tuning/modyfikacja wiatrówki b3

Wiatrówki chińskie i inny sprzęt na tym poziomie

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

zimn
Reactions:
Posty: 8
Rejestracja: 05 listopada 2012, 11:12
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: zimn »

witam, nie warzyłem tłoka, kopnięcie nie odbiega od innych b3. prędkość na chrony m1 około 200 +- 10 m/s. i kopciła.

mam 2 koncepcje

-"pełny" tłok z jak najmniejszą ilością wcięć i wytoczony sześciankami tak grubymi żeby nie ograniczały ruchów sprężyny

-tłok nawiercany z cienkimi ściankami, lub bez ścianek i z przedłużoną prowadnicą sprężyny.

sprężyna jest chińska i sądzę ze drzemie w niej max 6-8j (i to w porywach z wielkim szczęściem) i nie mam zamiaru jej wymieniać bo nie wiem jak zniesie to korpus i układ spustowy.

wiem że nie jet to super dużo dla tego chciał bym to wykorzystać tak jak się da najlepiej.

z moich wyobrażeń i przemyśleń ciężki tłok to problem na starcie i zaleta na końcu strzału. a lekki na odwrót. ale ciężki tłok to swoiste kolo zamachowe które może zniwelować "niestabilna" pracę sprężyny.

nie wiem która wersja była by bliżej optimum. a nie chcę robić prób w ciemno.
Tao
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 121
Rejestracja: 09 lutego 2012, 23:18
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Tao »

Przy tak słabej sprężynie na pewno sprawdzi się lekki tłok.
zimn
Reactions:
Posty: 8
Rejestracja: 05 listopada 2012, 11:12
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: zimn »

tak jak pisałem w domenie wiatrówek nie mam dużego doświadczenia,

@Tao

czy mógł byś mi wytłumaczyć dla czego taki wybór będzie lepszy, chciał bym zrozumieć
ta kwestię, bo w chwili obecnej mam mnóstwo przypuszczeń (często sprzecznych)
Tao
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 121
Rejestracja: 09 lutego 2012, 23:18
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Tao »

Masz słabą sprężynę i im większa masa tłoka tym gorszy cykl strzału. W swoim queście miałem kapelusz dorobiony z metalu. Gdy go wymieniłem na plastik - mniejsza masa , mniejszy kop itd. . Przy mocniejszej sprężynie dociążenie u mnie się sprawdziło na słabszej nie.
zimn
Reactions:
Posty: 8
Rejestracja: 05 listopada 2012, 11:12
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: zimn »

ok dzięki, wiec zabieram się do toczenia. jak trafie na kolejny problem to się odezwę
Awatar użytkownika
AimShot
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 592
Rejestracja: 19 sierpnia 2012, 16:20
Tematy: 0
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: AimShot »

Kolego zimn, 8-)

Widzę, że nie zrozumiałeś idei mego posta. Nie twierdzę, iż mając za bazę B3 nie można zrobić znośnej wiatrówki, ale nakład pracy i koszty podważają sens takiej przeróbki. :cry:

Ale niech będzie - uparłeś się i chcesz "robić" swój karabinek... :)
Przy obecnej wiedzy i Twoim zapleczu sprzętowym, zacząłbym od zmiany sposobu zaczepu tłoka - zaczep centralny a'la AA, BMK, HW - do tego dostosował bym machanizm spustowy( może z innej, lepszej wiatrówki) lub wykonanałbym jakąś kopię i zmienił oczywiście pozostałe "bebeszki".
Jako przestrogę :!: i informację o materiałach z jakich zrobione było moje B3, zobacz jak może wyglądać uszkodzony w czasie normalnej eksploatacji
zaczep tłoka. :evil:

Na początek możesz zostawić lufę, bo o ile nie jest skrzywiona lub z uszkodzonym gwintem to po zrobieniu korony może się nadawać do strzelania na bliższych dystansach
30, 55, 77, 90, 97, TX ... ?
Awatar użytkownika
witboj
R.I.P
R.I.P
Reactions:
Posty: 6036
Rejestracja: 02 sierpnia 2007, 22:12
Tematy: 158
Lokalizacja: Łódź
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: witboj »

Robfra napisał Ci jasno i wyrażnie a Ty dalej podchodzisz do tematu od d..y strony. LUFA to jest podstawa. Żadne tłoki, sworznie i nie wiem co jeszcze niczego nie zmienią jeżeli przewód lufy, korona i port ładowania nie są poprawnie wykonane. Najpierw lufę powinien obejrzeć ktoś, kto umie ocenić jej jakość. Inaczej cała twoja praca na marne. Na badziewnym systemie, który ma skoki po 20 m/s i tak można zrobić skupienie rzędu 2 cm na 20 m. Przy badziewnej lufie można się w tarczy nie zmieścić na 20m.
Marek (wemar)
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 12156
Rejestracja: 12 marca 2003, 00:09
Tematy: 606
Lokalizacja: Bydgoszcz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Post autor: Marek (wemar) »

AimShot pisze:Fiat 126p ( "Maluch" 8-) ) też nie różni się "w mechaniźmie" od VW Golfa GTI - oba samochody mają silnik, koła, nadwozie.... ale osiągów i trwałości porównać nie można... :P
Tak jak nie da się porównać cen obu tych aut. Każde z nich zostało zrobione przy określonych założeniach i z konsekwencjami z tego wynikającymi.
Wiatrówki "chińskie" mieszczą się tak samo w tym schemacie - zostały wykonane w ramach określonych założeń, z wszelkimi konsekwencjami z tego wynikającymi. Mają być tanie w produkcji - konsekwencją jest użycie przypadkowych materiałów i zastosowanie zasad masowej produkcji z nieznaczną kontrolą jakości. Efekt finalny jest, jaki jest, ale niewątpliwą zaletą jest cena, na którą może pozwolić sobie każdy. Zamiast popadać w dziwne kompleksy, wystarczy to zaakceptować i znaleźć takie zastosowanie (a jest ich naprawdę wiele) by strzelanie z tych sprzętów dawało masę radości i zabawy.

Wspomnianym Maluchem na Rajd Dakar raczej nikt się nie wybierze, co nie znaczy, że nie można pojechać na naprawdę odjechane wakacje. By się dobrze bawić, nie trzeba wydawać fortuny.
Nie jest ważne czym strzelasz, ważne byś miał/a z tego radość.
Awatar użytkownika
hogan
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Reactions:
Posty: 2289
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 20:11
Tematy: 21
Lokalizacja: śląsk
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Kontakt:

Re: tuning/modyfikacja wiatrówki b3

Post autor: hogan »

zimn pisze:witam
od jakiegoś czasu hobbystycznie grzebie przy wiatrówce chyba b3 (dolny naciąg).
Moja rada jest troszkę inna, przed poprawianiem, sprawdzaniem tego karabinka pomyśl, zrób coś by podczas wkładania śrutu do lufy, nie stracić palców.
Prostym zabezpieczeniem przed tym jest, przewiercenie korpusu na wylot i wkładanie tam jakiegoś sworznia - gwoździa, to jest metoda jedna z najpewniejszych.
Potem spokojnie testuj, poprawiaj i ciesz się ze strzelania.
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl
Awatar użytkownika
ozmos
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 573
Rejestracja: 30 listopada 2007, 16:12
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: ozmos »

zimn pisze:kolego ozmos jeżeli uważasz ze mam 2 konta i oczekujesz wyjaśnień to napisz im to na PW a nie w temacie.
jak nie interesują Ciebie wyjaśnienia to zablokuj mi konto i rozgłoś to w temacie dotyczącym budowy tłoka i prowadnicy do B3.
Ale może inni też byli by zainteresowani tym że piszą z osobą podającą się wcześniej za "monika93". Miałeś szansę wybrnąć z tego. Temat zamknięty.
Zapasowe konto administracyjne
Awatar użytkownika
Rebeliant
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 637
Rejestracja: 18 listopada 2012, 20:19
Tematy: 0
Lokalizacja: Międzyrzecz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Rebeliant »

Co do zabezpieczenia znalazłem kiedyś taki bajer zrobiony z zaczepu ściennego na rurki z kablami komunikacyjnymi. Chwila roboty (doginamy tak aby się zmieściło w port ładowania)
Po dorobieniu elementu, wystarczy wygodnie to wkładać do portu. To rozwiązanie jest moim zdaniem najlepsze poniewaz nic nie trzeba wiercić a by to włożeyć nie trza wkładać palców pod tłok.
OTO ZJĘCIA jak to wygląda

http://forum-bron.pl/album_thumbnail.php?pic_id=1217

oraz pow włożeniu do portu

http://forum-bron.pl/album_thumbnail.php?pic_id=1218

http://forum-bron.pl/album_thumbnail.php?pic_id=1219

Mam nadzieję że to pomoże ochronić kilka palców. :-D
kruszynkapw
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Reactions:
Posty: 0
Rejestracja: 18 marca 2017, 22:32
Tematy: 0
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy

Re: tuning/modyfikacja wiatrówki b3

Post autor: kruszynkapw »

Witam

To mój pierwszy post więc sory za chaotyczność

Przygodę z strzelaniem zacząłem właśnie z tą wiatrówką, przygodo zacząłem sezon temu. Najlepszy wyniki z 20 m z podpórki w tarcze to 3-"10" 2-"9" 1-"8" a więc wynik 56, więc jak przeczytałem o tym "Wiadrze" to mnie siekło :502:

Nie jest to moja ostania wiatrówka na oku mam tak z inna metodą lądowania podoba mi się Wiatrówka Hatsan (TORPEDO 150 SNIPER) ale ta konkretnie nie może mieć sprężyny gazowej. Jeśli macie jakieś propozycje wiatrówek z ciekawy zamkiem ładowania, przeładowywania śrutu ( podoba mi się bajer ruchomy zamek taki jak w hastanie)
(wracając do tematu)
Rozebrałem teraz wiatrówkę na cześć pierwsze, mam zamiar modernizować i zmienić sprężynę wymienić uszczelki i najciekawsze przemalować kolbę na kozacka (efektami się podzielę nawet jak wystrzeli tylko raz :D:D :621:

Wracając do wiadra podejmuje rękawice z 50 m udokumentuje te osiągniecie jeśli wyjdzie ( po mojej modernizacji )

Ps. ktoś próbował włożyć sprężynę gazową ??
lub ten dziwny tuning http://allegro.pl/tuning-absolutny-300- ... 81736.html

pozdrawiam wszystkich pozytywnie zakręconych
Awatar użytkownika
wiatq
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 156
Rejestracja: 14 maja 2016, 18:53
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: tuning/modyfikacja wiatrówki b3

Post autor: wiatq »

Wiadro nie wiadro - masz, uważasz osiągi i możliwości wiatrówki którą posiadasz za wystarczające więc ciesz się ze strzelania i ćwicz a to czy komuś się to po doba czy nie to już problem tego kogosia. :)
Jednak przy B3 naprawdę dbaj o BHP podczas jej używania albo nawet pomyśl nad jakimś bezpiecznikiem bo ... można sobie - korzystając nieumiejętnie krzywdę zrobić ... zresztą tak jak każdą wiatrówką.
Ale co do sedna i Twojego podstawowego pytania to:
a) odpuść sobie wszelkie podwójne sprężyny. Nie chce mi się tłumaczyć bo już wielokrotnie było - po prostu sobie odpuść. Bo pytanie jest podstawowe: Po co chcesz pakować cokolwiek (szczególnie tak dziwnego jak ta podwójna sprężyna) skoro jesteś zadowolony ze swojej wiatrówki. Pamiętaj lepsze jest wrogiem dobrego... czy jakoś tak :-/
b) czy ktoś próbował wkładać sprężynę gazową do b3 - pewnie że próbowali i ty również możesz spróbować - musisz jednak znowu zadać sobie pytanie: Po co?
Awatar użytkownika
Bayu
Reactions:
Posty: 4
Rejestracja: 12 stycznia 2017, 00:28
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: tuning/modyfikacja wiatrówki b3

Post autor: Bayu »

Jesli chodzi o serię QB 20 to zienilem sprężynę na mocniejszą.Bez szlifowania i innych zabiegów. Żadnego smarowania. Szybka wymiana.Jedynie sprężynę posmarowalem Balistolem i wytarłem do sucha przed montażem. Pestek wystrzeliłem już ok. 1000. Wszystko sprawne. Chrono - 260 m/s, 14 J. Z malymi różnicami przy kazdym strzale. Można? Można.Ta QB 20 daje mi sporo frajdy na piknikach. W domu Hatsan stg 125, Perfecta 32 i pompka. APX po przerobce ( 16 J ) .Zawsze jednak zabieram Chińskie BADZIEWIE. :502:
Awatar użytkownika
Hiszpan63
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Reactions:
Posty: 523
Rejestracja: 03 lipca 2009, 09:22
Tematy: 3
Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS
Grupa: Ekspert Wiatrówki

Re: tuning/modyfikacja wiatrówki b3

Post autor: Hiszpan63 »

Bayu pisze: Wszystko sprawne. Chrono - 260 m/s, 14 J. Z malymi różnicami przy kazdym strzale. Można? Można.
Dosyć ciekawe parametry :roll: ... strzelasz plasteliną ??
Jak Pan Bóg dali to i z kija wypali...
HWunderGnom70 .
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „"Najlepsze, najszybsze, najtańsze"”