Air Arms EV2 MK4
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 października 2015, 18:48
- Tematy: 1
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Air Arms EV2 MK4
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem karabinka AA EV2 i szukam jak najwięcej informacji o tej pukawce. Z tego co zauważyłem to u nas mało popularny karabinek i tez mało informacji co można jeszcze poprawić - jeżeli trzeba coś poprawić, lecz jak znam życie to zawsze coś się znajdzie.
Na chwilę obecną to przestrzeliłem przez chrono na jsb 4,51 i ustawiony jest na 245 m/s i odskoki prędkości na śrucie nieważonym to +/- 1,5 m/s.
Także jak miał ktoś styczność z EV to proszę o jak najwięcej podpowiedzi jaki śrut, prędkość początkowa, co zostało przerobione itp. szukam jak najwięcej informacji oraz rysunków technicznych.
Pozdrawiam
Od niedawna jestem posiadaczem karabinka AA EV2 i szukam jak najwięcej informacji o tej pukawce. Z tego co zauważyłem to u nas mało popularny karabinek i tez mało informacji co można jeszcze poprawić - jeżeli trzeba coś poprawić, lecz jak znam życie to zawsze coś się znajdzie.
Na chwilę obecną to przestrzeliłem przez chrono na jsb 4,51 i ustawiony jest na 245 m/s i odskoki prędkości na śrucie nieważonym to +/- 1,5 m/s.
Także jak miał ktoś styczność z EV to proszę o jak najwięcej podpowiedzi jaki śrut, prędkość początkowa, co zostało przerobione itp. szukam jak najwięcej informacji oraz rysunków technicznych.
Pozdrawiam
- Łysy
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 608
- Rejestracja: 22 kwietnia 2008, 21:00
- Tematy: 21
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Air Arms EV2 MK4
Ale szukasz bo chcesz pogrzebać czy tylko tak sobie poczytać?
Najczęście przeciekały regulatory ale robił je kolega borartur i jeśli to starszy egzemplarz to na pewno już u niego był. Sprawdż czy trzyma prędkość np po godzinie nie strzelania lub dłużej, jeśli trzyma to jest w porządku i jedyne co trzeba robić to obrać cel i strzelać
Najczęście przeciekały regulatory ale robił je kolega borartur i jeśli to starszy egzemplarz to na pewno już u niego był. Sprawdż czy trzyma prędkość np po godzinie nie strzelania lub dłużej, jeśli trzyma to jest w porządku i jedyne co trzeba robić to obrać cel i strzelać
Steyr z krzywą lufą + Vortex PST I
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 października 2015, 18:48
- Tematy: 1
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Air Arms EV2 MK4
Z tego co wiem to karabinek jest po jakiś modyfikacjach ponieważ mam jakieś oryginalne części z regulatora, jak się nie mylę to z mosiądzu coś.
A prędkość raczej trzyma, lecz dokładnie sprawdzę.
Szukam info z ciekawości lecz jak będzie coś łatwego do zrobienia to na pewno będę grzebał
A prędkość raczej trzyma, lecz dokładnie sprawdzę.
Szukam info z ciekawości lecz jak będzie coś łatwego do zrobienia to na pewno będę grzebał
- Łysy
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 608
- Rejestracja: 22 kwietnia 2008, 21:00
- Tematy: 21
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Air Arms EV2 MK4
Jeśli masz mosiężny tłoczek regulatora w zapasowych częściach to znaczy że w karabinku jest już tłoczek borartura czyli taki co jest ok, może być jeszcze z pierwszych lat produkcji na dwóch oringach , lepszy był ten póżniejszy na jednym oringu. Ale to nie problem bo wystarczy wyjąć tłoczek i zdjąć jeden oring, ale to tylko wtedy kiedy pierwszy strzał po godzinie czy dwóch niestrzelania będzie odbiegał prędkością od kolejnych w tej samej temperaturze otoczenia podczas testów.
Tylko nie tykaj korony lufy i w ogóle lufy, można ją lekko podpolerować ale to trzeba wiedzieć jak, bo czasem można więcej popsuć niż polepszyć.
Na początek skupił bym się na wyregulowaniu osady pod siebie - efekt może cię zaskoczyć. Potem dobierz dobry śrut JSB a potem jak jeszcze nie będziesz zadowolony to poszukaj błędów u siebie i w swoim powtarzalnym złożeniu się.
A jaką masz lupkę na karabinku ?
Tylko nie tykaj korony lufy i w ogóle lufy, można ją lekko podpolerować ale to trzeba wiedzieć jak, bo czasem można więcej popsuć niż polepszyć.
Na początek skupił bym się na wyregulowaniu osady pod siebie - efekt może cię zaskoczyć. Potem dobierz dobry śrut JSB a potem jak jeszcze nie będziesz zadowolony to poszukaj błędów u siebie i w swoim powtarzalnym złożeniu się.
A jaką masz lupkę na karabinku ?
Steyr z krzywą lufą + Vortex PST I
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 października 2015, 18:48
- Tematy: 1
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Air Arms EV2 MK4
Lupke jaką kupiłem niedawno to Optisan EVX 4-16x44. Na chwile obecna chce jakiś płaszcz na lufę imyślę zrobić to z rurki carbonowej oraz testuje separator dwu stożkowy. Tylko mało czasu i pogoda więc nie mam jeszcze wyników.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 października 2015, 18:48
- Tematy: 1
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Air Arms EV2 MK4
A jezeli nie trzyma tej prędkości po np, godzinnej przerwie to co jest przyczyną?
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 255
- Rejestracja: 04 listopada 2004, 09:20
- Tematy: 22
- Lokalizacja: Konin
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Air Arms EV2 MK4
O jak się cieszę, iż znalazł się następny użytkownik EV2!!! Odpowiadając na pytanie. Są trzy możliwości nie trzymania prędkości po godzinie. Mianowicie: do wymiany oring na tłoczku regulatora, do wymiany oring uszczelniający tłoczek w obudowie regulatora, wygnieciona powierzchnia tworzywa zamykająca regulator. Każda z trzech wymienionych możliwości powoduje nie trzymanie prędkości. W takim wypadku wyjąć regulator, wysłać do Artura. Jak chcemy więcej, wyjąć regulator, wypolerować cylinder, splanować powierzchnię zamykającą, wypolerować sprężyny, wysłać do Artura celem ustawienia. Tyle. Mój trzyma 0,6 metra +/- w serii 20-to strzałowej, w temperaturze pokojowej. Na zawody, to w zupełności wystarcza, jak praktyka pokazuje. Co do lufy... Jeśli EV jest z dystrybucji JSB, to jest ona produkcji CZ. Zauważyłem dwa rodzaje wykonania koron. Moim zdaniem, lepsza w starszych wersjach. Co do tykania lufy... Polerowanie lufy, jest moim zdaniem wskazane. I to każdej. Oczywiście z rozumem!
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 października 2015, 18:48
- Tematy: 1
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 255
- Rejestracja: 04 listopada 2004, 09:20
- Tematy: 22
- Lokalizacja: Konin
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Air Arms EV2 MK4
U mnie najefektywniej sprawuje się 238-239 m/s. Oczywiście na końcu lufy nic nie ma.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 października 2015, 18:48
- Tematy: 1
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Air Arms EV2 MK4
Krzych
Pisałeś wcześniej o polerowaniu lufy, mówisz o wnętrzu ? inaczej zwanym honowaniu ???
Jeżeli tak to jak to robisz ? jakim narzędziem wyciorem nasączonym pastą czy sznurem ? pastą do docierania zaworów ?
Ja na chwilę obecną mam ustawione 244 m/s
Pisałeś wcześniej o polerowaniu lufy, mówisz o wnętrzu ? inaczej zwanym honowaniu ???
Jeżeli tak to jak to robisz ? jakim narzędziem wyciorem nasączonym pastą czy sznurem ? pastą do docierania zaworów ?
Ja na chwilę obecną mam ustawione 244 m/s
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 października 2015, 18:48
- Tematy: 1
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Łysy
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 608
- Rejestracja: 22 kwietnia 2008, 21:00
- Tematy: 21
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Air Arms EV2 MK4
Jeśli mówimy o polerowaniu lufy to tylko interesuje nas wnętrze żeby poprawić skupienie i trajektorię . Pasta do zaworów się niestety nie nadaje może zrobić więcej szkody niż to warte. Honowanie to tez całkiem inny proces technologicznie i nie ma nic wspólnego z polerowaniem raczej z rysowaniem. Jeśli chce wypolerować lufę dobre są przecieraki filcowe wklejone na coś sztywnego ale nie pręt albo nadziane na gruba żyłkę . Pastę polerska rozpuszczamy w jakimś oleju nasączamy przecierak filcowy i przeciągamy przez lufę tyle razy ile nam się chce. Zacząłbym od pasty o granulacji 800 a skończył na 1200 -1500 . Ponoć nie można ta metodą popsuć lufy ale gwarancji ci nikt nie da , robisz to na własną odpowiedzialność.
Steyr z krzywą lufą + Vortex PST I
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 października 2015, 18:48
- Tematy: 1
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Air Arms EV2 MK4
Nawet nie zamierzam polerować lufy, pytam tylko z ciekawosci bo pierwszy raz słyszę o takim zabiegu.
Ale jak widzę to polerowanie w pcp leczy prawie wszystko.
Ale jak widzę to polerowanie w pcp leczy prawie wszystko.
- Łysy
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 608
- Rejestracja: 22 kwietnia 2008, 21:00
- Tematy: 21
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Air Arms EV2 MK4
Są zwolennicy co sobie nie wyobrażają, żeby nie wypolerować a są przeciwnicy którzy twierdzą , że tylko można popsuć skupienie. A do której grupy ty się zaliczysz to już musisz sam zdecydować. Jeśli nie jesteś zadowolony ze skupienia zacznij od dobrania śrutu i sprawdż przynajmniej 10 matryc a nie trzy .
Steyr z krzywą lufą + Vortex PST I
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 października 2015, 18:48
- Tematy: 1
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Air Arms EV2 MK4
Teraz chce zrobić osłonę lufy i użyc do tego rurkę carbonową o przekroju fi 16/14 nasunąc na lufę ponieważ ma średnicę 13,9. A orginalne mocowanie rozwiercić pod wymiar lufy. Robił ktoś coś podobnego ? Macie jakieś fotki