Drodzy Użytkownicy,

Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.

W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.

Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.

Regulamin i rozporządzenie

Pozdrawiamy,
Administracja forum

HW90 opis i budowa wewnętrzna

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

radecek
Użytkownik komercyjny
Użytkownik komercyjny
Posty: 718
Rejestracja: 2007-02-11, 22:10
Lokalizacja: Napierstkowo
Grupa: Użytkownik komercyjny
Kontaktowanie:
Status: Offline

HW90 lżejszy tłok

Postautor: radecek » 2016-01-05, 09:25

Czy ktoś z kolegów stosował lżejszy tłok w HW90 i jak się to przekładało na sprawność ?
HW90K, HW90 4.5mm, Daystate MK4 5.5mm


Awatar użytkownika
Marcin Maz
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 349
Rejestracja: 2013-10-06, 20:39
Lokalizacja: Bytom
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Postautor: Marcin Maz » 2016-01-05, 13:19

Ja mam kolejny. Z Dębowym szukamy ( za moim marudzeniem) tego właściwego do mojego systemu.
DSSR Sprężyna


radecek
Użytkownik komercyjny
Użytkownik komercyjny
Posty: 718
Rejestracja: 2007-02-11, 22:10
Lokalizacja: Napierstkowo
Grupa: Użytkownik komercyjny
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Postautor: radecek » 2016-01-05, 22:29

Marcin Maz pisze:Ja mam kolejny. Z Dębowym szukamy ( za moim marudzeniem) tego właściwego do mojego systemu.


A ten w chwili obecnej - dlaczego nie jest właściwy ?
HW90K, HW90 4.5mm, Daystate MK4 5.5mm


Awatar użytkownika
Marcin Maz
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 349
Rejestracja: 2013-10-06, 20:39
Lokalizacja: Bytom
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Postautor: Marcin Maz » 2016-01-05, 23:52

Tego nie mówię. Sprawdzam. A to dłuższą chwilę potrwa.
DSSR Sprężyna


Awatar użytkownika
Marcin Maz
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 349
Rejestracja: 2013-10-06, 20:39
Lokalizacja: Bytom
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Postautor: Marcin Maz » 2016-01-05, 23:54

Przepraszam za moje gapiostwo. Nie lżejszy tłok, tylko dobijak.
DSSR Sprężyna


Awatar użytkownika
hogan
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Posty: 2295
Rejestracja: 2004-01-04, 20:11
Lokalizacja: śląsk
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Postautor: hogan » 2016-01-14, 00:30

Marcinie, w HW 90 ważniejszą sprawą od masy dobijaka, jest otwór w nim i dobrze dobrane o-ringi.
Jak znajdę trochę czasu zdzwonimy się i zrobię Ci to, wtedy sprawdzisz, po testujesz itp.
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl


radecek
Użytkownik komercyjny
Użytkownik komercyjny
Posty: 718
Rejestracja: 2007-02-11, 22:10
Lokalizacja: Napierstkowo
Grupa: Użytkownik komercyjny
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Postautor: radecek » 2016-01-15, 22:39

Sprawdźcie do przeczyszczenia lufy olej syntetyczny z azotkiem boru. Wystarczy patyczek kosmetyczny ( jedna końcówka patyczka zwilżona olejem, druga sucha ). Można też miejsce, gdzie jest czok. Po tym następuje poprawa skupienia.
Obrazek
Może być też od biedy WD40.
HW90K, HW90 4.5mm, Daystate MK4 5.5mm


Awatar użytkownika
ravkill
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 5745
Rejestracja: 2003-11-18, 01:42
Lokalizacja: Zielona Góra
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Postautor: ravkill » 2016-02-24, 16:04

hogan pisze:Marcinie, w HW 90 ważniejszą sprawą od masy dobijaka, jest otwór w nim i dobrze dobrane o-ringi.
Jak znajdę trochę czasu zdzwonimy się i zrobię Ci to, wtedy sprawdzisz, po testujesz itp.


W hw 90 16,3 limitowym, po prostu wypindylamy w diabły to ustrojstwo. Nie wiem, czemu ciągle tuningujecie przez lżejsze dobijaki... Sensu nie widzę, potestujcie z waszymi lekkimi i bez i wyjdzie na moje.
HW 90k, Benjaminek Marauder, SS 10x42 MQ, DOT FFP, BURRIS TIMBERLINE, mtc viper connect 3-12x24


Awatar użytkownika
hogan
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Posty: 2295
Rejestracja: 2004-01-04, 20:11
Lokalizacja: śląsk
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Postautor: hogan » 2016-02-24, 17:40

Nie do końca, zaś ty zapodaj proszę lekki z dobrze spasowanymi o-ringami :-D
Pozdrawiam Waldemar.

www.airgunservice.pl


drozdzu
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1306
Rejestracja: 2005-07-05, 18:44
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Postautor: drozdzu » 2016-08-21, 11:19

Mała dygresja o tym jak wrażliwy potrafi być gas ram i o tym jak dziwne były objawy jego niewłaściwej pracy :-?

Ostatnio stwierdziłem dziwny spadek celności karabinka, a raczej przesunięcie punktu trafienia dokładnie o 14 klików w lewo, oczywiście podejrzenia padły na DOTa, ale po ustawieniu nowego zera karabinek był nadal celny wiec optyka była ok :-? Karabinek tez cieżko się naciągał, choć zwiększony opór musiał narastać stopniowo bo nie zauważyłem niczego podejrzanego dopóki po strzelaniu nie obtarłem sobie wierzchniej strony kciuka :shock: Chrono nie alarmowało o jakiś anomaliach.
Dziś karabinek rozebrałem i od razu po wybiciu kołka spajającego system stało się jasne co się stało - smar do oringów z gas ramu zmieszał się ze zbyt hojnie nałożonym smarem jaki nałożyłem na tłok i inne bebechy - efekt zatarty gasram, oringi stały się owalne :evil:

Karabinek przesmarowałem poprawnie dając jedynie cienką warstewkę smaru w kanalik suwaka, zaczep i na wypukłości tłoka którymi styka się z cylindrem i wszystko wróciło do normy :one: Brak diesla od pierwszego strzału, odrzut zupełnie inny, delikatny, a punkt trafienia pokrył się z punktem celowania po przestawieniu optyki o... 14 klików w prawo :shock:
HW90k.22-DAMPA DM60-DOT4-16x42MD


radecek
Użytkownik komercyjny
Użytkownik komercyjny
Posty: 718
Rejestracja: 2007-02-11, 22:10
Lokalizacja: Napierstkowo
Grupa: Użytkownik komercyjny
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Postautor: radecek » 2018-04-08, 17:13

HW90 4.5mm, BL5-15x40, DM60
Sprzęt nie do zdarcia. Trzeba pamiętać o usunięciu smarów fabrycznych i zabezpieczeniu śrub osady klejem anearobowym.

Obrazek
HW90K, HW90 4.5mm, Daystate MK4 5.5mm


Ramires
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 2016-12-08, 22:45
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Postautor: Ramires » 2018-04-08, 21:58

radecek pisze:HW90 4.5mm, BL5-15x40, DM60
Sprzęt nie do zdarcia. Trzeba pamiętać o usunięciu smarów fabrycznych i zabezpieczeniu śrub osady klejem anearobowym.


napisz proszę jakiej uszczelki tłoka używasz i jak ją smarujesz
HW90K


radecek
Użytkownik komercyjny
Użytkownik komercyjny
Posty: 718
Rejestracja: 2007-02-11, 22:10
Lokalizacja: Napierstkowo
Grupa: Użytkownik komercyjny
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Postautor: radecek » 2018-04-10, 18:51

Założyłem czarą ze sklepu Dębowe Wiatrówki. Lekko przetarta smarem silikonowy. Chodzi praktycznie na sucho.
HW90K, HW90 4.5mm, Daystate MK4 5.5mm


Ramires
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 2016-12-08, 22:45
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: HW90 opis i budowa wewnętrzna

Postautor: Ramires » 2018-04-15, 18:45

Znalazłem na YT filmiki pokazujące budowę, oraz regulację spustu HW90 może się komuś przyda:

https://www.youtube.com/watch?v=AXFRKe7-eUE

https://www.youtube.com/watch?v=FzlKJZB0AoU
HW90K



Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Andelapro i 2 gości