Przywitalec. Tu się witamy
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
- irak
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 130
- Rejestracja: 11 kwietnia 2007, 14:30
- Tematy: 3
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Witam wszystkich, studiuje i pracuje we Wrocku
mam do kolegow prosbe jestem tu nowy, w przyszlym miesiacu lupie h90 -> w zwiazku z tym prosba, moze odezwie sie ktos na pw kto zrobilby mi tuning po wyjeciu z pudelka
pozdrawiam
mam do kolegow prosbe jestem tu nowy, w przyszlym miesiacu lupie h90 -> w zwiazku z tym prosba, moze odezwie sie ktos na pw kto zrobilby mi tuning po wyjeciu z pudelka
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 kwietnia 2007, 21:22 przez irak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 279
- Rejestracja: 31 marca 2005, 20:49
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Oleśnica
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Darksensei
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 55
- Rejestracja: 22 maja 2007, 15:10
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Witam
Mam na imię Grzesiek i jestem z Wrocławia. Właśnie zacząłem swoją przygodę z wiatrówkami i to dość niefortunnie . Jak wielu napaliłem sie i dokonałem zakupu. A potem dopiero zacząłem czytać na temat wiatrówek. Jak to sie mówi stary a głupi .
W czym problem, a mianowicie kupiłem norconie professional plus . Oczywiście teraz już doskonale zdaje sobie sprawę co popełniłem, ale co zrobić odsprzedać jej nie odsprzedam a przez najbliższe sześć, siedem miesięcy nic lepszego nie kupie . Proszę z góry o nie pisanie komentarzy że badziew że kolejny dał sie naciąć i tak dalej, wiem to już doskonale, niestety trochę za późno.
Prośba moja jest taka czy znacie może kogoś z Wrocławia lub okolic kto zajmuje się naprawami wiatrówek. Sprzęt z tego super nie będzie nigdy, ale chciałem chociaż powymieniać takie rzeczy jak sprężyna, uszczelki czy prowadnica i porządnie przesmarować. Koszt raczej niewielki a może przynajmniej nie rozpadnie się przy wystrzale . Na razie jeszcze działa ale w sumie to nie wiadomo jak długo . Starałem się znaleźć kogoś na własną rękę ale trafiłem tylko na gościa na Podwalu, a jakoś nie ma on zbyt dobrej opinii, chyba że się mylę . Reasumując, jeśli znacie kogoś kto robi takie rzeczy to proszę o pomoc. A ze swojej mogę tylko obiecać że następna będzie Slavia
Piszę tutaj bo z Wrocławia jestem i ten temat wydał mi sie najodpowiedniejszy, ale jakby coś to proszę o przeniesienie.
Pozdrawiam
Mam na imię Grzesiek i jestem z Wrocławia. Właśnie zacząłem swoją przygodę z wiatrówkami i to dość niefortunnie . Jak wielu napaliłem sie i dokonałem zakupu. A potem dopiero zacząłem czytać na temat wiatrówek. Jak to sie mówi stary a głupi .
W czym problem, a mianowicie kupiłem norconie professional plus . Oczywiście teraz już doskonale zdaje sobie sprawę co popełniłem, ale co zrobić odsprzedać jej nie odsprzedam a przez najbliższe sześć, siedem miesięcy nic lepszego nie kupie . Proszę z góry o nie pisanie komentarzy że badziew że kolejny dał sie naciąć i tak dalej, wiem to już doskonale, niestety trochę za późno.
Prośba moja jest taka czy znacie może kogoś z Wrocławia lub okolic kto zajmuje się naprawami wiatrówek. Sprzęt z tego super nie będzie nigdy, ale chciałem chociaż powymieniać takie rzeczy jak sprężyna, uszczelki czy prowadnica i porządnie przesmarować. Koszt raczej niewielki a może przynajmniej nie rozpadnie się przy wystrzale . Na razie jeszcze działa ale w sumie to nie wiadomo jak długo . Starałem się znaleźć kogoś na własną rękę ale trafiłem tylko na gościa na Podwalu, a jakoś nie ma on zbyt dobrej opinii, chyba że się mylę . Reasumując, jeśli znacie kogoś kto robi takie rzeczy to proszę o pomoc. A ze swojej mogę tylko obiecać że następna będzie Slavia
Piszę tutaj bo z Wrocławia jestem i ten temat wydał mi sie najodpowiedniejszy, ale jakby coś to proszę o przeniesienie.
Pozdrawiam
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 279
- Rejestracja: 31 marca 2005, 20:49
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Oleśnica
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- mrs
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 marca 2006, 09:43
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Wrocław, często
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Darksensei, nie upadaj na duchu. Spora część kolegów zaczynała od chinki (wydaje mi się że Senio też). Ja też miałem kiedyś Narkomanię Dzierganą Profesionalnie. Z tego da się strzelać z rozrzutem mniejszym niż 2 cm na 10m. Na początek do puszek... wystarczy.
Jeżli chciałbyś sam się pobawić to
tutaj masz sesję rozbieraną
Trochę papieru (do szlifowania) smar z MoS do przegubów napedowych samochodu (na sprężynę) ŁT 43 lub olej do maszyn do szycia na inne mechanizmy i trochę wiedzy z forum po użyciu opcji Szukaj.
Dasz radę. Nie jest to taka zła wiatrówka i może Ci dać trochę przyjemności. Ale z wiatrówkami jak z kobietami ... przyjemności kosztują .
A Jerzy Janusz z Podwala to bardzo kompetentny rusznikarz, tylko raczej nie zajmuje się duperelami (wiatrówkami).
Jeżli chciałbyś sam się pobawić to
tutaj masz sesję rozbieraną
Trochę papieru (do szlifowania) smar z MoS do przegubów napedowych samochodu (na sprężynę) ŁT 43 lub olej do maszyn do szycia na inne mechanizmy i trochę wiedzy z forum po użyciu opcji Szukaj.
Dasz radę. Nie jest to taka zła wiatrówka i może Ci dać trochę przyjemności. Ale z wiatrówkami jak z kobietami ... przyjemności kosztują .
A Jerzy Janusz z Podwala to bardzo kompetentny rusznikarz, tylko raczej nie zajmuje się duperelami (wiatrówkami).
Pozdrawiam
Marek
sprężynowe i PCP; długie i krótkie
Marek
sprężynowe i PCP; długie i krótkie
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 110
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 18:01
- Tematy: 0
- Lokalizacja: wrocław
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
ja też polecam zabawę samemu,
sam już wiesz co masz, z tego co mówisz gorzej być nie może, a ile frajdy można mieć , w ostateczności wyślesz komuś w częściach, ale przy wolnym weekendzie i chwili samozaparcia właściwie niemożliwe jest nie złożenie tego w całość
a frajda jest naprawdę wielka, wiem bo sam ostatnio majsterkowałem :D
ja komplet smarów kupiłem od Hogana, przyszły w tydzień, koszt niecałe 30zł
robiłem już smarowanko pistoletu i karabinka, i zostało mi jeszcze spokojnie ponad połowa, jeśli nie chcesz czekać, to ci mogę ich użyczyć..
pozdrawiam
sam już wiesz co masz, z tego co mówisz gorzej być nie może, a ile frajdy można mieć , w ostateczności wyślesz komuś w częściach, ale przy wolnym weekendzie i chwili samozaparcia właściwie niemożliwe jest nie złożenie tego w całość
a frajda jest naprawdę wielka, wiem bo sam ostatnio majsterkowałem :D
ja komplet smarów kupiłem od Hogana, przyszły w tydzień, koszt niecałe 30zł
robiłem już smarowanko pistoletu i karabinka, i zostało mi jeszcze spokojnie ponad połowa, jeśli nie chcesz czekać, to ci mogę ich użyczyć..
pozdrawiam
HW-50s | BKL 263 | Leapers 3-9x32AOMDTS
IZH 53M
obie wiatróweczki miodzio
IZH 53M
obie wiatróweczki miodzio
- Darksensei
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 55
- Rejestracja: 22 maja 2007, 15:10
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- mrs
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 marca 2006, 09:43
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Wrocław, często
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Niestety to wina technologii. Jest spory luz sprężyny na prowadnicy i w korpusie tłoka. Z tego też powodu szybko się wypacza na boki. Zrobić sie da: nowa prowadnica z tworzywa sztucznego (PA, ertalit, ertalon etc.) i osłona PET do wnętrza tłoka.Darksensei pisze: A tak przy okazji to czy jak posmaruje sprężynę czymś porządnym to jest cień szansy na to że przestanie brzęczeć? Czy to raczej wina technologii i nie da się już z tym nic zrobić?
Życzę powodzenia w poprawianiu chińczyków.
Pozdrawiam
Marek
sprężynowe i PCP; długie i krótkie
Marek
sprężynowe i PCP; długie i krótkie
- Darksensei
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 55
- Rejestracja: 22 maja 2007, 15:10
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- mrs
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 marca 2006, 09:43
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Wrocław, często
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Niestety rusznikarze generalnie nie zajmują się wiatrówkami. Nie umiem powiedzieć czy na Podwalu znajdziesz coś do chinki. A dorabianie części na zamówienie u rusznikarza.... To może być kosztowne.Darksensei pisze:Mrs mam pytanie, nie orientujesz się może czy są to elementy że tak powiem standardowo dostępne u rusznikarzy? Bo najwyraźniej muszę się udać na Podwale . Bo jak mówisz sam smar nie załatwi sprawy A zdolności manualnych to ja nie posiadam żeby samemu się za to zabrać :oops:
Na początku rozbierz, wyczyść, posmaruj, załóż osłonę PET (tutaj masz opis)
Do tego nie potrzeba zdolności manulanych większych niż do pisania piórem. Jak nie będziesz zadowolony, napisz do Senia lub Hogana.
Pozdrawiam
Marek
sprężynowe i PCP; długie i krótkie
Marek
sprężynowe i PCP; długie i krótkie
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 110
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 18:01
- Tematy: 0
- Lokalizacja: wrocław
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
podpiszę się pod tym :Dmrs pisze:Niestety rusznikarze generalnie nie zajmują się wiatrówkami. Nie umiem powiedzieć czy na Podwalu znajdziesz coś do chinki. A dorabianie części na zamówienie u rusznikarza.... To może być kosztowne.Darksensei pisze:Mrs mam pytanie, nie orientujesz się może czy są to elementy że tak powiem standardowo dostępne u rusznikarzy? Bo najwyraźniej muszę się udać na Podwale . Bo jak mówisz sam smar nie załatwi sprawy A zdolności manualnych to ja nie posiadam żeby samemu się za to zabrać :oops:
Na początku rozbierz, wyczyść, posmaruj, załóż osłonę PET (tutaj masz opis)
Do tego nie potrzeba zdolności manulanych większych niż do pisania piórem. Jak nie będziesz zadowolony, napisz do Senia lub Hogana.
a ze sprzedażą nie żartuj, powiedziałem odstąpię nie sprzedam :diabel:
masz pw
pozdrawiam
HW-50s | BKL 263 | Leapers 3-9x32AOMDTS
IZH 53M
obie wiatróweczki miodzio
IZH 53M
obie wiatróweczki miodzio
- panther2
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 123
- Rejestracja: 16 września 2006, 23:24
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Witam,
Darksenseinapisał:
Dorobienie prowadnicy nie jest tylko dorobieniem prowadnicy. Prowadnice dorabia sie pod wymiar wewnętrzny sprężyny do której prowadnica ma być przeznaczona(prowadnica winna z lekkim oporem wchodzić w sprężynę) i pod wymiar zaczepu tłoka (jeżeli ten występuje wewnątrz tłoka), to tak pokrótce....
Oczywiście istnieje jeszcze wiele innych wymiarów, które należy uwzględnić.
Kapelusze ślizgowe wymienione wyżej są po to aby występowało jak najmniejsze tarcie metalu o metal w trakcie rozprężania i ściskania sprężyny. Jeżeli kapelusze np. będą za grube to zwiększasz szmoc, czyli napięcie wstępne sprężyny, a jeżeli będą za cienkie to mogą popękać ponieważ panują ogromne siły.
Jeżeli chcesz mieć poprawna prowadnicę musisz rozebrać karabinek, wyjąć sprężynę...kupić kawałek, np. eretalitu i dać do tokarza wraz ze sprężyną oraz gniazdem gdzie jest umiejscowiona oryginalna prowadnica. Istotnym wymiarem pozostaje również długość prowadnicy...
Kolejnym elementem jest osłona PET (osłona przeciwsmarną) aby karabinek nie dieslował, możesz ją wykonać sam nie wymaga to większej znajomości mechaniki jedynie potrzebna to butelka PET o gładkich ściankach, linijka, nożyk (mrs dał znakomity link).
W tanich wyrobach państwa środka jest bardzo często uszczelka tłoka wykonana jest ze skóry, warto ją zamienić na uszczelkę z Zepto ale to również element do dorobienia.
Kolejnym elementem który warto wykonać jest polerka tłoka na zewnątrz i cylindra wewnątrz zdecydowanie zmniejsza to tarcie tłok a cylinder. Najbardziej pożądanym jest jednak wykonanie tylnej prowadnicy tłoka poprzez wyfrezowanie w tłoku rowka i umieszczenie w nim pierścienia, który wypełnia wolną przestrzeń pomiędzy cylindrem a tłokiem.
Pozostaje spust, można nieco go ugłaskć poprzez polerkę elementu na zaczepie tłoka oraz miejsce spustu gdzie następuje spotkanie z zaczepem tłoka.
Oczywiście odpowiednie smarowanie i korona lufy jest obowiązkowe również, nie wspomne o tym że śruby należy zabezpieczyć ponieważ po kilkunastu oddanych strzałach się wykręcają.
Musze nadmienić, iż tanie chinki (wiatrówkopodobne wyroby) są wykonane z materiałów niskiej jakości. Więc cała praca czasem może zostać zniweczona.
Rusznikarz na Podwalu (miałem z nim kontakt) fajnie wszystko opowiada i daje złudną nadzieje na to ze będzie wszystko OK, a tak naprawdę drze kasę ile się da.
Pyzatym nie dotrzymuje terminów wykonania usługi.
Pozdrawiam
Grzegorz
Darksenseinapisał:
Pozwolisz, że zabiorę głos w tej sprawie. Elementy takie jak prowadnica kapelusze, które są częścią tuningu nie występują jako elementy zamienne (z całym poważaniem dla Ciebie) do chinek i nie tylko. Najczęściej spotykane na rynku są do Slavki i Hatsana.czy są to elementy że tak powiem standardowo dostępne u rusznikarzy?
Dorobienie prowadnicy nie jest tylko dorobieniem prowadnicy. Prowadnice dorabia sie pod wymiar wewnętrzny sprężyny do której prowadnica ma być przeznaczona(prowadnica winna z lekkim oporem wchodzić w sprężynę) i pod wymiar zaczepu tłoka (jeżeli ten występuje wewnątrz tłoka), to tak pokrótce....
Oczywiście istnieje jeszcze wiele innych wymiarów, które należy uwzględnić.
Kapelusze ślizgowe wymienione wyżej są po to aby występowało jak najmniejsze tarcie metalu o metal w trakcie rozprężania i ściskania sprężyny. Jeżeli kapelusze np. będą za grube to zwiększasz szmoc, czyli napięcie wstępne sprężyny, a jeżeli będą za cienkie to mogą popękać ponieważ panują ogromne siły.
Jeżeli chcesz mieć poprawna prowadnicę musisz rozebrać karabinek, wyjąć sprężynę...kupić kawałek, np. eretalitu i dać do tokarza wraz ze sprężyną oraz gniazdem gdzie jest umiejscowiona oryginalna prowadnica. Istotnym wymiarem pozostaje również długość prowadnicy...
Kolejnym elementem jest osłona PET (osłona przeciwsmarną) aby karabinek nie dieslował, możesz ją wykonać sam nie wymaga to większej znajomości mechaniki jedynie potrzebna to butelka PET o gładkich ściankach, linijka, nożyk (mrs dał znakomity link).
W tanich wyrobach państwa środka jest bardzo często uszczelka tłoka wykonana jest ze skóry, warto ją zamienić na uszczelkę z Zepto ale to również element do dorobienia.
Kolejnym elementem który warto wykonać jest polerka tłoka na zewnątrz i cylindra wewnątrz zdecydowanie zmniejsza to tarcie tłok a cylinder. Najbardziej pożądanym jest jednak wykonanie tylnej prowadnicy tłoka poprzez wyfrezowanie w tłoku rowka i umieszczenie w nim pierścienia, który wypełnia wolną przestrzeń pomiędzy cylindrem a tłokiem.
Pozostaje spust, można nieco go ugłaskć poprzez polerkę elementu na zaczepie tłoka oraz miejsce spustu gdzie następuje spotkanie z zaczepem tłoka.
Oczywiście odpowiednie smarowanie i korona lufy jest obowiązkowe również, nie wspomne o tym że śruby należy zabezpieczyć ponieważ po kilkunastu oddanych strzałach się wykręcają.
Musze nadmienić, iż tanie chinki (wiatrówkopodobne wyroby) są wykonane z materiałów niskiej jakości. Więc cała praca czasem może zostać zniweczona.
Rusznikarz na Podwalu (miałem z nim kontakt) fajnie wszystko opowiada i daje złudną nadzieje na to ze będzie wszystko OK, a tak naprawdę drze kasę ile się da.
Pyzatym nie dotrzymuje terminów wykonania usługi.
Pozdrawiam
Grzegorz
FWB 300S Universal... i inne takie tam
- Darksensei
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 55
- Rejestracja: 22 maja 2007, 15:10
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
O przepraszam, moja chinka nie była tania :D całe 5 stówek, żartuje oczywiście, ale niestety nie w kwestii ceny .panther2 pisze: Musze nadmienić, iż tanie chinki (wiatrówkopodobne wyroby) są wykonane z materiałów niskiej jakości. Więc cała praca czasem może zostać zniweczona.
Co zrobić, dokonam porządnego czyszczenia i smarowania plus osłona PET i będę się modlił żeby jak najdłużej była sprawna ta moja chinka Niestety zakup Slavi najwcześniej za 6 miesięcy . Na razie pocieszam się tym że po wystrzeleniu około 200szt. śrutu jeszcze działa i nawet czasami udaje mi się z około 20m trafić w puszkę po orzeszkach a dodatkowo przestrzelić ją na wylot , ciekawe jak długo tak będzie bo sprężyna strasznie brzęczy . Każdy strzał może być jej ostatnim
Pozdrawiam
Grzesiek
- badiss
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 141
- Rejestracja: 29 listopada 2004, 20:18
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Czesc,
Moim zdaniem nie bedzie sie oplacac robic w chince niczego za co trzeba by zaplacic wiecej niz kilka zlotych. Jakikolwiek tuning kit, prowadnica, sprezyna, uszczelka bedzie sporo kosztowac. Z przesylkami wyjdzie pewnie grubo powyzej 100zl(1/4 ceny Slavi) a to tylko oddali termin zakupu prawdziwej wiatrowki. Narazie przesmaruj zaloz PET`a i moze wytrzyma te 6 miesiacy.
ps
jak Ci sie nie chce czekac na smary od Virco to w perwszym lepszym motoryzacyjnym kup smar do przegubow, doskonale sie nadaje, koszt chyba 7zl.
ps2
a co by bylo gdyby peta wlozyc tez do srodka sprezyny? tak zeby zmniejszyc luz na prowadnicy :036:
pozdrawiam
Moim zdaniem nie bedzie sie oplacac robic w chince niczego za co trzeba by zaplacic wiecej niz kilka zlotych. Jakikolwiek tuning kit, prowadnica, sprezyna, uszczelka bedzie sporo kosztowac. Z przesylkami wyjdzie pewnie grubo powyzej 100zl(1/4 ceny Slavi) a to tylko oddali termin zakupu prawdziwej wiatrowki. Narazie przesmaruj zaloz PET`a i moze wytrzyma te 6 miesiacy.
ps
jak Ci sie nie chce czekac na smary od Virco to w perwszym lepszym motoryzacyjnym kup smar do przegubow, doskonale sie nadaje, koszt chyba 7zl.
ps2
a co by bylo gdyby peta wlozyc tez do srodka sprezyny? tak zeby zmniejszyc luz na prowadnicy :036:
pozdrawiam
AA ProSport | GSDZ