Drodzy Użytkownicy,

Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.

W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.

Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.

Regulamin i rozporządzenie

Pozdrawiamy,
Administracja forum

HW90 opis i budowa wewnętrzna

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
tytus
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: 2008-08-24, 13:02
Lokalizacja: Czewa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: tytus » 2009-03-16, 06:14

Tak. Wkręcając śrubę zwiększasz nacisk sprężyny i siłą rzeczy spust robi się twardszy.
LG 300 ALUTEC + BN

CZEWA


Awatar użytkownika
Kiersnowski Artur
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: 2006-08-22, 15:33
Lokalizacja: Błonie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Kiersnowski Artur » 2009-03-16, 12:01

radecek pisze:Druga śrubka jest w języku spustowym. Do regulacji potrzebny jest imbus 2mm.
Łam karabinek - trzymaj mocno lufę, reguluj i naciskaj język spustowy do uzyskania żądanego efektu.

Najmniejsze odchylenia POI uzyskuję przy wrażliwym spuście, bez wyczuwalnego 2-go stopnia.


No właśnie ja chciałbym zminimalizować/skasować drogę jałową w swojej Hw-usi. Ale w spuście od nowości jest tylko otwór na śrubę. Więc jaki wymiar ma ta śrubka wkręcana w spust, zaznaczę że te które dodawane są do gałek zmiany biegów też na imbus 2mm nie pasują, mają większą średnicę. Więc gdzie zadobyć tak śrubkę. W sklepie ze śrubami ich nie ma. Dodam że ta śruba od regulacji twardości spustu, jak dla mnie regulacja niewyczuwalna jest czy śruba dokręcona czy odkręcona spust chodzi tak samo.
Slavia 631 + Blog 3,5-10X40 SFE
Remik .44


Awatar użytkownika
czester78
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1529
Rejestracja: 2005-12-05, 15:36
Lokalizacja: Szczecin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: czester78 » 2009-03-16, 13:53

to nie imbus, to Torx rozmiar T09. wkręcając ją skracasz pierwszą i a póżniej drugą jak pierwszą skręcisz na maxa. Regulujesz przy złamanym karabinku i odbezpieczonym, oczywiście trzymając pewnie za lufę !
Obrazek


Awatar użytkownika
tytus
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: 2008-08-24, 13:02
Lokalizacja: Czewa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: tytus » 2009-03-16, 18:58

W HW90 w języku spustowym jest śruba na imbus 2mm , gwint M4.
Śrubka występuje w handlu pod nazwą "wkręt ustalający" lub "śruba dociskowa"


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa1 ... ab290.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/502 ... de4de.html
LG 300 ALUTEC + BN



CZEWA


Awatar użytkownika
smolar
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 153
Rejestracja: 2008-02-12, 18:38
Lokalizacja: wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: smolar » 2009-03-16, 20:37

Czy udało się wam Panowie ustawić spust w hw90 na "prawie pierdnięcie komara" bo ze względy na masę tłoka i napięcie wstępne oraz wielkość zaczepu tłoka na "pierdnięcie komara" się chyba nie da.
hw90 LP ClassicT+ tłumik Hogan prodakszyn + BL 5-15x40


Awatar użytkownika
czester78
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1529
Rejestracja: 2005-12-05, 15:36
Lokalizacja: Szczecin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: czester78 » 2009-03-16, 23:43

ICE CUBE ma spust na dosłownie położenie palca na języku
Obrazek


Awatar użytkownika
smolar
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 153
Rejestracja: 2008-02-12, 18:38
Lokalizacja: wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: smolar » 2009-03-17, 08:30

Ale czy coś polerował ?
Muszę pokręcić.
pzdr 8-)
hw90 LP ClassicT+ tłumik Hogan prodakszyn + BL 5-15x40


Awatar użytkownika
tytus
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: 2008-08-24, 13:02
Lokalizacja: Czewa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: tytus » 2009-03-17, 21:34

Nic tam nie poleruj! :-D Nie ma potrzeby.
Jak dobrze wyregulujesz to będziesz zadowolony.
LG 300 ALUTEC + BN



CZEWA


Awatar użytkownika
smolar
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 153
Rejestracja: 2008-02-12, 18:38
Lokalizacja: wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: smolar » 2009-03-17, 21:40

a nie nie nic nie zamierzam polerować tak tylko pytam
hw90 LP ClassicT+ tłumik Hogan prodakszyn + BL 5-15x40


Awatar użytkownika
pershi
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 900
Rejestracja: 2009-07-06, 22:45
Lokalizacja: Gorce-Okolice
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: smarowanie wnętrza gas-ram w HW 90

Postautor: pershi » 2010-06-02, 13:58

winds pisze:Fajnie, że temat na górze, bo mam pytanie:

po rozebraniu i dokładnym umyciu systemu,
co dokładnie i czym trzeba przesmarować?
Mam HW 90 od niedawna, i jeszcze nie do końca
wszystko wiem.



pozdrawiam
Sebastian


Witam.

Przeczytałem temat i nie zauważyłem odpowiedzi na pytanie Kolegi.

Znalazłem informacje, że do oringów Molycote 55, a co do reszty?


Awatar użytkownika
witboj
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Posty: 6067
Rejestracja: 2007-08-02, 22:12
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Status: Offline

Postautor: witboj » 2010-06-02, 15:42

Mlykote o-ring grease do gas-sramu a na tłok / cylinder coś z dwusiarczkiem molibdenu, np. Molykote BR2 Plus.


Awatar użytkownika
pershi
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 900
Rejestracja: 2009-07-06, 22:45
Lokalizacja: Gorce-Okolice
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: pershi » 2010-06-02, 21:02

Dziękuje serdecznie za pomoc.


Awatar użytkownika
pershi
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 900
Rejestracja: 2009-07-06, 22:45
Lokalizacja: Gorce-Okolice
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: pershi » 2010-08-05, 12:37

Jak w temacie kupie oringi uszczelniające do hw-90 najlepiej komplet.



Znalazłem dzisiaj w K/S w/w wpis.
Odpowiedź jednego z użytkowników była żeby zakupić w Incorsie.

A moje pytanie jest takie, czy w zwykłym sklepie nie dobierze odpowiednich oringów.

Z góry dziękuje za ewentualne odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 2010-08-05, 15:20 przez pershi, łącznie zmieniany 1 raz.


mat_16v
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 2009-03-15, 22:40
Lokalizacja: Myślenice
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: mat_16v » 2010-08-05, 14:52

No właśnie też sie nad tym zastanawiałem i sądze że rozmiarowo na pewno sie dobierze tylko trzeba poszukać, nie wiem natomiast jak z jakością materiału z którego jest wykonany oryginalny o ring i jego parametrami. Możliwe ze jest jakaś tolerancja parametrów tej gumy ale jakie to są własności to nie wiem.
Poczekajmy, może wypowie sie ktoś bardziej kompetentny w tej sprawie ;)


mat_16v
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 2009-03-15, 22:40
Lokalizacja: Myślenice
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: mat_16v » 2010-09-04, 01:19

Panowie, nikt nie wie co z tymi o-ringami?



Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość