Wątek motocyklowy

Ciekawe i mniej ciekawe dyskusje, które nie pasują do żadnego innego działu.

Moderatorzy: Moderatorzy WBP, Moderatorzy wiatrówkowi, Moderatorzy CP

Awatar użytkownika
biper
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 3245
Rejestracja: 20 stycznia 2015, 09:28
Tematy: 18
Lokalizacja: okolice 3city
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: biper »

Yamaha MT125 ?

Nowoczesna, linia jak "dorosłych" MT..
SKS Ardea || Pomorskie Stowarzyszenie Strzelecko-Kolekcjonerskie "DO BRONI"
lotnik
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1230
Rejestracja: 25 stycznia 2005, 23:27
Tematy: 42
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: lotnik »

Honda Varadero 125 - świetny motocykl w tej klasie
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9728
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Post autor: Senio »

To kto już śmiga 125 na kategorii B ?. Żadnej sztuki nie widać. Dawajcie fotki i wrażenia z latania.
Awatar użytkownika
mildot
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1398
Rejestracja: 01 września 2011, 12:35
Tematy: 44
Lokalizacja: Bemowo
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: mildot »

Właśnie Varadero to dla mnie na razie typ nr 1. :)
Ale szukam nadal. ;)
Strzelam... bo lubię. ;)
tofik85
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 34
Rejestracja: 19 maja 2015, 23:01
Tematy: 0
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: tofik85 »

Nie wiem dlaczego tak bojkotujecie okrutnie napędy łańcuchowe ??? Wcale nie jest to jakąś wielką porażką. Wyczyścić raz przed sezonem i psiknąć sprayem co ok. 500-1000km co zajmuje niecałą minutę. Naciąganie łańcucha (przynajmniej jak u mnie) sprowadza się przy okazji wymiany opony a to już nie zależnie od rodzaju napędu i tak trzeba robić. Kardan faktycznie jest bezobsługowy dopóki uszczelniacze nie zaczynają puszczać oleju. W końcu grzebanie przy motorze w okresie zimowym to sama przyjemność :)
LwG! Wszystkim Motocyklistom 8-)
Mag, Anschütz, Iż, CeZeta i Beretta ;)
Awatar użytkownika
mahonxx
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 408
Rejestracja: 22 maja 2012, 11:31
Tematy: 36
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: mahonxx »

Jak już poruszono napęd łańcuchem, to ja naciągam co jakieś 10 kkm, mam automatyczne smarowanie sterowane elektronicznie i absolutny brak problemów z łańcuchem. Napęd wytrzymuje ok >50 kkm, koszt XWRing chyba od RK ok 700 PLN za komplet -więc da się znieść.
Gdyby ktoś kupował automatyczny smarownik to polecam TEN
Nie kupować scottoiler!!
Jedno napełnienie zbiorniczka starcza u mnie na ok 3 kkm, więc co nie jest bez znaczenia, np do Chorwacji zabieram 100 ml oleju a nie wielką puszkę (kiedyś ARAL dawał do dużego pojemnika taki malutki jak odmrażacz i szło przelewać, ale lepiej już było...). Tak poza tym, łańcuch powinno się smarować nie co 500-1000 km, tylko co dwa tankowania, lub podczas jazdy w deszczu co każde,a przynajmniej aj tak robię. Jak się łańcuch zaczyna świecić, to trzeba smarować.
Awatar użytkownika
mildot
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1398
Rejestracja: 01 września 2011, 12:35
Tematy: 44
Lokalizacja: Bemowo
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: mildot »

Ciekawe.

A wracając do 125ccm... kurde, odpuszczam. Ceny tych prawie motocykli zgodnie z przewidywaniami zgłupiały. Cokolwiek sensownego kosztuje 10 000zł...

To ja wolę wydać 1500zł na prawko A i zostanie jeszcze na bardzo dobry motorek z prawdziwego zdarzenia...

Z wyglądu bardzo spodobała mi się taka angielska WSKa: LINK
Ale ma tylko 11KM... tyle co prawdziwa WSKa.
Prawdziwą WSK ujeżdzam od jakiegoś czasu i jest już zdecydowanie za słabym motorkiem dla mnie. Stąd miałem nadzieję, że porządna nowoczesna 125 będzie zdecydowanie mocniejsza.

A ty guzik. Max 15KM...
Wiem, inna charakterystyka... ;)
Strzelam... bo lubię. ;)
tofik85
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 34
Rejestracja: 19 maja 2015, 23:01
Tematy: 0
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: tofik85 »

mahonxx pisze: Tak poza tym, łańcuch powinno się smarować nie co 500-1000 km, tylko co dwa tankowania, lub podczas jazdy w deszczu co każde,a przynajmniej aj tak robię. Jak się łańcuch zaczyna świecić, to trzeba smarować.
Bez zależności od: marki/modelu motocykla (co wiąże się z pojemnością zbiornika i zużyciem paliwa)? Albo jaką ilość paliwa tankujesz? Przykładowo co prawna swoja Hondą CB750SF na "2 zbiornikach" przelecę ok 700km i mniej, a więcej wtedy smaruję. W dużej mierze ma znaczenie też rodzaj smaru... więc określanie smarowania "co dwa tankowania" jest trochę bez sensu.
Ale każdy ma swoją szkołę ;) :piwo:
peterpan
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 756
Rejestracja: 04 września 2005, 21:32
Tematy: 0
Lokalizacja: Kłokoczyn/Czernichów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: peterpan »

Senio pisze:To kto już śmiga 125 na kategorii B ?. Żadnej sztuki nie widać. Dawajcie fotki i wrażenia z latania.
No to zacznę. W ostatnią sobotę (czyli 2 dni temu) zostałem nowym właścicielem srebrnego ZIPP'ka MANIC RS, rocznik 2010, 8 tys km na liczniku. Założeniem było nie przekroczyć kwoty 4 tys zł. Obejrzałem kilkanaście różnych sprzętów, od Daelimów po Yamachy i nic godnego uwagi. Akurat mam w bliskim otoczeniu ludzi, którzy na motocyklach zęby zjedli, prowadzą warsztaty i pomogli mi uniknąć kilku wtop, które dla mnie były "igiełki". Przez ostre sito selekcji przeszedł ZIPP'ek. Rometów nie brałem pod uwagę, wybór w Junakach z drugiej ręki niemal żaden. Nie interesowały mnie też zadne ścigacze. Przez 2 dni zrobione 370 km, jednym cięgiem bez przystanku najwięcej 80. Maszynka lubi obroty i jak na 125 bardzo dobrze się zbiera. Trzeba chwilę poszukać wygodnej pozycji za sterem a potem się już jedzie. Na przyszły sezon poszukam chyba jakiegoś spokojniejszego choppera. Fotki nie wrzucę, bo by mi się modem przegrzał (transmisja CDMA). Kupiłem chinola z pełną świadomością tego faktu ( ostatnie 3 lata jeździłem bezproblemowo chińskim motorowerem klasy niższej niż ZIPP). Jak się dba, tak się ma, a jak powiedział szwagier: za byle drobiazg do 20-letniego japońca zrobisz kapitalny remont tego chinola.
yes, yes, yes!!!
slavia 634, crosman 1077,
CP remington 45
kodiak ekspress .58 :)
Awatar użytkownika
wojtek_pl
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1674
Rejestracja: 29 lipca 2003, 09:16
Tematy: 49
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Post autor: wojtek_pl »

Honda PCX 125. Od września zeszłego roku zrobione 5000 km na codziennych dojazdach do pracy. Fajny sprzęcik z wtryskiem paliwa, pali tylko 2.1 l/100 km . Polecam, chociaż dość twarde ma zawieszenie...
"Po wyjęciu zawleczki granat nie jest już waszym przyjacielem"
Awatar użytkownika
Proton
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1562
Rejestracja: 15 czerwca 2007, 19:19
Tematy: 0
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Proton »

Według mnie, rewelacyjny motor na miasto to Yamaha WR250X, są też 125 (WR125X) ale nie wiem czy nie za słaby.
Tam gdzie daemon mówi shutdown!
Awatar użytkownika
wojtek_pl
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1674
Rejestracja: 29 lipca 2003, 09:16
Tematy: 49
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Post autor: wojtek_pl »

Senio pisze:To kto już śmiga 125 na kategorii B ?. Żadnej sztuki nie widać. Dawajcie fotki i wrażenia z latania.
Tak było w styczniu :)
https://www.youtube.com/watch?v=0l00d43SlZw

PS. Dla tych chcących wrzeszczeć, że nie można tak szybko jeździć, film jest przyspieszony ok 2 razy. :>
"Po wyjęciu zawleczki granat nie jest już waszym przyjacielem"
franek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1787
Rejestracja: 20 maja 2007, 08:55
Tematy: 0
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: franek »

xxxx
remington 44, rogers & spencer 44, Hawken .45, jednorurka 12ga i parę nitro
Awatar użytkownika
szatyn
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 320
Rejestracja: 17 maja 2010, 22:36
Tematy: 11
Lokalizacja: Świerklaniec
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek motocyklowy

Post autor: szatyn »

Mnie męczy od jakiegoś czasu :
http://olx.pl/oferta/yamaha-sr125-okazj ... d6e8480a92

Tylko mam podejrzenia coś do tej igiełki w tej cenie, a niestety nie znam nikogo z okolic kto jest dość ogarnięty w temacie.
Może jakiś kolega ze śląska zna się na temacie ? Oczywiście odwdzięczyłbym się odpowiednio :)
S400 4.5 + Delta Optical 6-24X50
Aselkon MX10 5.5 + jakieś Hawke
peterpan
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 756
Rejestracja: 04 września 2005, 21:32
Tematy: 0
Lokalizacja: Kłokoczyn/Czernichów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek motocyklowy

Post autor: peterpan »

Moim skromnym zdaniem wygląda nieźle. A obejrzałem naprawdę sporo. Cena normalna, maszyna jest pełnoletnia. Oglądałem taką SR'kę chyba z tego samego rocznika albo nawet starszą. Biegi wchodziły o wiele lepiej niż w dużo młodszym DAELIM'ie. Wrażenia z jazdy bardzo przyjemne tylko SR jest dość niska i niewielka, jak masz ponad 180 cm to będziesz wyglądał jak Pawlak na kocie :-D . Miałem na ten sezon szukać choppera, ale zostaję przy manic'u. Dostanie tylko gaźnik MIKUNI VM22 zamiast fabrycznej atrapy i nowe opony METZELER zamiast chińskich plastików.
yes, yes, yes!!!
slavia 634, crosman 1077,
CP remington 45
kodiak ekspress .58 :)
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Pozatematyczny”