Drodzy Użytkownicy,

Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.

W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.

Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.

Regulamin i rozporządzenie

Pozdrawiamy,
Administracja forum

Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Ciekawe i mniej ciekawe dyskusje, które nie pasują do żadnego innego działu.

Moderatorzy: Moderatorzy wiatrówkowi, Moderatorzy CP, Moderatorzy WBP

Awatar użytkownika
ben_sage
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 976
Rejestracja: 2010-02-17, 20:36
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: ben_sage » 2019-10-24, 22:05

iiyama pisze:
PawelW pisze:JZimowe opony zawsze sprawowały się lepiej od letnich na mokrej

No chyba raczysz żartować.
Chyba, że chodzi Ci o drogę z błotem posniegowym


Nikt nie przewidział że zimą będzie więcej mokrego od śniegu.


Awatar użytkownika
Michaus
Moderator
Moderator
Posty: 1519
Rejestracja: 2010-05-20, 14:04
Lokalizacja: Pabianice
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Michaus » 2019-10-25, 01:04

Obrazek
"Pijcie piwo! Picie piwa zapobiega rozlaniu się piwa na laptopa!"

Łódzka Grupa Strzelecka >>ORZEŁ<<


Awatar użytkownika
JJKILLER
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 606
Rejestracja: 2014-01-17, 02:30
Lokalizacja: Warszawa - muranow
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: JJKILLER » 2019-10-25, 01:59

@Michaus - z ust mi to wyjąłeś ;laughing:
Luger P08, Toz - 18, Iż 27E, Star 28pk, GSG FireFly, TT-33, PM-63 "Rak" z zatrzaskiem magazynka przy kciuku


Awatar użytkownika
ben_sage
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 976
Rejestracja: 2010-02-17, 20:36
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: ben_sage » 2019-10-25, 03:12

1krzysztof pisze:
ben_sage pisze:Twardość gumy nie świadczy o hamowaniu czy przyczepności ....

Chcesz powiedzieć, że nie ma wpływu. Dziwne! Jestem zaskoczony. :651: Zawsze wydawało mi się, że ma.


Od początku napisałem o konkretnych sytuacjach a ty wyciąłeś jakiegoś pierda z kontekstu i cytujesz całość a to wprowadza opinie publiczności w błąd ,gentleman tak nie robi :wink: . Dlaczego miało by być dziwne skoro jak sam uważasz wydawało ci się? Sprawdź przed wymianą wtedy nie będzie się wydawać. Większe znaczenie ma jakość gumy, wymiary i bieżnik. Dużo osób tak myśli, widać lobby oponiarskie powiela brednie i robi dobra robotę ale co się dziwić skoro są na to duże fundusze. Nie wszystkie opony letnie mają mieszankę która powoduje że guma twardnieje lub same w sobie już są na tyle miękkie że zimą nie twardnieją bardziej niż zimowe, a gorszego hamowania latem nie mają. Twarda to musi być opona ekonomiczna. O trakcji na suchym asfalcie zimowej w stosunku do letniej przynajmniej klasy średniej nawet nie wspomnę.


Awatar użytkownika
JJKILLER
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 606
Rejestracja: 2014-01-17, 02:30
Lokalizacja: Warszawa - muranow
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: JJKILLER » 2019-10-25, 03:35

Niedawno była dyskusja, w której padło stwierdzenie że taka np. Dębica to goowno nieziemskie bo guma się ściera, i chinole są lepsze bo bo guma prawie w ogóle nie znika, i jak napisałem że jak nie znika, to moim zdaniem lipnie klei do podłoża, więc ja już chyba wolę te Dębice (mam bardzo spokojny tryb jazdy) na których ubywa gumy, bo z powodu lepszej przyczepności niż w betonowych chinolach ubywa tej gumy.
Tak, wiem, Dębica to budżetówka, ale wolę to niż chinola który wytrzyma 10 lat ale ma drogę hamowania 500 metrów.
Luger P08, Toz - 18, Iż 27E, Star 28pk, GSG FireFly, TT-33, PM-63 "Rak" z zatrzaskiem magazynka przy kciuku


Awatar użytkownika
1krzysztof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1251
Rejestracja: 2005-08-17, 16:04
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: 1krzysztof » 2019-10-25, 04:01

ben_sage
Kolego, zacytowałem jedyny konkretny, mimo, że bzdurny, fragment Twojego postu. Pozostała część tego postu, to enigmatyczny opis jakiegoś Twojego doświadczenia (testu?) z rożnymi samochodami, na różnych oponach, w różnych warunkach.
Przyjmij do wiadomości, że opona potocznie zwana zimową, dla poprawy trakcji w niskich temperaturach, robiona jest z materiału o innym składzie niż "letnia". Być może zauważyłeś, że wszystkie materiały, w tym guma, twardnieją (sztywnieją) w miarę obniżania temperatury. Więc opona "zimowa", z założenia, jest bardziej miękka niż "letnia" aby w temperaturach "zimowych" zachowywała się podobnie jak letnia w "letnich". A robi się to dlatego, że twardość materiału ma związek z przyczepnością.
I tylko tyle.
A mój komentarz to był sarkazm (wiem, trudne słowo).
Ostatnio zmieniony 2019-10-25, 04:06 przez 1krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.


lotnik
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1287
Rejestracja: 2005-01-25, 23:27
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: lotnik » 2019-10-27, 06:38

Nie raz stałem w zimie w korkach przez pajaców którzy na letnich oponach nie mogli pod górkę wyjechać po lekkich opadach śniegu. Osobówką robię rocznie około 70 tys km i zawsze kupuje dobre opony odpowiednie do sezonu. Demagogią jest twierdzenie ze letnia opona sprawuje się w zimie lepiej od zimowej.


Krisiek
Posty: 8
Rejestracja: 2014-09-10, 21:06
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Krisiek » 2019-10-27, 07:38

Demagogią jest twierdzenie że zimowa jest zawsze lepsza od letniej zimą,owszem na śniegu czy tam błoto pośniegowe to tak.Ale już suchy asfalt w minusowych temperaturach do 20% letnia ma krótszą drogę hamowania,to samo na mokrym w lekko plusowych temperaturach.Czy nikt nie zauważył że po wymianie na zimowe opony w dobrych warunkach przy lekko energicznej jeździe zaczynają się częściej włączać systemy ABS,ESP i ASR ? Wtedy zaczynamy już myśleć i noga z gazu i przyzwyczajamy się do gorszych osiągów,co wychodzi nam na zdrowie bo jeździmy wolniej i bezpieczniej.


Josef
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 2954
Rejestracja: 2006-12-26, 17:06
Lokalizacja: Kalisz
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Josef » 2019-10-27, 08:09

Już wiele, wiele lat wstecz czytałem, co potwierdzam własnym 35-letnim stażem kierowcy, że w "lekkiej" zimie na suchym asfalcie opony letnie mają krótszą drogę hamowania od zimowych w tych samych warunkach. Krótsza droga hamowania, nawet o 2 m może mieć baaaardzo duże znaczenie. Zawsze zadaję sobie pytanie, czy nawet w przypadku kilku/kilkunastu dni zimowych z opadami śniegu i błotem pośniegowym, które mogą pojawić się nagle, warto zakładać opony zimowe, gdy zdecydowanie więcej dni w zimie asfalt jest suchy, a więc w których opony letnie są lepsze od zimowych. Do tej pory jednak zawsze w zimie, bez względu na warunki, zakładam opony zimowe, choćby dla tych kilku/kilkunastu dni ze śniegiem/błotem pośniegowym, których często nie można przewidzieć. Gdy zimą jest suchy asfalt, zawsze mam tą świadomość, że opony zimowe mają dłuższą drogę hamowania od letnich w tych samych warunkach.


Awatar użytkownika
JJKILLER
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 606
Rejestracja: 2014-01-17, 02:30
Lokalizacja: Warszawa - muranow
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: JJKILLER » 2019-10-27, 10:53

Panowie, z całym szacunkiem, ale co wy pierniczycie??? Letnia opona przy -20 ma lepsze hamowanie niż zimowa :shock:
Czy któryś z Was, widział choćby jeden testo opon? Wiecie czym różni się skład mieszanki gumy letniej i zimowej? Tym że np. w temp +20 guma letnia jest dużo twardsza od zimowej, ale na tyle miękka że ma dobrą przyczepność, w przeciwieństwie do zimówki, która w takiej temperaturze jest bardzo miękka, i przy hamowaniu zamiast kleić do podłoża ściera się o nie, powodując uślizg. Natomiast w zimie przy np. -20, zimowa guma nabiera twardości takiej jak letnia w lato, dzięki czemu przyczepność jest zachowana, a podczas hamowania guma klei do podłoża, w przeciwieństwie do letniej, która przy -20 jest twarda jak beton, i uślizguje się na podłożu zamiast się w niego wrzynać.
Panowie, poczytajcie, pooglądajcie testy opon (głównie te laboratoryjne bo w użytkowe zapewne nie uwierzycie) i nie piszcie że letnia guma przy -20 ma krótszą drogę hamowania od zimowej (nawet na idealnie suchym asfalcie, którego temperatura też ma -20), bo daje to podejrzenie że nawet prawa jazdy nie macie.
Luger P08, Toz - 18, Iż 27E, Star 28pk, GSG FireFly, TT-33, PM-63 "Rak" z zatrzaskiem magazynka przy kciuku


Krisiek
Posty: 8
Rejestracja: 2014-09-10, 21:06
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Krisiek » 2019-10-27, 10:59

Masz https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... 65/8c546bq kto tu mówił o minus 20 stopni i kiedy ostatnio w Polsce takie temperatury się utrzymują więcej niż jeden dzień
Ostatnio zmieniony 2019-10-27, 11:02 przez Krisiek, łącznie zmieniany 1 raz.


jur1950
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: 2012-02-28, 11:33
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: jur1950 » 2019-10-27, 11:11

Koledzy ,a może w takiej sytuacji przerzućmy się na całoroczne ,zim nie ma,a ktoś kto jeździ w koło komina zaoszczędzi.Coraz więcej kierowców to preferuje,chociaż ja do całorocznych przekonania całkowitego nie mam.
-Weihrauch 2x20 AERON Spider- Walter LG-300 XT Aleutek+ mDOT 4-16x42


Awatar użytkownika
JJKILLER
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 606
Rejestracja: 2014-01-17, 02:30
Lokalizacja: Warszawa - muranow
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: JJKILLER » 2019-10-27, 11:48

Krisiek pisze:Masz https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... 65/8c546bq kto tu mówił o minus 20 stopni i kiedy ostatnio w Polsce takie temperatury się utrzymują więcej niż jeden dzień

No właśnie 5:15 na korzyść letnich, 15:5 na korzyść zimówek, przy czym w artykule nie znalazłem informacji w jakiej temperaturze były te testy prowadzone, i śmiem przypuszczać że te 5 kategorii na plus dla letnich to nie były jakieś bardzo niskie temperatury, tylko około zerowe.
https://auto.dziennik.pl/artykuly/36264 ... jusza.html
Możemy przepychać się linkami, itd. Ale każdy bierze odpowiedzialność za swoje czyny i swoje decyzje. Jeśli ktoś się uprze że jazda zimą na samych felgach jest bezpieczniejsza, to już jego sprawa, i nikt nikogo na siłę nie przekona do swoich racji. Natura i tak zweryfikuje to po swojemu :)
Luger P08, Toz - 18, Iż 27E, Star 28pk, GSG FireFly, TT-33, PM-63 "Rak" z zatrzaskiem magazynka przy kciuku


Awatar użytkownika
adnikauto
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1707
Rejestracja: 2013-08-20, 19:26
Lokalizacja: Wschodnie Wybrzeze
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: adnikauto » 2019-11-07, 12:07

Nowe uprawnienia drogówki. Policjanci podczas kontroli kierowców mogą pozwolić sobie na więcej.
http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,2538 ... =BoxOpImg5


- Co się zmienia? Po pierwsze radiowóz, ale też nieoznakowany samochód służb, może od teraz stać w miejscu zabronionym, pod warunkiem, że nie zagraża bezpieczeństwu ruchu.

- Na jakie jeszcze zmiany powinni być przygotowani kierowcy? Będą musieli stosować się do poleceń policjantów. Za wyjście z samochodu bez wyraźnego polecenia, nietrzymanie rąk na kierownicy czy dyskusję z policjantem można bowiem dostać mandat.

Ktos sie chyba za duzo amerykanskiej telewizji naogladal... :090:

- Poza tym - według nowego prawa - służby będą miały obowiązek spisania licznika samochodu zatrzymanego do kontroli i wprowadzenia go do Centralnej Ewidencji Pojazdów. Ten przepis wejdzie jednak w życie 1 stycznia.

- itp, itd.

He, he.... zmiany po h..u fest!

Nastepna nowelizacja Kodeksu Drogowego bede "lotne trojki" jak za Dzierzynskiego... wyroki beda wykonywane "od reki"... :roll:
Ostatnio zmieniony 2019-11-07, 12:20 przez adnikauto, łącznie zmieniany 1 raz.
Guns have two enemies politicians and rust. :502: Not sure, which is worst...


Awatar użytkownika
adnikauto
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1707
Rejestracja: 2013-08-20, 19:26
Lokalizacja: Wschodnie Wybrzeze
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: adnikauto » 2019-11-08, 12:42

Z ciekawosci sledze temat zmian w Prawie o Ruchu Drogowym no i najnowszy tekst z GW:

Od jutra nowe kontrole policyjne. Policjant wyskoczy z krzaków i wstawi mandat za nietrzymanie rąk na kierownicy.
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,25382401, ... BoxMotImg1

Policjanci będą mogli parkować na zakazach, wstawiać 500-złotowe mandaty za nietrzymanie rąk na kierownicy i sprawdzać przebieg samochodu. Zmiany wejdą w życie już jutro - 7 listopada.

Napisze jeszcze raz... idioci, ktorzy sie naogladali amerykanskich filmow nie wiedza, ze w praktyce amerykanskiej mozna podwazyc mandat nalozony na kierowce jesli radiowoz parkowal w niedozwolonym miejscu...!!!

Jest na Forum Kolega Szeryf z USA niech sie wypowie na ten temat.... czy mam racje czy tez nie!?!

Natomiast w Polsce jak na Dzikim Zachodzie.... nawet nie wiadomo, kto Ciebie zatrzymuje czy bandyci czy drogowka?

Poza tym wpuszczenie policjanta do auta, powinno sie odbywac tylko w uzasadnionych przypadkach, np. przewozenie narkotykow, itp. w jaki sposob policjant ma spisac licznik - wkladajac glowe do auta czy siadajac za kierownica???

Rozgonic tych kretynow z Wiejskiej!
Ostatnio zmieniony 2019-11-08, 12:42 przez adnikauto, łącznie zmieniany 1 raz.
Guns have two enemies politicians and rust. :502: Not sure, which is worst...



Wróć do „Pozatematyczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości