Porady technologiczno - materiałowe

Warsztat wiatrówkowy

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Poprzedni tematNastępny temat
wandzolor
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 25 marca 2013, 20:58

Re: Porady technologiczno - materiałowe

Post autor: wandzolor »

Toczył ktoś może z miedziowolframu? Zastanawiam się jak się obrabia ten stop i czy tokarz może mieć z tym problemy. Stop ma dużą gęstość więc można utoczyć "coś" ciężkiego. http://konek.com.pl/produkty/miedziowolfram/

Awatar użytkownika
Marek Pikoń
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 06 kwietnia 2006, 00:47
Lokalizacja: Gdynia

Re: Porady technologiczno - materiałowe

Post autor: Marek Pikoń »

W70/Cu30 można obrabiać skrawaniem - na podstawie własnego doświadczenia.

wandzolor
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 25 marca 2013, 20:58

Re: Porady technologiczno - materiałowe

Post autor: wandzolor »

Marek Pikoń pisze:W70/Cu30 można obrabiać skrawaniem - na podstawie własnego doświadczenia.

Dzięki za odpowiedź, planuje zakup W90/Cu10, wiec będzie ciężko i twardo, zobaczymy co wyjdzie...

brrupsz
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 05 listopada 2009, 19:32
Lokalizacja: Poznań

Re: Porady technologiczno - materiałowe

Post autor: brrupsz »

Skracam lufę i robię na nowo koronę. Mam dwie opcje:

1. skrócenie, zrobienie korony
2. skrócenie, zrobienie gwintu zew. pod tłumik i koronę

Pytanie z mojej strony - czy w obu przypadkach celność powinna być ta sama? Czyli czy gwint pod tłumik może negatywnie wpłynąć na precyzję strzału?

Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9627
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp

Re: Porady technologiczno - materiałowe

Post autor: Senio »

brrupsz pisze:Czyli czy gwint pod tłumik może negatywnie wpłynąć na precyzję strzału?


Gwint zewnętrzny pod tłumik nie ma wpływu na parametry lufy. Ważne jest to aby po ucięciu prostopadle do osi ją zatoczył i zrobił prawidłową koronę.
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________

brrupsz
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 74
Rejestracja: 05 listopada 2009, 19:32
Lokalizacja: Poznań

Re: Porady technologiczno - materiałowe

Post autor: brrupsz »

Dzięki Senio za odpowiedź, wszystko jasne :)

Du-Di
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 20:42

Re: Porady technologiczno - materiałowe

Post autor: Du-Di »

Sprężyna typy V , po raz kolejny. W pierwszym poście tego tematu jeden z kolegów pięknie opisał ( materiały i technologie ) wykonania różnych detali . Ja szukam informacji na temat hartowania ( warunki domowe ) stali . Często szukam na giełdach staroci różnych mechanizmów , po to by naprawić , później zamienić etc. Częstym uszkodzeniem są sprężyny czy to spiralne czy płaskie . Skupiam się na sprężynie typu V . Jak ją wykonać ... nie problem , ale jak ją zahartować to już tak . Ostatnio przez około miesiąc wykonywałem dwie sprężyny do pistoletu dwulufowego , stal najróżniejsza , resorowa , piły tarczowe , noże kosiarek , żelazko ( ostrza ) strugów stolarskich a także oznakowana NC56H ( nie wiem czy dobrze symbol napisałem ) . Hartowanie w wodzie z solą , oleju jadalnym ( podgrzany do 50 * C ) . Temperatury od 500-9000 * C ,odpuszczanie 350- 550 * C. Napracowałem się zmarnowałem czasu mam złomków ( torba po cukrze ) bo . Albo sprężyny były za słabe ( usiadały ) po kilkakrotnym uścisku ,albo pękały . Rozwiązaniem okazały się gospodarskie widły , i chłodziwo do wrzecion CNC , z wideł wykonałem sprężyny kurków a z noża kuchennego sprężyny spustów . Może ktoś zna dobrą ( pewną) stal na sprężyny typu V oraz proces wykonania dobrej ( ciętej ) sprężyny . Reżim technologiczny ( hartowanie /odpuszczanie ).

herflik-00
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 144
Rejestracja: 10 sierpnia 2011, 17:39
Lokalizacja: Dzierzoniow

Re: Porady technologiczno - materiałowe

Post autor: herflik-00 »

Witam

Dość dobrze pokazuje i opowiada co i jak




pozdrawiam
Zbieracz "jeżyków" :)

Du-Di
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 20:42

Re: Porady technologiczno - materiałowe

Post autor: Du-Di »

Oczywiście kanał ten jest mi znany , podglądałem na nim wiele czynności . Jednak bariera językowa ... nie pozwala skorzystać więcej jak wzrokowo, a na stare lata nie mam zamiaru uczyć się języków . Szukam czegoś po ojczystym . Z tego co zauważyłem to gość odpuszcza w jakimś płynie około 500 * ale czego ( skala ). I właśnie wykonana sprężyna pracuje ładnie .

herflik-00
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 144
Rejestracja: 10 sierpnia 2011, 17:39
Lokalizacja: Dzierzoniow

Re: Porady technologiczno - materiałowe

Post autor: herflik-00 »

Cześć,

To tak w skrócie

Materiał jakiego używa to stal sprężynowa ( nie precyzuje gatunku).
Gość grzeje do czerwonego żaru ( 1400 F = 760 st C) , hartuje w oleju hartowniczym. Po hartowaniu odpuszcza w mieszaninie soli potasu i sodu (KNO3 i NaNO3) rozgrzanej do 600 F = 315 st C, przy okazji oksyduje element ( nitre bluing).
Wspomina że przed hartowaniem i po nim poleruje element tak żeby rysy po papierze układały się wzdłuż części.

pozdrawiam
Zbieracz "jeżyków" :)

Du-Di
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 20:42

Re: Porady technologiczno - materiałowe

Post autor: Du-Di »

Aż wykonam taką próbę , stal sprężynową to nie problem , reżim temperaturowy też nie , mam mały piec , odpuszczanie też bez problemowe . Ja za wysoko rozgrzewałem do hartowania .
Dziękuję za prze i wytłumaczenie . Może kiedyś komuś taką sprężynkę wykonam .

Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Warsztat - Wiatrówki”