HW-30 - demontaż - montaż

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9710
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Post autor: Senio »

koliberek pisze: Senio, odkręcałeś również lufę w swojej HaWusi?
Teraz nie bo robiłem to poprzednim razem przy wymianie sprężyny więc nie było teraz potrzeby.
hogan pisze:Toć on pachnie jak na smar elegancko ,jak miodzio :):
Pachnie jak pachnie ale jak działa :D
Sali
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 258
Rejestracja: 09 października 2003, 22:52
Tematy: 6
Lokalizacja: Gliwice, Praga
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Sali »

smar od Hogana wydziela zapach podobny do farbki plakatowej, więc śmiało można powiedzieć, że jest neutralny dla nozdrzy :wink:
Sali
Webley Tracker, Diana 54 AK, HW 30s, Łucznik 87
marekn
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 748
Rejestracja: 09 maja 2004, 17:16
Tematy: 36
Lokalizacja: Przemyśl
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Post autor: marekn »

Waldek jak chcesz to podeśle Ci pare kosmetycznych zapaszków :P , jedyne ryzyko jest takie że zamiast smarować wiatrówki chłopaki smar wyjedza hihihi albo ich kobity wysmaruja sobie usteczka :lol:. Jesienne kolorki to braży i fiolety więc podejdzie :wink:
Pozdrawiam Marek
Awatar użytkownika
mathu
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 864
Rejestracja: 14 sierpnia 2005, 18:59
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: mathu »

No dobra, zrobiłem. Uff.

Więc tak:

- rozbiórka i smarowanko to jakieś 5 minut
- wstępne wkładanie bolców zamiast śruby niewiele dawało, bo ciężko tak ścisnąć sprężynę, żeby nie obrócić bloku spustu. A jak już się trafi, to dokręcić łatwo, więc bolce nie są potrzebne
- ciężko wbić bolce spustu (kwestia spasowania)

Składanie zajęło jakieś 15 minut (w dwie osoby, nie widzę możliwości zrobienia tego samemu).

No i pojawił się problem... Zaczep tłoka nie zachaczał o zaczep spustu. Rozbiórka i ponowne złożenie i juz było dobrze. Nie wiem, czemu wcześniej nie działało.

Kolejna bolesna rzecz: nie wiem jak, ale zrobiłem sobie trzy centymetrowe rysy w okolicy frezu na montaż :< CHyba jakimś cudem cylinder otarł się o leżącą na stole śrubkę przy wbijaniu bolców, po prostu nie wiem :<<< Niestety nawet po założeniu optyki są one widoczne. Czy jest sens bawić się w oksydowanie tego na zimno? Nie będzie śladu?

Nie strzelałem do niczego konkretnego, bo było już ciemno, ale puknąłem kilka razy z balkonu. No coś pięknego, wcześniej strzał to było walnięcie młotkiem w lufę, teraz czuć to jak dotknięcie palcem łoża :> I żadnego dieslowania nie było, wszystko jak dawniej.

Więc krótko: nie patrzcie na żadne gwarancje, tylko smarujcie, inaczej będziecie strzelać chinką za 800zł. To się po prostu nie opłaca.
The Sweetest Air Rifle to Shoot + NGC 2-7x32
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9710
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Post autor: Senio »

mathu pisze:- wstępne wkładanie bolców zamiast śruby niewiele dawało, bo ciężko tak ścisnąć sprężynę, żeby nie obrócić bloku spustu. A jak już się trafi, to dokręcić łatwo, więc bolce nie są potrzebne
- ciężko wbić bolce spustu (kwestia spasowania)

Składanie zajęło jakieś 15 minut (w dwie osoby, nie widzę możliwości zrobienia tego samemu)..
Jak się obróci blok spustu i nie pasują otwory aby włożyć wstępnie cienki bolec to cofasz przekręcasz troszkę i dociskasz ponownie. Ja zapieram całość o futrynę i jedna ręką dociskam system a druga rękę wkładam bolec. Czynność prosta i nie wymagająca wielkiej siły przy 30-tce. Następnie biorę bolec właściwy dopycham lekko jeszcze raz ewentualnie popuszczam i dopycham przekręcając kilka razy jak nie pasuje i bolec siedzi w kilka sekund na swoim miejscu. Wówczas wkręcam śrubę zabezpieczającą. Jedna osoba to robi z powodzeniem w 10 minut.
Awatar użytkownika
mathu
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 864
Rejestracja: 14 sierpnia 2005, 18:59
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: mathu »

Senio pisze:Jak się obróci blok spustu i nie pasują otwory aby włożyć wstępnie cienki bolec to cofasz przekręcasz troszkę i dociskasz ponownie. Ja zapieram całość o futrynę i jedna ręką dociskam system a druga rękę wkładam bolec.
OK, wiem, tak właśnie próbowałem. Tylko że żeby wsadzić bolec, trzeba idealnie ułożyć blok względem cylindra. A jak już jest ułożony idealnie, to nic tylko wkręcać śrubkę ;> No ale to w dwie osoby.
The Sweetest Air Rifle to Shoot + NGC 2-7x32
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9710
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Post autor: Senio »

mathu pisze:A jak już jest ułożony idealnie, to nic tylko wkręcać śrubkę ;> No ale to w dwie osoby.
No właśnie o to chodzi. Bez osób trzecich można w ten sposób to złożyć. I jeszcze rada. Następnym razem podprowadź :oops: (mamie żonie) stary ręcznik frotte i na mim połóż żelastwo. Wszystko co wyjmiesz układaj na nim z dala od systemu. Nic się nie porysuje a tak jest problem. Po operacji ręcznik schowaj do następnego razu.
koliberek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1122
Rejestracja: 03 maja 2005, 21:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Ząbki k/W-wy
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Post autor: koliberek »

...a jeszcze lepiej do szafki. Jak się żona nie połapie - nie bedzie awantury :-)

My z bratem położyliśmy na stole koc i przykryliśmy to wszystko podwójną warstwą gazet. Koc wyszedł bez szwanku, a do gazet można było przyklejać części i śrubki za pomocą taśmy malarskiej, żeby się nie pogubiły. To patent brata zdaje się, ale sprawdza się niesamowicie. Taśma malarska nie brudzi części i można na niej pisać więc części się nie pomylą.
Cruszynka custom w złotej koronie od Nikko
Twoja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka
zapraszam na http://www.airguns.budu.pl
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9710
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Post autor: Senio »

Grzebię dzisiaj jeszcze przy moim HW30 i przy okazji dodałem do pierwszego postu dwie fotki i opis odnośnie odkręcania lufy i wyjęcia tłoka.
Dari0
Reactions:
Posty: 6
Rejestracja: 30 kwietnia 2006, 10:20
Tematy: 0
Lokalizacja: Lubanowo
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Dari0 »

w ms jest wszystko zaspawane, nie można wyciągnąć sprezyny.
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9710
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Post autor: Senio »

Dari0 pisze:w ms jest wszystko zaspawane,
:?: :shock: A jak to się ma do HW 30 :?:
MarcoTheLinx
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 39
Rejestracja: 21 grudnia 2006, 21:46
Tematy: 0
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Post autor: MarcoTheLinx »

a jezeli mowimy o tuningu wstepnym Hw 30s, to musze dokupic tylko prowadnice? i oczywiscie jakis smar... mieszkam w Warszawie i mam pytanie, czy np. w militaria.pl dostane czesci akurat do tego modelu?
HW30S + luneta za 50pln : D + WŁASNEJ roboty pokrowiec!
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9710
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Post autor: Senio »

MarcoTheLinx pisze:czy np. w militaria.pl dostane czesci akurat do tego modelu?
Militaria i tuning :galy: :?: hmm. Oni czym innym się zajmują.
MarcoTheLinx
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 39
Rejestracja: 21 grudnia 2006, 21:46
Tematy: 0
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Post autor: MarcoTheLinx »

mi chodzi o czesci. wszyscy mowia o wymianie prowadnicy, wiec chcialbym kupic takowa gdzies w Warszawie (meczy mnie ciagle zamawianie przez internet i czekanie Bog wie ile czasu)
HW30S + luneta za 50pln : D + WŁASNEJ roboty pokrowiec!
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9710
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Post autor: Senio »

MarcoTheLinx pisze:mi chodzi o czesci. wszyscy mowia o wymianie prowadnicy, wiec chcialbym kupic takowa gdzies w Warszawie (meczy mnie ciagle zamawianie przez internet i czekanie Bog wie ile czasu)
Części zamienne „tuningowe” nie leżą na półkach sklepowych. Aby to zrobić musisz wziąć sprężynę do której chcesz dopasować prowadnice i udać się do jakiegoś tokarza który pod wymiar tej konkretnej sprężyny dorobi Ci prowadnice i kapelusz. Później jak rozbierzesz karabinek odwiedzić musisz ponownie pana tokarza z blokiem spustu który wymontujesz z karabinka, aby go przetoczył żeby te dorobione części dało się upchnąć w Twoim HW. Następnie już tylko smarowanie, składanie i sprawdzenie czy wszystko OK. i jeśli będzie OK w tym momencie można się już cieszyć. Tak mniej więcej to trzeba zrobić żeby było kompletnie i OK :

http://forum-bron.pl/viewtopic.php?t=25 ... aplanowany
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”