HW90 opis i budowa wewnętrzna

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

matjas
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 143
Rejestracja: 30 września 2011, 11:40
Tematy: 0
Lokalizacja: wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: matjas »

@ żelazny karzeł

mnie wcale nie trzeba przekonywać.
tym bardziej, że sam sprzedajesz swoje HW90 zatem argumenty mówiące o tym jakie jest zajefajne niestety nie są przekonywujące ;)
ale ... też kilka razy w życiu musiałem sprzedawać rzeczy, które były 'non plus ultra' ;)

zdrowia!
matjas

p.s. Artur K, zgadzam się - miałem na HW90 leapersa 4x32 na zwykłym montażu Accushot. Żyje teraz na moim HW30. Jakby miał paść toby padł.
give all your troubles to God - he will be up all night anyway
żelazny karzeł
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 38
Rejestracja: 11 lipca 2008, 15:25
Tematy: 0
Lokalizacja: wawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: żelazny karzeł »

Próbuje sprzedać z powodu spadku moich dochodów. Ale jeżeli nie znajdzie się chętny wcale nie będę rozpaczał.
HW90K
FWB300
Awatar użytkownika
ravkill
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 6028
Rejestracja: 18 listopada 2003, 01:42
Tematy: 133
Lokalizacja: Zielona Góra
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Post autor: ravkill »

matjas pisze:
Ogólnie z to nie rozumiem zupełnie o co chodzi w tym całym zamieszaniu z HW90. Przereklamowany ten karabin jest okrutnie, że tak na koniec napiszę.

"pierdzielisz", Panie Kolego :).

Hw 90 jest skonstruowany jako FAC. Aby, jak żeś to ujął, nie był "przereklamowany" wystarczy zdemontować cieżarek dobijający. Oczywiście na forum i w tym wątku, są podane lepsze sposoby tuningu tego karabinka. Ale to wystarczy, by "nie był przereklamowany"(w limicie), jak żeś to ujął (pisze to gość, który "troszkę" wiatrówek już w życiu miał i nie były to wyroby "wiatrówkopodobne", w dodatku skończyłem z wyścigiem zbrojeń i prawie "wylazłem" z wiatrówek, ale własnie hw 90 się ostało.. i o czymś to świadczy).


P.S. Miałem się nie wtrącać. Ale przez takie śmiecenie w temacie, trzeba teraz 2 garnków zupy i parę wieczorków spędzić, żeby coś z tego wątku sensownego wyczytać.
Parę gratów i zero ambicji...(graty sponsorowane przez dzieciaki za pomocą programu 500 + ...)
Awatar użytkownika
Kiersnowski Artur
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 381
Rejestracja: 22 sierpnia 2006, 15:33
Tematy: 8
Lokalizacja: Błonie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Kiersnowski Artur »

Odświeżę wtrącając uwagę małą ale przydatną, tak mi się wydaje.

Mianowicie, jeśli ktoś chce skrócić drogę jalową spustu a nie ma śrubki, to idalnie pasuje robaczek meblarski/stolarski M4 do mocowania klamek. Ja długo szukałem nigdzie nie mogłem znaleźć nawet w sklepach, które z natury sprzedają tylko różne śruby, śrubki i podobne, pomógł przypadek, trafiłem do sklepu który właśnie osprzęt meblarsko/stolarski sprzedaje i to było to. BINGO. Więc jak ktoś szuka niech wali do sklepu z akcesoriami stolarsko/meblarskimi i pyta o wkręt mocujący klamki M4 na imbus 2mm.
Slavia 631 + Blog 3,5-10X40 SFE
Remik .44
herflik-00
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 141
Rejestracja: 10 sierpnia 2011, 17:39
Tematy: 0
Lokalizacja: Dzierzoniow
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: herflik-00 »

Witam
Więc jak ktoś szuka niech wali do sklepu z akcesoriami stolarsko/meblarskimi i pyta o wkręt mocujący klamki M4 na imbus 2mm.
Albo napisze do mnie ... wyśle jaki będzie potrzebny (akurat tych broków/wkrętów mam kilkanaście rozmiarów wiec na pewno coś znajdę) :)

Żeby nie było ... za friko oczywiście.


pozdr
drozdzu
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1275
Rejestracja: 05 lipca 2005, 18:44
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: drozdzu »

Witam
Myslalem ze juz niczym nie zaskoczy mnie moje HW90 ale jednak mu się udalo :shock:

Przy ostatnim przeglądzie stwierdzilem ze uszczelka tloka jest juz troche zużyta jesli chodzi o średnice bo tlok bardzo luzno przesuwal się w cylindrze, mimo to szczelnosc ukladu byla zachowana i karabinek strzelal bardzo dobrze, ale stwierdzilem ze po prawie 2 latach eksploatacji moge zalozyc nową uszczelke i tu problem :shock:
Przy tym samym cisnieniu osiągam mniejszą energie, np przy 20barach mialem 218m/s (exact jumbo 5,52) teraz 210m/s :cry:

Uszczelka jest tego samego typu z plytką wargą. Karabinek przesmarowany jest w identyczny sposob, nie diselowal i nie diseluje teraz, nie mylem komory sprezania z filmu olejowego, wnetrze gas ramu zostalo na nowo przesmarowane molycote 55. Jedyna zmiana to uszczelka i fakt ze podlozylem pod uszczelkę krązek z cienkiej tektury zeby uszczelka siedziala sztywno na tloku ale to raczej bez znaczenia.

Co to moze byc??

pozdrawiam
HW90k.22-DAMPA DM60-DOT4-16x42MD
Awatar użytkownika
ravkill
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 6028
Rejestracja: 18 listopada 2003, 01:42
Tematy: 133
Lokalizacja: Zielona Góra
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Post autor: ravkill »

drozdzu pisze:
Co to moze byc??

pozdrawiam
Większe opory.... Samochód dotarty, też jeździ szybciej, od nie dotartego..

oraz "dokładność pomiaru" tych 20 bar...
Parę gratów i zero ambicji...(graty sponsorowane przez dzieciaki za pomocą programu 500 + ...)
drozdzu
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1275
Rejestracja: 05 lipca 2005, 18:44
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: drozdzu »

Witam

Przesmarowalem wszystko od nowa, nawet komore sprezania pokrylem nową warstwą smaru z dwisiarczkiem molibdenu i wytarlem miekka szmatką. Efekt: 214m/s przy 20barach - na moje to stara uszczelka byla na tyle szczelna zeby przy strzale uszczelniac ale na tyle luzna ze przy napinaniu odrobiny smaru zalegajace gdzies w cylindrze wiatrowki dostawaly się do komory sprezania - innego wytlumaczenia nie widze :shock: Tym bardziej ze przy lekkim srucie na starej uszczelce pojawial się dymek w lufie teraz go brak, jest tez stabilniej min/max 1m/s. Pozostaje strzelac a nie kombinowac a tak jak pisze kolega Ravkill kiedy system sie dotrze upragnione 4m/s powinny powrocic :mad:
HW90k.22-DAMPA DM60-DOT4-16x42MD
Nabuchodonozor
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 129
Rejestracja: 28 czerwca 2012, 23:15
Tematy: 0
Lokalizacja: Ściana Wschodnia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Post autor: Nabuchodonozor »

Skoro był dymek to może te 4 m/s właśnie brały się z lekkiego dieselka ?
drozdzu
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1275
Rejestracja: 05 lipca 2005, 18:44
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: drozdzu »

No wlasnie to podejrzewalem, nawet jesli na cieższym srucie "dymka" nie bylo pewnie tez odrobina smaru byla spalana i dodawala kilka m/s ;)

W każdym bądz razie jest stabilnie a to najwazniejsze :)
HW90k.22-DAMPA DM60-DOT4-16x42MD
rafalbzz
Reactions:
Posty: 3
Rejestracja: 25 lipca 2012, 23:57
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: rafalbzz »

Witam.
Matjas możesz podać dokładną nazwę tej pompki z Decathlon , bo jest ich tam sporo.
Dzieki.
drozdzu
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1275
Rejestracja: 05 lipca 2005, 18:44
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: drozdzu »

Jesli mogę się wtrącic przed wywolanym do tablicy Matjas'em, mam i polecam pompke BETO MP-035. Bije do 28 barow, ma odpowietrznik i wszystkie możliwe zlącza są uszczelnione za pomocą zwyklych oringow wiec jesli coś padnie można bardzo szybko i tanio ją naprawić (chociaz ja pomopowalem juz z 20 razy swoje HW i nie zapowiada się aby cos mialo paść). Do wyrwania na allegro za 70zl z przesyłką :)
HW90k.22-DAMPA DM60-DOT4-16x42MD
rafalbzz
Reactions:
Posty: 3
Rejestracja: 25 lipca 2012, 23:57
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: rafalbzz »

Dzieki za szybką odp. Posiadałem pompke BETO MP-035 ale ją straciłem razem z przejściówką. Aby dorobić przejściówkę musiałem się troszkę najeździć , 3ech tokarzy nie miało takiej narzynki na gwint. Po 1 dniu kombinacji zrobiłem ją sam.
Matjas napisał ze do pompki z Decathlon nie potrzeba przejściówki tylko drobna przeróbka.
drozdzu
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1275
Rejestracja: 05 lipca 2005, 18:44
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: drozdzu »

Ja kupilem przejsciowke za 35zl razem z przesylką od kolegi z forum, prosta i niezawodna, uszczelniana na oring (nie trzeba sie męczyc z teflonem). Narzynka jest nietypowa i dlatego jest z tym taki problem.
Obrazek

Jesli jestes zainteresowany pisz na PW, podam Ci namiary
HW90k.22-DAMPA DM60-DOT4-16x42MD
drozdzu
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1275
Rejestracja: 05 lipca 2005, 18:44
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: drozdzu »

Gdyby ktoś miał chęć odkręcać osadę w HW90 za pomocą kluczy imbusowych to podaje jakie należy zakupić śruby 8-)

Śruby boczne: DIN 7380 M5x14 (stosujemy pod łeb obydwie fabryczne podkładki) imbus 3
Śruba osłony spustu przednia: DIN 7380 M6x16 (fabryczna podkładka, nie stosujemy kontry) imbus 4
Śruba osłony spustu tylnia: DIN 7991 M4x12 imbus 2,5

Ja stosowałem śruby czarne o twardości 10.9, można też nierdzewne choć są mieksze :-D
Najwygodniej i najpewniej posługiwać się kluczami bez "kulki", brak kontry nie powoduje odkręcania się śruby w osłonie spustu.

pozdrawiam
HW90k.22-DAMPA DM60-DOT4-16x42MD
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”