To nie podlega dyskusjizdusiu pisze:Kupienie gotowego, finalnego produktu chyba nie było by tak satysfakcjonujące.
Tuning Air Master 300 - Opis i foto
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
- hogan
- Ekspert Wiatrówki
- Reactions:
- Posty: 2289
- Rejestracja: 04 stycznia 2004, 20:11
- Tematy: 21
- Lokalizacja: śląsk
- Grupa: Ekspert Wiatrówki
- Kontakt:
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl
www.airgunservice.pl
- ShadowWarrior
- Reactions:
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 stycznia 2015, 00:04
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Witam, stałem się w tym tygodniu szczęśliwym posiadaczem AirMaster 400/90TG (jak zwał tak zwał) oraz lupki Hawke 4x32. W podporze do 20m wiatrówka mnie zadowala - zdaję sobie sprawę że na dłuższych dystansach musiałbym mieć coś
droższego żeby było ładne skupienie.
Chciałbym w niej trochę w wolnej chwili pogrzebać tak żeby osiągi jeszcze bardziej poprawić i przygotować na sezon letni ! :D
Z tego co wyczytałem w tym temacie i ogólnie zrozumiałem na forach we własnym zakresie mogę zrobić:
-polerowanie cylindra i tłoka na lusterko (mogę to wykonać papierem 2000/2500 ręcznie? tłok i cylinder od środka np. wkrętarką z końcówką wełnianą?)
-wymiana prowadnicy, uszczelki tłoka oraz sprężyny - tylko na co dokładnie (linki)?
*jaka prowadnica będzie najlepsza i skąd wziąć - poszukałem takie coś:
www . cekaus.pl/pl/czesci-zamienne-do-wiatrowek-slavia/178-prowadnica-sprezyny-glownej.html
(poszukałem na allegro te dwa rozmiary niżej - www . allegro.pl/zestaw-air-master-pelen-tuning-sprazyna-prowadnica-i4965780028.html
*SPRĘŻYNA fabryczna 3,6mm tuningowa + PROWADNICA + USZCZELKA do tłoka czerwona zepto
*SPRĘŻYNA fabryczna 3,2mm szwedzka + PROWADNICA + USZCZELKA do tłoka czerwona zepto
*a może coś z tych - www .***.pl/index.php?a=lista&k=26
*wiem że najlepiej spisuje się OTEVA 70SC pochodząca z HW97 - może dokładnie tą poszukać?
-założenie koszulki termokurczliwej na prowadnicę sprężyny
-jeżeli prowadnica osobno to skąd/jaka? coś z tych linków wyżej? z jakiego materiału? a może taniej u tokarza ją zrobić niż kupować gotową?
-podkładki metalowe na prowadnice stal klasy 45 (jakaś konrketna grubość, itp.?)
-polerowanie końcówek sprężyn na lusterko (mogę to wykonać ręcznie papierem ściernym 2000/2500 czy lepiej jakoś mechaniczne np. wkrętarką)
-polerowanie spustu (tu mam pytanie które miejsca dokładnie i czy też mogę ręcznie to zrobić)
-wyciszenie pustych miejsc w łożu (jeżeli gąbka to jaką dokładnie? a możę coś innego tam wepchnąc?)
-wyciszenie kolby pianką + ciężarek (myślałem nad wyklejeniem cąłej kolby ścinkami młotka gumowego ew. mały stalowy włożę i zakleję - co tam można jeszcze wepchnąć tak do ~800g)
*czy coś jeszcze mógłbym zrobić przy niej aby poprawić osiągi i komfort?
*co z ciężarkiem tłoka w tej wiatrówce? wkładać go w końcu czy nie (wyczytałem że finalnie jest tam) - jeżeli tak to skąd takie coś wziąć? ogólnie całość ze sprężyną ma ważyć koło 220g?)
*uszczelka tłoka pasuje od modeli: Slavi 634, Gamo 440, AA TX200
*w jaki sposób demontuje się w mojej wiatrówce muszkę?? - podgrzać suszarką i pukać przez drewniany kołek ku dołowi? w taki sposób ją zdejmę i będę mógł dać komuś wykonać koronę lufy a później z powrotem założyć? są tam jakieś prowadnice?
Z góry dzięki za odpowiedź na nurtujące mnie pytania! Pozdrawiam
droższego żeby było ładne skupienie.
Chciałbym w niej trochę w wolnej chwili pogrzebać tak żeby osiągi jeszcze bardziej poprawić i przygotować na sezon letni ! :D
Z tego co wyczytałem w tym temacie i ogólnie zrozumiałem na forach we własnym zakresie mogę zrobić:
-polerowanie cylindra i tłoka na lusterko (mogę to wykonać papierem 2000/2500 ręcznie? tłok i cylinder od środka np. wkrętarką z końcówką wełnianą?)
-wymiana prowadnicy, uszczelki tłoka oraz sprężyny - tylko na co dokładnie (linki)?
*jaka prowadnica będzie najlepsza i skąd wziąć - poszukałem takie coś:
www . cekaus.pl/pl/czesci-zamienne-do-wiatrowek-slavia/178-prowadnica-sprezyny-glownej.html
(poszukałem na allegro te dwa rozmiary niżej - www . allegro.pl/zestaw-air-master-pelen-tuning-sprazyna-prowadnica-i4965780028.html
*SPRĘŻYNA fabryczna 3,6mm tuningowa + PROWADNICA + USZCZELKA do tłoka czerwona zepto
*SPRĘŻYNA fabryczna 3,2mm szwedzka + PROWADNICA + USZCZELKA do tłoka czerwona zepto
*a może coś z tych - www .***.pl/index.php?a=lista&k=26
*wiem że najlepiej spisuje się OTEVA 70SC pochodząca z HW97 - może dokładnie tą poszukać?
-założenie koszulki termokurczliwej na prowadnicę sprężyny
-jeżeli prowadnica osobno to skąd/jaka? coś z tych linków wyżej? z jakiego materiału? a może taniej u tokarza ją zrobić niż kupować gotową?
-podkładki metalowe na prowadnice stal klasy 45 (jakaś konrketna grubość, itp.?)
-polerowanie końcówek sprężyn na lusterko (mogę to wykonać ręcznie papierem ściernym 2000/2500 czy lepiej jakoś mechaniczne np. wkrętarką)
-polerowanie spustu (tu mam pytanie które miejsca dokładnie i czy też mogę ręcznie to zrobić)
-wyciszenie pustych miejsc w łożu (jeżeli gąbka to jaką dokładnie? a możę coś innego tam wepchnąc?)
-wyciszenie kolby pianką + ciężarek (myślałem nad wyklejeniem cąłej kolby ścinkami młotka gumowego ew. mały stalowy włożę i zakleję - co tam można jeszcze wepchnąć tak do ~800g)
*czy coś jeszcze mógłbym zrobić przy niej aby poprawić osiągi i komfort?
*co z ciężarkiem tłoka w tej wiatrówce? wkładać go w końcu czy nie (wyczytałem że finalnie jest tam) - jeżeli tak to skąd takie coś wziąć? ogólnie całość ze sprężyną ma ważyć koło 220g?)
*uszczelka tłoka pasuje od modeli: Slavi 634, Gamo 440, AA TX200
*w jaki sposób demontuje się w mojej wiatrówce muszkę?? - podgrzać suszarką i pukać przez drewniany kołek ku dołowi? w taki sposób ją zdejmę i będę mógł dać komuś wykonać koronę lufy a później z powrotem założyć? są tam jakieś prowadnice?
Z góry dzięki za odpowiedź na nurtujące mnie pytania! Pozdrawiam
"Two lines you should never Cross... The horizontal and the vertical."
- witboj
- R.I.P
- Reactions:
- Posty: 6036
- Rejestracja: 02 sierpnia 2007, 22:12
- Tematy: 158
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
ShadowWarrior pisze:
Z tego co wyczytałem w tym temacie i ogólnie zrozumiałem na forach we własnym zakresie mogę zrobić:
-polerowanie cylindra i tłoka na lusterko (mogę to wykonać papierem 2000/2500 ręcznie? tłok i cylinder od środka np. wkrętarką z końcówką wełnianą?)
BEZ SENSU. W zamian trzeba zrobić pierścień prowadzący tłoka ale to raczej sam nie dasz rady.
Na początek wystarczy dorobienie u tokarza porządnej prowadnicy. Uszczelka wcale nie jest taka zła, sprężyna też nie. Wymienisz, jak się zużyją. Prowadnicę się dorabia pod konkretną sprężynę. Skontaktuj się z Eresem bo za taki sprzęt to mało kto się bierze. Ogólnie polecam wysłać ten srzet do kogoś bo w większości wypadków przeróbki we własnym zakresie przez osobę niedoświadczoną kończą się pogorszeniem a nie polepszeniem, a przy okazji uszkodzeniami ciała.ShadowWarrior pisze:-wymiana prowadnicy, uszczelki tłoka oraz sprężyny - tylko na co dokładnie (linki)?
BEZ SENSUShadowWarrior pisze:-polerowanie końcówek sprężyn na lusterko (mogę to wykonać ręcznie papierem ściernym 2000/2500 czy lepiej jakoś mechaniczne np. wkrętarką)
Polerowanie odpuść, jeżeli to kopia spustu Gamo zastosuj trick z podkładką, da 10x więcej niż polerowanie (chyba, że są niedoróbki poprodukcyjne). No i porządny smar.ShadowWarrior pisze:-polerowanie spustu (tu mam pytanie które miejsca dokładnie i czy też mogę ręcznie to zrobić)
Tak, skrócić lufę, zrobić koronę i założyć tłumik oraz PET.ShadowWarrior pisze:*czy coś jeszcze mógłbym zrobić przy niej aby poprawić osiągi i komfort?
Ogólnie to Ci radzę:
Rozebrać i umyć,
Wysłać / zanieść sprężynę, do kogoś, kto Ci drobi prowadnicę i kapelusz
Dorobić PET
Zastosować trick z podkładką jeśli masz spust - kopia Gamo
Nasmarować i złożyć.
Na tym koniec. Kasę i siły zachowaj na następny sprzęt z wyższej półki ;-)
- ShadowWarrior
- Reactions:
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 stycznia 2015, 00:04
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
teraz tak patrzę to było za parę miesięcy kupić HW50s :-( myślałem że ten air master będzie bardziej celny. Zrobię to co piszesz. Mam tylko jeden problem - jak zdemontować muszkę z lufy? Gorąca woda/suszarka i wykręcać ją czy u mnie jest wybijana?
"Two lines you should never Cross... The horizontal and the vertical."
- janek2022
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 44
- Rejestracja: 27 stycznia 2012, 20:08
- Tematy: 0
- Lokalizacja: łódż
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- ShadowWarrior
- Reactions:
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 stycznia 2015, 00:04
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
mogę poprosić o linki do profili użytkowników którzy mogliby zrobić mi prowadnicę i kapelusz/dociążnik? nie za bardzo orientuje się kto jest od czego na forum a z rozbiórką i przesmarowaniem broni nie będzie problemu - ojciec złota rączka...
"Two lines you should never Cross... The horizontal and the vertical."
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 26
- Rejestracja: 31 marca 2017, 09:23
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Tuning Air Master 300 - Opis i foto
witam,
czy ktoś z Was jest w stanie dorobić prowadnicę do Gamo CFX?
albo sam trzpień z poliamidu bo wydaje mi się, że ten metalowy trzpień da się jakoś wymontować
czy ktoś z Was jest w stanie dorobić prowadnicę do Gamo CFX?
albo sam trzpień z poliamidu bo wydaje mi się, że ten metalowy trzpień da się jakoś wymontować