HW90 opis i budowa wewnętrzna
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 143
- Rejestracja: 30 września 2011, 11:40
- Tematy: 0
- Lokalizacja: wrocław
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
@ żelazny karzeł
mnie wcale nie trzeba przekonywać.
tym bardziej, że sam sprzedajesz swoje HW90 zatem argumenty mówiące o tym jakie jest zajefajne niestety nie są przekonywujące
ale ... też kilka razy w życiu musiałem sprzedawać rzeczy, które były 'non plus ultra'
zdrowia!
matjas
p.s. Artur K, zgadzam się - miałem na HW90 leapersa 4x32 na zwykłym montażu Accushot. Żyje teraz na moim HW30. Jakby miał paść toby padł.
mnie wcale nie trzeba przekonywać.
tym bardziej, że sam sprzedajesz swoje HW90 zatem argumenty mówiące o tym jakie jest zajefajne niestety nie są przekonywujące
ale ... też kilka razy w życiu musiałem sprzedawać rzeczy, które były 'non plus ultra'
zdrowia!
matjas
p.s. Artur K, zgadzam się - miałem na HW90 leapersa 4x32 na zwykłym montażu Accushot. Żyje teraz na moim HW30. Jakby miał paść toby padł.
give all your troubles to God - he will be up all night anyway
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 lipca 2008, 15:25
- Tematy: 0
- Lokalizacja: wawa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- ravkill
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 6039
- Rejestracja: 18 listopada 2003, 01:42
- Tematy: 133
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
matjas pisze:
Ogólnie z to nie rozumiem zupełnie o co chodzi w tym całym zamieszaniu z HW90. Przereklamowany ten karabin jest okrutnie, że tak na koniec napiszę.
"pierdzielisz", Panie Kolego .
Hw 90 jest skonstruowany jako FAC. Aby, jak żeś to ujął, nie był "przereklamowany" wystarczy zdemontować cieżarek dobijający. Oczywiście na forum i w tym wątku, są podane lepsze sposoby tuningu tego karabinka. Ale to wystarczy, by "nie był przereklamowany"(w limicie), jak żeś to ujął (pisze to gość, który "troszkę" wiatrówek już w życiu miał i nie były to wyroby "wiatrówkopodobne", w dodatku skończyłem z wyścigiem zbrojeń i prawie "wylazłem" z wiatrówek, ale własnie hw 90 się ostało.. i o czymś to świadczy).
P.S. Miałem się nie wtrącać. Ale przez takie śmiecenie w temacie, trzeba teraz 2 garnków zupy i parę wieczorków spędzić, żeby coś z tego wątku sensownego wyczytać.
Parę gratów i zero ambicji...(graty sponsorowane przez dzieciaki za pomocą programu 500 + ...)
- Kiersnowski Artur
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 381
- Rejestracja: 22 sierpnia 2006, 15:33
- Tematy: 8
- Lokalizacja: Błonie
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Odświeżę wtrącając uwagę małą ale przydatną, tak mi się wydaje.
Mianowicie, jeśli ktoś chce skrócić drogę jalową spustu a nie ma śrubki, to idalnie pasuje robaczek meblarski/stolarski M4 do mocowania klamek. Ja długo szukałem nigdzie nie mogłem znaleźć nawet w sklepach, które z natury sprzedają tylko różne śruby, śrubki i podobne, pomógł przypadek, trafiłem do sklepu który właśnie osprzęt meblarsko/stolarski sprzedaje i to było to. BINGO. Więc jak ktoś szuka niech wali do sklepu z akcesoriami stolarsko/meblarskimi i pyta o wkręt mocujący klamki M4 na imbus 2mm.
Mianowicie, jeśli ktoś chce skrócić drogę jalową spustu a nie ma śrubki, to idalnie pasuje robaczek meblarski/stolarski M4 do mocowania klamek. Ja długo szukałem nigdzie nie mogłem znaleźć nawet w sklepach, które z natury sprzedają tylko różne śruby, śrubki i podobne, pomógł przypadek, trafiłem do sklepu który właśnie osprzęt meblarsko/stolarski sprzedaje i to było to. BINGO. Więc jak ktoś szuka niech wali do sklepu z akcesoriami stolarsko/meblarskimi i pyta o wkręt mocujący klamki M4 na imbus 2mm.
Slavia 631 + Blog 3,5-10X40 SFE
Remik .44
Remik .44
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 141
- Rejestracja: 10 sierpnia 2011, 17:39
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Dzierzoniow
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Witam
Żeby nie było ... za friko oczywiście.
pozdr
Albo napisze do mnie ... wyśle jaki będzie potrzebny (akurat tych broków/wkrętów mam kilkanaście rozmiarów wiec na pewno coś znajdę)Więc jak ktoś szuka niech wali do sklepu z akcesoriami stolarsko/meblarskimi i pyta o wkręt mocujący klamki M4 na imbus 2mm.
Żeby nie było ... za friko oczywiście.
pozdr
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1275
- Rejestracja: 05 lipca 2005, 18:44
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Witam
Myslalem ze juz niczym nie zaskoczy mnie moje HW90 ale jednak mu się udalo
Przy ostatnim przeglądzie stwierdzilem ze uszczelka tloka jest juz troche zużyta jesli chodzi o średnice bo tlok bardzo luzno przesuwal się w cylindrze, mimo to szczelnosc ukladu byla zachowana i karabinek strzelal bardzo dobrze, ale stwierdzilem ze po prawie 2 latach eksploatacji moge zalozyc nową uszczelke i tu problem
Przy tym samym cisnieniu osiągam mniejszą energie, np przy 20barach mialem 218m/s (exact jumbo 5,52) teraz 210m/s
Uszczelka jest tego samego typu z plytką wargą. Karabinek przesmarowany jest w identyczny sposob, nie diselowal i nie diseluje teraz, nie mylem komory sprezania z filmu olejowego, wnetrze gas ramu zostalo na nowo przesmarowane molycote 55. Jedyna zmiana to uszczelka i fakt ze podlozylem pod uszczelkę krązek z cienkiej tektury zeby uszczelka siedziala sztywno na tloku ale to raczej bez znaczenia.
Co to moze byc??
pozdrawiam
Myslalem ze juz niczym nie zaskoczy mnie moje HW90 ale jednak mu się udalo
Przy ostatnim przeglądzie stwierdzilem ze uszczelka tloka jest juz troche zużyta jesli chodzi o średnice bo tlok bardzo luzno przesuwal się w cylindrze, mimo to szczelnosc ukladu byla zachowana i karabinek strzelal bardzo dobrze, ale stwierdzilem ze po prawie 2 latach eksploatacji moge zalozyc nową uszczelke i tu problem
Przy tym samym cisnieniu osiągam mniejszą energie, np przy 20barach mialem 218m/s (exact jumbo 5,52) teraz 210m/s
Uszczelka jest tego samego typu z plytką wargą. Karabinek przesmarowany jest w identyczny sposob, nie diselowal i nie diseluje teraz, nie mylem komory sprezania z filmu olejowego, wnetrze gas ramu zostalo na nowo przesmarowane molycote 55. Jedyna zmiana to uszczelka i fakt ze podlozylem pod uszczelkę krązek z cienkiej tektury zeby uszczelka siedziala sztywno na tloku ale to raczej bez znaczenia.
Co to moze byc??
pozdrawiam
HW90k.22-DAMPA DM60-DOT4-16x42MD
- ravkill
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 6039
- Rejestracja: 18 listopada 2003, 01:42
- Tematy: 133
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1275
- Rejestracja: 05 lipca 2005, 18:44
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Witam
Przesmarowalem wszystko od nowa, nawet komore sprezania pokrylem nową warstwą smaru z dwisiarczkiem molibdenu i wytarlem miekka szmatką. Efekt: 214m/s przy 20barach - na moje to stara uszczelka byla na tyle szczelna zeby przy strzale uszczelniac ale na tyle luzna ze przy napinaniu odrobiny smaru zalegajace gdzies w cylindrze wiatrowki dostawaly się do komory sprezania - innego wytlumaczenia nie widze Tym bardziej ze przy lekkim srucie na starej uszczelce pojawial się dymek w lufie teraz go brak, jest tez stabilniej min/max 1m/s. Pozostaje strzelac a nie kombinowac a tak jak pisze kolega Ravkill kiedy system sie dotrze upragnione 4m/s powinny powrocic
Przesmarowalem wszystko od nowa, nawet komore sprezania pokrylem nową warstwą smaru z dwisiarczkiem molibdenu i wytarlem miekka szmatką. Efekt: 214m/s przy 20barach - na moje to stara uszczelka byla na tyle szczelna zeby przy strzale uszczelniac ale na tyle luzna ze przy napinaniu odrobiny smaru zalegajace gdzies w cylindrze wiatrowki dostawaly się do komory sprezania - innego wytlumaczenia nie widze Tym bardziej ze przy lekkim srucie na starej uszczelce pojawial się dymek w lufie teraz go brak, jest tez stabilniej min/max 1m/s. Pozostaje strzelac a nie kombinowac a tak jak pisze kolega Ravkill kiedy system sie dotrze upragnione 4m/s powinny powrocic
HW90k.22-DAMPA DM60-DOT4-16x42MD
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 129
- Rejestracja: 28 czerwca 2012, 23:15
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Ściana Wschodnia
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1275
- Rejestracja: 05 lipca 2005, 18:44
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1275
- Rejestracja: 05 lipca 2005, 18:44
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Jesli mogę się wtrącic przed wywolanym do tablicy Matjas'em, mam i polecam pompke BETO MP-035. Bije do 28 barow, ma odpowietrznik i wszystkie możliwe zlącza są uszczelnione za pomocą zwyklych oringow wiec jesli coś padnie można bardzo szybko i tanio ją naprawić (chociaz ja pomopowalem juz z 20 razy swoje HW i nie zapowiada się aby cos mialo paść). Do wyrwania na allegro za 70zl z przesyłką
HW90k.22-DAMPA DM60-DOT4-16x42MD
-
- Reactions:
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 lipca 2012, 23:57
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Dzieki za szybką odp. Posiadałem pompke BETO MP-035 ale ją straciłem razem z przejściówką. Aby dorobić przejściówkę musiałem się troszkę najeździć , 3ech tokarzy nie miało takiej narzynki na gwint. Po 1 dniu kombinacji zrobiłem ją sam.
Matjas napisał ze do pompki z Decathlon nie potrzeba przejściówki tylko drobna przeróbka.
Matjas napisał ze do pompki z Decathlon nie potrzeba przejściówki tylko drobna przeróbka.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1275
- Rejestracja: 05 lipca 2005, 18:44
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1275
- Rejestracja: 05 lipca 2005, 18:44
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Gdyby ktoś miał chęć odkręcać osadę w HW90 za pomocą kluczy imbusowych to podaje jakie należy zakupić śruby
Śruby boczne: DIN 7380 M5x14 (stosujemy pod łeb obydwie fabryczne podkładki) imbus 3
Śruba osłony spustu przednia: DIN 7380 M6x16 (fabryczna podkładka, nie stosujemy kontry) imbus 4
Śruba osłony spustu tylnia: DIN 7991 M4x12 imbus 2,5
Ja stosowałem śruby czarne o twardości 10.9, można też nierdzewne choć są mieksze
Najwygodniej i najpewniej posługiwać się kluczami bez "kulki", brak kontry nie powoduje odkręcania się śruby w osłonie spustu.
pozdrawiam
Śruby boczne: DIN 7380 M5x14 (stosujemy pod łeb obydwie fabryczne podkładki) imbus 3
Śruba osłony spustu przednia: DIN 7380 M6x16 (fabryczna podkładka, nie stosujemy kontry) imbus 4
Śruba osłony spustu tylnia: DIN 7991 M4x12 imbus 2,5
Ja stosowałem śruby czarne o twardości 10.9, można też nierdzewne choć są mieksze
Najwygodniej i najpewniej posługiwać się kluczami bez "kulki", brak kontry nie powoduje odkręcania się śruby w osłonie spustu.
pozdrawiam
HW90k.22-DAMPA DM60-DOT4-16x42MD