Tuning Air Master 300 - Opis i foto

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
Slik5
Reactions:
Posty: 5
Rejestracja: 16 marca 2010, 00:14
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Slik5 »

Witam ponownie. Z tego miejsca chciałbym podziękować Doktorkowi za wszystkie wskazówki i rady dotyczące przeróbki AM 300. W tym momencie po szlifowaniu i polerce tłoka, zabiegu z koszulką termokurczliwą na prowadnicy, założeniu uszczelki tłoka od slavii, dorobieniu podkładek na prowadnicę sprężyny, dociążeniu kolby 500g oraz kilkoma innymi przeróbkami ten karabinek jest niesamowity. Kapsle od piwa z odległości 30-50 m nie stanowią problemu. 100 metrów i z puszki po piwie zostaje efektowne sitko. Nie wiem tylko czy opad śrutu około 20 cm z tej odległości to rzecz normalna. Strzelałem też do wielu innych przedmiotów np. do telewizora. Najciekawszy efekt był gdy strzelałem do kineskopu... Grube szkło kruszyło się w zaskakującym stylu.

Dzięki DoktorzePio!!!

Mój Air master 300 stał się obiektem pożądania znajomych siedzących w wiatrówkach.
Jest teraz mocniejszy, bardziej precyzyjny i celniejszy. Gorąco polecam ten karabinek i koniecznie jego tuning. Warto wspomnieć o jego prostej i nieskomplikowanej budowie.
Pozdrowienia Doktorku!
Awatar użytkownika
DoktorPio
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 323
Rejestracja: 22 listopada 2008, 21:23
Tematy: 24
Lokalizacja: Bełchatów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: DoktorPio »

Dziękuje za pozdrowienia i cieszę się że mogłem pomóc, a efekty tej pomocy owocują dobrymi wynikami i przyjemnością ze strzelania :-D
Tak wiec i z tak taniego i niezbyt wyszukanego karabinka można zrobić całkiem przyzwoity sprzęt dorównujący uznanym i droższym karabinkom a nakłady finansowe na ulepszenia nie są aż tak duże :-D

Również pozdrawiam kolegę Slik5 i innych fanów AirMasterów i Karli :wink:
HW 100S FSB 5-15x40, Hatsan AT44 LW BULLPUP
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
Awatar użytkownika
Volto12
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 151
Rejestracja: 14 lipca 2009, 12:08
Tematy: 0
Lokalizacja: N 49,6897 E 20,7834
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Volto12 »

Czy TA taśma zda egzamin na prowadzenie tłoka w Slavi ? Można by ją zastosować w wielu miejscach całego karabinka , poprawiając kulturę nie tylko strzału ale i pracy naciągu .
Slavia 634 + Leapers 3-9x40 MD i dwa dodatkowe szkiełka 8-)
adam139
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 34
Rejestracja: 20 grudnia 2007, 12:15
Tematy: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

:-)

Post autor: adam139 »

Dzięki za opis tuningu.Kupiłem swojego Air Mastera 300 właśnie po przeczytaniu Twojego opisu i zabrałem się za zmiany w systemie.Mój jest w drewnie poza tym to samo.Dorobiłem jeszcze sobie metalową rączkę do portu ładowania plus rozwiercenie kanału powietrznego w nim.Generalnie system mam twardy taki jaki lubię. Niedługo zabiorę się za strzelanie w terenie więc zobaczymy jak poszło.Wiem że moc wzrosła po wymianie sprężyny na Oteva i uszczelkę Zepto.Wyraźnie jest dłuższa od tej sprężyny która w nim była fabrycznie.Jestem wdzięczny za ten opis.Jak dla mnie rewelacja.Wykombinowałem sobie dociążnik na lufę.Na 15 m skupienie mieści się w monecie 50 gr.Lufka skrócona o 6cm koronka plus nagwintowane pod tłumik(narazie siedzi tam to coś co widać na foto
http://dl.dropbox.com/u/535978/Air%20ma ... 213826.jpg
QB78 PCP samoróbka,QB 78 PCP,Air Master 300 (by Doktor Pio),HW 40
Awatar użytkownika
JacekB
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 529
Rejestracja: 25 marca 2006, 23:23
Tematy: 20
Lokalizacja: Ostrołęka
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: JacekB »

Witam!
Dwie tarcze strzelone z Air Mastera 400 w kal. 5,5mm. Karabinek po małych zabiegach tuningowych z mojej strony: poprawiony spust (polerka i inne takie), na lufie korona, zepto na tłoku, sprężyna 3,5mm, smarowanie, prowadnica, kapelusz tłoka w polamidu, bez dociążnika tłoka. Energia po tych zabiegach idealnie na poziomie 17J, przed jakieś 12J. Cykla strzału krótki i przewidywalny oraz co najważniejsze strzelane z otwartych. Pozycja lekko podparta, jak ją nazywam, czyli byłem oparty o ścianę chałupy 8-) , odległość 27m, mierzone. Te strzelane po 3 szt to przestrzeliwanie karabinka. Właściwy wynik to ten "w czarnym" x 5 szt.
Obrazek
Powiem uczciwie, że karabinek zaskoczył mnie bardzo pozytywnie :-D zarówno celnością jak i ogólnie pojętą przyjemnością ze strzelania.
Tu dla porównania inny rodzaj śrutu i jeden odskok - raczej z winy śrutu, bo na Exakcie to mi się nie przytrafiło.
Obrazek

Ciekawe na tyle, że boję się zakładać lunetę 8-)

pozdrawiam-JacekB
Strzelectwo w czasie pokoju, to .............. przyjemność :)
Awatar użytkownika
DoktorPio
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 323
Rejestracja: 22 listopada 2008, 21:23
Tematy: 24
Lokalizacja: Bełchatów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: DoktorPio »

Witam
Przedstawiam koleje modyfikacje wnętrza AirMastera300.
Pudełkowy karabinek pracuje koszmarnie :shock: zgrzyta trzeszczy i brzęczy przy strzale. Jego praca jest koszmarna wyważenie tragiczne ;|
Jako że otrzymałem dwa karabinki do poprawek postanowiłem zastosować w nich standardowy zestaw poprawek, wykorzystując w nich wcześniej wykonany gotowy zestaw elementów.
Jest to prosta modyfikacja która mogą wykonać bez problemu wszyscy posiadacze tego typu karabinka. Poprawki obejmują wymianę oryginalnej metalowej źle spasowanej prowadnicy sprężyny na prowadnice przegubową wykonana z poliamidu oraz podkładką wykonaną z twardej i bardziej odpornej na scieranie stali klasy 45.
Została też wymieniona twarda i toporna uszczelka tłoka na uszczelkę bardziej miękka i elastyczną wykonaną z poliuretanu.
Jak wiadomo tłoki AirMastera są zbyt lekkie ważą około 155 gram tak wiec dołożyłem dociażnik tłoka o masie 65 gram co w sumie daje nam około 220 gramów. Oczywiście zastosowałem wkładkę PET oraz bardziej trwała i sprawdzoną sprężynę z OTEVY 70SC z prawidłowo obrobionymi i wypolerowanymi końcami.



Standardowy zestawik bebeszków jak widać mało wyszukana konstrukcja :-/

Obrazek




Twarda i toporna oryginalna uszczelka tłoka , jak widać ciężko ją zgiąć :-/

Obrazek



Nowa poliuretanowa uszczelka bardziej miękka i elastyczna :-D

Obrazek



Nowa uszczelka i stara, jak widać nieco wyszczerbiona podczas zakładania w fabryce ! Jest to typowy widok w tych karabinkach i powstaje najczęściej podczas wkładania od cylindra który posiada wewnątrz ostre nieobrobione krawędzie ! te krawędzie oczywiście też należy obrobić aby nie uszkodzić nowej uszczelki !

Obrazek



Metalową prowadnice wyciągamy z cześć metalowej zamykającej system powinna wyjść bez większych problemów. Otwór który zostaje p prowadnicy ma średnice około 13mm w to miejsce wejdzie mała ustalająca wypustka z nowej prowadnicy.

Obrazek




A oto nowy zestawik który będzie pracował w AirMasterze :-D

Obrazek


Obrazek


Obrazek



Nowa uszczelka ładnie pasuje :-D

Obrazek



Nowa prowadnica z wypustem ustalającym

Obrazek



W karabinku była wykonana nowa korona lufy, zmiękczony i wypolerowany spust, polerowanie cylindra na lusterko, smarowanie elementów smarami molibdenowym, silikonowym i miedzianym , dociążenie kolby o około 500 gram, wyciszenie kolby pianką i gąbką,
Efekt poprawek jeśli porównać do takiego karabinka bezpośrednio z pudełka to całkiem inna klasa karabinka :-D
Cały system działał bardziej miękko i precyzyjnie podczas naciągania sprężyny i strzału nie było słychać żadnych nieprzyjemnych trzasków i zgrzytów. Karabinek nie ma takiego kopa strzał jest szybki i krótki, do tego jest o wiele cichszy. Ma lepszą nośność śrutu poprawiła się celność i skupienie.
HW 100S FSB 5-15x40, Hatsan AT44 LW BULLPUP
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
djnita
Reactions:
Posty: 9
Rejestracja: 28 lipca 2010, 11:34
Tematy: 0
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: djnita »

Witam.
Jestem tu nowy więc Pozdrawiam wszystkich na wstępie.
Dzięki autorowi tego wątku dopadła mnie chęć tuningu mojego Air Mastera 300. Podkreślam że jest to mój pierwszy raz w rozbieraniu jakiejkolwiek wiatrówki gdyż Air Master 300 jest moja pierwszą wiatrówką i jedyną.
Aktualnie jestem w takiej sytuacji:
Obrazek

i teraz niewiem co zrobić, tzn domyślam się, ale nie chcę niczego popsuć lub wyszczerbić i będę sporo pytań zadawał (jeżeli można i autor wątku się nie obrazi)

Teraz co mam zrobić żeby wyjąć tłok i sprężynę, mam wybić najpierw ten bolec ?? Jeśli tak to czym żeby go nie uszkodzić ??
Obrazek

Czy najpierw odkręcam tą śrubę czy co to tam jest??
Obrazek

Teraz tak sprężynę kupiłem dzisiaj na allegro od Pana panie DoktorzePio i uszczelkę zepto do air mastera.
1. Powiedzcie mi jeszcze czym wypolerować na lustro środek cylindra i tłok na zewnątrz? 2. Skąd wziąć korek z poliamidu PA6, bądź co innego żeby mi nie pękł jak Doktorowi,
3. podkładki stalowe (bo z brązu wiem już że są nie za dobre) o dobrych wymiarach i jedną podkładkę teflonową.
4. Koszulkę termokurczliwą na prowadnicę sprężyny dostane pewnie w jakiejś castoramie. 5. Czy smar molibdenowy który kupie pewnie na allegro wystarczy do nasmarowania wszystkiego
6. i co to jest za folia miedzy tłokiem a sprężyną i skąd ją wziąć? rozumiem że jest po to by wyeliminować tarcie i hałas miedzy tłokiem i sprężyną.

Moja kolba jest z drewna więc jej nie wywarze i szkoda bo w środku tam gdzie mechanizm nie ma miejsca na gąbkę żeby wyciszyć.
Obrazek

Obrazek

No dobra w sumie na razie tyle, czekam z nie cierpliwością na wasze odpowiedzi i będę jeszcze pewnie pytał. A i podpowiedzi mile widziane gdyż jestem totalnym laikiem jak już na samym początku wspomniałem.
djnita
Reactions:
Posty: 9
Rejestracja: 28 lipca 2010, 11:34
Tematy: 0
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: djnita »

Dobra już dałem sobie rade i wyciągnąłem prowadzenie sprężyny i sprężynę, ale znowu zablokowałem tłok i nie mogę wyciągnąć.
i tu sprawa wygląda chyba poważniej bo naciągnąłem naciąg do końca żeby tłok wypchnął, ale do końca sie nie dało. To pomyślałem że popchnę śrubokrętem, wiec chce pchać a tu du** bo naciąg ma swoja końcówkę w cylindrze ( tą która pcha tłok ), i tłok się zapiera o końcówkę i dalej nie idzie. Pomyślałem trza najpierw naciąg wyciągnąć i tu też du** bo teraz tłok blokuje szerszą końcówkę cylindra gdzie można wyciągnąć naciąg. A tłoka z powrotem nie mogę wepchnąć bo tam się chyba jakoś ciśnienie robi i nie chce wejść.
No i jeszcze niewiem jak wyciągnąć spust oraz bębenek :-/
djnita
Reactions:
Posty: 9
Rejestracja: 28 lipca 2010, 11:34
Tematy: 0
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: djnita »

No i dobra zdjąłem już spust i wyciągnąłem tłok. Niestety zeby wyciągnąć tłok musiałem rozciąć uszczelkę, a szkoda bo w sumie była dobra bez żadnych fabrycznych uszczerbków, no ale trudno. Teraz czekam na nową sprężynę Oteva 70SC i uszczelkę zepto. No i teraz Jeszcze wielka prosba powiedzcie jak wyciągnąć ten bębenek co się śrut ładuje bo jak tego nie zrobie to pewnie nie włożę później tłoka z nową uszczelką. I jeszcze nie wiem jak dorobie podkladki do sprężyny i obciążnik do tłoka ;-/
Awatar użytkownika
Staszek_83
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 146
Rejestracja: 09 listopada 2009, 16:55
Tematy: 0
Lokalizacja: Lublin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Staszek_83 »

A w czym ci przeszkadza port ładowania śrutu przy założeniu nowej uszczelki na tłoku???? Mi on nigdy w niczym nie przeszkadał, wyciągałem go tylko aby wymienić w nim uszczelke.
Niestety zeby wyciągnąć tłok musiałem rozciąć uszczelkę, a szkoda bo w sumie była dobra bez żadnych fabrycznych uszczerbków, no ale trudno.
Mam nadzieje że kupiłeś sobie ich więcej, bo jak za każdym razem będziesz je niszczył w ten sposób to wydasz forune na uszczelki :-/ Dobrze że do odkręcania spustu nie użyłeś szlifierki kątowek :) Kolego zanim coś zrobisz to dwa razy pomyśl, a jezeli czegoś nie wiesz to zapytaj ( po coś jest to forum ) :P
RWS 100, CZ 200,Walther LG90
djnita
Reactions:
Posty: 9
Rejestracja: 28 lipca 2010, 11:34
Tematy: 0
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: djnita »

No sprawa wygląda tak, że najpierw chciałem wyciągnąć tłok i przesunąłem go tak, że zasłonił mi większe wycięcie w cylindrze i nie mogłem wyciągnąć później tego napinacza sprężyny co tłok posuwa, a jak chciałem wcisnąć minimalnie tłok z powrotem żeby to wycięcie odsłonić to za cholerę nie mogłem go wcisnąć. Więc wyciągnąłem tłok troszkę dalej rozciąłem fabryczną uszczelkę i ponownie wsadziłem tłok z zepsutą uszczelką. No i wyciągnąłem ten napinacz i tłok. No i tak se pomyślałem że skoro nie mogłem wcisnąć tego tłoka to między portem ładowania a tłokiem robi się ciśnienie i później nie wsadzę nowej uszczelki.
Awatar użytkownika
Staszek_83
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 146
Rejestracja: 09 listopada 2009, 16:55
Tematy: 0
Lokalizacja: Lublin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Staszek_83 »

skoro nie mogłem wcisnąć tego tłoka to między portem ładowania a tłokiem robi się ciśnienie i później nie wsadzę nowej uszczelki.
Nie mogłeś wcisnąć tłoka bo pewnie miałeś otwarty port ładowania. Wystarczyło go zamknąć i bez problemu tłok wszedł by do końca.
No i tak se pomyślałem...
no comment :roll:
RWS 100, CZ 200,Walther LG90
djnita
Reactions:
Posty: 9
Rejestracja: 28 lipca 2010, 11:34
Tematy: 0
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: djnita »

No to nie komentuj i mi pomóż bo Panie Staszku port ładowania był zamknięty czyli nie powinno się zbierać ciśnienie, a i tak nie mogłem tłoka wcisnąć. Ale rozumiem, że przy wkładaniu tłoka z nową uszczelką i zamkniętym portem powinno pójść? A jak nie i będzie problem tak jak wcześniej?
Awatar użytkownika
Staszek_83
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 146
Rejestracja: 09 listopada 2009, 16:55
Tematy: 0
Lokalizacja: Lublin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Staszek_83 »

...Panie Staszku...
Na pana to trzeba mieć wyglad i pieniądze, a umnie ani jednego i drugiego :P. Ale do rzeczy... czy to nowa czy stara uszczelka tłok ma dojść do końca cylindra i już. Nawet przy otwartym porcie da sie to zrobić. Skoro już rozebrałeś to zobacz czy przypadkiem coś ci nie wpadło do kanału w porcie lub coś nie siedzi w lufe. Jeżeli wszystko bedzie oki to nie widze innej technicznej przyczyne dlaczego nie możesz pchnać tłoka. Ten karabinek składa się raptem z paru cześci i nie ma co się w nim zepsuć. Jeszcze jedno logiczne wytłumaczenie to że nie jadasz śniadań i nie masz siły żeby go wepchnąć :)
Pozdrawiam
RWS 100, CZ 200,Walther LG90
Awatar użytkownika
witboj
R.I.P
R.I.P
Reactions:
Posty: 6036
Rejestracja: 02 sierpnia 2007, 22:12
Tematy: 158
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: witboj »

No przeciez Airmaster to kopia Gamo... Było poszukać o rozbiórce Gamo i wszystko jasne, np.


http://airguns.budu.pl/showme2.php?str= ... ontaz_gamo
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”