Pompka Hill Mk4
: 17 stycznia 2016, 12:42
Potrzebne narzędzia i materiały:
Duży śrubokręt
Klucz uniwersalny lub 30
Klucze 20, 24 i 25
Benzyna ekstradycyjna lub czyścik do układu hamulcowego, pędzelek, kuweta
Smar silikonowy do pompki
Smar ceramiczny na gwinty
Narzędzie do zdejmowania o-ringów
Nowe o-ringi i ewentualnie filtr wewnętrzny, nowy zasyp do filtra odwadniającego zewnętrznego
Najpierw rozmontować pompkę jak do stanu z pudełka - tj. rączkę, filtr zewnętrzny, podstawkę, wężyk - instrukcja na pudełku.
Potem kolejno:
http://www.fotosik.pl/u/witboj/album/2284987
Instrukcje w tytule zdjęć.
Powodzenia.
1. Zdemontować sztycę z bazy kluczem nr 25
2. Wyczyścić i umyć bazę np. płynem do mycia układu hamulcowego. Wysuszyć.
3. Odkręcić korek górny i pierścień głównej sztycy.
4. Zdjąć grubszy o-ring z korka i wybić bolec. Zdemontować korek i o-ringi.
5. Odkręcić pierścień.
6. Rozkręcić korki drugiej sztycy (gwinty są a zewnątrz trzeciej sztycy, a nie wewnątrz drugiej sztycy). Zdemontować główną sztycę i pierścień.
7. Wysunąć trzecią sztycę z drugiej (w zależności, który gwint "puści" pierwszy do góry - jak na zdjęciu - lub do dołu.
8. Rozkręcić i rozebrać zawór , uwaga na kulki gumowe. Kolejność - podkładka, o-ring, śruba.
9. W miarę możliwości wykręcić trzecią sztycę z korka (żeby lepiej wszystko wyczyścić i wymienić wszystkie o-ringi) Ewentualne uszkodzenia po kluczu spolerować. Strona z "dziurką" i o-ringiem wchodzi w górny mosiężny korek.
9b. Rozkręcić i zdemontować zawór. Umyć / wymienić filtr w razie potrzeby.
9c. Umyć, wymienić o-ringi, nasmarować, złożyć w odwrotnej kolejności.
Duży śrubokręt
Klucz uniwersalny lub 30
Klucze 20, 24 i 25
Benzyna ekstradycyjna lub czyścik do układu hamulcowego, pędzelek, kuweta
Smar silikonowy do pompki
Smar ceramiczny na gwinty
Narzędzie do zdejmowania o-ringów
Nowe o-ringi i ewentualnie filtr wewnętrzny, nowy zasyp do filtra odwadniającego zewnętrznego
Najpierw rozmontować pompkę jak do stanu z pudełka - tj. rączkę, filtr zewnętrzny, podstawkę, wężyk - instrukcja na pudełku.
Potem kolejno:
http://www.fotosik.pl/u/witboj/album/2284987
Instrukcje w tytule zdjęć.
Powodzenia.
1. Zdemontować sztycę z bazy kluczem nr 25
2. Wyczyścić i umyć bazę np. płynem do mycia układu hamulcowego. Wysuszyć.
3. Odkręcić korek górny i pierścień głównej sztycy.
4. Zdjąć grubszy o-ring z korka i wybić bolec. Zdemontować korek i o-ringi.
5. Odkręcić pierścień.
6. Rozkręcić korki drugiej sztycy (gwinty są a zewnątrz trzeciej sztycy, a nie wewnątrz drugiej sztycy). Zdemontować główną sztycę i pierścień.
7. Wysunąć trzecią sztycę z drugiej (w zależności, który gwint "puści" pierwszy do góry - jak na zdjęciu - lub do dołu.
8. Rozkręcić i rozebrać zawór , uwaga na kulki gumowe. Kolejność - podkładka, o-ring, śruba.
9. W miarę możliwości wykręcić trzecią sztycę z korka (żeby lepiej wszystko wyczyścić i wymienić wszystkie o-ringi) Ewentualne uszkodzenia po kluczu spolerować. Strona z "dziurką" i o-ringiem wchodzi w górny mosiężny korek.
9b. Rozkręcić i zdemontować zawór. Umyć / wymienić filtr w razie potrzeby.
9c. Umyć, wymienić o-ringi, nasmarować, złożyć w odwrotnej kolejności.