HW90 opis i budowa wewnętrzna
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 828
- Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
HW90 lżejszy tłok
Czy ktoś z kolegów stosował lżejszy tłok w HW90 i jak się to przekładało na sprawność ?
- Marcin Maz
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 311
- Rejestracja: 06 października 2013, 20:39
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna
Ja mam kolejny. Z Dębowym szukamy ( za moim marudzeniem) tego właściwego do mojego systemu.
DSSR Sprężyna
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 828
- Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna
A ten w chwili obecnej - dlaczego nie jest właściwy ?Marcin Maz pisze:Ja mam kolejny. Z Dębowym szukamy ( za moim marudzeniem) tego właściwego do mojego systemu.
- Marcin Maz
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 311
- Rejestracja: 06 października 2013, 20:39
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna
Tego nie mówię. Sprawdzam. A to dłuższą chwilę potrwa.
DSSR Sprężyna
- Marcin Maz
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 311
- Rejestracja: 06 października 2013, 20:39
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna
Przepraszam za moje gapiostwo. Nie lżejszy tłok, tylko dobijak.
DSSR Sprężyna
- hogan
- Ekspert Wiatrówki
- Reactions:
- Posty: 2289
- Rejestracja: 04 stycznia 2004, 20:11
- Tematy: 21
- Lokalizacja: śląsk
- Grupa: Ekspert Wiatrówki
- Kontakt:
Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna
Marcinie, w HW 90 ważniejszą sprawą od masy dobijaka, jest otwór w nim i dobrze dobrane o-ringi.
Jak znajdę trochę czasu zdzwonimy się i zrobię Ci to, wtedy sprawdzisz, po testujesz itp.
Jak znajdę trochę czasu zdzwonimy się i zrobię Ci to, wtedy sprawdzisz, po testujesz itp.
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl
www.airgunservice.pl
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 828
- Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna
Sprawdźcie do przeczyszczenia lufy olej syntetyczny z azotkiem boru. Wystarczy patyczek kosmetyczny ( jedna końcówka patyczka zwilżona olejem, druga sucha ). Można też miejsce, gdzie jest czok. Po tym następuje poprawa skupienia.
Może być też od biedy WD40.
Może być też od biedy WD40.
- ravkill
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 6039
- Rejestracja: 18 listopada 2003, 01:42
- Tematy: 133
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna
W hw 90 16,3 limitowym, po prostu wypindylamy w diabły to ustrojstwo. Nie wiem, czemu ciągle tuningujecie przez lżejsze dobijaki... Sensu nie widzę, potestujcie z waszymi lekkimi i bez i wyjdzie na moje.hogan pisze:Marcinie, w HW 90 ważniejszą sprawą od masy dobijaka, jest otwór w nim i dobrze dobrane o-ringi.
Jak znajdę trochę czasu zdzwonimy się i zrobię Ci to, wtedy sprawdzisz, po testujesz itp.
Parę gratów i zero ambicji...(graty sponsorowane przez dzieciaki za pomocą programu 500 + ...)
- hogan
- Ekspert Wiatrówki
- Reactions:
- Posty: 2289
- Rejestracja: 04 stycznia 2004, 20:11
- Tematy: 21
- Lokalizacja: śląsk
- Grupa: Ekspert Wiatrówki
- Kontakt:
Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna
Nie do końca, zaś ty zapodaj proszę lekki z dobrze spasowanymi o-ringami
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl
www.airgunservice.pl
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1275
- Rejestracja: 05 lipca 2005, 18:44
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna
Mała dygresja o tym jak wrażliwy potrafi być gas ram i o tym jak dziwne były objawy jego niewłaściwej pracy
Ostatnio stwierdziłem dziwny spadek celności karabinka, a raczej przesunięcie punktu trafienia dokładnie o 14 klików w lewo, oczywiście podejrzenia padły na DOTa, ale po ustawieniu nowego zera karabinek był nadal celny wiec optyka była ok Karabinek tez cieżko się naciągał, choć zwiększony opór musiał narastać stopniowo bo nie zauważyłem niczego podejrzanego dopóki po strzelaniu nie obtarłem sobie wierzchniej strony kciuka Chrono nie alarmowało o jakiś anomaliach.
Dziś karabinek rozebrałem i od razu po wybiciu kołka spajającego system stało się jasne co się stało - smar do oringów z gas ramu zmieszał się ze zbyt hojnie nałożonym smarem jaki nałożyłem na tłok i inne bebechy - efekt zatarty gasram, oringi stały się owalne
Karabinek przesmarowałem poprawnie dając jedynie cienką warstewkę smaru w kanalik suwaka, zaczep i na wypukłości tłoka którymi styka się z cylindrem i wszystko wróciło do normy Brak diesla od pierwszego strzału, odrzut zupełnie inny, delikatny, a punkt trafienia pokrył się z punktem celowania po przestawieniu optyki o... 14 klików w prawo
Ostatnio stwierdziłem dziwny spadek celności karabinka, a raczej przesunięcie punktu trafienia dokładnie o 14 klików w lewo, oczywiście podejrzenia padły na DOTa, ale po ustawieniu nowego zera karabinek był nadal celny wiec optyka była ok Karabinek tez cieżko się naciągał, choć zwiększony opór musiał narastać stopniowo bo nie zauważyłem niczego podejrzanego dopóki po strzelaniu nie obtarłem sobie wierzchniej strony kciuka Chrono nie alarmowało o jakiś anomaliach.
Dziś karabinek rozebrałem i od razu po wybiciu kołka spajającego system stało się jasne co się stało - smar do oringów z gas ramu zmieszał się ze zbyt hojnie nałożonym smarem jaki nałożyłem na tłok i inne bebechy - efekt zatarty gasram, oringi stały się owalne
Karabinek przesmarowałem poprawnie dając jedynie cienką warstewkę smaru w kanalik suwaka, zaczep i na wypukłości tłoka którymi styka się z cylindrem i wszystko wróciło do normy Brak diesla od pierwszego strzału, odrzut zupełnie inny, delikatny, a punkt trafienia pokrył się z punktem celowania po przestawieniu optyki o... 14 klików w prawo
HW90k.22-DAMPA DM60-DOT4-16x42MD
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 828
- Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna
HW90 4.5mm, BL5-15x40, DM60
Sprzęt nie do zdarcia. Trzeba pamiętać o usunięciu smarów fabrycznych i zabezpieczeniu śrub osady klejem anearobowym.
Sprzęt nie do zdarcia. Trzeba pamiętać o usunięciu smarów fabrycznych i zabezpieczeniu śrub osady klejem anearobowym.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 828
- Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna
Założyłem czarą ze sklepu Dębowe Wiatrówki. Lekko przetarta smarem silikonowy. Chodzi praktycznie na sucho.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 828
- Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna
Mój stary system HW90K wrócił od Waldemara. Pięknie wykonany tłumik i pogrubiona osłona - lepiej jak fabryka. Skrócona lufa do 30 cm, poddane tuningowi wnętrze.
Na zdjęciach HW90 i HW90K ver. Hogan.
Na zdjęciach HW90 i HW90K ver. Hogan.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 848
- Rejestracja: 14 września 2005, 10:36
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Kraina mlekiem i miodem płynąca
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna
Tak z ciekawości zapytam.
Przypadkiem mam w szafie HW90 ze starej produkcji, jeszcze z oznaczeniem Theoben.
Stan właściwie fabryczny, przebieg? Może z pół paczki śrutu (mam palną).
Ile taki "tuning" kosztuje i kto to robi?
Karabinek wyłącznie pod otwarte przyrządy.
Przypadkiem mam w szafie HW90 ze starej produkcji, jeszcze z oznaczeniem Theoben.
Stan właściwie fabryczny, przebieg? Może z pół paczki śrutu (mam palną).
Ile taki "tuning" kosztuje i kto to robi?
Karabinek wyłącznie pod otwarte przyrządy.
Pozdrawiam
Piotrek
Piotrek
- hogan
- Ekspert Wiatrówki
- Reactions:
- Posty: 2289
- Rejestracja: 04 stycznia 2004, 20:11
- Tematy: 21
- Lokalizacja: śląsk
- Grupa: Ekspert Wiatrówki
- Kontakt:
Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna
Napisz do "Senia", "Super Wiatrówki" lub "Serwis Wiatrowy" pewnie ktoś z nich się tego podejmie, wyceni itp.PJU pisze:Ile taki "tuning" kosztuje i kto to robi?
U mnie obecnie tuningowane/poprawiane są tylko karabinki z Zielonej Góry AK i z Kolba pl. indywidualne prace wstrzymane.
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl
www.airgunservice.pl