Tuning Air Master 300 - Opis i foto
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
- DoktorPio
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 listopada 2008, 21:23
- Tematy: 24
- Lokalizacja: Bełchatów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Tuning Air Master 300 - Opis i foto
Osobiście posiadam Air Mastra 300 i powiem tak miałem pewne zastrzeżenia i chciałem bardziej powtarzalnego i precyzyjnego strzelania co do mocy strzału to też mógł by być mocniejszy. Do tego tuningu przygotowywałem się z miesiąc czasu dorabiałem wszystkie potrzebne elementy kupiłem uszczelkę tłoka Zepto i sprężynę tuningowa .
Zbudowałem chronometr żeby sprawdzić wyniki przed i po tuningu !
Efekt tuningu przerósł moje oczekiwania !
Dokonałem tuningu 3 razy po to ażeby osiągnąć najlepszy efekt :D
Najpierw była rozbiórka wiadomo.
Zaznaczyłem miejsce w których należy nacisnąć np wkrętakiem żeby wyjąc zaślepki które nam umożliwią dostanie sie do śrub mocujących cylinder itp
Troszkę bebeszków ze standardowego zestawu, skromnie to wygląda :/
Tuning nr 1
następujące zmiany:
-polerowanie cylindra na lusterko
-polerowanie tłoka
-dołożenie korka z poliamidu PA6 na koniec sprężyny
-dołożenie podkładki z brązu fosforyzowego na korek
-złożenie koszulki termokurczliwej na prowadnicę sprężyny
-dołożenie podkładki z brązu fosforyzowego od strony prowadnicy sprężyny
-dołożenie podkładki z teflonu od strony prowadnicy sprężyny
-polerowanie końcówek sprężyn na lusterko "sprężyna oryginalna"
-polerowanie spustu
-wymiana uszczelki tłoka na uszczelkę Zepto
-dociążenie kolby ciężarkiem 750gram
-wyciszenie kolby pianką i gąbką
-smarowanie elementów smarami molibdenowym, silikonowym i miedzianym
Na fotkach widać wnętrze cylindra przed polerowaniem. Widać głębokie rysy wzdłuż cylindra !
Poniżej wnętrze cylindra po wykonaniu polerki. Zniknęły głębokie rysy. Może fotki są trochę kiepskie ale taki mam aparat :lol:
Tłok, widać głębokie rysy na końcu !
Tłok po zabiegu szlifowania i polerowania
Wymiana uszkodzonej oryginalnej uszczelki tłoka ! Nie mam dla porównania zdjęć z założoną uszczelką Zepto
Założenie na prowadnice koszulki termokurczliwej celem zmniejszenia luzu między sprężyną a prowadnica.
Założona koszulka zmniejszy prawdopodobieństwo wykrzywiania sie sprężyny oraz cichszą pracę
Sprężyny standardowa z lewej i tuningowa z prawej widać niedopracowane końce sprężyn są zbyt ostro obrobione będą niszczyć podkładki z brązu !!!
Sprężyny po szlifowaniu i polerce, dzięki temu będzie lepszy poślizg miedzy sprężyną a podkładką z brązu, łatwiejsze i płynniejsze skręcanie sprężyny, można sie w nich przejrzeć
Wypełnienie pustych miejsc w łożu gąbką celem wyciszenia pracy
Dociążenie kolby, celem poprawy wyważenia i zmniejszenia kopa podczas strzału.
Wypełnienie pianką pozwoliło dodatkowo wyciszyć karabinek, został zlikwidowany efekt pudła rezonansowego
Najpierw jednak trzeba zaślepić otwór w kolbie żeby pianka sie nie przedostała do wnętrza układu.
Najlepiej zaślepić otwór od środka kolby na fotkach tego nie ma ale ja to zrobiłem za pomocą kawałka foli z torebki jednorazowej.
Ciężarek stalowy o masie 750gram owinąłem folią bąbelkową a następnie wypełniłem pianką poliuretanową taka do obrabiania okien
Brzeg kolby okleiłem taśmą malarską coby się kolba nie ubrudziła. WAŻNE w razie kiedy by wam się ubrudziła kolba pianką nie wycierać ani nie zmywać poczekać aż wyschnie to wtedy bez problemu ja oderwiecie !
Nadmiar pianki po wyschnięciu obciąłem
A teraz najlepsze ! zestaw podkładek służących jako łożysko ślizgowe, założonych na dwóch końcach sprężyny. Podkładka pierwsza z lewej idzie na korek z poliamidu PA6 do wnętrza tłoka środkowa i ta z prawej idą na prowadnicę sprężyny. Na dalszych fotkach będzie to widać co i jak
Elementy składowe całego zestawu
Tłok polerowany z uszczelką Zepto, prowadnica stalowa z założona koszulką termokurczliwą
korek z poliamidu, podkładka z brązu, podkładka z brązu oraz teflonowa, dwie sprezyny u góry fabryczna 32 zwoje drut 3,2mm długość 285mm i na dole tuningowa 39 zwoi drut 3,55mm długość 285mm
Łożyskowanie wykonane z podkładek z brązu i teflonu na prowadnicy sprężyny
Łożyskowanie na korku poliamidowym
Części w postaci złożonej
Wszystko to co widać na fotkach zostało złożone ze sprężyna oryginalną efekty był już bardzo zadowalające. Strzela się o wiele lepiej karabinek nie ma takiego kopa strzał jest szybki i krótki, do tego jest o wiele cichszy. Ma lepsza nośność śrutu poprawiła się celność i skupienie teraz strzelam bez problemów na 60 metrów z podpórki jak i z kolanka do puszki od piwa. Strzelam też ze śrutu z którym wcześniej miałem problem trafić w tą puszkę z 60m.
Teraz trochę pomiarów z chronografu po kilkudziesięciu przestrzeleniach przed tuningiem i po, wyniki średnie dla każdego śrutu:
-szpic turecki z 11J na 14,2J
-Gamo ciężki z 8,5J na 12,3J
-słowacki czarny z 8,8J na 11,8J
-Umarex płaski z 7J na 12,3J
-Tomitex kula molet z 9J na 11,9J
-Crosman pointed z 8,8 J na 11,0J
Tuning nr 2
Wszystkie elementy zostały te same została tylko zmieniona sprężyna z firmowej na tuningową. Co do jakości strzelania nic sie nie zmieniło wszystko było super. Może naciąg sprezyny był trochę ciężki. Wyniki pomiarów były następujące:
-szpic turecki z 11J na 21,5J !!!
-gamo ciężki z 8,5J na 14,2 J
-umarex płaski z 7J na 20,6J !!!
No i łup pękną korek z poliamidu !
Po tej awarii powróciłem do zestawu z 1 tuningu i szykowałem sie do tuningu nr 3
Tuning nr 3
Tuning nr 3 polegał na dołożeniu dociażnika tłoka zamiast korka z poliamidu oraz podkładki z brązu , tłok ważył 150gr + dociąznik 85gr razem 235 gram i skróceniu spreżyny do 265mm reszta została bez zmian.
Wyniki pomiarów na chrono były o wiele bardziej powtarzalne różnice między poszczególnymi śrutami zmalały i wyglądały następująco:
-szpic turecki z 14,2J na 15,2 J
-Gamo ciężki z 12,3J na 14,8 J
-słowacki czarny z 11,8J na 14,2 J
-Umarex płaski z 12,3J na 14,4 J
-Tomitex kula molet z 11,9J na 16,8 J
-Crosman pointed z 11,0J na 15,1 J
Bywają odskoki strzałów powyżej 17j np po czyszczeniu lufy i po przesmarowaniu przestrzeliłem filcem a następnie walnąłem Tomitexem wyniki były 22-24 J !
Co do samego strzelania to obecny zestaw najbardziej mi odpowiada karabinek ma o wiele mniejszego kopa, strzał jest szybki i krótki dynamiczny,jest o wiele cichszy powtarzalność strzałów jest wiele większa, wzrosło skupienie, zdecydowanie wzrosła siła ! bez utraty celności ! Tak jak pisałem w innym poście teraz bez problemów strzelam na 60 metrów z kolana czy podpórki do puszki po piwie co wcześniej tez było możliwe lecz liczba trafień była mniejsza.
Wykonam jeszcze regulację lunetki bo była kilka razy odkręcana i postrzelam do tarczy na 25m 50m 70m
Zbudowałem chronometr żeby sprawdzić wyniki przed i po tuningu !
Efekt tuningu przerósł moje oczekiwania !
Dokonałem tuningu 3 razy po to ażeby osiągnąć najlepszy efekt :D
Najpierw była rozbiórka wiadomo.
Zaznaczyłem miejsce w których należy nacisnąć np wkrętakiem żeby wyjąc zaślepki które nam umożliwią dostanie sie do śrub mocujących cylinder itp
Troszkę bebeszków ze standardowego zestawu, skromnie to wygląda :/
Tuning nr 1
następujące zmiany:
-polerowanie cylindra na lusterko
-polerowanie tłoka
-dołożenie korka z poliamidu PA6 na koniec sprężyny
-dołożenie podkładki z brązu fosforyzowego na korek
-złożenie koszulki termokurczliwej na prowadnicę sprężyny
-dołożenie podkładki z brązu fosforyzowego od strony prowadnicy sprężyny
-dołożenie podkładki z teflonu od strony prowadnicy sprężyny
-polerowanie końcówek sprężyn na lusterko "sprężyna oryginalna"
-polerowanie spustu
-wymiana uszczelki tłoka na uszczelkę Zepto
-dociążenie kolby ciężarkiem 750gram
-wyciszenie kolby pianką i gąbką
-smarowanie elementów smarami molibdenowym, silikonowym i miedzianym
Na fotkach widać wnętrze cylindra przed polerowaniem. Widać głębokie rysy wzdłuż cylindra !
Poniżej wnętrze cylindra po wykonaniu polerki. Zniknęły głębokie rysy. Może fotki są trochę kiepskie ale taki mam aparat :lol:
Tłok, widać głębokie rysy na końcu !
Tłok po zabiegu szlifowania i polerowania
Wymiana uszkodzonej oryginalnej uszczelki tłoka ! Nie mam dla porównania zdjęć z założoną uszczelką Zepto
Założenie na prowadnice koszulki termokurczliwej celem zmniejszenia luzu między sprężyną a prowadnica.
Założona koszulka zmniejszy prawdopodobieństwo wykrzywiania sie sprężyny oraz cichszą pracę
Sprężyny standardowa z lewej i tuningowa z prawej widać niedopracowane końce sprężyn są zbyt ostro obrobione będą niszczyć podkładki z brązu !!!
Sprężyny po szlifowaniu i polerce, dzięki temu będzie lepszy poślizg miedzy sprężyną a podkładką z brązu, łatwiejsze i płynniejsze skręcanie sprężyny, można sie w nich przejrzeć
Wypełnienie pustych miejsc w łożu gąbką celem wyciszenia pracy
Dociążenie kolby, celem poprawy wyważenia i zmniejszenia kopa podczas strzału.
Wypełnienie pianką pozwoliło dodatkowo wyciszyć karabinek, został zlikwidowany efekt pudła rezonansowego
Najpierw jednak trzeba zaślepić otwór w kolbie żeby pianka sie nie przedostała do wnętrza układu.
Najlepiej zaślepić otwór od środka kolby na fotkach tego nie ma ale ja to zrobiłem za pomocą kawałka foli z torebki jednorazowej.
Ciężarek stalowy o masie 750gram owinąłem folią bąbelkową a następnie wypełniłem pianką poliuretanową taka do obrabiania okien
Brzeg kolby okleiłem taśmą malarską coby się kolba nie ubrudziła. WAŻNE w razie kiedy by wam się ubrudziła kolba pianką nie wycierać ani nie zmywać poczekać aż wyschnie to wtedy bez problemu ja oderwiecie !
Nadmiar pianki po wyschnięciu obciąłem
A teraz najlepsze ! zestaw podkładek służących jako łożysko ślizgowe, założonych na dwóch końcach sprężyny. Podkładka pierwsza z lewej idzie na korek z poliamidu PA6 do wnętrza tłoka środkowa i ta z prawej idą na prowadnicę sprężyny. Na dalszych fotkach będzie to widać co i jak
Elementy składowe całego zestawu
Tłok polerowany z uszczelką Zepto, prowadnica stalowa z założona koszulką termokurczliwą
korek z poliamidu, podkładka z brązu, podkładka z brązu oraz teflonowa, dwie sprezyny u góry fabryczna 32 zwoje drut 3,2mm długość 285mm i na dole tuningowa 39 zwoi drut 3,55mm długość 285mm
Łożyskowanie wykonane z podkładek z brązu i teflonu na prowadnicy sprężyny
Łożyskowanie na korku poliamidowym
Części w postaci złożonej
Wszystko to co widać na fotkach zostało złożone ze sprężyna oryginalną efekty był już bardzo zadowalające. Strzela się o wiele lepiej karabinek nie ma takiego kopa strzał jest szybki i krótki, do tego jest o wiele cichszy. Ma lepsza nośność śrutu poprawiła się celność i skupienie teraz strzelam bez problemów na 60 metrów z podpórki jak i z kolanka do puszki od piwa. Strzelam też ze śrutu z którym wcześniej miałem problem trafić w tą puszkę z 60m.
Teraz trochę pomiarów z chronografu po kilkudziesięciu przestrzeleniach przed tuningiem i po, wyniki średnie dla każdego śrutu:
-szpic turecki z 11J na 14,2J
-Gamo ciężki z 8,5J na 12,3J
-słowacki czarny z 8,8J na 11,8J
-Umarex płaski z 7J na 12,3J
-Tomitex kula molet z 9J na 11,9J
-Crosman pointed z 8,8 J na 11,0J
Tuning nr 2
Wszystkie elementy zostały te same została tylko zmieniona sprężyna z firmowej na tuningową. Co do jakości strzelania nic sie nie zmieniło wszystko było super. Może naciąg sprezyny był trochę ciężki. Wyniki pomiarów były następujące:
-szpic turecki z 11J na 21,5J !!!
-gamo ciężki z 8,5J na 14,2 J
-umarex płaski z 7J na 20,6J !!!
No i łup pękną korek z poliamidu !
Po tej awarii powróciłem do zestawu z 1 tuningu i szykowałem sie do tuningu nr 3
Tuning nr 3
Tuning nr 3 polegał na dołożeniu dociażnika tłoka zamiast korka z poliamidu oraz podkładki z brązu , tłok ważył 150gr + dociąznik 85gr razem 235 gram i skróceniu spreżyny do 265mm reszta została bez zmian.
Wyniki pomiarów na chrono były o wiele bardziej powtarzalne różnice między poszczególnymi śrutami zmalały i wyglądały następująco:
-szpic turecki z 14,2J na 15,2 J
-Gamo ciężki z 12,3J na 14,8 J
-słowacki czarny z 11,8J na 14,2 J
-Umarex płaski z 12,3J na 14,4 J
-Tomitex kula molet z 11,9J na 16,8 J
-Crosman pointed z 11,0J na 15,1 J
Bywają odskoki strzałów powyżej 17j np po czyszczeniu lufy i po przesmarowaniu przestrzeliłem filcem a następnie walnąłem Tomitexem wyniki były 22-24 J !
Co do samego strzelania to obecny zestaw najbardziej mi odpowiada karabinek ma o wiele mniejszego kopa, strzał jest szybki i krótki dynamiczny,jest o wiele cichszy powtarzalność strzałów jest wiele większa, wzrosło skupienie, zdecydowanie wzrosła siła ! bez utraty celności ! Tak jak pisałem w innym poście teraz bez problemów strzelam na 60 metrów z kolana czy podpórki do puszki po piwie co wcześniej tez było możliwe lecz liczba trafień była mniejsza.
Wykonam jeszcze regulację lunetki bo była kilka razy odkręcana i postrzelam do tarczy na 25m 50m 70m
- DoktorPio
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 listopada 2008, 21:23
- Tematy: 24
- Lokalizacja: Bełchatów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Tuning nr 4
Tuning nr 4 obejmował następujące zmiany:
- zmiękczenie spustu poprzez zastosowanie sprężyny cyngla z cieńszego drutu.
- zrobienie spustu dwustopniowego z regulacja pierwszego stopnia.
- dołożenie do spustu 7 podkładek mosiężnych likwidujących luzy i poprawiające pracę całego spustu.
Na tej fotce widać śrubkę imbusową do regulacji 1 stopnia. Początek śruby czego nie widać zrobiłem zaokrąglony na kule,żeby lepiej się ślizgał po elemencie spustu.
Tutaj rysunek w przekroju jak to wygląda. Wlutowałem taką mała kostkę stalowa i nagwintowałem gwintownikiem M3
Na tej fotce widać jedna z wielu podkładek mosiężnych które zamontowałem w spuście dzięki nim poszczególne elementy spustu działają precyzyjniej i zostały wyeliminowane miejsca tarcia się elementów między sobą. Wszystko zostało nasmarowane
Zastosowałem sprężynę cyngla z cieńszego drutu spust jest teraz bardziej miękki i przewidywalny. Spust jest teraz dwustopniowy bardziej precyzyjny pierwszy stopień miękki drugi twardszy. Jest możliwość regulacji długości pierwszego stopnia.
Zmiany zastosowane w spuście dają zadowalające efekty
Tuning nr 5
Tuning numer 5 obejmował zmiany związane ze zastosowaniem o wiele dłuższej i cieńszej prowadnicy sprężyny. Na tą stalową prowadnicę została zastosowana prowadnica z poliamidu, dodatkowo na drugi koniec została zastosowana prowadnica ze sprzęgłem. Czemu zastosowałem dłuższą i cieńszą prowadnice która jest sztywno osadzona a na nią prowadnice z poliamidu ? A to dlatego że ta takiej sztywnej i prostej prowadnicy sprężyna będzie się prowadziła prosto i osiowo względem tłoka. Jak widać na fotkach drugim końcu sprężyny zastosowałem prowadnice z poliamidu ze sprzęgłem która ma za zadanie podczas naciągania systemu niwelowanie pewnych nieosiowych naprężeń i wyboczeń sprężyny.
Oczywiście zostały też zastosowane podkładki stalowe działające jako łożyska ślizgowe.
A teraz najważniejsze jakie efekty przyniosły te zmiany.
Cały system działał bardziej miękko i precyzyjnie podczas naciągania sprężyny i strzału nie było słychać żadnych nieprzyjemnych trzasków i zgrzytów.
Jak widać zastosowałem PET to też spowodowało wyciszenie, sprężyna została pokryta dwusiarczkiem molibdenu stąd ten ciemnoszary kolor
Moc karabinka jak wiadomo zależna tylko od zastosowanej sprężyny
W prezentowanym modelu została zastosowana sprężyna OTEVA 70SC długości 305mm 36 zwoji drut 3,2mm
Jak będę miał chwilkę opublikuję tuning na dzielonej sprężynie !
Podziękowania dla kolegi WIWADEK który pomógł mi dorobić pewne detale do prezentowanego systemu
Tuning nr 4 obejmował następujące zmiany:
- zmiękczenie spustu poprzez zastosowanie sprężyny cyngla z cieńszego drutu.
- zrobienie spustu dwustopniowego z regulacja pierwszego stopnia.
- dołożenie do spustu 7 podkładek mosiężnych likwidujących luzy i poprawiające pracę całego spustu.
Na tej fotce widać śrubkę imbusową do regulacji 1 stopnia. Początek śruby czego nie widać zrobiłem zaokrąglony na kule,żeby lepiej się ślizgał po elemencie spustu.
Tutaj rysunek w przekroju jak to wygląda. Wlutowałem taką mała kostkę stalowa i nagwintowałem gwintownikiem M3
Na tej fotce widać jedna z wielu podkładek mosiężnych które zamontowałem w spuście dzięki nim poszczególne elementy spustu działają precyzyjniej i zostały wyeliminowane miejsca tarcia się elementów między sobą. Wszystko zostało nasmarowane
Zastosowałem sprężynę cyngla z cieńszego drutu spust jest teraz bardziej miękki i przewidywalny. Spust jest teraz dwustopniowy bardziej precyzyjny pierwszy stopień miękki drugi twardszy. Jest możliwość regulacji długości pierwszego stopnia.
Zmiany zastosowane w spuście dają zadowalające efekty
Tuning nr 5
Tuning numer 5 obejmował zmiany związane ze zastosowaniem o wiele dłuższej i cieńszej prowadnicy sprężyny. Na tą stalową prowadnicę została zastosowana prowadnica z poliamidu, dodatkowo na drugi koniec została zastosowana prowadnica ze sprzęgłem. Czemu zastosowałem dłuższą i cieńszą prowadnice która jest sztywno osadzona a na nią prowadnice z poliamidu ? A to dlatego że ta takiej sztywnej i prostej prowadnicy sprężyna będzie się prowadziła prosto i osiowo względem tłoka. Jak widać na fotkach drugim końcu sprężyny zastosowałem prowadnice z poliamidu ze sprzęgłem która ma za zadanie podczas naciągania systemu niwelowanie pewnych nieosiowych naprężeń i wyboczeń sprężyny.
Oczywiście zostały też zastosowane podkładki stalowe działające jako łożyska ślizgowe.
A teraz najważniejsze jakie efekty przyniosły te zmiany.
Cały system działał bardziej miękko i precyzyjnie podczas naciągania sprężyny i strzału nie było słychać żadnych nieprzyjemnych trzasków i zgrzytów.
Jak widać zastosowałem PET to też spowodowało wyciszenie, sprężyna została pokryta dwusiarczkiem molibdenu stąd ten ciemnoszary kolor
Moc karabinka jak wiadomo zależna tylko od zastosowanej sprężyny
W prezentowanym modelu została zastosowana sprężyna OTEVA 70SC długości 305mm 36 zwoji drut 3,2mm
Jak będę miał chwilkę opublikuję tuning na dzielonej sprężynie !
Podziękowania dla kolegi WIWADEK który pomógł mi dorobić pewne detale do prezentowanego systemu
HW 100S FSB 5-15x40, Hatsan AT44 LW BULLPUP
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 459
- Rejestracja: 26 listopada 2005, 17:40
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Toruń
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Wszystko fajnie, tylko:
Prowadnica poza koniec tłoka nie ma sensu, sprężyna ma być z tyłu prowadzona przez dopasowaną prowadnicę a z przodu przez wnętrze tłoka , i tak też należy dobierać sprężynę. Pasuje od HW i jest trwalsza od oryginalnej.
Tłok w tym rozwiązaniu ma zbyt małą masę i przez to sprężyna niepotrzebnie drga z dużą amplitudą , za długo nie pochodzi.
Podkładki ślizgowe nie mają sensu , bo i tak się nic na nich nie pośliźnie,
Pozdrawiam
Prowadnica poza koniec tłoka nie ma sensu, sprężyna ma być z tyłu prowadzona przez dopasowaną prowadnicę a z przodu przez wnętrze tłoka , i tak też należy dobierać sprężynę. Pasuje od HW i jest trwalsza od oryginalnej.
Tłok w tym rozwiązaniu ma zbyt małą masę i przez to sprężyna niepotrzebnie drga z dużą amplitudą , za długo nie pochodzi.
Podkładki ślizgowe nie mają sensu , bo i tak się nic na nich nie pośliźnie,
Pozdrawiam
GAMO 440 HUNTER + N&S GC 3-9x42 AO Airking
- DoktorPio
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 listopada 2008, 21:23
- Tematy: 24
- Lokalizacja: Bełchatów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Widzę że kolega zdążył już przetestować ten systemWapniak pisze:Wszystko fajnie, tylko:
Prowadnica poza koniec tłoka nie ma sensu, sprężyna ma być z tyłu prowadzona przez dopasowaną prowadnicę a z przodu przez wnętrze tłoka , i tak też należy dobierać sprężynę. Pasuje od HW i jest trwalsza od oryginalnej.
Tłok w tym rozwiązaniu ma zbyt małą masę i przez to sprężyna niepotrzebnie drga z dużą amplitudą , za długo nie pochodzi.
Podkładki ślizgowe nie mają sensu , bo i tak się nic na nich nie pośliźnie,
Pozdrawiam
1. Nie rozumiem o co chodzi z prowadnicą poza koniec tłoka ??? Ważne że sprężyna po napięciu jest osiowo trzymana przez prowadnice !
2. Co do sprężyny to właśnie jest OTEVA 70SC pochodząca z HW97 ! I kolega w tym względzie ameryki nie odkrył !
3. Fakt tłok w tym rozwiązaniu jest może troszkę za lekki ale przez to jest mniejszy kop ! A sprężyna nie zauważyłem żeby cierpiała ?
4. A podkładki mają tutaj jak najbardziej sens bo właśnie na nich się ślizga sprężyna i mam na to dowody ! I jeśli w najbliższym czasie będę rozkręcał karabinek to wyciągnę te podkładki i zrobię fotki na których będzie widać że sprężyna obraca się na tych podkładkach
Tak więc kolega Wapniak się napisał a chyba nie miał pojęcia o czym pisze
Proponuję zrobić taki system no i może przy okazji jakieś fotki a następnie się wypowiadać.
Ciekawe jakie mądrości będą wypisywane jak wstawię opis systemu dzielonej sprężyny ???
HW 100S FSB 5-15x40, Hatsan AT44 LW BULLPUP
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
- Przemek124
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 47
- Rejestracja: 03 marca 2009, 16:12
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Świetny opis kolego ,
Ostatnio zmieniony 08 kwietnia 2010, 02:05 przez Przemek124, łącznie zmieniany 1 raz.
Diana 46 + Simmons 3-10x44 Pro Hunter + DM60
WALTHER CP99
DAN WESSON 4
WALTHER CP99
DAN WESSON 4
- witboj
- R.I.P
- Reactions:
- Posty: 6036
- Rejestracja: 02 sierpnia 2007, 22:12
- Tematy: 158
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Wzrokowo to faktycznie ten ostatni zestaw wygląda najlepiej ale prawie cały ten opis kolejnych usprawnień bez tarczek ze strzelania co najmniej na dystansie 35 m i bez pomiarów Vo w seriach (żeby było widać Vmin, V max i odchylenie standardowe) to niestety tylko półprodukt.
Nie rozumiem też dlaczego podkładki ślizgowe z brąnzu zmieniono na stalowe.
Nie rozumiem też dlaczego podkładki ślizgowe z brąnzu zmieniono na stalowe.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 459
- Rejestracja: 26 listopada 2005, 17:40
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Toruń
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Przejrzyj moje starsze posty, to zrozumiesz.DoktorPio pisze:Widzę że kolega zdążył już przetestować ten systemWapniak pisze:Wszystko fajnie, tylko:
Prowadnica poza koniec tłoka nie ma sensu, sprężyna ma być z tyłu prowadzona przez dopasowaną prowadnicę a z przodu przez wnętrze tłoka , i tak też należy dobierać sprężynę. Pasuje od HW i jest trwalsza od oryginalnej.
Tłok w tym rozwiązaniu ma zbyt małą masę i przez to sprężyna niepotrzebnie drga z dużą amplitudą , za długo nie pochodzi.
Podkładki ślizgowe nie mają sensu , bo i tak się nic na nich nie pośliźnie,
Pozdrawiam
1. Nie rozumiem o co chodzi z prowadnicą poza koniec tłoka ??? Ważne że sprężyna po napięciu jest osiowo trzymana przez prowadnice !
2. Co do sprężyny to właśnie jest OTEVA 70SC pochodząca z HW97 ! I kolega w tym względzie ameryki nie odkrył !
3. Fakt tłok w tym rozwiązaniu jest może troszkę za lekki ale przez to jest mniejszy kop ! A sprężyna nie zauważyłem żeby cierpiała ?
4. A podkładki mają tutaj jak najbardziej sens bo właśnie na nich się ślizga sprężyna i mam na to dowody ! I jeśli w najbliższym czasie będę rozkręcał karabinek to wyciągnę te podkładki i zrobię fotki na których będzie widać że sprężyna obraca się na tych podkładkach
Tak więc kolega Wapniak się napisał a chyba nie miał pojęcia o czym pisze
Proponuję zrobić taki system no i może przy okazji jakieś fotki a następnie się wypowiadać.
Ciekawe jakie mądrości będą wypisywane jak wstawię opis systemu dzielonej sprężyny ???
pozdrawiam.
GAMO 440 HUNTER + N&S GC 3-9x42 AO Airking
- DoktorPio
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 listopada 2008, 21:23
- Tematy: 24
- Lokalizacja: Bełchatów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- DoktorPio
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 listopada 2008, 21:23
- Tematy: 24
- Lokalizacja: Bełchatów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Do kolegi witboj
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php ... &start=435
A co do zastąpienia podkładek z brązu moja wypowiedz została też opisana na forum podanym j/w na stronie 32 przytoczę treść:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php ... &start=465
Tak podkładka z brązu została zastąpiona stalową ponieważ w podkładce z brązu zaczęła się robić bieżnia od sprężyny. Krótko mówiąc podkładka się wycierała w miejscu styku ze sprężyną, i niebyła to wina bynajmniej źle obrobionej końcówki sprężyny
Tak wiec polecam stalowe podkładki pod sprężynę oczywiście wszystko spasowane i wypolerowane na lustro )
Jeśli ktoś chcę stosować brąz to tylko Fosforobrąz B101 lub ewentualnie Brąz krzemowy BK31
Do kolegi WAPNIAK
Na koniec
Musze nadmienić że gdy pierwszy raz zamontowałem w/w zestaw na długiej prowadnicy to efekt był mizerny chodzi mi Vo było to spowodowane słabą sprężyna z Otevy i nieco za lekkim tłokiem, następnie sprężyna została wymieniona na OTEVA 70SC długości 305mm 36 zwoji drut 3,2mm bez dociażnika i efekt jest naprawdę jak na ten karabinek super.
Energia mieści sie w limicie 17J
Proszę przejrzeć opis na tym forum na stronie 30 tam są tarczki ze strzelaniawitboj pisze:Wzrokowo to faktycznie ten ostatni zestaw wygląda najlepiej ale prawie cały ten opis kolejnych usprawnień bez tarczek ze strzelania co najmniej na dystansie 35 m i bez pomiarów Vo w seriach (żeby było widać Vmin, V max i odchylenie standardowe) to niestety tylko półprodukt.
Nie rozumiem też dlaczego podkładki ślizgowe z brąnzu zmieniono na stalowe.
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php ... &start=435
A co do zastąpienia podkładek z brązu moja wypowiedz została też opisana na forum podanym j/w na stronie 32 przytoczę treść:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php ... &start=465
Tak podkładka z brązu została zastąpiona stalową ponieważ w podkładce z brązu zaczęła się robić bieżnia od sprężyny. Krótko mówiąc podkładka się wycierała w miejscu styku ze sprężyną, i niebyła to wina bynajmniej źle obrobionej końcówki sprężyny
Tak wiec polecam stalowe podkładki pod sprężynę oczywiście wszystko spasowane i wypolerowane na lustro )
Jeśli ktoś chcę stosować brąz to tylko Fosforobrąz B101 lub ewentualnie Brąz krzemowy BK31
Do kolegi WAPNIAK
Mam propozycję niech kolega WAPNIAK na forum otworzy swój post na temat tuningu w/w karabinka i tam niech wylewa swoje mądrości a koledzy dzięki temu będą mieli dwa obszerne tematy z których będą mogli korzystać i dokonają modyfikacji w swoich kabinkach i stwierdzą czyje zmiany w karabinku przynoszą lepszy efekt !Wapniak pisze:No cóż, z takim argumentem się już nie dyskutuje....
Na koniec
Musze nadmienić że gdy pierwszy raz zamontowałem w/w zestaw na długiej prowadnicy to efekt był mizerny chodzi mi Vo było to spowodowane słabą sprężyna z Otevy i nieco za lekkim tłokiem, następnie sprężyna została wymieniona na OTEVA 70SC długości 305mm 36 zwoji drut 3,2mm bez dociażnika i efekt jest naprawdę jak na ten karabinek super.
Energia mieści sie w limicie 17J
HW 100S FSB 5-15x40, Hatsan AT44 LW BULLPUP
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
-
- Reactions:
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 marca 2009, 19:06
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- DoktorPio
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 listopada 2008, 21:23
- Tematy: 24
- Lokalizacja: Bełchatów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
No faktycznie jeśli chodzi o głośność to nawet po ulepszeniach jest nadal dość głośny.
Tyle że dźwięk z tego karabinka jest bardziej kulturalny
Ja zakładałem tłumik i lekko pomaga,ale po próbach i testach (owijanie całego karabinka poduszkami ) wydaje mi się ale całe źródło hałasu leży w systemie tłok-sprężyna ?
Tyle że dźwięk z tego karabinka jest bardziej kulturalny
Ja zakładałem tłumik i lekko pomaga,ale po próbach i testach (owijanie całego karabinka poduszkami ) wydaje mi się ale całe źródło hałasu leży w systemie tłok-sprężyna ?
HW 100S FSB 5-15x40, Hatsan AT44 LW BULLPUP
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
- DoktorPio
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 listopada 2008, 21:23
- Tematy: 24
- Lokalizacja: Bełchatów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Tuning nr 6
Najważniejszą innowacją w tuningu numer 6 był system dzielonej spreżyny
Tuning numer 6 obejmował zmiany podobne jak w tuningu numer 5 związane ze zastosowaniem o wiele dłuższej i cieńszej prowadnicy sprężyny. Na tą stalową prowadnicę została zastosowana prowadnica z poliamidu, dodatkowo na drugi koniec została zastosowana prowadnica ze sprzęgłem po srodku zoztał zamontowany łącznik sprężyn.
W przypadku tego tuningu prowadnice są jednakowej długości.
Oczywiście zostały też zastosowane podkładki stalowe działające jako łożyska ślizgowe.
A teraz najważniejsze jakie efekty przyniósł system dzielonych sprężyn !
Osobiście nie odczułem żadnego efektu :/
Myślę że nie ma sensu robić takiego systemu w przypadku AirMastera, karabinek w tuningu numer 5 zachowywał się podobnie. A mało tego żeby uzyskać energię taką jak na pojedynczej sprężynie trzeba zastosować dwie sprężyny których suma zwoji jest większa jak w przypadku pojedynczej sprężyny
Tak więc w moim odczuciu lepiej zostać przy pojedynczej sprężynie
W najbliższym czasie opublikuje efekty następnego tuningu który będzie obejmował skrócenie lufy z 45 cm na około 28-30 cm i dołożenie tłumika 4 komorowego z warstwą wyciszenia
Najważniejszą innowacją w tuningu numer 6 był system dzielonej spreżyny
Tuning numer 6 obejmował zmiany podobne jak w tuningu numer 5 związane ze zastosowaniem o wiele dłuższej i cieńszej prowadnicy sprężyny. Na tą stalową prowadnicę została zastosowana prowadnica z poliamidu, dodatkowo na drugi koniec została zastosowana prowadnica ze sprzęgłem po srodku zoztał zamontowany łącznik sprężyn.
W przypadku tego tuningu prowadnice są jednakowej długości.
Oczywiście zostały też zastosowane podkładki stalowe działające jako łożyska ślizgowe.
A teraz najważniejsze jakie efekty przyniósł system dzielonych sprężyn !
Osobiście nie odczułem żadnego efektu :/
Myślę że nie ma sensu robić takiego systemu w przypadku AirMastera, karabinek w tuningu numer 5 zachowywał się podobnie. A mało tego żeby uzyskać energię taką jak na pojedynczej sprężynie trzeba zastosować dwie sprężyny których suma zwoji jest większa jak w przypadku pojedynczej sprężyny
Tak więc w moim odczuciu lepiej zostać przy pojedynczej sprężynie
W najbliższym czasie opublikuje efekty następnego tuningu który będzie obejmował skrócenie lufy z 45 cm na około 28-30 cm i dołożenie tłumika 4 komorowego z warstwą wyciszenia
HW 100S FSB 5-15x40, Hatsan AT44 LW BULLPUP
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
- DoktorPio
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 listopada 2008, 21:23
- Tematy: 24
- Lokalizacja: Bełchatów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
No i stało się została dokonana kolejna modyfikacja AirMastera 300
Tak jak pisałem wcześniej skróciłem lufę do długości 280mm została zrobiona korona lufy, założyłem tłumik czterokomorowy według mojego pomysłu.
Zastosowałem specjalny typ uchwytu do naciągu mojego patentu :mrgreen:
Powiem tak jestem pozytywnie zaszokowany efektami tej modyfikacji i w jednym przypadku negatywnie :/ Myślę że ze wszystkich zmian jakie dokonałem w tym karabinku właśnie te ostatnie modyfikacje dały najbardziej odczuwalny efekt
Nie mniej ludzie tnijcie lufy :lol:
Zacznę od pozytywów
- Zdecydowanie poprawił się cykl strzału krótki przyjemny bez szarpnięć i jeszcze mniejszy kop.
- Poprawiło się skupienie i to znaczne wykonałem kilka strzałów na 30m i efekty są zdumiewające.
- Tłumik bardzo wyciszył karabinek głownie strzał jeśli coś słychać to hałas dobiegający z systemu tłoka.
- Poręczność karabinka i wybaczanie błędów, przed ucinką karabinek był dość długi a skrócenie lufy o 16cm spowodowało z karabinek jest krótszy i poręczniejszy a do tego co najważniejsze w tym wszystkim wybacza błędy strzelca minimalne ruchy podczas strzału które powodowały zniesienie śrutu z zaplanowanego celu :D
Minus
- Jest też minus tej modyfikacji o dziwo po skróceniu lufy co jest dla mnie zaskoczeniem spadła energia !!! z 15,8-16,2 J do 13,5- 14,0 J czyli około 2J w dół
Czemu nie wiem, ale musiałem założyć silniejsza sprężynę żeby mieć to 16,5J !
Powiem tak warto było dokonać tego skrócenia lufy dołożenia tłumika no i kupę innych poprawek które zastosowałem w tym karabinku wcześniej Obecnie bardzo przyjemnie się nim strzela i do tego bardzo celnie !!!
Miałem możliwość porównania mojego zmodyfikowanego karabinka z innym AirMasterem wyciągniętym prosto z pudełka i powiem tak nie ma co porównywać !
Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę to że te wszystkie przeróbki kosztowały mnie trochę chęci czasu i ciut pieniędzy
A teraz dwie fotki mojego AirMastera 300 przed i po modyfikacji.
Szczegółowy opis oraz fotki modyfikacji wstawię w wolnej chwili
Przed: Może zgrabniej wygląda
Po: Gorzej wygląda ale o niebo lepiej strzela !
Tuning nr 7
Tuning nr 7 obejmował w pierwszej kolejności dorobienie tłumika który miał być zainstalowany zamiast pseudo separatora :lol:
Tak więc zaprojektowałem tłumik według mojego pomysłu długość 180mm średnica 30mm czterokomorowy z wyciszeniem. Materiał jaki zastosowałem to aluminium na rurkę oraz stal na przedni i tylni korek oraz przegrody. Jako wyciszenia użyłem specjalnej maty odpornej na wysoką temperaturę.
Waga całego tłumika 305 gram
Mocowanie tłumika do lufy wykonałem za pomocą śrubek imbusowych M4
Oto kilka fotek tego wynalazku
Po malowaniu
Efekt końcowy
Następnym etapem było dorobienie mocowania naciągu. Nie chciałem zakładać jakiejś tam blaszki z chińskich karabinków, więc dorobiłem z kawałku żelastwa takie mocowanie naciągu które jest również przykręcone do lufy za pomocą 2 śrubek imbusowych M4
Kilka fotek co prawda gdzieś posiałem fotki z wcześniejszych etapów produkcji jak materiał był obrabiany
Kolejny etap to obcięcie lufy. Ja skróciłem ją do długości 280mm jak się później okazało chyba trochę zbyt dużo bo zamiast nieco wzrosnąć energia po prostu spadła i to o jakieś 2J :D !!!
Oczywiście wykonałem koronę lufy za pomocą freza i kamienia szlifierskiego. Należy wspomnieć że oryginalnie w tym karabinku nie było korony lufy ani nic podobnego była po prostu ucięta i tyle :D
Ucinka lufy
Korona lufy
Na lufie nawierciłem punkty pod lepsze mocowanie w/w detali
No i sprzęt w całej swojej okazałości po dokonaniu montażu
Podsumowanie
Tak jak wcześniej pisałem spadła moc tak więc wymieniłem sprężynę na mocniejszą po czym nie dawało mi to spać :mrgreen: i postanowiłem jeszcze pokombinować .
Założyłem starą sprężynę i zwiększyłem napięcie wstępne ! do około 45mm
obecnie po przestrzeleniu karabinek strzela na poziomie 15,7-16,3 J
Znając trochę ten karabinek po kilkudziesięciu śrutach moc powinna oscylować na poziomie 16,1-16,8 J
Muszę jeszcze coś dorobić na rączkę naciągu bo tak jak teraz jest zbyt surowa
Jakie osiągnąłem rezultaty po tych wszystkich zabiegach :
- Zdecydowanie poprawił się cykl strzału krótki przyjemny bez szarpnięć i jeszcze mniejszy kop.
- Bardzo poprawiło się skupienie i to znaczne wykonałem kilka strzałów na 30m i efekty są zdumiewające, być może to efekt skrócenia lufy lub korony lufy
- Tłumik bardzo wyciszył karabinek głownie strzał jeśli coś słychać to hałas dobiegający z systemu tłoka.
- Poręczność karabinka i wybaczanie błędów, przed ucinką karabinek był dość długi a skrócenie lufy o 16cm spowodowało z karabinek jest krótszy i poręczniejszy a do tego co najważniejsze w tym wszystkim wybacza minimalne błędy strzelca, ruchy boczne podczas oddawania strzału powodowały zniesienie śrutu z zaplanowanego celu !
W najbliższym czasie wstawię jakieś tarcze ze strzelań, i napisze w skrócie kilka sprawdzonych sposobów na poprawienie tego typu karabinka.
Mój sprzęt ma już chyba zrobione wszystkie bajery :D no może jeszcze by się zdało dorobić pierścień prowadzący tłoka muszę nad tym poważnie pomyśleć
Tak jak pisałem wcześniej skróciłem lufę do długości 280mm została zrobiona korona lufy, założyłem tłumik czterokomorowy według mojego pomysłu.
Zastosowałem specjalny typ uchwytu do naciągu mojego patentu :mrgreen:
Powiem tak jestem pozytywnie zaszokowany efektami tej modyfikacji i w jednym przypadku negatywnie :/ Myślę że ze wszystkich zmian jakie dokonałem w tym karabinku właśnie te ostatnie modyfikacje dały najbardziej odczuwalny efekt
Nie mniej ludzie tnijcie lufy :lol:
Zacznę od pozytywów
- Zdecydowanie poprawił się cykl strzału krótki przyjemny bez szarpnięć i jeszcze mniejszy kop.
- Poprawiło się skupienie i to znaczne wykonałem kilka strzałów na 30m i efekty są zdumiewające.
- Tłumik bardzo wyciszył karabinek głownie strzał jeśli coś słychać to hałas dobiegający z systemu tłoka.
- Poręczność karabinka i wybaczanie błędów, przed ucinką karabinek był dość długi a skrócenie lufy o 16cm spowodowało z karabinek jest krótszy i poręczniejszy a do tego co najważniejsze w tym wszystkim wybacza błędy strzelca minimalne ruchy podczas strzału które powodowały zniesienie śrutu z zaplanowanego celu :D
Minus
- Jest też minus tej modyfikacji o dziwo po skróceniu lufy co jest dla mnie zaskoczeniem spadła energia !!! z 15,8-16,2 J do 13,5- 14,0 J czyli około 2J w dół
Czemu nie wiem, ale musiałem założyć silniejsza sprężynę żeby mieć to 16,5J !
Powiem tak warto było dokonać tego skrócenia lufy dołożenia tłumika no i kupę innych poprawek które zastosowałem w tym karabinku wcześniej Obecnie bardzo przyjemnie się nim strzela i do tego bardzo celnie !!!
Miałem możliwość porównania mojego zmodyfikowanego karabinka z innym AirMasterem wyciągniętym prosto z pudełka i powiem tak nie ma co porównywać !
Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę to że te wszystkie przeróbki kosztowały mnie trochę chęci czasu i ciut pieniędzy
A teraz dwie fotki mojego AirMastera 300 przed i po modyfikacji.
Szczegółowy opis oraz fotki modyfikacji wstawię w wolnej chwili
Przed: Może zgrabniej wygląda
Po: Gorzej wygląda ale o niebo lepiej strzela !
Tuning nr 7
Tuning nr 7 obejmował w pierwszej kolejności dorobienie tłumika który miał być zainstalowany zamiast pseudo separatora :lol:
Tak więc zaprojektowałem tłumik według mojego pomysłu długość 180mm średnica 30mm czterokomorowy z wyciszeniem. Materiał jaki zastosowałem to aluminium na rurkę oraz stal na przedni i tylni korek oraz przegrody. Jako wyciszenia użyłem specjalnej maty odpornej na wysoką temperaturę.
Waga całego tłumika 305 gram
Mocowanie tłumika do lufy wykonałem za pomocą śrubek imbusowych M4
Oto kilka fotek tego wynalazku
Po malowaniu
Efekt końcowy
Następnym etapem było dorobienie mocowania naciągu. Nie chciałem zakładać jakiejś tam blaszki z chińskich karabinków, więc dorobiłem z kawałku żelastwa takie mocowanie naciągu które jest również przykręcone do lufy za pomocą 2 śrubek imbusowych M4
Kilka fotek co prawda gdzieś posiałem fotki z wcześniejszych etapów produkcji jak materiał był obrabiany
Kolejny etap to obcięcie lufy. Ja skróciłem ją do długości 280mm jak się później okazało chyba trochę zbyt dużo bo zamiast nieco wzrosnąć energia po prostu spadła i to o jakieś 2J :D !!!
Oczywiście wykonałem koronę lufy za pomocą freza i kamienia szlifierskiego. Należy wspomnieć że oryginalnie w tym karabinku nie było korony lufy ani nic podobnego była po prostu ucięta i tyle :D
Ucinka lufy
Korona lufy
Na lufie nawierciłem punkty pod lepsze mocowanie w/w detali
No i sprzęt w całej swojej okazałości po dokonaniu montażu
Podsumowanie
Tak jak wcześniej pisałem spadła moc tak więc wymieniłem sprężynę na mocniejszą po czym nie dawało mi to spać :mrgreen: i postanowiłem jeszcze pokombinować .
Założyłem starą sprężynę i zwiększyłem napięcie wstępne ! do około 45mm
obecnie po przestrzeleniu karabinek strzela na poziomie 15,7-16,3 J
Znając trochę ten karabinek po kilkudziesięciu śrutach moc powinna oscylować na poziomie 16,1-16,8 J
Muszę jeszcze coś dorobić na rączkę naciągu bo tak jak teraz jest zbyt surowa
Jakie osiągnąłem rezultaty po tych wszystkich zabiegach :
- Zdecydowanie poprawił się cykl strzału krótki przyjemny bez szarpnięć i jeszcze mniejszy kop.
- Bardzo poprawiło się skupienie i to znaczne wykonałem kilka strzałów na 30m i efekty są zdumiewające, być może to efekt skrócenia lufy lub korony lufy
- Tłumik bardzo wyciszył karabinek głownie strzał jeśli coś słychać to hałas dobiegający z systemu tłoka.
- Poręczność karabinka i wybaczanie błędów, przed ucinką karabinek był dość długi a skrócenie lufy o 16cm spowodowało z karabinek jest krótszy i poręczniejszy a do tego co najważniejsze w tym wszystkim wybacza minimalne błędy strzelca, ruchy boczne podczas oddawania strzału powodowały zniesienie śrutu z zaplanowanego celu !
W najbliższym czasie wstawię jakieś tarcze ze strzelań, i napisze w skrócie kilka sprawdzonych sposobów na poprawienie tego typu karabinka.
Mój sprzęt ma już chyba zrobione wszystkie bajery :D no może jeszcze by się zdało dorobić pierścień prowadzący tłoka muszę nad tym poważnie pomyśleć
Ostatnio zmieniony 01 sierpnia 2009, 16:26 przez DoktorPio, łącznie zmieniany 1 raz.
HW 100S FSB 5-15x40, Hatsan AT44 LW BULLPUP
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40, AirArms ProSport 4-12x40, BSA Lightning XL 3-9x40
- Cribs
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 95
- Rejestracja: 09 listopada 2008, 16:19
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Płońsk
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt: