HW90 opis i budowa wewnętrzna

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

matjas
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 143
Rejestracja: 30 września 2011, 11:40
Tematy: 0
Lokalizacja: wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: matjas »

jakby kto pytał o pompkę do HW90 to w Decathlon sprzedają z manometrem za 'stówę' do amortyzatorów rowerowych. PASUJE w zasadzie bez jakichkolwiek wielkich przeróbek - wystarczy zeszlifować na szlifierce jak nie ma się tokarki kołnierz radełkowany w nyplu wkręcanym w system i skrócić gwint do około 4 zwojów.
mam i działa pięknie. bez przejściówek, szukania tokarzy itede...

no.
matjas
give all your troubles to God - he will be up all night anyway
Awatar użytkownika
PawelW
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 7559
Rejestracja: 26 lutego 2006, 11:40
Tematy: 108
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: PawelW »

Witaj
czekam na wasze odpowiedzi co mam robić reklamować czy sam rozbierać i smarować ?
Po pierwsze - poczytać forum, poszukać. To nie boli a o HW90 napisano tu chyba wszystko
Po drugie - pisać wg. zasad języka polskiego: znaki przestankowe, podział na zdania - to się zdecydowanie łatwiej czyta. Jeżeli jesteś dys...cośtam...lektykiem: są narzędzia wbudowane w przeglądarki, które to ułatwiają. Trzeba tylko chcieć.
Po trzecie
nie trzeba rozbierać smarować ,tnningować itd
nie znam takiego sprzętu, którego nie trzeba by było przejrzeć.

p.s. Naprawdę się cieszę, że znalazł się kolejny pasjonat.
----------------------------------------
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie, zapytaj, czy mógłby tego nie robić
matjas
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 143
Rejestracja: 30 września 2011, 11:40
Tematy: 0
Lokalizacja: wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: matjas »

Hej

Ogólnie to HW90 oczywiście wymaga takiej samej troski jak inne wiatrówki na dobry początek. Fabryka nie szczędzi smaru i się to odbija czkawką.
jak już przesmarujesz jak trzeba to doczytaj nt. reszty rzeczy do zrobienia w HW90 bo IMO jest ich sporo. Nie jest to zła strzelba ale konkretnie jest przereklamowana w stanie jak z pudełka :/
Na koniec: uzupełnij profil na forum - nawet nie wiadomo skąd jesteś. Czasami łatwiej w ten sposób otrzymasz pomoc od jakiejś miejscowej dobrej duszy.

Powodzenia
matjas
give all your troubles to God - he will be up all night anyway
żelazny karzeł
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 38
Rejestracja: 11 lipca 2008, 15:25
Tematy: 0
Lokalizacja: wawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: problem z hw 90

Post autor: żelazny karzeł »

tomex pisze:witam! jestem nowym forumowiczem amatorem stałem sie posiadaczem hw 90 4.5 od trzech tygodni jest to moja pierwsza wiatrówka zdecydowałem się na zakup ze względu na dobre opinie nie trzeba rozbierać smarować ,tnningować itd.stało się inaczej po wystrzeleni dwóch paczek śrutu moc osłabła i pojawił się dym po strzale i smierdzi spalonym olejem . dodam że za dużo oleju używałem do śrutu był mocno tłusty ale wyczyściłem śrut i przetarłem lufe raz wyciorem zanim doczytałem się że się tego nie robi i myśle że po jednym razie lufie nic się nie stało ,teraz sam nie wiem czy to z mojej winy zrobił się jakiś diesel czy to fabryczna awaria ,czy olej z tłustego śrutu dostał sie do tłoka , czekam na wasze odpowiedzi co mam robić reklamować czy sam rozbierać i smarować ?
Pierwsza i to chyba podstawowa sprawa nie smarować śrutu do HW90 !!! Ruch tłoka w gas ramie jest o wiele bardziej gwałtowny niż na zwykłej sprężynie (nawet niewielka ilość oliwki potrafi wywołać diesla). Przy napompowaniu HW do 24J i wypełnieniu kielicha śrutu napierem uzyskałem ponad 460m/s. Po oddaniu kilkunastu takich strzałów uszczelka tłoka nadawała się do wymiany , nie mówiąc o optyce która się rozsypała i musiałem kupić nową.
Druga sprawa, żadnego smaru, oliwki w systemie , można jedynie delikatnie zwilżyć oringi smarem silikonowym i nie czyścić lufy żadnymi wyciorami. Ołowiany film powstający w lufie jest bardzo pożądany i w niczym nie przeszkadza.
Trzecia rzecz 90-ka nie toleruje kiepskiego śrutu.
HW90K
FWB300
matjas
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 143
Rejestracja: 30 września 2011, 11:40
Tematy: 0
Lokalizacja: wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: matjas »

Rozumiem chęć pomocy koledze ale pisanie, że na HW90 rozsypała się optyka od diesla właśnie... To raczej jest 'niedopowiedzenie'.
No i uszczelka do wymiany po kilkunastu strzałach. chyba nitro smarowałeś ten śrut a nie napierem ;)
Nie widziałem jednak jeszcze wielu cudów które Bogi szykują ;)

Ogólnie z to nie rozumiem zupełnie o co chodzi w tym całym zamieszaniu z HW90. Przereklamowany ten karabin jest okrutnie, że tak na koniec napiszę.

zdravim
matjas
give all your troubles to God - he will be up all night anyway
Seba
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 593
Rejestracja: 06 sierpnia 2004, 16:47
Tematy: 25
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Seba »

matjas pisze:Przereklamowany ten karabin jest okrutnie, że tak na koniec napiszę.
Troszkę dziwne stwierdzenie, ja do tej pory nie znalazłem nic lepszego, a troszkę sprężynek przewinęło mi się przez ręce. Oczywiście pomijam PCP bo to inna bajka.

Jedyne co moze w nim przeszkadzać to chyba tylko gabaryty i osada. Reszta jak dla mnie jest wykonana perfekcyjnie, strzela się celnie i miodnie - czego można więcej oczekiwać?
żelazny karzeł
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 38
Rejestracja: 11 lipca 2008, 15:25
Tematy: 0
Lokalizacja: wawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: żelazny karzeł »

Co do uszczelki tłoka to zapytaj się paru kolegów z SGS-u bo na ich oczach to robiłem i kolegi Dębowego który tą uszczelkę wymieniał.
Optyka Nikko Stirling Gold Crown na oryginalnym montażu rozsypała się dokumentnie i w Incorsie nie uznali gwarancji twierdząc ze musiałem nią w coś przywalić.
Mam takie doświadczenia i mam na to świadków i dowody. a 90-kę posiadam od prawie 5 lat i jestem zadowolony.

Kolega matjas chyba nie miał styczności z tym karabinkiem , no może poza oddaniem kilku strzałów w limicie.
Ostatnio zmieniony 13 marca 2012, 11:55 przez żelazny karzeł, łącznie zmieniany 1 raz.
HW90K
FWB300
Seba
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 593
Rejestracja: 06 sierpnia 2004, 16:47
Tematy: 25
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Seba »

żelazny karzeł pisze:Najwidoczniej kolega Seba nie miał nigdy styczności z tym karabinkiem a jak już to najwyżej kilka strzałów w limicie.
HW90 posiadam już ok. 4lata od tego czasu kończę trzeci wagonik Exacta, nie wiem czy to dużo czy mało, ale na pewno nie kilka strzałów.

Owszem najczęściej strzelam w limicie, ale nie będę kłamał, że nigdy nie "dopompowywałem" łącznie na 24-25 barach wywaliłem nie więcej jak paczkę więc porównanie mam.

Tylko kompletny laik smaruje kielichy śrutu napierem i potem płacze że mu uszczelkę spaliło, poza tym do każdego sprzętu trzeba sobie umieć dobrać osprzęt w przypadku HW90 dampa i pancerny celownik, ale pewnie Kolega też o tym nie wie ;laughing:

A jeśli już wywołałeś Kolegę Dębowego to może zapytaj go co On sądzi o tej beznadziejnej przereklamowanej wiatrówce?
żelazny karzeł
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 38
Rejestracja: 11 lipca 2008, 15:25
Tematy: 0
Lokalizacja: wawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: żelazny karzeł »

Nie płaczę bo z pełną premedytacją lałem napiera do śrutu. :)
Dampa musi być to fakt pancerna optyka też , DOT działa poprawnie . Z Dębowym byłem na strzelnicy w niedziele.
Ostatnio zmieniony 13 marca 2012, 12:13 przez żelazny karzeł, łącznie zmieniany 2 razy.
HW90K
FWB300
Seba
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 593
Rejestracja: 06 sierpnia 2004, 16:47
Tematy: 25
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Seba »

żelazny karzeł pisze:A jak uważasz że jest przereklamowany to go sprzedaj i nie marudź.
Przeczytaj Kolego moje poprzednie posty. Ja HW90 bronię bardziej niż niepodległości, a Ty każesz mi sprzedawać ? , serca nie masz :cry:
żelazny karzeł
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 38
Rejestracja: 11 lipca 2008, 15:25
Tematy: 0
Lokalizacja: wawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: żelazny karzeł »

Sorki tyczyło się matjas-a .
Za szybko odpowiadacie :)
Już się poprawiam.
HW90K
FWB300
żelazny karzeł
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 38
Rejestracja: 11 lipca 2008, 15:25
Tematy: 0
Lokalizacja: wawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: żelazny karzeł »

matjas pisze:Rozumiem chęć pomocy koledze ale pisanie, że na HW90 rozsypała się optyka od diesla właśnie... To raczej jest 'niedopowiedzenie'.
Po kilkunastu takich strzałach , a nie po paczce śruty.
Bez dampy każda optyka wcześniej czy później padnie.
HW90K
FWB300
matjas
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 143
Rejestracja: 30 września 2011, 11:40
Tematy: 0
Lokalizacja: wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: matjas »

uderz w stół...

akurat mam HW90 jeszcze ale już niedługo. wystrzelałem wystarczająco dużo, żeby wyrobić sobie niepochlebne na jej temat zdanie. nieważne czy to jest paczka, czy wagon, czy kilkanaście strzałów. w sumie nic komu do tego ile tego poszło.
JA nie jestem zadowolony i z HW95 strzelało mi się o wiele przyjemniej i z lepszymi wynikami. nie miałem gdzie spróbować wcześniej tego wynalazku więc kupiłem HW90 używane i uważam, że to nie moja para kaloszy. celna, fajnie wykonana ale to nie jest to. brak jej finezji, a charakterystyczny GASRAMowy kop nie leży mi wybitnie.
ALE...
jak zawsze kiedy powie się coś niekoszernego na jakikolwiek święty i utarty przez setki przemyślanych i nieprzemyślanych powtórzeń temat, odezwie się ktoś dla kogo właśnie np. HW90 to najwiatrówka jest.
szkoda tylko, że w tym duchu są te wypowiedzi utrzymane.

pozdrawiam
matjas

p.s. a o uszkodzeniu uszczelki dieslem po kilkunastu strzałach opowiem mojemu dziecku. pewnie uwierzy - on póki co wierzy we wszystko co mówię ;)
give all your troubles to God - he will be up all night anyway
żelazny karzeł
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 38
Rejestracja: 11 lipca 2008, 15:25
Tematy: 0
Lokalizacja: wawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: żelazny karzeł »

Prawda jest jak du** , każdy ma swoją . Ja przetestowałem i wiem że można szybko rozwalić uszczelkę w napompowanej do 25 barów HW90 stosując śrut z olejem.
A ja Cię nie przekonam "że białe jet białe ,a czarne jest czarne" :)
HW90K
FWB300
Awatar użytkownika
Kiersnowski Artur
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 381
Rejestracja: 22 sierpnia 2006, 15:33
Tematy: 8
Lokalizacja: Błonie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Kiersnowski Artur »

żelazny karzeł pisze:
matjas pisze:Rozumiem chęć pomocy koledze ale pisanie, że na HW90 rozsypała się optyka od diesla właśnie... To raczej jest 'niedopowiedzenie'.
Po kilkunastu takich strzałach , a nie po paczce śrutu.
Bez dampy każda optyka wcześniej czy później padnie.
No nie wiem. Na mojej HW 90, Lupka Hawke Nite Eye 3,5-10X50 IR nie rozpadła się, a posadzona była na zwykłym dwu częściowym no name montażu z kołkiem stopującym. Przepuściłem kilka kilo (tysięcy) szt. śrutu i nic. HaWusia limitowa, przesmarowana dopiero niedawno po jakichś 4-ech albo więcej latach użytkowania po wyjęciu prosto z pudełka.
Slavia 631 + Blog 3,5-10X40 SFE
Remik .44
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”