Łucznik 87 reanimacja

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

lansky
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 290
Rejestracja: 09 grudnia 2011, 14:59
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: lansky »

Zawsze można w wiertarkę włożyć prowadnicę i trochę papierem zebrać , moim zdaniem metalowe prowadnice są zdecydowanie lepsze .
Arthes
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 42
Rejestracja: 15 października 2013, 15:39
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Arthes »

Prowadnica od Kometesa, a sprężyna oryginalna od Łucznika z alledrogo. To chyba jednak powrócę do tej wcześniejszej...
Awatar użytkownika
chromomitsum
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 199
Rejestracja: 17 października 2013, 15:53
Tematy: 0
Lokalizacja: Końskie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Post autor: chromomitsum »

Dodam że sprężynę wysłałem do Kometesa by dorobił prowadnice. Na nowej prowadnicy czuć ewidentnie poprawę - niebo a ziemia.
A co Ci sie nie podoba w Oryginalnej PRL sprężynie z all? Za tania?
Łucznik 87
kewalsPL
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2771
Rejestracja: 13 marca 2008, 19:41
Tematy: 0
Lokalizacja: Lubomia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: kewalsPL »

lansky pisze:W zasadzie prawidłowy luz to 2 dziesiąte mm , trzeba pamiętać że po ściśnięciu sprężyna będzie ciaśniej pracować.
Sprężyna po ściśnięciu będzie luźniej pracować :idea: :) :!:
Arthes
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 42
Rejestracja: 15 października 2013, 15:39
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Arthes »

Ah, nie doprecyzowałem - chodziło mi o wcześniejszą prowadnicę, tą oryginalną.
lansky
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 290
Rejestracja: 09 grudnia 2011, 14:59
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: lansky »

No na tych oryginalnych to wyciągniesz jakieś max 5 J , ja bym brał z Konceptusa u Jerzego tą A32 wyciągniesz z niej ponad 10 J .
Arthes
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 42
Rejestracja: 15 października 2013, 15:39
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Arthes »

Mam pytanko - orientuje się ktoś może, na ile metrów są konkretne nastawy na szczerbince przy oryginalnych przyrządach otwartych z Łucznika?
Awatar użytkownika
dietmara
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 56
Rejestracja: 21 października 2009, 22:09
Tematy: 0
Lokalizacja: Kwidzyn
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

re

Post autor: dietmara »

Witam,

Podpowie ktoś jak zdemontować szczerbinkę w Łuczniku 187?
Wybić bolec ? i pod drabinką szczerbinki będzie jakaś śrubka?
Slavhogan 634 + Leapers 3-9x32
Łucznik 87 i WZ 1970
CR Vantage + CP 4-16×42
AA S400F + Vortex Diamondback HP 4-16×42
herflik-00
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 141
Rejestracja: 10 sierpnia 2011, 17:39
Tematy: 0
Lokalizacja: Dzierzoniow
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: herflik-00 »

Witam

Wybić kołek i pod drabinka będzie śrubka na płaski wkrętak.
Kołek wybijać opierając podstawę szczerbinki ... bo inaczej podstawa pod wpływem uderzeń zacznie się przemieszczać w jaskółczym ogonie i zetnie śrubkę.

pozdrawiam
Zbieracz "jeżyków" :)
Awatar użytkownika
chromomitsum
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 199
Rejestracja: 17 października 2013, 15:53
Tematy: 0
Lokalizacja: Końskie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Post autor: chromomitsum »

herflik-00 pisze: ... bo inaczej podstawa pod wpływem uderzeń zacznie się przemieszczać w jaskółczym ogonie i zetnie śrubkę.

pozdrawiam
dokładnie - ja nie byłem świadom tej śrubki...
Łucznik 87
Awatar użytkownika
yarkow
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 59
Rejestracja: 27 grudnia 2014, 13:57
Tematy: 0
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: yarkow »

Witam,

Mam pytanie.
Czy macie jakieś "patenty" ułatwiające skręcenie karabinka po założeniu nowej sprężyny (specjalnie dorabianej z nową prowadnicą)?
Ja się akurat z tym ostatnio strasznie motam :-/



-----------------------
Łucznik 87 (1972 r)
herflik-00
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 141
Rejestracja: 10 sierpnia 2011, 17:39
Tematy: 0
Lokalizacja: Dzierzoniow
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: herflik-00 »

Witam

Oprzeć cylinder szczekami o podłoże i napierając ciężarem ciała docisnąć korek i złapać kilka pierwszych nitek gwintu.
O ile nie ważysz 40kg i sprężyna nie jest "tuningowa" z drutu 3.6 to spokojnie dasz radę zakrecić korek.

No albo dorób ze ścisków stolarskich przyrząd montażowy.

pozdr
Zbieracz "jeżyków" :)
Awatar użytkownika
yarkow
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 59
Rejestracja: 27 grudnia 2014, 13:57
Tematy: 0
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: yarkow »

Tak, to wiem.

Ale może ktoś zna lepszy sposób.
Albo ma właśnie "patent" na ten przyrząd montażowy :-D
herflik-00
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 141
Rejestracja: 10 sierpnia 2011, 17:39
Tematy: 0
Lokalizacja: Dzierzoniow
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: herflik-00 »

Witam

Tak gdzieś w połowie strony masz fotkę takiego ustrojstwa.

link

pozdr
Zbieracz "jeżyków" :)
Awatar użytkownika
yarkow
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 59
Rejestracja: 27 grudnia 2014, 13:57
Tematy: 0
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: yarkow »

Dzięki!

O coś takiego mi chodziło :-D
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”