Regeneracja reflektorów samochodowych
Moderatorzy: Moderatorzy WBP, Moderatorzy wiatrówkowi, Moderatorzy CP
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 2973
- Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
- Tematy: 40
- Lokalizacja: Kalisz
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Regeneracja reflektorów samochodowych
Czy ktoś korzystał z usługi warsztatu, który regeneruje/poleruje/przywraca pierwotną przezroczystość reflektorów samochodowych i w końcowym etapie środek zabezpieczający utwardza w jakiejś specjalnej maszynie?
Jaka jest trwałość takiej regeneracji?
Jaka jest trwałość takiej regeneracji?
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 481
- Rejestracja: 19 lutego 2017, 18:09
- Tematy: 36
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Regeneracja reflektorów samochodowych
W najbardziej sensowny sposób to się robi tak, że szlifuje się powierzchnię reflektora - co raz drobniejszym papierem ściernym. Następnie maluje się to dwuskładnikowym lakierem bezbarwnym (są lepszej i gorszej jakości - warto wybrać dobrej firmy, odporny na UV).
Tyle w temacie.
A co do trwałości. Wszystko zależy od samego reflektora, w jakich warunkach samochód jeździ i ile, oraz jak jest parkowany. W każdym razie dobrze pomalowany reflektor powinien parę lat wytrzymać.
Tyle w temacie.
A co do trwałości. Wszystko zależy od samego reflektora, w jakich warunkach samochód jeździ i ile, oraz jak jest parkowany. W każdym razie dobrze pomalowany reflektor powinien parę lat wytrzymać.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 481
- Rejestracja: 19 lutego 2017, 18:09
- Tematy: 36
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Regeneracja reflektorów samochodowych
Według mnie ten czajniczek to traktowanie reflektora parą jakiegoś rozpuszczalnika, który po szlifowaniu "zlewa" pory na kloszu.
Brakuje tutaj zabezpieczenia lakierem bo niestety te tworzywa szybko się utleniają i żółkną pod wpływem UV i warunków atmosferycznych. Fabrycznie też są lakierowane.
Brakuje tutaj zabezpieczenia lakierem bo niestety te tworzywa szybko się utleniają i żółkną pod wpływem UV i warunków atmosferycznych. Fabrycznie też są lakierowane.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 2973
- Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
- Tematy: 40
- Lokalizacja: Kalisz
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Regeneracja reflektorów samochodowych
W moim samochodzie (Toyota Corolla Verso - rocznik 2007) chcę zregenerować tylko fragment jednego reflektora. Nie wiem z jakiego powodu pojawiły się zmatowienia na boku tego reflektora. Pierwsze objawy pojawiły się kilka lat temu i stają się coraz większe. W tej chwili ta "plama" ma obszar ok. 5 cm x 5 cm. Drugi reflektor jest w idealnym stanie. Podobnie w idealnym stanie jest pozostały obszar tego częściowo zmatowiałego reflektora. Też czytałem o lakierowaniu reflektora po jego spolerowaniu.
Moje pytanie: czy uważacie, że lakierując część spolerowaną można przy okazji polakierować także pozostałą część reflektora, czy skupić się tylko na lakierowaniu części spolerowanej, a pozostałą część zasłonić?
Moje pytanie: czy uważacie, że lakierując część spolerowaną można przy okazji polakierować także pozostałą część reflektora, czy skupić się tylko na lakierowaniu części spolerowanej, a pozostałą część zasłonić?
- bezduszny
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 3745
- Rejestracja: 06 stycznia 2017, 20:42
- Tematy: 79
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Regeneracja reflektorów samochodowych
Po profi polerce połozyć folię.
Są pogrzeby o których mówi cały świat i jest taki, na który czeka cały naród.
autor nieznany
autor nieznany
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 481
- Rejestracja: 19 lutego 2017, 18:09
- Tematy: 36
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Regeneracja reflektorów samochodowych
Takiej rzeźby nie odstawiaj.
Jeśli masz plamy - jakiejkolwiek wielkości - to oznacza, że w tych miejscach oryginalny lakier się już złuszczył i plastik się utlenia.
Jak to zaczniesz szlifować to zrobi się większa plama... jak polakierujesz to będzie widać.
Trzeba to zeszlifować do zera - całą powłokę, i wtedy lakierować.
Poniżej moja robota:
1. Lampa sfatygowana, przed szlifowaniem:
https://photos.google.com/photo/AF1QipO ... DM7MRliOYK
2. Po szlifowaniu (papier - 1000, później 1500, na koniec 2000) i odtłuszczeniu:
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... MCZr-pese-
3. Po lakierowaniu:
https://photos.google.com/photo/AF1QipP ... CzDZOhC4zv
Lakier tylko dwuskładnikowy. Są takie spraje dwuskładnikowe - przed malowaniem przebija się utwardzacz i spraj jest użyteczny przez kilka godzin. Drugie wyjście to pistolet. Jeśli robisz to jednorazowo to warto dać więcej za spraj dwuskładnikowy - niby będzie drożej ale nawet jak doliczysz do lakieru "z beczki" do pistoletu, rozpuszczalnik do umycia sprzętu itp to i tak wyjdzie rozsądnie.
Dwuskładnikowym sprajem oblecisz 4 reflektory więc może masz dwa samochody albo umówić się z kumplem na wieczorne odnawianie lamp :-)
Lakierów jednoskładnikowych nie polecam - ich wytrzymałość w tych warunkach jest znikoma.
Jeśli masz plamy - jakiejkolwiek wielkości - to oznacza, że w tych miejscach oryginalny lakier się już złuszczył i plastik się utlenia.
Jak to zaczniesz szlifować to zrobi się większa plama... jak polakierujesz to będzie widać.
Trzeba to zeszlifować do zera - całą powłokę, i wtedy lakierować.
Poniżej moja robota:
1. Lampa sfatygowana, przed szlifowaniem:
https://photos.google.com/photo/AF1QipO ... DM7MRliOYK
2. Po szlifowaniu (papier - 1000, później 1500, na koniec 2000) i odtłuszczeniu:
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... MCZr-pese-
3. Po lakierowaniu:
https://photos.google.com/photo/AF1QipP ... CzDZOhC4zv
Lakier tylko dwuskładnikowy. Są takie spraje dwuskładnikowe - przed malowaniem przebija się utwardzacz i spraj jest użyteczny przez kilka godzin. Drugie wyjście to pistolet. Jeśli robisz to jednorazowo to warto dać więcej za spraj dwuskładnikowy - niby będzie drożej ale nawet jak doliczysz do lakieru "z beczki" do pistoletu, rozpuszczalnik do umycia sprzętu itp to i tak wyjdzie rozsądnie.
Dwuskładnikowym sprajem oblecisz 4 reflektory więc może masz dwa samochody albo umówić się z kumplem na wieczorne odnawianie lamp :-)
Lakierów jednoskładnikowych nie polecam - ich wytrzymałość w tych warunkach jest znikoma.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 lutego 2019, 15:27
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Regeneracja reflektorów samochodowych
Warto zaznaczyć, że gradacje podane przez kolege wyżej dotyczą szlifowania ręcznego. Lampy najlepiej się robi szlfierką oscylacyjną z miękką przekładką ale wiadomo, nie każdy taką posiada. Ja mam tanią chińską pneumatyczną szlifierkę o skoku 5mm. Kilka lamp już w ten sposób zrobiłem. Szlifowałem P400 -> P500 i P800 wykończeniowo. Następnie lakier bez żadnych podkładów do plastiku, w przypadku lamp taki podkład nie jest konieczny, lakier przyczepność ma zapewnioną odpowiednią rysą po szlifowaniu.
Edit: Lakier oczywiście porządny, dwuskładnikowy aplikowany pistoletem a nie te szajsy ze spraya. Szczerze mówiąc sprayem bym tego nie robił, juz lepiej lampy po prostu wypolerować i położyć jakiś dobry wosk.
Edit: Lakier oczywiście porządny, dwuskładnikowy aplikowany pistoletem a nie te szajsy ze spraya. Szczerze mówiąc sprayem bym tego nie robił, juz lepiej lampy po prostu wypolerować i położyć jakiś dobry wosk.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 2973
- Rejestracja: 26 grudnia 2006, 17:06
- Tematy: 40
- Lokalizacja: Kalisz
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Regeneracja reflektorów samochodowych
1) o jakiej rzeźbie piszesz?Rimski pisze: ↑13 września 2021, 20:37 Takiej rzeźby nie odstawiaj.
Jeśli masz plamy - jakiejkolwiek wielkości - to oznacza, że w tych miejscach oryginalny lakier się już złuszczył i plastik się utlenia.
Jak to zaczniesz szlifować to zrobi się większa plama... jak polakierujesz to będzie widać.
Trzeba to zeszlifować do zera - całą powłokę, i wtedy lakierować.
2) zeszlifować do zera całą powłokę - z całego reflektora czy tylko z części uszkodzonej?
Zdjęcia nie otwierają się - wyskakuje error 404.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 481
- Rejestracja: 19 lutego 2017, 18:09
- Tematy: 36
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Regeneracja reflektorów samochodowych
@Josef do tego wszystkiego jak sobie kawałek zeszlifujesz to zrobisz soczewkę. To się po całości robi albo wcale.
-
- Nowy użytkownik
- Reactions:
- Posty: 0
- Rejestracja: 29 lipca 2022, 16:42
- Tematy: 0
- Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Re: Regeneracja reflektorów samochodowych
Akurat ja ostatnio zdecydowałem się na polerowanie reflektorów i wybrałem http://gingergarage.pl . Ogólnie firma świadczy usługi na wysokim poziomie także jestem pewien, że będziecie zadowoleni z wyboru
- Buczu_7er
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 154
- Rejestracja: 12 grudnia 2020, 20:13
- Tematy: 3
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Regeneracja reflektorów samochodowych
Robiłem usługowo swojego czasu regenerację kloszy itd. Ogólnie polerowanie daje krótki efekt. Lakierowanie to moim zdaniem najlepsza metoda. Brałem za komplet lamp przednich 300zl i wiem ze po kilka lat auta już jeżdżą a lampy super jak nowe. Raz nawet zapomniałem ze robiłem w aucie kolegi lampy i wypaliłem do niego ze ładnie na tych nowych lampach wyglada. Jak mnie uświadomił, ze to moja robota tylko po prostu w natłoku codziennych obowiazkow o tym zapomniałem, to bardzo milutko mi się zrobiło na serduszku
Póki co stary dobry steyr lg100 + Big Nikko.
Było: Ftp900, lg400, challenge, lgm2, Platinum mk4
Siedzenie wciąga #FT
Było: Ftp900, lg400, challenge, lgm2, Platinum mk4
Siedzenie wciąga #FT