pofabryczne dłubanie - BT65 SB .22

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

coolphonic
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 29
Rejestracja: 27 lutego 2014, 20:20
Tematy: 4
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: coolphonic »

Mozesz podpowiedziec w jaki sposob, a wlasciwie czym, bo tam nie ma dojscia.
Awatar użytkownika
dagi40
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 533
Rejestracja: 22 listopada 2007, 23:08
Tematy: 18
Lokalizacja: Jarosław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: dagi40 »

Beorn pisze:Ja w at zrobiłem fazkę + polerka ,oringi wytrzymują średnio pół roku .
A to ciekawe, bo ja wymieniałem je ...yyyy..., nie pamiętam kiedy, ale ze 2 lata minimum. A ładuję często i najróżniejsze Hatsany.
Kluczem do sukcesu jest okresowe smarowanie ich smarem silikonowym. Tak powiedzmy co ~10 ładowań wetrzeć odrobinkę smaru i załatwione.
Pamiętać o dokładnym odpowietrzeniu zestawu po naładowaniu.
HW35, Walther LGM-2 PCP, Remington New Army .44
Jeżeli włosy są ładne, to nie musi być ich k...wa dużo!
Awatar użytkownika
witboj
R.I.P
R.I.P
Reactions:
Posty: 6036
Rejestracja: 02 sierpnia 2007, 22:12
Tematy: 158
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: witboj »

Smarowanie ma wady i zalety - po smarowaniu paprochy lubią się przyczepić a jak pod ciśnieniem taki paproch wpadnie do zaworu kartusza to może narobić bałaganu, zwłaszcza jak uszczelnienie jest na o-ringu.

Wydawałoby się, że rozwiązaniem może być twardszy o-ring ale np. NBR 90 nie zawsze się sprawdza bo nie jest elastyczny. Wystarczy niewielkie nie trzymanie parametrów otworu i nie uszczelni. Ale jak uszczelnia - to już na długo. Trenowałem to na FX-ach. Dlatego, mimo że oryginalny o-ring jest z PUR, to jednak o twardości 70 a nie 90 Shore.
coolphonic
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 29
Rejestracja: 27 lutego 2014, 20:20
Tematy: 4
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: coolphonic »

Dziekuje Koledzy, ale chyba nie uszczelnienia sa sednem problemu, a ostra krawedz otworu, ktora zetnie kazde z nich. Chwilowo udalo mi sie ja lekko stepic za pompca srubokretu - takie druciarstwo, ale pomoglo. Jak bede mial dostep do malych frezow, np dremel to zrobie to porzadnie.
Jeszcze pytanie: gdzie najlepiej zamowic o-ringi do szybkozlaczki?
Jesli sie nie myle, to beda takie: 5,28x1,78 PUR70
coolphonic
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 29
Rejestracja: 27 lutego 2014, 20:20
Tematy: 4
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: coolphonic »

Po wystrzeleniu ok. 1000 pletek w moim bt pojawil sie nastepujacy problem:
Pekla sruba mocujaca w cylindrze zbijaka mosiezna tuleje, w ktrora wkreca sie kartusz. Sruba ta, to jednoczesnie jedno z dwoch mocowan systemu do osady. Domyslam sie, ze powodem byly uderzenia ciezkiego zbijaka. Oczywiscie spory luz ,ktory powstal przyczynil sie do kolejnych szkod, min. zniszczone uszczelnien transferportu, odksztalcenia tulei, rozkalibrowania otworu, przez ktory ta luleja jest mocowana od gory itp. Chwilowo jestem w trakcie poszukiwania sruby, i innych drobiazgow.
Czy ktorys z kolegow spotkal sie z czyms takim?
Czy warto wzmocnic mocowanie tulei za pomoca jednego badz dwoch wkretow?
Awatar użytkownika
Aligatius
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 552
Rejestracja: 23 czerwca 2012, 21:41
Tematy: 0
Lokalizacja: Ruda Śląska
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Aligatius »

dagi40 pisze:Kluczem do sukcesu jest okresowe smarowanie ich smarem silikonowym. Tak powiedzmy co ~10 ładowań wetrzeć odrobinkę smaru i załatwione.
Pamiętać o dokładnym odpowietrzeniu zestawu po naładowaniu.
Potwierdzam. Po delikatnym muśnięciu oringów (5,28x1,78) smarem, problem zniknął.
witboj pisze:Smarowanie ma wady i zalety - po smarowaniu paprochy lubią się przyczepić...
Owszem, dlatego warto zabezpieczyć czymś wtyczkę, np owinąć ją małym woreczkiem nylonowym i zacisnąć gumką. U mnie to się sprawdza i paprochów nie łapię.
AT44 10 LW; Beretta 92FS
Awatar użytkownika
Andrzej Kliszewski
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 4019
Rejestracja: 27 czerwca 2004, 13:27
Tematy: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Andrzej Kliszewski »

PawelW pisze:...
opad na 50m 38cm
kiedy strzelałem 3/4 z 8J nie miałem nigdy takiego opadu, coś musiałeś pomylić....
Ale to Pawle nie 4,5 mm a kaliber .22 tj. 5,5mm i nawet nie 17 J a niecałe 14 - przy ciężkim śrucie opad może być faktycznie duży.

Pozdrawiam Serdecznie
Andrzej Kliszewski
Z uwagi na prowadzoną działalność moje posty mogą być nieobiektywne !
henk
Gość
Gość
Reactions:
Tematy: 
Grupa: Goście

Post autor: henk »

Myślałem o tym karabinku, ale po przeczytaniu tego tematu wolę dopłacić do Galatiana, albo zaoszczędzić i wziąć podobnej jakości AT44. Często zdarzają się takie awarie w tym modelu?
Sandacz
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 111
Rejestracja: 03 listopada 2016, 09:49
Tematy: 1
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: pofabryczne dłubanie - BT65 SB .22

Post autor: Sandacz »

Swego czasu potrzebowałem informacji na temat galatiana. Zadzwoniłem do Sharf i odesłano mnie do firmy, która serwisuje hatsany. Nie wiem o co chodzi ale pracownik serwisu wychwalał rozwiązania zastosowane w BT 65 natomiast źle wyrażał się na temat galatiana. Niby ta jego opinia na podstawie ilości napraw gwarancyjnych tych dwóch modeli. Mówił prawdę? Kłamał? Nie komentuje. Mam swoje zdanie.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”