Daystate - filmiki, porady serwisowe

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

radecek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 828
Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Daystate - filmiki, porady serwisowe

Post autor: radecek »

Są to karabinki warte uwagi, jednak są sytuacje, że użytkownik nie potrafi poradzić sobie z rozwiązaniem problemów.... W tym temacie można poruszać zagadnienia serwisowe i dyskutować nad sposobem ich rozwiązania, żeby przeprowadzić naprawę we własnym zakresie.

----------------------------------------------------------------------------------------
Daystate MK4
----------------------------------------------------------------------------------------
Dostęp do zaworu Daystate MK4:



Praktycznie może być konieczność użycia bardziej drastycznych środków.
Śruby i zawór mogą być zakleszczone. W przypadku demontażu zaworu - trzeba odkręcić czujnik ciśnienia, w ostateczności zastosować WD40 na uszczelkę zaworu,podgrzać lokalnie do temp. <100 stopi.... Następnie użyć długiego klucza do odkręcenia korka zaworu. Jeżeli nie można tego zrobić, to trzeba zawór wybić w kierunku elektrozbijaka. Należy zwrócić uwagę, żeby wewnętrzne otwory po sworzniu, wewnętrzna powierzchnia w miejscu cewki elektrozbijaka i wycięcia - nie miały wypukłych i ostrych wewnętrznych krawędzi lub nie pozostały pozostałości farby po malowaniu - bo zawór wyjdzie porysowany. Jeżeli są takie nierówności - to trzeba je usunąć. Po wybiciu zaworu - duży oring uszczelniający jest do wymiany. Sworzeń blokujący zawór wbijamy, gdy śruby boczne są poluzowane. Dobrze jest sfazować krawędzie sworznia.

Uwagi: Przed demontażem zaworu zbiornik musi zostać opróżniony.
----------------------------------------------------------------------------------------


Wymiary oringów ( zamienniki ):

- iglica zaworu strzałowego: 2.9 x 1.78 mm ( NBR 80 ) - dostęp łatwy od tyłu po wyjęciu elektrozbijaka

Jest to ważna uszczelka, której uszkodzenie powoduje spadek prędkości i jej większe wahania. Do smarowania: smar silikonowy ( Molykote 55 lub inny ). Najprościej przy konserwacji umieścić na iglicy kropelkę oleju silikonowego, żeby spłynęła na uszczelkę i zostawić karabinek w pionie na klika godzin. Można też ( przy opróżnionym zbiorniku ) - poruszać iglicę, żeby niewielka ilość smaru dostała się do uszczelki.

- transfer port: 4.47 x 1.78 mm lub 4.48 x 1.78 mm ( NBR80 lub 90 )
Uszkodzenie w/w oringów powoduje spadek prędkości. Przy przeglądzie można sprawdzać, czy nie ma uszkodzeń lub profilaktycznie wymienić.

- korek zaworu strzałowego: 20.63x2.62 lub 21.89 x 2.62 mm ( NBR70 or 80 )
Oring uszczelnia zawór ładowania. Uszkodzenie objawia się wyciekiem powietrza z kartusza. Łatwo wykrywa i usuwa się takie uszkodzenie.

- oring na uszczelce z tworzywa wewnątrz zaworu: 11x2.5 or 10.69x2.62 ( NBR70 or 80 )
Oring wspomaga uszczelnianie przy niskich ciśnieniach ( przynajmniej tak interpretuję jego zastosowanie). Praktycznie nie uszkadza się.

Oringi do popychacza
- kal. 4.5mm: 1.5x1.5mm ( NBR 80 )
- kal. 5.5mm ( używam 2x1.8; w innych może haczyć przy cofaniu popychacza) ( NBR 80 )


Zawór ładowania
- 20.63x2.62 lub 21.89 x 2.62 mm
Oringi są na obwodzie zaworu ładowania ( praktycznie nie powinny się uszkadzać).

- 2.9 x 1.78 mm
Oring w zaworku zwrotnym ( uszkodzenie powoduje problemy z ładowaniem ). Wymiana powinna być bezproblemowa.

Czujnik ciśnienia:
Zamienniki ( podkłądki metalowo gumowe ): M8, M10
http://www.herb.com.pl/Upload/MET_GUM.pdf

----------------------------------------------------------------------------------------
Montaż płytki regulacyjnej

Instrukcja
----------------------------------------------------------------------------------------
Programowanie charakterystyki:

Uwagi: bateria musi być sprawna i naładowana.

----------------------------------------------------------------------------------------
Połączenie z cewką.
Gdy nastąpi spadek prędkości, a bateria i uszczelki są dobre - to można szukać przyczyny w połączeniu z cewką elektrozbijaka.

Cewka ma rezystancję ok. 0.7R, przewody i styki znacznie mniejszą. Jednak może wystąpić pogorszenie "kontaktu", którego nie można wykryć miernikiem w warunkach statycznych. Duży duży prąd chwilowy ( ~40A ) powoduje wzrost rezystancji połączeń.


Wtyk, dobre styki MOLEX są dostępne pod nazwą:
MX-6442-02
MX-6838-P909L
http://www.tme.eu/

Na zdjęciu przewody 1mm2. Wcześniej wstawiłem 0.12mm2. Długo było dobrze - jednak pojawił się problem, o którym napisałem ( spadek prędkości o kilka m/s, potem więcej ). Warto na to zwrócić uwagę przy naprawie.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 maja 2013, 21:25 przez radecek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PawelW
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 7562
Rejestracja: 26 lutego 2006, 11:40
Tematy: 110
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: PawelW »

Radek - WIELKIE DZIĘKI !!
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2973
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Josef »

radecek - świetna robota. :one: :piwo:
Awatar użytkownika
JacekB
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 530
Rejestracja: 25 marca 2006, 23:23
Tematy: 20
Lokalizacja: Ostrołęka
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: JacekB »

Witam!
Czytajcie i doceniajcie :!:
Za całą tą wiedzę, trzeba najczęściej zapłacić i to sporo. Ta wiedza lub niewiedza, kosztuje albo sporo kaski, albo "rozwalenie" własnego karabinka jak kto nie obeznany.
A, tu bardzo proszę, za darmo, tyle info :-D
Radek, powiem wprost, mi by się raczej nie chciało. Tym bardziej doceniam Twoją chęć pomocy i trud włożony w napisanie tego postu :-D
pozdrawiam-JacekB
Strzelectwo w czasie pokoju, to .............. przyjemność :)
Awatar użytkownika
lorak
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 262
Rejestracja: 26 czerwca 2009, 23:44
Tematy: 0
Lokalizacja: Lubin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: lorak »

Dziękuję Radek za podzielenie się wiedzą.
Jesteś WIELKI 8-)
... trochę stali, drewna, szkła i dużo amelinium ...
Mój arsenał, moja tajemnica.
Awatar użytkownika
Wojtek80
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 176
Rejestracja: 08 września 2008, 08:28
Tematy: 0
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Wojtek80 »

Cześć.

Kolejny raz chylę czoła przed zdolnościami Kolegi :)

Pytanie jednak mam następujące.
Te dwie instrukcje pdf. w linku odnoszą się do płytki regulacyjnej co jest oczywiste, ale...
Są tam troszkę inne schematy ilości opcji w bankach 2 i 3 ( w starszej wersji instrukcji). Czy to zależy od wersji programu?
Pytam, bo od tego zależy czy będę ustawiał krzywą kalibracyjną w banku 2 albo dopiero 4 :)

Właśnie jestem na etapie ustawiania mojego MK4 po raz pierwszy i wolę dopytać.

Pozdrowionka!
AA S400 Classic + Bushnell Legend 5-15x40
radecek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 828
Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: radecek »

Wojtek,

Pierwsza wersja - 5 programów.
1 i 2 - do szybkiej zmiany prędkości w sposób elektroniczny ( karabinki Air Wolf, MK3, MK4 ).
3 - serwisowy dla MK4 i Air Wolf MCT do zdejmowania charakterystyki zaworu ( MCT w tym programie nie działa )
4 i 5 - do zaprogramowania charakterystyki o własnym kształcie

Druga wersja -7 programów
1 - do szybkiej zmiany prędkości w sposób elektroniczny ( karabinki Air Wolf, MK3, MK4 ).
2....8 - do zaprogramowania charakterystyki o własnym kształcie


Trzecia wersja ( ta co na filmie ) - 5 programów
Podobnie jak wersja 1

1, 2 i 3 - do szybkiej zmiany prędkości w sposób elektroniczny ( karabinki Air Wolf, MK3, MK4 ).
4 i 5 - do zaprogramowania charakterystyki o własnym kształcie



Przy programowaniu kształtu krzywej dobrze jest wstępnie zrobić regulację w programie do szybkiej zmiany prędkości. Potem ustawioną wartość ją przekopiować do programu regulacji krzywej. Bez regulacja krzywej tego zajmie dużo czasu .
Trzeba też wiedzieć - czy dolne ciśnienie w kartuszu umożliwi zwiększenie prędkości, a to można sprawdzić też w programie do szybkiej zmiany prędkości.
Awatar użytkownika
Grisza338
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 177
Rejestracja: 07 listopada 2007, 22:04
Tematy: 0
Lokalizacja: Chałupy
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Grisza338 »

Radku, wiesz może jakiego rozmiaru są śruby umieszczone po bokach kartusza koło trzpienia?
Te na torxa. Właśnie mi się łepek zjechał w jednej.
Daystate RMW + BE 3200 5-15x40 T
AA S400 Carbine + BT 4,5-14x32
Brocock Aim X + Bering
radecek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 828
Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: radecek »

Grisza338 pisze:Radku, wiesz może jakiego rozmiaru są śruby umieszczone po bokach kartusza koło trzpienia?
Te na torxa. Właśnie mi się łepek zjechał w jednej.
BSF 3/16"
Może ta będzie pasowała:
http://werbus.pl/pl/p/Sruba-316BSFx009m ... 0%2C9/2357
radecek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 828
Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re:

Post autor: radecek »

Ładowarka automatyczna NC-109 do akumulatorków 8.4V 6f22
https://www.hurt.com.pl/ladowarka-profe ... 15005.html

Można wykorzystać do akumulatorków 8.4V Daystate.
Prąd ładowania ok. 100mA, czyli C/10 dla akumulatorka z ogniw 1000mAh.

Obrazek


Jest też kabel do ładowania z gniazda zapalniczki samochodowej
https://www.hurt.com.pl/adapter-samocho ... 14512.html

Obrazek
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”