Daystate - filmiki, porady serwisowe
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 828
- Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Daystate - filmiki, porady serwisowe
Są to karabinki warte uwagi, jednak są sytuacje, że użytkownik nie potrafi poradzić sobie z rozwiązaniem problemów.... W tym temacie można poruszać zagadnienia serwisowe i dyskutować nad sposobem ich rozwiązania, żeby przeprowadzić naprawę we własnym zakresie.
----------------------------------------------------------------------------------------
Daystate MK4
----------------------------------------------------------------------------------------
Dostęp do zaworu Daystate MK4:
Praktycznie może być konieczność użycia bardziej drastycznych środków.
Śruby i zawór mogą być zakleszczone. W przypadku demontażu zaworu - trzeba odkręcić czujnik ciśnienia, w ostateczności zastosować WD40 na uszczelkę zaworu,podgrzać lokalnie do temp. <100 stopi.... Następnie użyć długiego klucza do odkręcenia korka zaworu. Jeżeli nie można tego zrobić, to trzeba zawór wybić w kierunku elektrozbijaka. Należy zwrócić uwagę, żeby wewnętrzne otwory po sworzniu, wewnętrzna powierzchnia w miejscu cewki elektrozbijaka i wycięcia - nie miały wypukłych i ostrych wewnętrznych krawędzi lub nie pozostały pozostałości farby po malowaniu - bo zawór wyjdzie porysowany. Jeżeli są takie nierówności - to trzeba je usunąć. Po wybiciu zaworu - duży oring uszczelniający jest do wymiany. Sworzeń blokujący zawór wbijamy, gdy śruby boczne są poluzowane. Dobrze jest sfazować krawędzie sworznia.
Uwagi: Przed demontażem zaworu zbiornik musi zostać opróżniony.
----------------------------------------------------------------------------------------
Wymiary oringów ( zamienniki ):
- iglica zaworu strzałowego: 2.9 x 1.78 mm ( NBR 80 ) - dostęp łatwy od tyłu po wyjęciu elektrozbijaka
Jest to ważna uszczelka, której uszkodzenie powoduje spadek prędkości i jej większe wahania. Do smarowania: smar silikonowy ( Molykote 55 lub inny ). Najprościej przy konserwacji umieścić na iglicy kropelkę oleju silikonowego, żeby spłynęła na uszczelkę i zostawić karabinek w pionie na klika godzin. Można też ( przy opróżnionym zbiorniku ) - poruszać iglicę, żeby niewielka ilość smaru dostała się do uszczelki.
- transfer port: 4.47 x 1.78 mm lub 4.48 x 1.78 mm ( NBR80 lub 90 )
Uszkodzenie w/w oringów powoduje spadek prędkości. Przy przeglądzie można sprawdzać, czy nie ma uszkodzeń lub profilaktycznie wymienić.
- korek zaworu strzałowego: 20.63x2.62 lub 21.89 x 2.62 mm ( NBR70 or 80 )
Oring uszczelnia zawór ładowania. Uszkodzenie objawia się wyciekiem powietrza z kartusza. Łatwo wykrywa i usuwa się takie uszkodzenie.
- oring na uszczelce z tworzywa wewnątrz zaworu: 11x2.5 or 10.69x2.62 ( NBR70 or 80 )
Oring wspomaga uszczelnianie przy niskich ciśnieniach ( przynajmniej tak interpretuję jego zastosowanie). Praktycznie nie uszkadza się.
Oringi do popychacza
- kal. 4.5mm: 1.5x1.5mm ( NBR 80 )
- kal. 5.5mm ( używam 2x1.8; w innych może haczyć przy cofaniu popychacza) ( NBR 80 )
Zawór ładowania
- 20.63x2.62 lub 21.89 x 2.62 mm
Oringi są na obwodzie zaworu ładowania ( praktycznie nie powinny się uszkadzać).
- 2.9 x 1.78 mm
Oring w zaworku zwrotnym ( uszkodzenie powoduje problemy z ładowaniem ). Wymiana powinna być bezproblemowa.
Czujnik ciśnienia:
Zamienniki ( podkłądki metalowo gumowe ): M8, M10
http://www.herb.com.pl/Upload/MET_GUM.pdf
----------------------------------------------------------------------------------------
Montaż płytki regulacyjnej
Instrukcja
----------------------------------------------------------------------------------------
Programowanie charakterystyki:
Uwagi: bateria musi być sprawna i naładowana.
----------------------------------------------------------------------------------------
Połączenie z cewką.
Gdy nastąpi spadek prędkości, a bateria i uszczelki są dobre - to można szukać przyczyny w połączeniu z cewką elektrozbijaka.
Cewka ma rezystancję ok. 0.7R, przewody i styki znacznie mniejszą. Jednak może wystąpić pogorszenie "kontaktu", którego nie można wykryć miernikiem w warunkach statycznych. Duży duży prąd chwilowy ( ~40A ) powoduje wzrost rezystancji połączeń.
Wtyk, dobre styki MOLEX są dostępne pod nazwą:
MX-6442-02
MX-6838-P909L
http://www.tme.eu/
Na zdjęciu przewody 1mm2. Wcześniej wstawiłem 0.12mm2. Długo było dobrze - jednak pojawił się problem, o którym napisałem ( spadek prędkości o kilka m/s, potem więcej ). Warto na to zwrócić uwagę przy naprawie.
----------------------------------------------------------------------------------------
Daystate MK4
----------------------------------------------------------------------------------------
Dostęp do zaworu Daystate MK4:
Praktycznie może być konieczność użycia bardziej drastycznych środków.
Śruby i zawór mogą być zakleszczone. W przypadku demontażu zaworu - trzeba odkręcić czujnik ciśnienia, w ostateczności zastosować WD40 na uszczelkę zaworu,podgrzać lokalnie do temp. <100 stopi.... Następnie użyć długiego klucza do odkręcenia korka zaworu. Jeżeli nie można tego zrobić, to trzeba zawór wybić w kierunku elektrozbijaka. Należy zwrócić uwagę, żeby wewnętrzne otwory po sworzniu, wewnętrzna powierzchnia w miejscu cewki elektrozbijaka i wycięcia - nie miały wypukłych i ostrych wewnętrznych krawędzi lub nie pozostały pozostałości farby po malowaniu - bo zawór wyjdzie porysowany. Jeżeli są takie nierówności - to trzeba je usunąć. Po wybiciu zaworu - duży oring uszczelniający jest do wymiany. Sworzeń blokujący zawór wbijamy, gdy śruby boczne są poluzowane. Dobrze jest sfazować krawędzie sworznia.
Uwagi: Przed demontażem zaworu zbiornik musi zostać opróżniony.
----------------------------------------------------------------------------------------
Wymiary oringów ( zamienniki ):
- iglica zaworu strzałowego: 2.9 x 1.78 mm ( NBR 80 ) - dostęp łatwy od tyłu po wyjęciu elektrozbijaka
Jest to ważna uszczelka, której uszkodzenie powoduje spadek prędkości i jej większe wahania. Do smarowania: smar silikonowy ( Molykote 55 lub inny ). Najprościej przy konserwacji umieścić na iglicy kropelkę oleju silikonowego, żeby spłynęła na uszczelkę i zostawić karabinek w pionie na klika godzin. Można też ( przy opróżnionym zbiorniku ) - poruszać iglicę, żeby niewielka ilość smaru dostała się do uszczelki.
- transfer port: 4.47 x 1.78 mm lub 4.48 x 1.78 mm ( NBR80 lub 90 )
Uszkodzenie w/w oringów powoduje spadek prędkości. Przy przeglądzie można sprawdzać, czy nie ma uszkodzeń lub profilaktycznie wymienić.
- korek zaworu strzałowego: 20.63x2.62 lub 21.89 x 2.62 mm ( NBR70 or 80 )
Oring uszczelnia zawór ładowania. Uszkodzenie objawia się wyciekiem powietrza z kartusza. Łatwo wykrywa i usuwa się takie uszkodzenie.
- oring na uszczelce z tworzywa wewnątrz zaworu: 11x2.5 or 10.69x2.62 ( NBR70 or 80 )
Oring wspomaga uszczelnianie przy niskich ciśnieniach ( przynajmniej tak interpretuję jego zastosowanie). Praktycznie nie uszkadza się.
Oringi do popychacza
- kal. 4.5mm: 1.5x1.5mm ( NBR 80 )
- kal. 5.5mm ( używam 2x1.8; w innych może haczyć przy cofaniu popychacza) ( NBR 80 )
Zawór ładowania
- 20.63x2.62 lub 21.89 x 2.62 mm
Oringi są na obwodzie zaworu ładowania ( praktycznie nie powinny się uszkadzać).
- 2.9 x 1.78 mm
Oring w zaworku zwrotnym ( uszkodzenie powoduje problemy z ładowaniem ). Wymiana powinna być bezproblemowa.
Czujnik ciśnienia:
Zamienniki ( podkłądki metalowo gumowe ): M8, M10
http://www.herb.com.pl/Upload/MET_GUM.pdf
----------------------------------------------------------------------------------------
Montaż płytki regulacyjnej
Instrukcja
----------------------------------------------------------------------------------------
Programowanie charakterystyki:
Uwagi: bateria musi być sprawna i naładowana.
----------------------------------------------------------------------------------------
Połączenie z cewką.
Gdy nastąpi spadek prędkości, a bateria i uszczelki są dobre - to można szukać przyczyny w połączeniu z cewką elektrozbijaka.
Cewka ma rezystancję ok. 0.7R, przewody i styki znacznie mniejszą. Jednak może wystąpić pogorszenie "kontaktu", którego nie można wykryć miernikiem w warunkach statycznych. Duży duży prąd chwilowy ( ~40A ) powoduje wzrost rezystancji połączeń.
Wtyk, dobre styki MOLEX są dostępne pod nazwą:
MX-6442-02
MX-6838-P909L
http://www.tme.eu/
Na zdjęciu przewody 1mm2. Wcześniej wstawiłem 0.12mm2. Długo było dobrze - jednak pojawił się problem, o którym napisałem ( spadek prędkości o kilka m/s, potem więcej ). Warto na to zwrócić uwagę przy naprawie.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, 21:25 przez radecek, łącznie zmieniany 1 raz.
- JacekB
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 530
- Rejestracja: 25 marca 2006, 23:23
- Tematy: 20
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Witam!
Czytajcie i doceniajcie
Za całą tą wiedzę, trzeba najczęściej zapłacić i to sporo. Ta wiedza lub niewiedza, kosztuje albo sporo kaski, albo "rozwalenie" własnego karabinka jak kto nie obeznany.
A, tu bardzo proszę, za darmo, tyle info
Radek, powiem wprost, mi by się raczej nie chciało. Tym bardziej doceniam Twoją chęć pomocy i trud włożony w napisanie tego postu
pozdrawiam-JacekB
Czytajcie i doceniajcie
Za całą tą wiedzę, trzeba najczęściej zapłacić i to sporo. Ta wiedza lub niewiedza, kosztuje albo sporo kaski, albo "rozwalenie" własnego karabinka jak kto nie obeznany.
A, tu bardzo proszę, za darmo, tyle info
Radek, powiem wprost, mi by się raczej nie chciało. Tym bardziej doceniam Twoją chęć pomocy i trud włożony w napisanie tego postu
pozdrawiam-JacekB
Strzelectwo w czasie pokoju, to .............. przyjemność
- lorak
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 262
- Rejestracja: 26 czerwca 2009, 23:44
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Lubin
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Wojtek80
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 176
- Rejestracja: 08 września 2008, 08:28
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Cześć.
Kolejny raz chylę czoła przed zdolnościami Kolegi
Pytanie jednak mam następujące.
Te dwie instrukcje pdf. w linku odnoszą się do płytki regulacyjnej co jest oczywiste, ale...
Są tam troszkę inne schematy ilości opcji w bankach 2 i 3 ( w starszej wersji instrukcji). Czy to zależy od wersji programu?
Pytam, bo od tego zależy czy będę ustawiał krzywą kalibracyjną w banku 2 albo dopiero 4
Właśnie jestem na etapie ustawiania mojego MK4 po raz pierwszy i wolę dopytać.
Pozdrowionka!
Kolejny raz chylę czoła przed zdolnościami Kolegi
Pytanie jednak mam następujące.
Te dwie instrukcje pdf. w linku odnoszą się do płytki regulacyjnej co jest oczywiste, ale...
Są tam troszkę inne schematy ilości opcji w bankach 2 i 3 ( w starszej wersji instrukcji). Czy to zależy od wersji programu?
Pytam, bo od tego zależy czy będę ustawiał krzywą kalibracyjną w banku 2 albo dopiero 4
Właśnie jestem na etapie ustawiania mojego MK4 po raz pierwszy i wolę dopytać.
Pozdrowionka!
AA S400 Classic + Bushnell Legend 5-15x40
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 828
- Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Wojtek,
Pierwsza wersja - 5 programów.
1 i 2 - do szybkiej zmiany prędkości w sposób elektroniczny ( karabinki Air Wolf, MK3, MK4 ).
3 - serwisowy dla MK4 i Air Wolf MCT do zdejmowania charakterystyki zaworu ( MCT w tym programie nie działa )
4 i 5 - do zaprogramowania charakterystyki o własnym kształcie
Druga wersja -7 programów
1 - do szybkiej zmiany prędkości w sposób elektroniczny ( karabinki Air Wolf, MK3, MK4 ).
2....8 - do zaprogramowania charakterystyki o własnym kształcie
Trzecia wersja ( ta co na filmie ) - 5 programów
Podobnie jak wersja 1
1, 2 i 3 - do szybkiej zmiany prędkości w sposób elektroniczny ( karabinki Air Wolf, MK3, MK4 ).
4 i 5 - do zaprogramowania charakterystyki o własnym kształcie
Przy programowaniu kształtu krzywej dobrze jest wstępnie zrobić regulację w programie do szybkiej zmiany prędkości. Potem ustawioną wartość ją przekopiować do programu regulacji krzywej. Bez regulacja krzywej tego zajmie dużo czasu .
Trzeba też wiedzieć - czy dolne ciśnienie w kartuszu umożliwi zwiększenie prędkości, a to można sprawdzić też w programie do szybkiej zmiany prędkości.
Pierwsza wersja - 5 programów.
1 i 2 - do szybkiej zmiany prędkości w sposób elektroniczny ( karabinki Air Wolf, MK3, MK4 ).
3 - serwisowy dla MK4 i Air Wolf MCT do zdejmowania charakterystyki zaworu ( MCT w tym programie nie działa )
4 i 5 - do zaprogramowania charakterystyki o własnym kształcie
Druga wersja -7 programów
1 - do szybkiej zmiany prędkości w sposób elektroniczny ( karabinki Air Wolf, MK3, MK4 ).
2....8 - do zaprogramowania charakterystyki o własnym kształcie
Trzecia wersja ( ta co na filmie ) - 5 programów
Podobnie jak wersja 1
1, 2 i 3 - do szybkiej zmiany prędkości w sposób elektroniczny ( karabinki Air Wolf, MK3, MK4 ).
4 i 5 - do zaprogramowania charakterystyki o własnym kształcie
Przy programowaniu kształtu krzywej dobrze jest wstępnie zrobić regulację w programie do szybkiej zmiany prędkości. Potem ustawioną wartość ją przekopiować do programu regulacji krzywej. Bez regulacja krzywej tego zajmie dużo czasu .
Trzeba też wiedzieć - czy dolne ciśnienie w kartuszu umożliwi zwiększenie prędkości, a to można sprawdzić też w programie do szybkiej zmiany prędkości.
- Grisza338
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 177
- Rejestracja: 07 listopada 2007, 22:04
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Chałupy
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 828
- Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
BSF 3/16"Grisza338 pisze:Radku, wiesz może jakiego rozmiaru są śruby umieszczone po bokach kartusza koło trzpienia?
Te na torxa. Właśnie mi się łepek zjechał w jednej.
Może ta będzie pasowała:
http://werbus.pl/pl/p/Sruba-316BSFx009m ... 0%2C9/2357
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 828
- Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re:
Ładowarka automatyczna NC-109 do akumulatorków 8.4V 6f22
https://www.hurt.com.pl/ladowarka-profe ... 15005.html
Można wykorzystać do akumulatorków 8.4V Daystate.
Prąd ładowania ok. 100mA, czyli C/10 dla akumulatorka z ogniw 1000mAh.
Jest też kabel do ładowania z gniazda zapalniczki samochodowej
https://www.hurt.com.pl/adapter-samocho ... 14512.html
https://www.hurt.com.pl/ladowarka-profe ... 15005.html
Można wykorzystać do akumulatorków 8.4V Daystate.
Prąd ładowania ok. 100mA, czyli C/10 dla akumulatorka z ogniw 1000mAh.
Jest też kabel do ładowania z gniazda zapalniczki samochodowej
https://www.hurt.com.pl/adapter-samocho ... 14512.html