tuning/modyfikacja wiatrówki b3
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
-
- Reactions:
- Posty: 8
- Rejestracja: 05 listopada 2012, 11:12
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
witam, nie warzyłem tłoka, kopnięcie nie odbiega od innych b3. prędkość na chrony m1 około 200 +- 10 m/s. i kopciła.
mam 2 koncepcje
-"pełny" tłok z jak najmniejszą ilością wcięć i wytoczony sześciankami tak grubymi żeby nie ograniczały ruchów sprężyny
-tłok nawiercany z cienkimi ściankami, lub bez ścianek i z przedłużoną prowadnicą sprężyny.
sprężyna jest chińska i sądzę ze drzemie w niej max 6-8j (i to w porywach z wielkim szczęściem) i nie mam zamiaru jej wymieniać bo nie wiem jak zniesie to korpus i układ spustowy.
wiem że nie jet to super dużo dla tego chciał bym to wykorzystać tak jak się da najlepiej.
z moich wyobrażeń i przemyśleń ciężki tłok to problem na starcie i zaleta na końcu strzału. a lekki na odwrót. ale ciężki tłok to swoiste kolo zamachowe które może zniwelować "niestabilna" pracę sprężyny.
nie wiem która wersja była by bliżej optimum. a nie chcę robić prób w ciemno.
mam 2 koncepcje
-"pełny" tłok z jak najmniejszą ilością wcięć i wytoczony sześciankami tak grubymi żeby nie ograniczały ruchów sprężyny
-tłok nawiercany z cienkimi ściankami, lub bez ścianek i z przedłużoną prowadnicą sprężyny.
sprężyna jest chińska i sądzę ze drzemie w niej max 6-8j (i to w porywach z wielkim szczęściem) i nie mam zamiaru jej wymieniać bo nie wiem jak zniesie to korpus i układ spustowy.
wiem że nie jet to super dużo dla tego chciał bym to wykorzystać tak jak się da najlepiej.
z moich wyobrażeń i przemyśleń ciężki tłok to problem na starcie i zaleta na końcu strzału. a lekki na odwrót. ale ciężki tłok to swoiste kolo zamachowe które może zniwelować "niestabilna" pracę sprężyny.
nie wiem która wersja była by bliżej optimum. a nie chcę robić prób w ciemno.
-
- Reactions:
- Posty: 8
- Rejestracja: 05 listopada 2012, 11:12
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 121
- Rejestracja: 09 lutego 2012, 23:18
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- AimShot
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 592
- Rejestracja: 19 sierpnia 2012, 16:20
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kolego zimn,
Widzę, że nie zrozumiałeś idei mego posta. Nie twierdzę, iż mając za bazę B3 nie można zrobić znośnej wiatrówki, ale nakład pracy i koszty podważają sens takiej przeróbki.
Ale niech będzie - uparłeś się i chcesz "robić" swój karabinek...
Przy obecnej wiedzy i Twoim zapleczu sprzętowym, zacząłbym od zmiany sposobu zaczepu tłoka - zaczep centralny a'la AA, BMK, HW - do tego dostosował bym machanizm spustowy( może z innej, lepszej wiatrówki) lub wykonanałbym jakąś kopię i zmienił oczywiście pozostałe "bebeszki".
Jako przestrogę i informację o materiałach z jakich zrobione było moje B3, zobacz jak może wyglądać uszkodzony w czasie normalnej eksploatacji
zaczep tłoka.
Na początek możesz zostawić lufę, bo o ile nie jest skrzywiona lub z uszkodzonym gwintem to po zrobieniu korony może się nadawać do strzelania na bliższych dystansach
Widzę, że nie zrozumiałeś idei mego posta. Nie twierdzę, iż mając za bazę B3 nie można zrobić znośnej wiatrówki, ale nakład pracy i koszty podważają sens takiej przeróbki.
Ale niech będzie - uparłeś się i chcesz "robić" swój karabinek...
Przy obecnej wiedzy i Twoim zapleczu sprzętowym, zacząłbym od zmiany sposobu zaczepu tłoka - zaczep centralny a'la AA, BMK, HW - do tego dostosował bym machanizm spustowy( może z innej, lepszej wiatrówki) lub wykonanałbym jakąś kopię i zmienił oczywiście pozostałe "bebeszki".
Jako przestrogę i informację o materiałach z jakich zrobione było moje B3, zobacz jak może wyglądać uszkodzony w czasie normalnej eksploatacji
zaczep tłoka.
Na początek możesz zostawić lufę, bo o ile nie jest skrzywiona lub z uszkodzonym gwintem to po zrobieniu korony może się nadawać do strzelania na bliższych dystansach
30, 55, 77, 90, 97, TX ... ?
- witboj
- R.I.P
- Reactions:
- Posty: 6036
- Rejestracja: 02 sierpnia 2007, 22:12
- Tematy: 158
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Robfra napisał Ci jasno i wyrażnie a Ty dalej podchodzisz do tematu od d..y strony. LUFA to jest podstawa. Żadne tłoki, sworznie i nie wiem co jeszcze niczego nie zmienią jeżeli przewód lufy, korona i port ładowania nie są poprawnie wykonane. Najpierw lufę powinien obejrzeć ktoś, kto umie ocenić jej jakość. Inaczej cała twoja praca na marne. Na badziewnym systemie, który ma skoki po 20 m/s i tak można zrobić skupienie rzędu 2 cm na 20 m. Przy badziewnej lufie można się w tarczy nie zmieścić na 20m.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 12156
- Rejestracja: 12 marca 2003, 00:09
- Tematy: 606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Tak jak nie da się porównać cen obu tych aut. Każde z nich zostało zrobione przy określonych założeniach i z konsekwencjami z tego wynikającymi.AimShot pisze:Fiat 126p ( "Maluch" ) też nie różni się "w mechaniźmie" od VW Golfa GTI - oba samochody mają silnik, koła, nadwozie.... ale osiągów i trwałości porównać nie można...
Wiatrówki "chińskie" mieszczą się tak samo w tym schemacie - zostały wykonane w ramach określonych założeń, z wszelkimi konsekwencjami z tego wynikającymi. Mają być tanie w produkcji - konsekwencją jest użycie przypadkowych materiałów i zastosowanie zasad masowej produkcji z nieznaczną kontrolą jakości. Efekt finalny jest, jaki jest, ale niewątpliwą zaletą jest cena, na którą może pozwolić sobie każdy. Zamiast popadać w dziwne kompleksy, wystarczy to zaakceptować i znaleźć takie zastosowanie (a jest ich naprawdę wiele) by strzelanie z tych sprzętów dawało masę radości i zabawy.
Wspomnianym Maluchem na Rajd Dakar raczej nikt się nie wybierze, co nie znaczy, że nie można pojechać na naprawdę odjechane wakacje. By się dobrze bawić, nie trzeba wydawać fortuny.
Nie jest ważne czym strzelasz, ważne byś miał/a z tego radość.
- hogan
- Ekspert Wiatrówki
- Reactions:
- Posty: 2289
- Rejestracja: 04 stycznia 2004, 20:11
- Tematy: 21
- Lokalizacja: śląsk
- Grupa: Ekspert Wiatrówki
- Kontakt:
Re: tuning/modyfikacja wiatrówki b3
Moja rada jest troszkę inna, przed poprawianiem, sprawdzaniem tego karabinka pomyśl, zrób coś by podczas wkładania śrutu do lufy, nie stracić palców.zimn pisze:witam
od jakiegoś czasu hobbystycznie grzebie przy wiatrówce chyba b3 (dolny naciąg).
Prostym zabezpieczeniem przed tym jest, przewiercenie korpusu na wylot i wkładanie tam jakiegoś sworznia - gwoździa, to jest metoda jedna z najpewniejszych.
Potem spokojnie testuj, poprawiaj i ciesz się ze strzelania.
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl
www.airgunservice.pl
- ozmos
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 573
- Rejestracja: 30 listopada 2007, 16:12
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Ale może inni też byli by zainteresowani tym że piszą z osobą podającą się wcześniej za "monika93". Miałeś szansę wybrnąć z tego. Temat zamknięty.zimn pisze:kolego ozmos jeżeli uważasz ze mam 2 konta i oczekujesz wyjaśnień to napisz im to na PW a nie w temacie.
jak nie interesują Ciebie wyjaśnienia to zablokuj mi konto i rozgłoś to w temacie dotyczącym budowy tłoka i prowadnicy do B3.
Zapasowe konto administracyjne
- Rebeliant
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 listopada 2012, 20:19
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Międzyrzecz
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Co do zabezpieczenia znalazłem kiedyś taki bajer zrobiony z zaczepu ściennego na rurki z kablami komunikacyjnymi. Chwila roboty (doginamy tak aby się zmieściło w port ładowania)
Po dorobieniu elementu, wystarczy wygodnie to wkładać do portu. To rozwiązanie jest moim zdaniem najlepsze poniewaz nic nie trzeba wiercić a by to włożeyć nie trza wkładać palców pod tłok.
OTO ZJĘCIA jak to wygląda
http://forum-bron.pl/album_thumbnail.php?pic_id=1217
oraz pow włożeniu do portu
http://forum-bron.pl/album_thumbnail.php?pic_id=1218
http://forum-bron.pl/album_thumbnail.php?pic_id=1219
Mam nadzieję że to pomoże ochronić kilka palców.
Po dorobieniu elementu, wystarczy wygodnie to wkładać do portu. To rozwiązanie jest moim zdaniem najlepsze poniewaz nic nie trzeba wiercić a by to włożeyć nie trza wkładać palców pod tłok.
OTO ZJĘCIA jak to wygląda
http://forum-bron.pl/album_thumbnail.php?pic_id=1217
oraz pow włożeniu do portu
http://forum-bron.pl/album_thumbnail.php?pic_id=1218
http://forum-bron.pl/album_thumbnail.php?pic_id=1219
Mam nadzieję że to pomoże ochronić kilka palców.
-
- Nowy użytkownik
- Reactions:
- Posty: 0
- Rejestracja: 18 marca 2017, 22:32
- Tematy: 0
- Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Re: tuning/modyfikacja wiatrówki b3
Witam
To mój pierwszy post więc sory za chaotyczność
Przygodę z strzelaniem zacząłem właśnie z tą wiatrówką, przygodo zacząłem sezon temu. Najlepszy wyniki z 20 m z podpórki w tarcze to 3-"10" 2-"9" 1-"8" a więc wynik 56, więc jak przeczytałem o tym "Wiadrze" to mnie siekło
Nie jest to moja ostania wiatrówka na oku mam tak z inna metodą lądowania podoba mi się Wiatrówka Hatsan (TORPEDO 150 SNIPER) ale ta konkretnie nie może mieć sprężyny gazowej. Jeśli macie jakieś propozycje wiatrówek z ciekawy zamkiem ładowania, przeładowywania śrutu ( podoba mi się bajer ruchomy zamek taki jak w hastanie)
(wracając do tematu)
Rozebrałem teraz wiatrówkę na cześć pierwsze, mam zamiar modernizować i zmienić sprężynę wymienić uszczelki i najciekawsze przemalować kolbę na kozacka (efektami się podzielę nawet jak wystrzeli tylko raz :D:D
Wracając do wiadra podejmuje rękawice z 50 m udokumentuje te osiągniecie jeśli wyjdzie ( po mojej modernizacji )
Ps. ktoś próbował włożyć sprężynę gazową ??
lub ten dziwny tuning http://allegro.pl/tuning-absolutny-300- ... 81736.html
pozdrawiam wszystkich pozytywnie zakręconych
To mój pierwszy post więc sory za chaotyczność
Przygodę z strzelaniem zacząłem właśnie z tą wiatrówką, przygodo zacząłem sezon temu. Najlepszy wyniki z 20 m z podpórki w tarcze to 3-"10" 2-"9" 1-"8" a więc wynik 56, więc jak przeczytałem o tym "Wiadrze" to mnie siekło
Nie jest to moja ostania wiatrówka na oku mam tak z inna metodą lądowania podoba mi się Wiatrówka Hatsan (TORPEDO 150 SNIPER) ale ta konkretnie nie może mieć sprężyny gazowej. Jeśli macie jakieś propozycje wiatrówek z ciekawy zamkiem ładowania, przeładowywania śrutu ( podoba mi się bajer ruchomy zamek taki jak w hastanie)
(wracając do tematu)
Rozebrałem teraz wiatrówkę na cześć pierwsze, mam zamiar modernizować i zmienić sprężynę wymienić uszczelki i najciekawsze przemalować kolbę na kozacka (efektami się podzielę nawet jak wystrzeli tylko raz :D:D
Wracając do wiadra podejmuje rękawice z 50 m udokumentuje te osiągniecie jeśli wyjdzie ( po mojej modernizacji )
Ps. ktoś próbował włożyć sprężynę gazową ??
lub ten dziwny tuning http://allegro.pl/tuning-absolutny-300- ... 81736.html
pozdrawiam wszystkich pozytywnie zakręconych
- wiatq
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 156
- Rejestracja: 14 maja 2016, 18:53
- Tematy: 5
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: tuning/modyfikacja wiatrówki b3
Wiadro nie wiadro - masz, uważasz osiągi i możliwości wiatrówki którą posiadasz za wystarczające więc ciesz się ze strzelania i ćwicz a to czy komuś się to po doba czy nie to już problem tego kogosia.
Jednak przy B3 naprawdę dbaj o BHP podczas jej używania albo nawet pomyśl nad jakimś bezpiecznikiem bo ... można sobie - korzystając nieumiejętnie krzywdę zrobić ... zresztą tak jak każdą wiatrówką.
Ale co do sedna i Twojego podstawowego pytania to:
a) odpuść sobie wszelkie podwójne sprężyny. Nie chce mi się tłumaczyć bo już wielokrotnie było - po prostu sobie odpuść. Bo pytanie jest podstawowe: Po co chcesz pakować cokolwiek (szczególnie tak dziwnego jak ta podwójna sprężyna) skoro jesteś zadowolony ze swojej wiatrówki. Pamiętaj lepsze jest wrogiem dobrego... czy jakoś tak
b) czy ktoś próbował wkładać sprężynę gazową do b3 - pewnie że próbowali i ty również możesz spróbować - musisz jednak znowu zadać sobie pytanie: Po co?
Jednak przy B3 naprawdę dbaj o BHP podczas jej używania albo nawet pomyśl nad jakimś bezpiecznikiem bo ... można sobie - korzystając nieumiejętnie krzywdę zrobić ... zresztą tak jak każdą wiatrówką.
Ale co do sedna i Twojego podstawowego pytania to:
a) odpuść sobie wszelkie podwójne sprężyny. Nie chce mi się tłumaczyć bo już wielokrotnie było - po prostu sobie odpuść. Bo pytanie jest podstawowe: Po co chcesz pakować cokolwiek (szczególnie tak dziwnego jak ta podwójna sprężyna) skoro jesteś zadowolony ze swojej wiatrówki. Pamiętaj lepsze jest wrogiem dobrego... czy jakoś tak
b) czy ktoś próbował wkładać sprężynę gazową do b3 - pewnie że próbowali i ty również możesz spróbować - musisz jednak znowu zadać sobie pytanie: Po co?
- Bayu
- Reactions:
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 stycznia 2017, 00:28
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: tuning/modyfikacja wiatrówki b3
Jesli chodzi o serię QB 20 to zienilem sprężynę na mocniejszą.Bez szlifowania i innych zabiegów. Żadnego smarowania. Szybka wymiana.Jedynie sprężynę posmarowalem Balistolem i wytarłem do sucha przed montażem. Pestek wystrzeliłem już ok. 1000. Wszystko sprawne. Chrono - 260 m/s, 14 J. Z malymi różnicami przy kazdym strzale. Można? Można.Ta QB 20 daje mi sporo frajdy na piknikach. W domu Hatsan stg 125, Perfecta 32 i pompka. APX po przerobce ( 16 J ) .Zawsze jednak zabieram Chińskie BADZIEWIE.
- Hiszpan63
- Ekspert Wiatrówki
- Reactions:
- Posty: 515
- Rejestracja: 03 lipca 2009, 09:22
- Tematy: 1
- Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS
- Grupa: Ekspert Wiatrówki
Re: tuning/modyfikacja wiatrówki b3
Dosyć ciekawe parametry ... strzelasz plasteliną ??Bayu pisze: Wszystko sprawne. Chrono - 260 m/s, 14 J. Z malymi różnicami przy kazdym strzale. Można? Można.
Jak Pan Bóg dali to i z kija wypali...
HWunderGnom70 .
HWunderGnom70 .