Drodzy Użytkownicy,

Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.

W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.

Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.

Regulamin i rozporządzenie

Pozdrawiamy,
Administracja forum

Korona lufy

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9701
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Korona lufy

Postautor: Senio » 2009-10-04, 15:19

Wiele napisane na ten temat to popatrzcie jak ja to robię. Filmy się chwile ładują i trzeba poczekać.

Najpierw piła - nieodzowne narzędzie do prostego cięcia :

Cięcie lufy

Ucięta część bez gwintu :

Obrazek

Oraz ile ucinamy. Trzeba doliczyć że samo cięcie i wyrównanie to też około 2mm. Razem to daje około 6mm :

Obrazek

Teraz trzeba to wyrównać po pile :

Wyrównanie

I sama korona robiona frezem stożkowym :

Korona

Finał :

Obrazek
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


robin31
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 2008-12-28, 18:18
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: robin31 » 2009-10-04, 18:47

U mnie też się nie otwiera.


Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9701
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Postautor: Senio » 2009-10-04, 18:55

robin31 pisze:U mnie też się nie otwiera.


Jeśli po chwili się nie otwiera, to nie ma jakiegoś kodeka, lub Windows Media Playera.

Można ściągnąć i zobaczyć.

http://www.airgunservice.pl/darek/korona/ciecie.avi

http://www.airgunservice.pl/darek/korona/toczenie.avi

http://www.airgunservice.pl/darek/korona/korona.avi
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


Awatar użytkownika
Młynek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 3536
Rejestracja: 2006-02-09, 20:18
Lokalizacja: Łódź - Ruda
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Młynek » 2009-10-04, 19:15

A po co ta piła ?
Nie lepiej od początku na tokarce pracować :)
Ja jak robię to zawsze pakuje lufę w tokarkę ustawiam osiowość i robię :wink:
COLT Łódź
22LR, 9X19, 38/357 Magnum, 223Rem, 308Win


Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9701
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Postautor: Senio » 2009-10-04, 19:19

Młynek pisze:A po co ta piła ? Nie lepiej od początku na tokarce pracować :)


Piła jak to piła. Tnie. Nóż też utnie, ale mi wygodniej piłą. Różnica natomiast żadna czym, bo efekt końcowy taki sam. Każdy ma swoje przyzwyczajenia, i robi tak jak mu wygodniej i poręczniej.
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


Awatar użytkownika
Młynek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 3536
Rejestracja: 2006-02-09, 20:18
Lokalizacja: Łódź - Ruda
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Młynek » 2009-10-04, 19:21

Nie no ja się nie czepiam - tylko dochodzi jedna czynność więcej :P
COLT Łódź
22LR, 9X19, 38/357 Magnum, 223Rem, 308Win


Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9701
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Postautor: Senio » 2009-10-04, 19:24

Młynek pisze:Nie no ja się nie czepiam - tylko dochodzi jedna czynność więcej :P


A wcale że nie :P .Musisz założyć nóż przecinak i go ustawić. Musisz przestawić obroty na maszynie. I samo cięcie na tokarce też trwa dłużej.
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


Awatar użytkownika
Młynek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 3536
Rejestracja: 2006-02-09, 20:18
Lokalizacja: Łódź - Ruda
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Młynek » 2009-10-04, 19:31

To w takim razie ja robię to inaczej :)
Przede wszystkim nie tnę tyle lufy.
Staczam około 4-5mm do czystego materiału, wykańczam powierzchnię i robię koronę - efekt końcowy taki sam.
COLT Łódź
22LR, 9X19, 38/357 Magnum, 223Rem, 308Win


Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9701
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Postautor: Senio » 2009-10-04, 19:37

Młynek pisze:To w takim razie ja robię to inaczej :)
Przede wszystkim nie tnę tyle lufy.
Staczam około 4-5mm do czystego materiału, wykańczam powierzchnię i robię koronę - efekt końcowy taki sam.


Jeśli mówimy tylko o Slavi i końcówce oczywiście wtedy tak można. To jest przykładowy post. Ucinka - korona. No bo jeśli tniemy np 20 cm, to już nie jest to samo.

Trzeba by może temat założyć techniki i sposoby obróbki :)
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


Awatar użytkownika
golo
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: 2006-07-07, 15:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: golo » 2009-10-04, 21:58

Senio bardzo ładnie to pokazałeś i wiele osób załapie o co w tym chodzi :) no i posiadasz takie narzędzia! -aż żałuję że nie mam dostępu... Nad swoją pierwszą koroną spędziłem ok 2 godz. domowym sposobem wiertara,kamienie stożkowe szlifierskie,papier ścierny,pasta polerska itp.Może nie jest tak precyzyjnie i osiowo jak w tokarce ale można jak ktoś wie o co biega...
Dzięki za to forum i dla ludzi którzy się przyczyniają do udoskonalania i poprawy naszego sprzętu i portafią się tym dzielić!!!

Takie poglądowe foto lufy harnasia at44 po ręcznej koronie:


Obrazek


Pozdrawiam.
TXMK3


cyciak
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 2009-01-02, 00:17
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: cyciak » 2009-10-04, 23:01

Ja uważam ze ciecie pila konieczne tokarka ucinając może zniekształcać metal. wkocu powoduje duże siły poprzeczne. Nie takie jak pila. Zresztą Senio wie najlepiej.
Dodam ze dziś nabyłem FWB300Junior z pod twojej reki. Wielki szacun dla ciebie.
Crosman 1377,Slavia 634, BMK 20, FWB 300s


Awatar użytkownika
Wojtek_M
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 161
Rejestracja: 2008-03-28, 07:28
Lokalizacja: Bogatynia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Wojtek_M » 2009-10-04, 23:18

Mój znajomek tokarz,zajmujący się nieco wyższymi kalibrami poleca robienie korony w tokarce,ale trzymając frez w palcach.Podobno ma to na celu zniwelowanie efektu bicia/niecentrycznego otworu... Z doświadczenia wiem że lufa slavki też ma lekko niecentryczyny przewód.Dawałeś tu na filmie podkładki ?
634
FWB300s


Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9701
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Postautor: Senio » 2009-10-04, 23:24

Wojtek_M pisze:Mój znajomek tokarz,zajmujący się nieco wyższymi kalibrami poleca robienie korony w tokarce,ale trzymając frez w palcach.Podobno ma to na celu zniwelowanie efektu bicia/niecentrycznego otworu... Z doświadczenia wiem że lufa slavki też ma lekko niecentryczyny przewód.Dawałeś tu na filmie podkładki ?


Na końcu lufy bez cięcia, można zrobić to tak jak pokazałem. Jest osiowo. „Banany” zaczynają się po ucinkach dłuższych odcinków. Wtedy inaczej to robię. Zasada podobna jak piszesz ale inaczej. Bardziej stabilnie „niż z ręki” z tym że frez ruchomy, nie osadzony na stałe.
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


newcomer
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 2008-05-17, 13:04
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: newcomer » 2009-10-10, 20:58

Może do cięcia lufy, zastosować taki sprzęt:
http://www.pronar.com.pl/katalog/?page= ... ef=1071A63
Często sam używam podobnego do cięcia rur stalowych nawet 2-calowych.Cięcie nie wymaga prawie żadnego wysiłku i jest idealnie równe .
WYKSZTAŁCENIE NIE PIWO, NIE MUSI BYĆ PEŁNE


Awatar użytkownika
hogan
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Posty: 2300
Rejestracja: 2004-01-04, 20:11
Lokalizacja: śląsk
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: hogan » 2009-10-10, 21:06

Senio pisze:Na końcu lufy bez cięcia, można zrobić to tak jak pokazałem. Jest osiowo. „Banany” zaczynają się po ucinkach dłuższych odcinków. Wtedy inaczej to robię. Zasada podobna jak piszesz ale inaczej. Bardziej stabilnie „niż z ręki” z tym że frez ruchomy, nie osadzony na stałe.


Dokładnie tak jest 8-) ale może inne słowo niż banan,lepiej zabrzmi "mimośród"
W sumie lufę można obciąć zwykłą piłka do metalu ( Senio robi to mechanicznie i też uważam że jest OK,jeżeli ma takie możliwości ),potem ładnie z planować-obrobić i po sprawie,po co wymyślać i się głowić.
Żeby ktoś tego źle nie zrozumiał,mam na myśli że obcięcie lufy to sprawa drugorzędna,ważny jest efekt końcowy,obróbka i dobrze wykonana korona,bo właśnie to ma zasadniczy wpływ na celność karabinka.
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl



Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika