gwint kartusza Steyr LG110

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
Photomaker
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 117
Rejestracja: 27 marca 2017, 21:14
Tematy: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Moderatorzy PFTA

gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Photomaker »

zakupiłem nowy kartusz do ww karabinka, cały szczęśliwy chciałem przypasować i tu zaczęły sie schody.
Kartusz nie wkręca się. tyle o ile udało mi się zmierzyć to wyszło mi ze gwint jest s11 trapezowy niesymetryczny.
Tu rodzi się pytanie czy ktoś się spotkał wcześniej z z innym niż standardowe M10 w tych karabinkach ? Czy możne po prostu przez lata użytkowania gwinty się wyciągnęły?
dodam ze powietrze nie ucieka przy ładowaniu kartusza i jak jest wkręcony do karabinu.

końcówka do ładowania :
Obrazek
regulator:
Obrazek
Awatar użytkownika
MASZOT
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2546
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 15:29
Tematy: 53
Lokalizacja: Stargard
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: MASZOT »

Zarówno w końcówce do ładowania jak i regulatorze gwinty są już pozrywane od zbyt mocnego dokręcania kartusza.
Wszyscy wiedzą, że są rzeczy niemożliwe do zrobienia, aż znajdzie się taki, co o tym nie wie i je czyni.
ArturR
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 469
Rejestracja: 11 sierpnia 2013, 23:55
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: ArturR »

Photomaker pisze: Kartusz nie wkręca się.
dodam ze powietrze nie ucieka przy ładowaniu kartusza i jak jest wkręcony do karabinu
Robert nie wiem czy dobrze się rozumiemy, ale czy te dwie rzeczy nie wykluczają się ? ;)

Jest dokładnie tak jak Tomek mówi, wyraźnie to widać na Twoich(swoją drogą dobrych) zdjęciach.
Nie próbuj wkręcać nowego kartusza bo jeszcze w nim też gwint uszkodzisz. Nowa lub inna sprawna końcówka do ładowania nie jest jakoś droga. Nie wiem jak z tą częścią regulatora. Czy występuje jako osobna część zamienna czy trzeba cały regulator?
Trzeba popytać w środowisku może ktoś ma.......
Awatar użytkownika
lisek1-72
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 660
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 11:10
Tematy: 4
Lokalizacja: Nowogard
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: lisek1-72 »

Mario 64 miał podobnie. Niedawno przy ładowaniu kartusza gwint w końcówce do ładowania puścił całkowicie.
AIR ARMS HFT 500 + Falcon Endura

Obrazek
Awatar użytkownika
Photomaker
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 117
Rejestracja: 27 marca 2017, 21:14
Tematy: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Moderatorzy PFTA

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Photomaker »

ArturR pisze:
Robert nie wiem czy dobrze się rozumiemy, ale czy te dwie rzeczy nie wykluczają się ? ;)
Artur, moze nie do konca poprawnie to napisalem :one:
Chodzilo o stary kartusz ze z nim wszystko dziala :-D

W takim razie czekaja mnie kolejne inwestycje
Dziękuje kolegom za szybkie rozwianie moich watpliwosci :piwo:
ArturR
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 469
Rejestracja: 11 sierpnia 2013, 23:55
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: ArturR »

Na początek może pogadaj z Piotrem(Włamywaczem) - jego nr. tel. nie jest tajemnicą
601-760-734 i ma różne części do karabinków,
pzdr.
Awatar użytkownika
Cin91
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 531
Rejestracja: 24 czerwca 2016, 06:33
Tematy: 0
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Cin91 »

O, kurczaki. Muszę obejrzeć u siebie gwinty, bo kupiłem drugą końcówkę do ładowania, dorabianą przez Profesora PCP z Łowicza i kartusze się wkręcają w nią ze znacznie większym oporem niż w ściuchany latami oryginał...
Walther LG400 + Vortex DiamondBack 4-16x44 FFP
Awatar użytkownika
Photomaker
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 117
Rejestracja: 27 marca 2017, 21:14
Tematy: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Moderatorzy PFTA

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Photomaker »

Lepiej sprawdź jak wyglądają gwinty bo ja żyłem w błogiej nieświadomości do tej pory i sie nimi nie interesowałem do zaistnienia tej sytuacji. :shock:
Awatar użytkownika
Łysy
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 608
Rejestracja: 22 kwietnia 2008, 21:00
Tematy: 21
Lokalizacja: Ciechocinek
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Łysy »

Wszystko Ci działało bo miałeś gwint przeciagnięty w swoim całym komplecie, kartusz końcówka I regulator. Poprawienie tych gwintów narzynką lub gwintownikiem spowoduje obcięcie części gwintu i zmianę jego wymiarów. Jest sposób na naprawę takich gwintów i służy do niego talerz lub rolka walcująca o kącie 60 stopni jak kąt gwintu metrycznego. Rolkę taką ustawia się w tokarki i na bardzo małych obrotach walcuje gwint na danym skoku gwintu a w tym przypadku 1,5 mm. Rolkę można wykonać samemu, najlepiej lozyskowaną na tulejce nie łożysku kulkowym i mocowaną w imak tokarki podobnie jak przyrząd do moletowania. Po takim "odprostowaniu" gwintu można go lekko poprawić narzynką nie zmieniając mocno jego wymiaru.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2018, 12:24 przez Łysy, łącznie zmieniany 1 raz.
Steyr z krzywą lufą + Vortex PST I
Awatar użytkownika
Photomaker
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 117
Rejestracja: 27 marca 2017, 21:14
Tematy: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Moderatorzy PFTA

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Photomaker »

Dokładnie taką technologię sprzedał mi starszy tokarz w pracy, na razie "nowy" regulator kombinuje i końcowke do ładowania. Te będę próbował reanimować w tak zwanym międzyczasie, żeby miec na zapas w razie awari ;)
Mimo wszystko dziękuję za podrzucenie technologi :one: :piwo:
Awatar użytkownika
Cin91
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 531
Rejestracja: 24 czerwca 2016, 06:33
Tematy: 0
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Cin91 »

Sprawdziłem u siebie i na szczęście wszystko cacy :D
Walther LG400 + Vortex DiamondBack 4-16x44 FFP
Awatar użytkownika
Photomaker
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 117
Rejestracja: 27 marca 2017, 21:14
Tematy: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Moderatorzy PFTA

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Photomaker »

:one:
Temat będzie przestrogą dla świeżych posiadaczy szczekaczy ;laughing:
Ostatnio zmieniony 23 maja 2018, 13:49 przez Photomaker, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
mario_64
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 474
Rejestracja: 16 września 2012, 20:01
Tematy: 0
Lokalizacja: Szczecin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: mario_64 »

W moim siejerze bylem zmuszony po sprawdzeniu stanu gwintu w regulatorze wymienić go na nowy. w przeciwnym wypadku grozilo to ścięciem gwintu podobnie jak w końcówce do ładowania defacto ze 2 lata wstecz dorabianej przez profesora PCP - przytrafiło mi się to na zawodach w Łęsku ale na szczęście udalo sie pożyczyć końcówkę.
W siejerach te gwinty nie są za mocne i widac po jakimś czasie jak się przechylają pod naciskiem sił.
W walterach nie miałem tego efektu choć dokręcam kartusze z podobną siłą. Faktycznie jak mówi Maszot trzeba bardzo delikatnie wkręcać kartusz do pierwszego malego oporu.
LG 110FT; LG300 Domi || LP 10; HW 98
SKPST LOK WIKING - )><))))*> )><))))*>
Awatar użytkownika
kłapek
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Reactions:
Posty: 1739
Rejestracja: 20 lutego 2006, 18:22
Tematy: 39
Lokalizacja: Grodków
Grupa: Ekspert Wiatrówki

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: kłapek »

Moim zdaniem to nie jest problem siły z jaką dokręca się kartusz. Niby po co go dokręcać przez siłę?
Jest to bardziej kwestia dbania o czystość tego połączenia. Jak do dokręcenia kartusza trzeba użyć więcej siły niż zwykle, to jest sygnał, że coś jest nie tak. Należy gwinty w kartuszu, końcówce ładowania i reduktorze wyczyścić i od nowa posmarować odpowiednim smarem. Wiadomo, że dostaje się tam kurz, piach i inne dziadostwo, które działa jak papier ścierny.
Należy również pamiętać, że nie nadają się do tego celu smary silikonowe, które przy tego typu połączeniach powodują 'zacieranie'.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2018, 15:32 przez kłapek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój nowy terapeuta na imię ma can-am :-D
Awatar użytkownika
mario_64
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 474
Rejestracja: 16 września 2012, 20:01
Tematy: 0
Lokalizacja: Szczecin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: mario_64 »

Ja myślę że to jakość albo wytrzymałość materiałów jest słabsza w Styer niż w Walther. Nigdy nie widzialem pochylości gwintu w stronę kartusza w waltherze, a Steyr chyba wymusza po okresie ok 10 lat wymianę kartusza ( traci legalizację ) wraz regulatorem i końcówką do ładowania, coś na wzór większości dzisiejszych wyrobów, które mają się po wyliczonym okresie zepsuć by zakupić nowe.
LG 110FT; LG300 Domi || LP 10; HW 98
SKPST LOK WIKING - )><))))*> )><))))*>
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”