HW90 opis i budowa wewnętrzna

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

radecek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 828
Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

HW90 lżejszy tłok

Post autor: radecek »

Czy ktoś z kolegów stosował lżejszy tłok w HW90 i jak się to przekładało na sprawność ?
Awatar użytkownika
Marcin Maz
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 311
Rejestracja: 06 października 2013, 20:39
Tematy: 0
Lokalizacja: Bytom
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Post autor: Marcin Maz »

Ja mam kolejny. Z Dębowym szukamy ( za moim marudzeniem) tego właściwego do mojego systemu.
DSSR Sprężyna
radecek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 828
Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Post autor: radecek »

Marcin Maz pisze:Ja mam kolejny. Z Dębowym szukamy ( za moim marudzeniem) tego właściwego do mojego systemu.
A ten w chwili obecnej - dlaczego nie jest właściwy ?
Awatar użytkownika
Marcin Maz
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 311
Rejestracja: 06 października 2013, 20:39
Tematy: 0
Lokalizacja: Bytom
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Post autor: Marcin Maz »

Tego nie mówię. Sprawdzam. A to dłuższą chwilę potrwa.
DSSR Sprężyna
Awatar użytkownika
Marcin Maz
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 311
Rejestracja: 06 października 2013, 20:39
Tematy: 0
Lokalizacja: Bytom
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Post autor: Marcin Maz »

Przepraszam za moje gapiostwo. Nie lżejszy tłok, tylko dobijak.
DSSR Sprężyna
Awatar użytkownika
hogan
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Reactions:
Posty: 2289
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 20:11
Tematy: 21
Lokalizacja: śląsk
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Kontakt:

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Post autor: hogan »

Marcinie, w HW 90 ważniejszą sprawą od masy dobijaka, jest otwór w nim i dobrze dobrane o-ringi.
Jak znajdę trochę czasu zdzwonimy się i zrobię Ci to, wtedy sprawdzisz, po testujesz itp.
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl
radecek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 828
Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Post autor: radecek »

Sprawdźcie do przeczyszczenia lufy olej syntetyczny z azotkiem boru. Wystarczy patyczek kosmetyczny ( jedna końcówka patyczka zwilżona olejem, druga sucha ). Można też miejsce, gdzie jest czok. Po tym następuje poprawa skupienia.
Obrazek
Może być też od biedy WD40.
Awatar użytkownika
ravkill
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 6032
Rejestracja: 18 listopada 2003, 01:42
Tematy: 133
Lokalizacja: Zielona Góra
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Post autor: ravkill »

hogan pisze:Marcinie, w HW 90 ważniejszą sprawą od masy dobijaka, jest otwór w nim i dobrze dobrane o-ringi.
Jak znajdę trochę czasu zdzwonimy się i zrobię Ci to, wtedy sprawdzisz, po testujesz itp.
W hw 90 16,3 limitowym, po prostu wypindylamy w diabły to ustrojstwo. Nie wiem, czemu ciągle tuningujecie przez lżejsze dobijaki... Sensu nie widzę, potestujcie z waszymi lekkimi i bez i wyjdzie na moje.
Parę gratów i zero ambicji...(graty sponsorowane przez dzieciaki za pomocą programu 500 + ...)
Awatar użytkownika
hogan
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Reactions:
Posty: 2289
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 20:11
Tematy: 21
Lokalizacja: śląsk
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Kontakt:

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Post autor: hogan »

Nie do końca, zaś ty zapodaj proszę lekki z dobrze spasowanymi o-ringami :-D
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl
drozdzu
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1275
Rejestracja: 05 lipca 2005, 18:44
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Post autor: drozdzu »

Mała dygresja o tym jak wrażliwy potrafi być gas ram i o tym jak dziwne były objawy jego niewłaściwej pracy :-?

Ostatnio stwierdziłem dziwny spadek celności karabinka, a raczej przesunięcie punktu trafienia dokładnie o 14 klików w lewo, oczywiście podejrzenia padły na DOTa, ale po ustawieniu nowego zera karabinek był nadal celny wiec optyka była ok :-? Karabinek tez cieżko się naciągał, choć zwiększony opór musiał narastać stopniowo bo nie zauważyłem niczego podejrzanego dopóki po strzelaniu nie obtarłem sobie wierzchniej strony kciuka :shock: Chrono nie alarmowało o jakiś anomaliach.
Dziś karabinek rozebrałem i od razu po wybiciu kołka spajającego system stało się jasne co się stało - smar do oringów z gas ramu zmieszał się ze zbyt hojnie nałożonym smarem jaki nałożyłem na tłok i inne bebechy - efekt zatarty gasram, oringi stały się owalne :evil:

Karabinek przesmarowałem poprawnie dając jedynie cienką warstewkę smaru w kanalik suwaka, zaczep i na wypukłości tłoka którymi styka się z cylindrem i wszystko wróciło do normy :one: Brak diesla od pierwszego strzału, odrzut zupełnie inny, delikatny, a punkt trafienia pokrył się z punktem celowania po przestawieniu optyki o... 14 klików w prawo :shock:
HW90k.22-DAMPA DM60-DOT4-16x42MD
radecek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 828
Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Post autor: radecek »

HW90 4.5mm, BL5-15x40, DM60
Sprzęt nie do zdarcia. Trzeba pamiętać o usunięciu smarów fabrycznych i zabezpieczeniu śrub osady klejem anearobowym.

Obrazek
radecek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 828
Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Post autor: radecek »

Założyłem czarą ze sklepu Dębowe Wiatrówki. Lekko przetarta smarem silikonowy. Chodzi praktycznie na sucho.
radecek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 828
Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Post autor: radecek »

Mój stary system HW90K wrócił od Waldemara. Pięknie wykonany tłumik i pogrubiona osłona - lepiej jak fabryka. Skrócona lufa do 30 cm, poddane tuningowi wnętrze.

Na zdjęciach HW90 i HW90K ver. Hogan.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

:532:
PJU
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 848
Rejestracja: 14 września 2005, 10:36
Tematy: 0
Lokalizacja: Kraina mlekiem i miodem płynąca
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Post autor: PJU »

Tak z ciekawości zapytam.
Przypadkiem mam w szafie HW90 ze starej produkcji, jeszcze z oznaczeniem Theoben.
Stan właściwie fabryczny, przebieg? Może z pół paczki śrutu (mam palną).

Ile taki "tuning" kosztuje i kto to robi?
Karabinek wyłącznie pod otwarte przyrządy.
Pozdrawiam
Piotrek
Awatar użytkownika
hogan
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Reactions:
Posty: 2289
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 20:11
Tematy: 21
Lokalizacja: śląsk
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Kontakt:

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Post autor: hogan »

PJU pisze:Ile taki "tuning" kosztuje i kto to robi?
Napisz do "Senia", "Super Wiatrówki" lub "Serwis Wiatrowy" pewnie ktoś z nich się tego podejmie, wyceni itp.
U mnie obecnie tuningowane/poprawiane są tylko karabinki z Zielonej Góry AK i z Kolba pl. indywidualne prace wstrzymane.
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”