Drodzy Użytkownicy,

Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.

W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.

Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.

Regulamin i rozporządzenie

Pozdrawiamy,
Administracja forum

P 83 opinie

Forum poświęcone wszelkim tematom związanym z bronią posiadaną na pozwolenie kolekcjonerskie

Moderator: Moderatorzy WBP

Awatar użytkownika
PP-67
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 2016-03-26, 19:12
Lokalizacja: 54.374113, 18.567637
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: P 83 opinie

Postautor: PP-67 » 2017-07-03, 14:52

:583: Dlaczego nie.
Z p-83 to raczej w kraju.
Nie biegam bo nie lubię, strzelam bo lubię. :one:


LARPAK
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 5294
Rejestracja: 2011-12-05, 16:26
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: P 83 opinie

Postautor: LARPAK » 2017-07-03, 15:02

W pośpiechu mogło się zdarzyć, że źle została założona.
Miałem do czynienia z egzemplarzem, który się zaciął właśnie przez źle założoną sprężynę - zaklinowało zamek.
Broń była z magazynu wydana na czas szkolenia rezerwy - ktoś kto ją konserwował na przechowywanie długookresowe mógł nawet nie zwrócić uwagi na tą jakże ważną kwestię.


KG92RS
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 804
Rejestracja: 2016-12-29, 06:51
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: P 83 opinie

Postautor: KG92RS » 2017-07-03, 16:08

W moim egzemplarzu, jest inny problem -> przy strzale na sucho (ze zbijakiem -> w SA zawsze, w DA czasami), przycina się spust -> nie wraca do pierwotnego położenia. Zaczep kurka (24 - z ogólnie znanego schematu), przyciera się o dźwignię zwalniania kurka (34).


LARPAK
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 5294
Rejestracja: 2011-12-05, 16:26
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: P 83 opinie

Postautor: LARPAK » 2017-07-03, 16:28

Mógłbyś konkretnie podać ten schemat bo nie wiem czy o tym samym myślimy?
Sprawdzam w instrukcji napraw i tak na szybko nie widzę kwestii występowania takiego problemu - gdzieś mi się przewinęło, że może to być źle założona sprężyna, ale muszę wiedzieć czy o tej samej części myślimy.

Jak znajdę to sprawdzę jeszcze w instrukcji czy takowy problem występuje (tylko muszę książkę znaleźć).


jacek sygula
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 2663
Rejestracja: 2005-05-22, 18:59
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: P 83 opinie

Postautor: jacek sygula » 2017-07-03, 17:03

Nie musisz w książce sprawdzać, weż P 83, rozłóż i tą sprężyne, która jest na lufie, załóż nie ciasną stroną-tylko lużną na lufe, przeładuj [na sucho] masz duże szanse, ze Ci nie dopchnie do końca, nie wiem co było przyczyną niedomknięć zamka, ale jak ktoś nie ma o tym pojęcia [ja nie miałem] to takie są efekty.


KG92RS
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 804
Rejestracja: 2016-12-29, 06:51
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: P 83 opinie

Postautor: KG92RS » 2017-07-03, 17:35

LARPAK pisze:Mógłbyś konkretnie podać ten schemat bo nie wiem czy o tym samym myślimy?

Obrazek


LARPAK
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 5294
Rejestracja: 2011-12-05, 16:26
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: P 83 opinie

Postautor: LARPAK » 2017-07-03, 17:42

Wychodzi na to, że może to być (tak na szybko z pamięci):
- źle założona sprężyna szyny (20)
- ocierająca szyna o nakładkę
- zgięcie szyny lub innego elementu.

Później postaram się dokładniej zgłębić temat, ale potrzebuję nieco więcej danych - jakbyś nagrał filmik z tym co się dzieje.
Zamek jest domknięty?


KG92RS
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 804
Rejestracja: 2016-12-29, 06:51
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: P 83 opinie

Postautor: KG92RS » 2017-07-03, 19:23

Wygląda to tak:

Film 1
Film 2


LARPAK
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 5294
Rejestracja: 2011-12-05, 16:26
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: P 83 opinie

Postautor: LARPAK » 2017-07-03, 21:37

No to może to być:
- złamana, osłabiona lub źle założona sprężyna spustu,
- skrzywiony trzpień szyny,
- złamana, osłabiona lub źle założona sprężyna szyny,
- pęknięta lub zdeformowana sprężyna zapadki w zespole kurka,
- zużyta krawędź zapadki współpracująca z zaczepem kurka.

Obstawiałbym na problem z dźwignią zwalniania kurka - jest skrzywiona lub ma wyrobioną krawędź.
Ewentualnie sprężyny.


KG92RS
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 804
Rejestracja: 2016-12-29, 06:51
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: P 83 opinie

Postautor: KG92RS » 2017-07-03, 22:43

LARPAK pisze:Obstawiałbym na problem z dźwignią zwalniania kurka


Na pierwszy rzut mojego niewprawnego oka, tak własnie jest.
Wygląda, że ta dźwignia powinna być cały czas luźna i móc poruszać się tylko w pionie (jej ruch do góry ma blokować tylko bezpiecznik w zamku). U mnie, ma pewien luz poprzeczny na osi, na której jest osadzona i - po pierwsze, może się "kolebać" lekko na boki, a - po drugie, gorsze - może się lekko przycierać tak, że jej ruch w pionie jest utrudniony. Wszystkie, współpracujące ze sobą krawędzie wyglądają - na oko - prawidłowo -> nie widać na nich wżerów, wyrobień, czy krzywizn sprawiających wrażenie, że są "nie na miejscu". Poza tym, jak ustawię tę dźwignię tak, że jest luźna -> wszystko działa idealnie płynnie. Do czasu, aż znowu się "przekosi" i przytrze.

Dziękuję za pomoc i wskazówki. Teraz tylko przydałaby się dokładna instrukcja, jak to "ustrojstwo" całkowicie rozłożyć :)


LARPAK
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 5294
Rejestracja: 2011-12-05, 16:26
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: P 83 opinie

Postautor: LARPAK » 2017-07-03, 22:48

Taki opis dostałem od jednego z użytkowników forum:

Reassembly the frame:

1. Insert the sear housing spring(22), sear housing lever(21) and sear pin in to the frame, and hook the spring(22) with lever(21)

2. Insert the disassembly release(4) with detent(5) and spring in to the frame(6)

3. Assembly the trigger: place the trigger spring(39) with longer arm forward in trigger(37), insert the assembly in the frame, hook the longer arm of the trigger spring(39) in designated slot in inner front surface of the frame, insert trigger pin(38)

4. Assembly the trigger bar(19): put the trigger bar(19)on the right side of the frame and hook its pivot in trigger(37)upper hole. While holding the trigger bar(19) use the cleaning rod, and place the short arm of trigger spring(39) in slot of trigger bar(19) pivot.

5. Assembly the sear(24). Put the sear(24) in its designated slot so the trigger bar(19) catch engages the sear(24). Put the slide catch lever(35) and its spring (36) on the slide catch lever pin(26) and insert partly the pin(26) in to coaxially aligned holes in the frame and the sear(24). Insert the sear spring(25) with bend end up in designated slot in rear interior surface of the frame and on the slide catch lever pin(26). Push the lever pin(26) until it locks;
use the cleaning rod to hook the short arm of the sear spring(25)in the sear slot

6. Assembly the hammer(27): insert the hammer(27) in to the frame, align coaxially holes in slide catch lever spring(36), the frame, the hammer(27) and partly insert the hammer pin(38). Put the safety engagement(34) flat on the right side of the hammer(27), align holes and push the hammer pin(38) until it locks.

7. Assembly the hammer spring rod(30) and magazine release lever(40). Put the hammer spring(30) on the hammer spring rod(30), engage the slot on the upper end of the hammer spring rod(30) with hammer pin(28). On the opposite end of the hammer spring rod(30) put the magazine release lever(40) on, with right thumb compress the hammer spring(30) and put the magazine release lever(40) in to its slots in the frame.

8. Screw the grips to the frame.

Reassembly the slide:

1. Insert the extractor spring/chamber indicator(18) in its slot on the surface of extractor(16), compress the spring, align the holes in the slide(1) and extractor(16),and lock the extractor(16) with its pin(17). Make sure the extractor pin(17) is not pushed too far and does not extend out of the inner surface of the slide, and chamber indicator is visible on the upper left surface of the slide.

2. Assembly the firing pin(10), safety detent(14) and safety lever(13): put the firing pin spring(11) on the firing pin(10) and insert it in to the slide, set with hook down. Insert the safety detent spring(15) and safety detent(14) in to the slide(use tweezers or narrow pliers). Press it through the opening in slide back plate, and partly insert the safety lever rotated and aligned parallel to the rear edge of the slide(1), enough to engage the safety detent(14). Push the firing pin as far as possible, and while holding it, fully insert the safety lever(13). Rotate the safety lever and set it between “fire” and “safe” position, release the firing pin and make sure the firing pin is properly set with hook down, and extends from the slide back plate.



Patrząc na obrazek, który jest załączony do pliku to jest on taki sam jak ten powyżej zamieszczony tylko opis po angielsku.


jacek sygula
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 2663
Rejestracja: 2005-05-22, 18:59
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: P 83 opinie

Postautor: jacek sygula » 2017-07-04, 10:00

Mamy na stanie P 83 gasówke, możemy udostepnić Kolegom do testów [oczywiscie po zakazie] :-D


Rutek007
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 2017-07-11, 19:48
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: P 83 opinie

Postautor: Rutek007 » 2017-07-24, 11:57

Witam. Aby rozłożyć na czynniki pierwsze przygotuj wkrętak płaski do odkrecenia okładek rękojeści wybijak i najlepiej imadło z aluminiowymi nakładką na szczęki. Później wyjmij zatrzask magazynka najlepiej wkrecanac w imadło i wciskając zatrzask zapierany srezyna kurka wyjmij razem z żerdzia kurka. Potem os kurka z dźwignią zwalniania... dalej pokolei osie i sprężyny... jak coś pytajcie dalej... :516: :502:
CZ P-09 :)


Awatar użytkownika
Wielki_Wezyr
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: 2017-01-12, 19:33
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: P 83 opinie

Postautor: Wielki_Wezyr » 2017-07-31, 02:12

Jak czyścicie w Wanadzie przestrzeń przed kurkiem (tam gdzie dźwignia zwalniacza, zapadka etc.)? Rozbieracie go na czynniki pierwsze, czy "field strip" i czyszczenie "po wierzchu"?
/ .22 / 7,62x25 / 7,65 / 9 Short / 9 Makarow / 9 Para /
/ .357 Magnum /.44 Magnum /
/ 5,45x39 /


LARPAK
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 5294
Rejestracja: 2011-12-05, 16:26
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: P 83 opinie

Postautor: LARPAK » 2017-07-31, 02:58

Tak jak w każdym innym - środek czyszczący, szmatka - jak nie ma potrzeby i rozbieranie elementów mechanizmu nie jest skomplikowane (czytaj: nie wymaga żadnych narzędzi, w tym młotek, wybijak etc.) to lepiej tego nie ruszać.
Instrukcja z tego co pamiętam nic szczególnego na ten temat nie mówi.



Wróć do „Kolekcjonerzy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: 357magnum, Kuba M. i 2 gości