Tuning Air Master 300 - Opis i foto

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
mirek123
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1736
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 13:16
Tematy: 0
Lokalizacja: scyzorownia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: mirek123 »

Strasznie podobne te bebeszki jak w crosmanie remington summit.Pomyśl o ciężarku na końcu sprężyny tak jak to zrobił Darek tutaj :


http://forum-bron.pl/viewtopic.php?t=47993

Pierścień prowadzący możesz zrobić ale nie musisz .Ja w crosie zrobiłem a teraz w slavii 631 daję taśmę teflonową na końcu tłoka (taśma grubości 0,3mm przyklejona na mocny klej).

Ogólnie to gratki ,ładnie Ci to idzie.

p.s:ja też lubię pogrzebać w sprężynkach :wink: :P
FEG GPM-01
Awatar użytkownika
DoktorPio
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 323
Rejestracja: 22 listopada 2008, 21:23
Tematy: 24
Lokalizacja: Bełchatów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: DoktorPio »

mirek123 pisze:Strasznie podobne te bebeszki jak w crosmanie remington summit.Pomyśl o ciężarku na końcu sprężyny tak jak to zrobił Darek tutaj :


http://forum-bron.pl/viewtopic.php?t=47993
Od tuningu nr 3 jest już włożony ciężarek tłoka :)
Co do pierścienia to nie da rady za cienka ścianka tłoka !
HW 100S FSB 5-15x40, Hatsan AT44 LW BULLPUP
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
Awatar użytkownika
mirek123
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1736
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 13:16
Tematy: 0
Lokalizacja: scyzorownia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: mirek123 »

Da radę doktorku,uwierz mi :) .Jak będę rozbierał crosa to wrzucę fotki.
FEG GPM-01
Awatar użytkownika
DoktorPio
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 323
Rejestracja: 22 listopada 2008, 21:23
Tematy: 24
Lokalizacja: Bełchatów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: DoktorPio »

No nie wiem czy da rade, ścianka tłoka ma zaledwie 1,2mm ! tak więc podtoczenie żeby zamontować pierścień jest według mnie ryzykowne ?
Ale fakt do pełnego i ostatecznego tuningu tylko tego bajeru mi brakuje ;laughing:
pozdro.
HW 100S FSB 5-15x40, Hatsan AT44 LW BULLPUP
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
Awatar użytkownika
mirek123
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1736
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 13:16
Tematy: 0
Lokalizacja: scyzorownia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: mirek123 »

W crosie ścianka jest może 0,2 mm grubsza.Może bo suwmiarkę mam jakąś starszą i mierzy jak chce. :)

Pierścień prowadzący na tłoku :
Obrazek
Obrazek

Ciężarek :
Obrazek


Prowadnica że sprężyną :
Obrazek

Da radę Doktorku.Spróbuj.U mnie różnica jest między pierścieniem a tłokiem około 0,3mm ,a mimo to tłok nie szoruje po cylindrze.
FEG GPM-01
Awatar użytkownika
DoktorPio
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 323
Rejestracja: 22 listopada 2008, 21:23
Tematy: 24
Lokalizacja: Bełchatów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: DoktorPio »

Tak jak obiecałem zrobiłem pomiar natężenia dźwięku fonometrem podczas strzału z tłumikiem oraz bez.
Pomiar był wykonany niezbyt profesjonalnym miernikiem miałem tylko do dyspozycji fonometr wbudowany w telefonie :D Głównie chodziło o porównanie różnic. Pomiar wykonywany w tych samych warunkach i odległości do wiatrówki.

AirMaster 300 bez tłumika 87dB
AirMaster 300 z tłumikiem 81dB
Dla porównania Weihrauch HW97k z przegrodami w separatorze czyli mikro tłumik :) 84dB
HW 100S FSB 5-15x40, Hatsan AT44 LW BULLPUP
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
Luki1510
Reactions:
Posty: 3
Rejestracja: 28 lutego 2010, 15:20
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Luki1510 »

Witam! Jestem zainteresowany tuningiem mojego Airmastera 300 5,5 mm. Chcialbym fachową radę a w zasadzie opinię na temat tuningu znajdujacego sie na allego, mianowicie:
http://allegro.pl/item908527021_tuning_ ... _55mm.html

Czy tam czegoś nie brakuje? czy korek polimadowy wytrzyma? Co wogóle myslicie o tym sprzęcie? Z Gory dziekuje za odpowiedz :)
Awatar użytkownika
stworek5
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1412
Rejestracja: 27 listopada 2005, 13:03
Tematy: 0
Lokalizacja: Goleniów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: stworek5 »

daj sobie spokój z tym zestawem...
TX200 HC
Awatar użytkownika
arsen88
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 260
Rejestracja: 16 lipca 2007, 20:08
Tematy: 23
Lokalizacja: Tychy
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: arsen88 »

jeszcze dwie sprężyny , taka jedna po 2giej będzie chodzić to już to widzę jaki hałas :)
-Steyr lg 110 hp + bushnell Elite 4200m
- Walther lgm2 + burris
Luki1510
Reactions:
Posty: 3
Rejestracja: 28 lutego 2010, 15:20
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Luki1510 »

ok, dzieki za odpowiedz :P Poczekam az sie ukaze cos nowego :)
Awatar użytkownika
DoktorPio
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 323
Rejestracja: 22 listopada 2008, 21:23
Tematy: 24
Lokalizacja: Bełchatów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: DoktorPio »

Wystarczy sobie zadać pytanie czy jaka kolwiek renomowana firma na świecie stosuję takie rozwiązanie :?
Hmm raczej nie !
Szkoda czau i pieniędzy, efekt zapewniam mierny miałem okazje rozmawiać z pewnym kolegom który takie rozwiązanie zastosował w Hatsanie .
Ostatecznie wywalił to wszystko i zastosował porządną sprężynę z Otevy oczywiście i dorobił wszystkie potrzebne prowadnice przeguby i korki itp i karabinek pyka jak trzeba ;)
HW 100S FSB 5-15x40, Hatsan AT44 LW BULLPUP
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
Awatar użytkownika
eclip2
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1310
Rejestracja: 17 stycznia 2008, 17:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Kostry
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: eclip2 »

DoktorPio pisze:Wystarczy sobie zadać pytanie czy jaka kolwiek renomowana firma na świecie stosuję takie rozwiązanie :?
Nie chcę Cię zmartwić, ale chyba FWB stosowało sprężynę w sprężynie :-D
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44 || BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
sylvio
Reactions:
Posty: 9
Rejestracja: 10 września 2009, 19:48
Tematy: 0
Lokalizacja: Krasnystaw
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: sylvio »

Obrazek Obrazek
sylvio
Reactions:
Posty: 9
Rejestracja: 10 września 2009, 19:48
Tematy: 0
Lokalizacja: Krasnystaw
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: sylvio »

Obrazek Obrazek Ślizgi z samoprzylepnej taśmy teflonowe zdają egzamin.
Luki1510
Reactions:
Posty: 3
Rejestracja: 28 lutego 2010, 15:20
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Luki1510 »

A jeszcze odnośnie tuningu pierwszego. Gdzie można kupić te wszystkie uszczelki? No i korek polimaidowy? Szukałem na allegro ale nic nie znalazlem :-?
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”