Drodzy Użytkownicy,

Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.

W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.

Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.

Regulamin i rozporządzenie

Pozdrawiamy,
Administracja forum

Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Ciekawe i mniej ciekawe dyskusje, które nie pasują do żadnego innego działu.

Moderatorzy: Moderatorzy wiatrówkowi, Moderatorzy CP, Moderatorzy WBP

Awatar użytkownika
mirek123
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 2009-04-10, 13:16
Lokalizacja: scyzorownia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: mirek123 » 2019-10-20, 22:41

Całe życie diesel. A to peugot 206 a to cytryna C2 Renata Clio 2 a to 2 mazdy 626 - jedna z przebiegiem 440tys. Jak by blacha wytrzymała to pewnie bym jeździł do tej pory.
Od 2 lat benzyna BMW E39 2.0 6 gorczkòw stopindziesiąt kuni ;laughing: - przebieg 530tyś. Od 430 tys na gazie. Jestem 3 właścicielem .
I jeszcze 225km/h poleci :shock: (strach więcej chociaż do podłogi jeszcze z cm luzu jest) i założę się że mam większą radoche i adrenaliné niż jakikolwiek kierowca rajdowy. Rok produkcji maine bryken 1998.
21lat ma wòz i nie zamieniłbym na żadne nowe BMW - czy to diesla czy benzynę .

No chyba że na hondę Accord VIII 2.0 b. W kombi.
Ostatnio zmieniony 2019-10-20, 22:45 przez mirek123, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9701
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Senio » 2019-10-20, 22:46

@mirek123

Wszystko fajnie tylko E39 ruda toczy. Jest to mega fajne auto gdyby nie ruda. Mało która do dzisiaj uchowała się bez rdzy. Nie wiem też czemu ale sedany lepiej się blacharsko trzymają od touringów.
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


Awatar użytkownika
mirek123
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 2009-04-10, 13:16
Lokalizacja: scyzorownia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: mirek123 » 2019-10-20, 22:51

No to fakt . Włożyłem 2tysie w poprawę blacharki. I nie żałuję :>
W życiu nie myślałem że wsiądę do beemki a jednak .
Ostatnio zmieniony 2019-10-20, 22:53 przez mirek123, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9701
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Senio » 2019-10-20, 23:20

mirek123 pisze:W życiu nie myślałem że wsiądę do beemki a jednak .


Jak Ci się Bawaria podoba, poszukaj przedlifta E60. Tam siedziały praktycznie te same motorki co w E39 M54 M57. I najlepiej albo 3.0i albo 3.0D. Jeśli będzie w oryginalnym przebiegu tak do 300.000 km, bezkolizyjna i bezwypadkowa, to korozja jest im nieznana, a trwałość mechaniczna jeszcze na poziomie E39. Ma więcej elektroniki, ale nie są to jeszcze żadne czary czy kosztowne rzeczy już w tej chwili. Masa E60 jest z GB na części rozebrana, i można ogarnąć elektronikę na oryginałach z demontażu. A poza tym jak nie skręcona to praktycznie nic się nie dzieje z tymi autami poza częściami eksploatacyjnymi i duperelkami. Największa zagwozdka to znaleźć coś takiego. Gdzieś tam się błąkasz po DE to masz szansę bezpośrednio od Niemca coś trefić i kupić. Przesiadka z E39 do E60 to skok w inny wymiar. W późniejszych modelach się to bardzo zatarło i nie ma już efektu łał. Tylko ważne żeby to było do końca 2006 roku. Później już jest mniejsza czy większa kicha.
Ostatnio zmieniony 2019-10-20, 23:21 przez Senio, łącznie zmieniany 1 raz.
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


Awatar użytkownika
mirek123
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 2009-04-10, 13:16
Lokalizacja: scyzorownia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: mirek123 » 2019-10-20, 23:28

Senio pisze: ważne żeby to było do końca 2006 roku. Później już jest mniejsza czy większa kicha.

No zobacz . Toćka w toćke to samo powiedział mi mechanik jak zaprowadziłem mu opla astre 3 z 2008 . Samochód żony.
Po 2006 mówi : dziadostwo :one:


Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9701
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Senio » 2019-10-20, 23:38

Niestety ale to nie tylko moje spostrzeżenia, że od 2006 bawaria jedzie po równi pochyłej na dół. Jest dokładnie to o czym wcześniej pisałem. Nowe > gwarancja > nowe. Oczywiście jak kogoś stać. Kowalskiego Bawaria po 2006 drenuje zbyt mocno. Wsiadasz i myślisz która kontrolka zaświeci i ile to będzie kosztowało. A to już nie jest fajne. Głównie skok na silniki był w E60 po lifcie. M57N2 to już silnik który rwie łańcuchy i jest podwyższonego ryzyka. Generalnie od kiedy zaczęli alu bloki montować zaczęła się padaczka. Z każdym rokiem od 2007 coś nowego wymyślali żeby więcej kasy wyciągnąć z maluczkich w serwisach. Kiedy zrobili silniki oznaczone N gó...o wpadło w wentylator.
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


Awatar użytkownika
ben_sage
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 976
Rejestracja: 2010-02-17, 20:36
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: ben_sage » 2019-10-24, 14:22

iiyama pisze:Budżetowe opony do małego miejskiego auta ok, ale sam się przekonałem, że między budżetowymi a premium jest duża różnica, szczególnie jak ktoś jeździ bardziej dynamicznie.
Opony premium szybciej się ścierają niż budżetowe, ale moim zdaniem to zaleta bo lepiej się trzymają drogi ja na oponach nie oszczędzam.
Zimowki chyba lepiej symetryczne bo lepiej się sprawdzają na błocie posniegowym i w deszczu, a że zima ogólnie jedziemy wolniej i wolniej pokonuje y zakręty to najlepiej w/g mojego doświadczenia spisują się Zimowki symetryczne


Ekonomicznych nigdy bym nie kupił. Nie chodzi tu o zachowanie opony w zakrętach tylko o drogę hamowania. Różnica jest duża przy 100km/h w różnych warunkach. Różnica duża owszem.
Opony klasy średniej często dorównują a nawet są lepsze od tych klasy premium.
Warto zwrócić uwagę że każda opona jest skierowana do indywidualnego odbiorcy - preferencje i styl jazdy.
Np oferująca większy komfort i mniej sportu i na odwrót podobnie z bieżnikiem bardziej deszczowy i mniej.

Co do zimówek więcej już nie kupię po ostatnich doświadczeniach z dwóch ostatnich zim. O ile ktoś nie mieszka w górach o tyle uważam że zimówki coraz mniej się nadają u nas. Nie ma już tak skrajnych zim a drogi często są odśnieżane. Prawie całe ostatnie dwie zimy przejechałem w dodatnich temperaturach na suchym asfalcie lub na mokrym asfalcie a jak wiadomo zimowa opona jest stworzona do śniegu. Procentowo opona zimowa na ostatnie warunki w jakich była używana prze zemnie to w 90% nie nadawała się. Teraz kupiłem całoroczne na zimę. Dużo ludzi zaczęło chwalić na forach i w testach bardzo często biją średnie letnie i średnie zimowe ale sprawdzę jak zachowują się latem bo kupiłem szersze niż standardowe koła do mojego auta, jeśli będą ok to przejdę już na taką kombinację na stałe.


Awatar użytkownika
1krzysztof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1251
Rejestracja: 2005-08-17, 16:04
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: 1krzysztof » 2019-10-24, 15:46

ben_sage pisze:..... a jak wiadomo zimowa opona jest stworzona do śniegu.

Nie do końca to jest prawda.
Zimowa opona jest skonstruowana na niskie temperatury (poniżej 5 - 7C). Nieważne, śnieg, czy mokro.


Awatar użytkownika
oldtimer
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: 2005-09-28, 09:02
Lokalizacja: Oruń
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: oldtimer » 2019-10-24, 15:47

Enfield Diesel - total hardcore :)
https://www.youtube.com/watch?v=70N8r1wFQaM
IŻ-38;niezidentyfikowana "D50" a'la Mauser;Daisy mod.92; Escopeta Avancarga 12GA


Awatar użytkownika
ben_sage
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 976
Rejestracja: 2010-02-17, 20:36
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: ben_sage » 2019-10-24, 18:21

1krzysztof pisze:
ben_sage pisze:..... a jak wiadomo zimowa opona jest stworzona do śniegu.

Nie do końca to jest prawda.
Zimowa opona jest skonstruowana na niskie temperatury (poniżej 5 - 7C). Nieważne, śnieg, czy mokro.


Oczywiście i hamuje lepiej jak w wyższych temperaturach ale nie znaczy że na suchym asfalcie czy po deszczu w będzie lepsza od letniej.
Letnia ma bieżnik na suchy asfalt i deszcz a zimowa na śnieg, skuteczności nigdy takiej mieć nie będzie albo po prostu będzie to kiepska zimówka. Dobre opony zimowe zazwyczaj się słabo sprawdzają na warunkach przypominających te jesienne.

Przejeździłem już taką zimę kalendarzową bez zimy na zimówkach i powiem że nigdy więcej, no chyba że wróci prawdziwa zima.


Awatar użytkownika
1krzysztof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1251
Rejestracja: 2005-08-17, 16:04
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: 1krzysztof » 2019-10-24, 18:24

Tu chodzi o mieszankę. Jest miękka (w porównaniu do letniej). O tym czy śnieg, czy mokro, decyduje bieżnik jaki wybierzesz.
Warto pamiętać, że na lód nic nie pomoże (oprócz kolców).


Awatar użytkownika
ben_sage
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 976
Rejestracja: 2010-02-17, 20:36
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: ben_sage » 2019-10-24, 18:33

Twardość gumy nie świadczy o hamowaniu czy przyczepności o czym się przekonałem jadąc drugim samochodem na letnich tej zimy i odwrotnie latem na oponie letniej zwanej rainexpert 3 uniroyal która jest tak miękka jak typowa zimówka a po za pływaniem miękkie boki niczego jej zarzucić nie mogłem. Przednią oś wykończyłem w 20tys.km bez upalania i buksowania kołami.


Awatar użytkownika
1krzysztof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1251
Rejestracja: 2005-08-17, 16:04
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: 1krzysztof » 2019-10-24, 18:48

ben_sage pisze:Twardość gumy nie świadczy o hamowaniu czy przyczepności ....

Chcesz powiedzieć, że nie ma wpływu. Dziwne! Jestem zaskoczony. :651: Zawsze wydawało mi się, że ma.
Ostatnio zmieniony 2019-10-24, 19:52 przez 1krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
PawelW
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 7532
Rejestracja: 2006-02-26, 11:40
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: PawelW » 2019-10-24, 19:50

Ja również. Zimowe opony zawsze sprawowały się lepiej od letnich na mokrej i pokrytej śniegiem nawierzchni. Twardość gumy to jedno ale odprowadzanie wody i kształt bieznika to drugie
Daystate MK3 + VORTEX Viper PST
----------------------------------------
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie, zapytaj, czy mógłby tego nie robić


iiyama
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: 2016-10-13, 10:40
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: iiyama » 2019-10-24, 20:58

PawelW pisze:JZimowe opony zawsze sprawowały się lepiej od letnich na mokrej

No chyba raczysz żartować.
Chyba, że chodzi Ci o drogę z błotem posniegowym
Ostatnio zmieniony 2019-10-24, 21:00 przez iiyama, łącznie zmieniany 1 raz.



Wróć do „Pozatematyczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: sas88 i 15 gości