki, niż "zaleceń" poklepujących się panów prezesów. Instrukcje obecnie piszą dla swojej korpo , a nie dla Ciebie. To do nich ma kasa płynąc rzeką i wszelkimi jej dopływami. A Ty jesteś gdzieś na samym końcu jak salon opuszczasz.
Ostatnio zmieniony 05 lipca 2019, 11:02 przez Senio, łącznie zmieniany 1 raz.
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2965
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: Josef »

Jeżdżę Toyotami, nie BMW. Stosuję tylko oleje zalecane przez Toyotę, tzn. z ich logo. Na forum Toyoty nie spotkałem zastrzeżeń wynikających z praktyki do oleju 0W20. W końcu producent bierze odpowiedzialność za własne zalecenia, szczególnie gdy wymiany oleju dokonuję tylko w ASO Toyoty. Jeżdżę maksymalnie 130 - 140 km/godz, oczywiście tylko na autostradach. Jeśli ktoś jeździ ponad 160 km/godz, powinien jednak lać olej z cyfrą większą niż 20 po literze "W" - zgodnie z instrukcją.
Awatar użytkownika
adnikauto
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2537
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 19:26
Tematy: 214
Lokalizacja: Wschodnie Wybrzeze
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: adnikauto »

Senio pisze:@adnikauto

Zimno tam u Ciebie musi być skoro 0w20 lejesz.

Senio, tak jak kolega pisze powyzej to jest zalecenie producenta - ale.... w moim klimacie a dokladniej mikroklimacie ten olej to jest tzw. "strzal w dziesiatke" !!!

Zimy sa u mnie bardziej sniezne a temperatury nizsze niz w oddalonym o 120 mil Manhattanie... do tego dochodzi fakt, ze to sa gory moze nie jakies tam super wysokie- bo nie sa.... ale jak jedzilem do Hunter w miare regularnie to osobiscie /moj organizm/ odczuwal zmiany cisnienia objawiajace sie przytykaniem uszu, lekkimi trzaskami, itp.

...............................

Off Topic:

Z tego samego powodu dom ogrzewam.... nafta! Czyli w jezyku tubylcow- kerosene. Pod domem mam zbiornik na 280 galonow/1059.92 litrow... oraz piec fabrycznie przystosowany do spalania tego paliwa...

Obrazek

Dane techniczne nafty:

...."The flash point of kerosene is between 37 and 65 °C (100 and 150 °F), and its autoignition temperature is 220 °C (428 °F). The pour point of kerosene depends on grade, with commercial aviation fuel standardized at −47 °C (−53 °F). 1-K grade kerosene freezes around −40 °C (−40 °F, 233 K)"....

Sa slabe szanse, zeby w zimie nafta zamarzla w zbiorniku, inna sprawa jest, ze nafta nie wiaze wody a ze jest lzejsza niz woda wiec "plywa gora" a warstwa wody zostaje na dnie zbiornika...
Guns have two enemies politicians and rust. :502: Not sure, which is worst...
Awatar użytkownika
PawelW
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 7560
Rejestracja: 26 lutego 2006, 11:40
Tematy: 109
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: PawelW »

Lepkość to jedno ale ważna i chyba ważniejsza jest liczba ACEA. Ja mam zalecane A5/B5 i takich używam
Patrz Darek:
Zalecane 5w30 znika w ilości litr na 3000 - 5000 km we wszystkich silnikach danego modelu. Niezalecany 5w40 żyje od wymiany do wymiany bez ubytku.
U mnie jest akurat odwrotnie: 5W40 to litr-półtora między wymianami a 0w30 bez dolewek. Co kraj to obyczaj.
----------------------------------------
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie, zapytaj, czy mógłby tego nie robić
Awatar użytkownika
sql
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1321
Rejestracja: 03 listopada 2014, 21:00
Tematy: 19
Lokalizacja: Łom-Janki
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: sql »

Są jeszcze dwa powody, dla których producenci masowo przeszli od xW40 przez xW30 do obecnych xW20:
a) niższa lepkość, to niższe spalanie, a dana laboratoryjna choć w praktyce zupełnie nieistotna, rzutuje producentowi na jakieś przydziały, dopłaty, pozwolenia itp.
b) niższa lepkość, to gorsze smarowanie (łatwiej o zerwanie filmu), a więc i wyższe zyski za późniejszy serwis; oczywiście pogwarancyjny
...jesteśmy niegrzeczne chłopaki, pójdziemy siedzieć do paki...
Awatar użytkownika
ravkill
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 6028
Rejestracja: 18 listopada 2003, 01:42
Tematy: 133
Lokalizacja: Zielona Góra
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: ravkill »

Dokładnie tak, normy emisji i inne "zielonopierdoły"... Producent w poważaniu ma długowieczność swojego produktu... Klient ma być zadowolony w okresie gwarancji i ewentualnie w "gratisie" parę latek po (bo nie każdy tyle samo km robi..).
Parę gratów i zero ambicji...(graty sponsorowane przez dzieciaki za pomocą programu 500 + ...)
Zablokowany Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Pozatematyczny”