Wątek rowerowy

Ciekawe i mniej ciekawe dyskusje, które nie pasują do żadnego innego działu.

Moderatorzy: Moderatorzy CP, Moderatorzy WBP, Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
Jka
Administrator
Administrator
Posty: 5810
Rejestracja: 2003-07-25, 11:39
Lokalizacja: Ustka
Grupa: Administratorzy
Status: Offline

Re: Wątek rowerowy

Postautor: Jka » 2017-09-12, 17:18

ben_sage pisze:Z oświetlenia kellys twins i fenix e35 smo xp-e ciup mniejsza jak s2.


Światełka rowerowe(oświetlenie rowerowe) to dopiero temat rzeka a jaki "śliski" .
I tak każdy będzie chwalił to co ma.
Ja np. po doświadczeniach z kilkoma Conwoy 2+ modowanymi i nie, uważam że nie pasują mi te latarki, jako mało rowerowe, nie piszę tutaj o możliwościach świetlnych.
Dlatego przez całe lato jeździłem z takim Mini Convoy na małe akumulatorki.

Obrazek

Traktując to jako światełko pozycyjne / ostrzegawcze z tego względu że ta latarka ma jeden z trybów mrugających przychylnych rowerzyście :) a jak podwiesiłem sobie to pod kierownicę to mi się to nawet spodobało.

Obrazek

Jednak teraz na jesień zimę wracam do swojego Fenix-a :)

Obrazek

Jka
Ludzie dzielą się na tych co żyją co umarli i tych co pływali po morzach i oceanach.....

app.php/rules


Awatar użytkownika
ben_sage
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 937
Rejestracja: 2010-02-17, 20:36
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek rowerowy

Postautor: ben_sage » 2017-09-13, 01:20

Jka pisze:Ja np. po doświadczeniach z kilkoma Conwoy 2+ modowanymi i nie, uważam że nie pasują mi te latarki, jako mało rowerowe, nie piszę tutaj o możliwościach świetlnych.

Śliski jak temat obręczy,amorów,opon czy nawet gripów :101:
Sama latarka ma w sobie szereg zalet zwłaszcza jako EDC pod namiot szeroki kąt,nie duża cena,mała no i można sobie kolorek pod gust dobrać czy nawet zmienić reefa na smo.
Convoy s2/s2+ fajna też do lasu ale jeśli ktoś chce potencjał wykorzystać na drodze czy uczęszczanym mieście to problemem jest szeroki kąt świecenia niestety oślepia się taką latarką innych, ewentualnie po zaklejeniu 1/3 od góry daje radę ale to znowu marnotrawstwo akumulatora.Za daleko nie poświecimy a z bliska pod koła też bez sensu dawać pełną moc.
Z jednej strony coraz mniej batmanów z drugiej pojawia się coraz więcej maniaków mocnych świateł. Zapominając o tym że oczy nie przyzwyczają się do ciemności patrząc czy to w bok czy nawet na chwile schodząc z roweru widzimy ciemność. Jakby nie patrzeć moim zdaniem znaczna większość ludzi zupełnie nie wykorzystuje tego potencjału i kupuje dla lansu a jeśli ktoś faktycznie szybko gna po drodze to chodzi o to by widzieć po czym jedzie dużo przed sobą jednocześnie nie oślepiając kierowców.Ustawiając takiego convoya na 10-15m raczej oślepiamy kierowców u mnie z kolei spill jest na tyle subtelny że można ustawić ciup wyżej w trybie średnim nie będąc uciążliwym dla innych, spot fajnie kierunkowo leci w dól.
Convoya chętnie sobie sprawię w przyszłym roku na jakiejś ciepłej diodce pod namiot bo z tych latarek tylko jedną zostawiłem i tak wiele lat ją cisnę już z sentymentem chociaż też nie jest 100% idealna pod rower. Najlepiej było by mieć 2 latarki dedykowaną do asfaltówki na miasto do lasu w plecaku lub sakiewce i informujące innych o nas samych :wink:
Ostatnio zmieniony 2017-09-13, 01:35 przez ben_sage, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
ben_sage
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 937
Rejestracja: 2010-02-17, 20:36
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek rowerowy

Postautor: ben_sage » 2017-09-14, 02:31

Powiem tak między 14,5kg(poprzedni) a 11,7kg jest kosmos jeśli chodzi o lekkość rozpędzania się i utrzymania kadencji czuć lekkość nie sądziłem że aż tak bardzo. Reakcja na skręt błyskawiczna bardzo lekki i czuły układ kierowniczy . O dziwo na race king nadgarstków nie urywa, gripy tłumią fajnie drgania. Dziury miejskie jednak nie są żadną przeszkodą dla sztywniaka. Po wielu latach 3 złożonych wcześniej rowerach na przednim resorku byłem inaczej nauczony i sam nie do końca wierzyłem w sukces sztywnego lekkiego widelca a jednak nie warto mieć uprzedzeń do powiewu świeżości by coś zrobić inaczej niż starą wydeptaną ścieżką.

Z wagi mógłbym jeszcze spokojnie zejść ok 1 kg niewielkim kosztem w przyszłości rozważę bo chyba zaczęło mi się to podobać :-D

Obrazek
Siodełko jeszcze przed regulacją kątu.


gondol_jerzy
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 2017-03-26, 13:13
Lokalizacja: Łomża
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek rowerowy

Postautor: gondol_jerzy » 2017-09-14, 12:36

Czy poprzedni rower masz (miałeś?) tak samo jak nowy: przesmarowany i naregulowany? Bo jakoś nie chce się wierzyć w kosmiczne różnice w odczuciach z jazdy na paru procentach zaoszczędzonej masy. Mam na myśli sumaryczną masę roweru i rowerzysty.


Awatar użytkownika
ben_sage
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 937
Rejestracja: 2010-02-17, 20:36
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek rowerowy

Postautor: ben_sage » 2017-09-14, 13:15

Może nie jestem najlepszy z matmy ale w porównaniu do poprzedniego wyszło mi blisko 20% więc nie parę a parę naście. Pewnie też brak uginacza sporo zmienia,może węższe opony itd wcześniej nie korzystałem z blokowania amortyzatora. Raczej wiele czynników się na to składa. Takie po prostu mam odczucia.
Mam nadzieję że dobrze pamiętam z tą wagą że było to 14,5 a nie więcej wcześniej był to leader fox rama raidon i osprzęt octane one. Jak będę u teścia to przejadę się rowerem żony teraz nim nie jeździ więc nie zawalam sobie chaty i porównam oba jednocześnie tamten waży raczej więcej z uginaczem.

Lecę na pośmigać :)


blair7
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: 2015-10-05, 12:18
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek rowerowy

Postautor: blair7 » 2017-09-14, 14:15

Napisz, co tam masz w tym rowerze, bo po zdjęciach dobrze nie widać, ale wydaję sie mi że coś ciężki ten rower wyszedł, jak na sztywniaka. ja mam fulla z amorem przednim 165mm na ośce 20mm i waży 13 kg
koła 26"?
Ostatnio zmieniony 2017-09-14, 14:15 przez blair7, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
ben_sage
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 937
Rejestracja: 2010-02-17, 20:36
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek rowerowy

Postautor: ben_sage » 2017-09-14, 20:05

A kto powiedział że miał być lekki? założenia wstępnego nie miał być lekki bo sam ważę blisko 100kg i mój styl jazdy nie pozwala mi na to(nawyki z młodszych lat) gdybym robił w podobnym budżecie lekko to by się rozsypał.
Celowo wziąłem cięższą ramę o blisko 500gr bo takiego accenta bym połamał , podobnie obręcze nie są specjalnie lekkie dh19 no i to budżetówka na wieś więc jak ktoś ukradnie to nie będzie płaczu.


Awatar użytkownika
adnikauto
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1004
Rejestracja: 2013-08-20, 19:26
Lokalizacja: Wschodnie Wybrzeze
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek rowerowy

Postautor: adnikauto » 2017-09-23, 15:33

No dobra... :) Wy tutaj o super hiper sprzetach a ja Was zaskocze... :wink:

Rowerk sobie kupilem... /ktorys kolejny/ :) ale powaznie pisze- mam 56 lat waze lekko ponad 200 lbs czyli 100 kg i "skladaczka" do samochodu sobie kupilem... :) ... obok na zdjeciu dla porownania normalny rower.

Idea jest tak, ze jak jade w teren gesto zaludniony czyli do "dzungli miejskiej" to parkuje auto, wyciagam sprzeta z bagaznika "prostuje" bo to skladak jest - montuje siodelko i w mysl zasady, ze lepiej slabo jechac niz dobrze isc- hajda na kon... lejce wziasc w dlon... :one:

Obrazek

Wniosek:

Jednak na starosc sie dziecinnieje- to prawda jest! :piwo:
" The only way out.... is to go all in" Obrazek


kobraalien
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 2017-09-11, 22:38
Lokalizacja: K-g
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek rowerowy

Postautor: kobraalien » 2017-09-23, 16:23

Świetny maluch !!
Jaka cena i producent?
Były 4,5mm: Walther CP99 BlowBack, Walther PPS BlowBack, Crosman Vigilante, CZ SP-01 Shadow, Crosman 1077.
Jest 4,5mm: Dan Wesson 8" , Hamerli AirMagnum 850.


Awatar użytkownika
adnikauto
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1004
Rejestracja: 2013-08-20, 19:26
Lokalizacja: Wschodnie Wybrzeze
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek rowerowy

Postautor: adnikauto » 2017-09-23, 20:44

Kupilem jako uzywany z eBaya w styczniu tego roku... :) link do aukcji wygasl mam tylko to:

"Silver Roll N Fold Bicycle Collapsible Mini Folding Bike w/ Bell"...
( 272390134902 )

ITEM PRICE:
US $160.00

Malutkie koleczka ma- trzeba sie uczyc jezdzic "od nowa"... :103: bo mozna "przylozenie" gleby "wypraktykowac"... :wink: ale maluski do bagaznika wchodzi i jest luz i jako "przydupny" srodek transportu jest OK, bez przerzutek, bez niczego... o.. zapomnialem - dzwonek jest ;laughing: i "torebke" nie kiere zakupilem... na phona i butelke wody...
" The only way out.... is to go all in" Obrazek


Awatar użytkownika
adnikauto
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1004
Rejestracja: 2013-08-20, 19:26
Lokalizacja: Wschodnie Wybrzeze
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek rowerowy

Postautor: adnikauto » 2017-09-24, 03:32

BTW - Tak sie przyjrzalem rowerkowi i mnie "olsnilo"... ;laughing:

Przeciez w garazu mam pare "drobiazgow" od innych rowerkow.... np. siodelko... jezdze na takim "bele-czym" a fajne siodelko sobie w garazu lezy... to samo uchwyt do butelki z woda... /na kosiarce do trawy byl zamontowany/ i tak go nie uzywalem... no i teraz jest nieco lepiej... niby taki sam a inny ;laughing: :)

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

:one: :piwo:

P.S. Po jezdzie testowej do skrzynki z poczta i z powrotem musze przyznac, ze sie "komfort" siedzenia polepszyl i to znacznie... bedzie sie czesciej jezdzic... :wink:

EDIT:
Jest o tyle fajny, ze sie spodnie/nogawki w lancuch nie wkrecaja i nie brudza sie... mozna w garniturze jezdzic :wink:
Ostatnio zmieniony 2017-09-24, 03:37 przez adnikauto, łącznie zmieniany 1 raz.
" The only way out.... is to go all in" Obrazek


Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 2896
Rejestracja: 2006-12-26, 17:06
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek rowerowy

Postautor: Josef » 2017-09-25, 14:04

Jakie polecacie siodło z amortyzatorem do roweru w celu ochrony kręgosłupa, głównie odcinka lędźwiowego, przez wstrząsami? Cena nie jest najważniejsza. Zdrowie nie ma ceny. :-D


Zbigniew Rybka
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 711
Rejestracja: 2011-10-07, 11:40
Lokalizacja: Radzików, Mazowsze
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek rowerowy

Postautor: Zbigniew Rybka » 2017-09-25, 14:21

Najprostsza i najkorzystniejsza cenowo a również zdrowotnie jest amortyzacja nogami, czyli wstawanie z siodełka przed spodziewanymi wybojami czy innymi nierównościami terenu. Również ustawienie wysokości siodełka tak, aby część ciężaru ciała przejmowały ręce zapobiega przeciążaniu kręgosłupa. Zbyt wyprostowana pozycja nie jest korzystna, grzbiet powinien być pochylony do przodu, wtedy naturalna amortyzacja jest najskuteczniejsza.
W. Moore .36 Bondini, C. Moore Pedersoli .46 skałka, Colt Army 1860 Pietta, Mortimer .36 Bondini, Alamo Rifle .50 skałka, Walther CPM 1, FWB C60.


Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 2896
Rejestracja: 2006-12-26, 17:06
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek rowerowy

Postautor: Josef » 2017-09-25, 14:28

Te zasady znam i stosuję. Dzięki za ich przypomnienie. Dodatkowo można jeszcze unikać mocno napompowanych opon - na "kamień". :-D Chciałbym jednak te zasady jeszcze wesprzeć rozwiązaniami technicznymi.


Zbigniew Rybka
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 711
Rejestracja: 2011-10-07, 11:40
Lokalizacja: Radzików, Mazowsze
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek rowerowy

Postautor: Zbigniew Rybka » 2017-09-25, 14:41

Z mojego bardzo krótkiego doświadczenia (zrezygnowałem po kilku jazdach) z amortyzowanymi lub zbyt miękkimi siodełkami: fatalnie wpływa to na efektywność jazdy, zmieniając odległość hm... siedzenia od pedałów. Ale doświadczenia mam głównie szosowe, chociaż terenu też nie unikam. Wolę twarde siodło (nie znaczy niewygodne) i szybką jazdę niż niestabilne pedałowanie na różnej wysokości siedzenia. Ale każdy ma swoje preferencje. Na kolarce zmiana wysokości siodełka o pół centymetra jest odczuwalna.
W. Moore .36 Bondini, C. Moore Pedersoli .46 skałka, Colt Army 1860 Pietta, Mortimer .36 Bondini, Alamo Rifle .50 skałka, Walther CPM 1, FWB C60.



Wróć do „Pozatematyczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości