AA s400 - oringi - wkręty - śruby

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Luka
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2171
Rejestracja: 01 września 2004, 13:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Luka »

tam była taka uszczelka metalowo gumowa. Czy wiesz już może gdzie ona jest w karabinku.
Takie uszczelki stosuje się przy uszczelnieniu pomiędzy czołami. W najstarszych modelach, z najsolidniejszą szybkozłączką znajduje się ona pomiędzy złączką a korkiem kartusza.
Przy modelach fajkowych dobrze sprawdza się przy uszczelnianiu fajki w zestawie ładującym, dobra sprawa, zwłaszcza kiedy się różne karabinki z różnymi końcówkami do ładowania. Nie potrzebne są żadne teflony i inne cuda na gwincie, aby uszczelnić zestaw. Jak i przy wkręcaniu i odkręcaniu nie potrzeba specjalnie dużych sił aby zmieniać końcówki i wszytko było szczelne.

W kwestii samych uszczelek, to dla nie grzebiącągo w środku to praktycznie jest potrzebna tylko uszczelka na porcie ładowania, oraz jak się kombinuje ze zbijakiem to parę sztuk 6x1 na port powietrza. Zresztą uszczelkę na porcie powietrznym radzę przykleić, aby jej nie ganiać. Reszta to po prostu nieśmiertelniki.
Luka
CZ-200STR,HORNET,EV2,Obrazek
Awatar użytkownika
MUrsus
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1676
Rejestracja: 04 stycznia 2009, 11:32
Tematy: 0
Lokalizacja: Gdzieś ... na google map
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: MUrsus »

Koledzy mam mały problem zaginęła końcówka do ładowania S400, może ktoś podać wymiary wersja z T.
Obrazek
Jande
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 593
Rejestracja: 28 września 2006, 07:07
Tematy: 0
Lokalizacja: ok. Dębicy
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Jande »

MUrsus pisze:Koledzy mam mały problem zaginęła końcówka do ładowania S400, może ktoś podać wymiary wersja z T.
Średnica otworu w łyżeczce (fajce) 16mm a głębokość 18mm , otwór powietrzny w połowie czyli 9mm od krawędzi
lub:
http://airgunbuyer.com/Showproducts.asp ... ccessories
AA s400 Classic / DOT 4-16x42
kl
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2007, 22:23
Tematy: 0
Lokalizacja: waksmund
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: kl »

mam takie pytanie nabylem bardzo tanio aa s400 clasik i mam zamiar z niego zrobic faca i zarejestrowac na policji tylko nieiwiem jak to zrobic kilkarazy rozbieralem ten karabinek mysle o zmianie sprenzynki zbijaka co wy na to?? przepraszam za blendy w pisowni ale mam laptopa z systemem z usa
Awatar użytkownika
WoJ-CiE
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 338
Rejestracja: 02 listopada 2007, 21:04
Tematy: 0
Lokalizacja: Łomża
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: WoJ-CiE »

Myślę, że zamiana samej sprężyny zbijaka to nie jest przepis na właściwie działający FAC. Kilka innych elementów również należałoby wymienić (na schemacie oznaczone HP, czyli High Power).
Luka
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2171
Rejestracja: 01 września 2004, 13:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Luka »

kl

No jeśli masz koncesję, która prawnie umożliwia ci wytworzenie broni pneumatycznej, to chyba na krzywy pysk jej nie dostałeś i musiałeś się czymś wykazać. Jeśli nie masz, to 17J jest dla ciebie barierą której nie wolno ci przekraczać.
Luka
CZ-200STR,HORNET,EV2,Obrazek
Awatar użytkownika
PawelK
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 33
Rejestracja: 29 czerwca 2008, 13:55
Tematy: 0
Lokalizacja: Sulejówek
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: PawelK »

Witam, mam takie pytanie chciałem kupić sobie kilka części do aas400. Wiem, że można znaleźć na stronie tylko powiedzcie proszę czy można tam zamówić sam korpus zamka? I ewentualnie jakie jest jego oznaczenie na rysunku? Dzięki.
na razie nic...
Awatar użytkownika
maciekz-23
Reactions:
Posty: 11
Rejestracja: 24 lutego 2010, 23:46
Tematy: 0
Lokalizacja: zielona góra
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

klucz do korka kartusza s400

Post autor: maciekz-23 »

Witam chciałem pokazać co wymyśliłem i z małą pomocą Włamywacza udało się zrobić.
Mianowicie tak to wygląda:
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
:) S 400+ 6-24X50
reactor
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 504
Rejestracja: 09 lutego 2006, 00:39
Tematy: 72
Lokalizacja: Sosnowiec
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: AA s400 - oringi - wkręty - śruby

Post autor: reactor »

A ja chciałem coś dodać od siebie :) I napiszę, że poprawiło mi się skupienie i pewnie Vo (jeszcze nie sprawdzałem na chrono) dzięki przypadkowi zupełnemu :P Oring w lufie ten, który uszczelnia popychacz (4,5x1,8mm) uszkodziłem jakoś i go wydmuchało. Chciałem kupić, taki jak być powinien, ale przypadkiem miałem małe oringi z zestawu różnych oringów w pudełku. Znalazłem bardzo podobny i pomyślałem, sobie zobaczę może będzie taki jak trzeba :) Pomierzyłem suwmiarką i nie był taki sam :P Ponieważ to miękkie więc wymiary mniej więcej wyszły około 4,30x1,8. Myślę sobie prawie idealny, ale jednak ciasny. No dobra, co mi szkodzi, wcisnę go... Po założeniu patrze jak sam popychacz współpracuje z tym oringiem. Powiem tak... cholernie ciasno! Myślałem, żę nie wcisnę popychacza, ale siłą wcisnąłem. Wkładam śrut... Jest mocno wyczuwalny opór! czuć 3x ten opór. 1 główka śrutu, 2 sukienka, 3 popychacz (największy opór)... No dobra czas postrzelać z tego. Myślę sobie... Główce śrutu nic się nie stanie, ale sukienka pewnie lekko pognieciona i będzie siało... Strzelam na dystansie 30m z JSB 4,50... Raz, drugi, trzeci, czwarty aż do 10razu. SZOK! Skupienie z 1grosza, zrobiło się na pół grosza, że tak powiem! Wniosek: Warto wcisnąć ciaśniejszy oring i nie martwić się tym, że czuć MOCNE opory przy popychaniu śrutu! :)

Potestujcie jak macie oringi i napiszcie, jak u was jest z tym :)
Sprzęt - FWB C55 | Aeron ACZ 101 Spider | Röhm Twinmaster | Reximex RP | AA S400F | SPA P10 | Diana 100
Optyka - SWFA SS 16x42 MQ | Burris Timberline 4.5-14x32 | Vortex Diamondback Tactical 4-16x44 FFP | VectorOptics Mustang II 1-4x30 | Delta Minidot2
Awatar użytkownika
pablo5
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 47
Rejestracja: 04 października 2010, 21:31
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re:

Post autor: pablo5 »

Jande pisze:Małe uzupełnienie tematu
Do mechanizmu spustu przychodzi 3 oringi:
2,9x1,78 – 1szt
1,78x1,78 – 2szt

Tak więc w s400 mamy w sumie 15 szt. oringów
11 – znaczących i 4 mniej

AA s400 - oringi:

24 x 3,5 - 2szt - korki kartusza
12 x 2 - 2szt - końcówka do ładowania
12 x 1,5 - 2szt - ósemka / korpus zaworu do ładowania względem korka
4,5 x 1,8 - 2szt - port ładowania / manometr (wkręt)
6 x 1 - 2szt - kanał powietrzny / manometr (podstawa)
9 x 1,8 - 1szt. - między manometr a jego podstawę

8 x 1,25 - 1szt - pod dźwignię naciągu (lub 7 x 1,5 itp.)
2,9 x 1,78 - 1szt - mechanizm spustu (oś zaczepu)
1,78x1,78 - 2szt - mechanizm spustu

Do ósemki stosuję 11,11 x 1,78 – jest jeszcze ciaśniej, a do portu do ładowania 4,47 x 1,78 jest ok.
Czy mógłbym prosić osobę zorientowaną w temacie o uzupełnienie jeszcze w/w zestawienia oringów do S400 o podanie wymiarów oringa (chyba nr S327) na grzybku (na pewno nie jest to 4,5x1,8 jak gdzieś przeczytałem na forum) . Wiadomo już, że twardość ma być NRB90.
http://forum-bron.pl/viewtopic.php?f=12&t=130605

Z góry Dziękuję.
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2973
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: AA s400 - oringi - wkręty - śruby

Post autor: Josef »

O-ring 4,5 x 1,8 jest w porcie ładowania śrutu i uszczelnia popychacz. O-ring na grzybku ładowania powietrza, o który pytasz, wymieniałem w swojej S400 i założyłem 2,57x178 NBR 70. Kup też 2,9x1,8 , też może być NBR 70, jeśli byłyby kłopoty z NBR 90. Takie o-ringi kosztują grosze. Na pewno któryś rozmiar będzie pasował. W mojej S400 sprawuje się bardzo dobrze, a po jego założeniu oddałem już kilka tys. strzałów, więc napełnień kartusza powietrzem też trochę było.
W wykazie, który zacytowałeś, nie ma wymienionego o-ringu na grzybek zaworu ładowania kartusza powietrzem.
Awatar użytkownika
pablo5
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 47
Rejestracja: 04 października 2010, 21:31
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: AA s400 - oringi - wkręty - śruby

Post autor: pablo5 »

Dziękuję Josef za informację.
Mam dostęp do następujących oringów:
- 2,57x1,78 NBR90,
- 2,57x1,78 FPM70 (VITON),
oraz
- 2,9x1,78 NBR70
- 2,9x1,78 FPM70 (VITON),

Który z nich byłby "najwłaściwszy" ?
Czy posmarować oring (smar silikonowy lub olej silikonowy) przed jego montażem ?
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2973
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: AA s400 - oringi - wkręty - śruby

Post autor: Josef »

Kup w każdym z tych rozmiarów z każdego materiału po 2-3 szt. Majątku nie stracisz. :-D Sam przekonasz się, który rozmiar i z jakiego materiału będzie Ci najbardziej odpowiadał.
Awatar użytkownika
pablo5
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 47
Rejestracja: 04 października 2010, 21:31
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: AA s400 - oringi - wkręty - śruby

Post autor: pablo5 »

OK. A co ze smarowaniem ? Założyć oring na sucho, czy zastosować jakiś smar/olej silikonowy ?
Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2973
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
Tematy: 40
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: AA s400 - oringi - wkręty - śruby

Post autor: Josef »

Olej silikonowy.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”