Drodzy Użytkownicy,

Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.

W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.

Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.

Regulamin i rozporządzenie

Pozdrawiamy,
Administracja forum

Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Ciekawe i mniej ciekawe dyskusje, które nie pasują do żadnego innego działu.

Moderatorzy: Moderatorzy WBP, Moderatorzy wiatrówkowi, Moderatorzy CP

orex
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 2012-08-23, 13:28
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: orex » 2018-12-13, 09:39

A czym się kierowałeś przy wyborze bagażnika samochodowego (rozumiem, że to był box dachwy)?
Pytam w kontekście opela insignia...
Przeglądam na https://automotohit.pl/Bagazniki-samochodowe i opcji jest wiele, zwłaszcza tych z opływowymi kształtami oraz szczelnością na zewnętrzne warunki atmosferyczne.
Ostatnio zmieniony 2018-12-13, 11:09 przez Michaus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Regulamin I. 2. j)


slaw2
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 105
Rejestracja: 2018-09-02, 17:02
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: slaw2 » 2018-12-13, 10:19

Kupiłem za psie pieniądze markowy Thule na porntalu na O...Brat też ma Thule i nie odpadły nam przy 150.Mają już swoje lata -ale kiedyś plastik był inny . Nigdy nic nie pociekło ani nie przemokło.
W zasadzie nie ściągam z dachu .
Nie słyszę szumów i innych tego typu dyrdymałów . Kup używkę dobrej firmy za 1/2 lub 1/3 nowego .
Ostatnio zmieniony 2018-12-13, 10:20 przez slaw2, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
adnikauto
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1546
Rejestracja: 2013-08-20, 19:26
Lokalizacja: Wschodnie Wybrzeze
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: adnikauto » 2018-12-13, 11:53

orex pisze:A czym się kierowałeś przy wyborze bagażnika samochodowego (rozumiem, że to był box dachwy)?


Najstotniejsza kwestia- czolowy opor aerdynamiczny. Osobiscie preferuje bardzo duze boxy- maksymalna dlugosc, maksymalnie szerokie ale "najnizsze" czyli o niskim profilu czolowym....

Taki box dachowy ma tez nizej polozony srodek ciezkosci co jest wazne przy szybkim pokonywaniu zakretow.

Natomiast- waski i wysoki box ma zastosowanie tylko wtedy gdy na bagazniku znajduje sie dodatkowy sprzet, np. rower/y, kajak, cholera wie co jeszcze...
:-D
Guns have two enemies politicians and rust. :502: Not sure, which is worst...


Awatar użytkownika
czemar
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1181
Rejestracja: 2007-03-17, 08:55
Lokalizacja: Koło/ZŁota
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: czemar » 2018-12-21, 15:14

No Adam na warsztacie coś znajomego Jeep :one:
https://m.youtube.com/watch?v=0UhOplS91KY


Awatar użytkownika
adnikauto
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1546
Rejestracja: 2013-08-20, 19:26
Lokalizacja: Wschodnie Wybrzeze
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: adnikauto » 2018-12-21, 15:54

Takie zabawy z silnikiem to tylko w Polsce mozna robic.... w Stanach koszt wynioslby polowe ceny auta czyniac cala impreze nieoplacalna. :roll:
Guns have two enemies politicians and rust. :502: Not sure, which is worst...


Awatar użytkownika
czemar
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1181
Rejestracja: 2007-03-17, 08:55
Lokalizacja: Koło/ZŁota
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: czemar » 2018-12-21, 17:39

Tu chyba raczej wymiana była na koszt firmy z racji przebiegu auta i stąd opinia rzeczoznawcy .
Tak czy inaczej 40000 km i w sumie trup smutne bo to już 200 000 to kuriozum , a co powiedzieć o 40 000 ?
Ciekaw jestem czy ten wynalazek jest montowany też do innych aut konernu np Fiatów i Chryslerów ?
No i kwestia serwisu takiego auta jak widać trzeba się nieźle nawyginać żeby coś zdemontować .
M.


Awatar użytkownika
bosh6
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: 2012-05-29, 14:32
Lokalizacja: Stalowa Wola
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: bosh6 » 2018-12-21, 17:52

Każdy kto siedzi w temacie samochodów 4x4 wie, że jeepa w dieslu się nie kupuje.
Daystate Air Wolf ÷Hawke Sidewinder 30 TAC 10x42


Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9667
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Senio » 2018-12-21, 18:42

Jeep ja jeep, ale czy coś się w tej chwili jeszcze w dieslu sprzedaje z Euro 6.2 na pokładzie ?. Ktoś jeszcze te wydmuszki po dieslu kupuje ?
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


Awatar użytkownika
oldtimer
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 2005-09-28, 09:02
Lokalizacja: Oruń
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: oldtimer » 2018-12-21, 19:28

Nie wiem jakie to "Euro" było ale jak na mój gust epoka sensownego diesla skończyła się wraz z przymusem katalizatora i końcem mechanicznych pomp wtryskowych......
IŻ-38;niezidentyfikowana "D50" a'la Mauser;Daisy mod.92; Escopeta Avancarga 12GA


Awatar użytkownika
czemar
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1181
Rejestracja: 2007-03-17, 08:55
Lokalizacja: Koło/ZŁota
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: czemar » 2018-12-21, 19:32

Darek diesel wiadomo sporo miast w Polsce już nie wpuszcza starszych klekotów .
Słyszy się natomiast , że takie obostrzenia mają dotyczyć w ogóle pojazdów z silnikami spalinowymi .
Pseudo ekologia się rozpędza po 2020 ciężko bedzie w nowo budowanym domu zainstalować ogrzewanie oparte o spalanie węgla takie są słuchy .
Coś mi się wydaje , że albo ryksze albo z buta czasami autobusem na prund ;|
A ja z tego swojego zadupia to sam nie wiem czym i jak w kierunku miasta pojadę :)
M.


Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9667
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Senio » 2018-12-21, 20:38

@@oldtimer

Jadąc w miejsca zawalone smogiem jak Kraków, Rybnik etc. diesel spełniający zaledwie normę euro 4 z DPF zasysa brudniejsze powietrze z zewnątrz, niż wylatuje z niego przez wydech. Czyli jakby swoimi filtrami je oczyszcza. A mówimy o roku wejścia w życie już od 2004 czy nawet pierwsze DPF-y chyba 2003. Pomyśl teraz co jest w kolejnych wcieleniach Euro.

Co do pomp tłokowych czy nawet pompowtrysków się nie zgodzę. CR zmienił wszystko w dieslu na plus. Od kultury pracy po osiągi. Ale to trwało krótko bo zaledwie 6-7 lat kiedy CR był naprawdę mega. Później kolejne normy Euro go zabiły i teraz jest więcej osprzętu ekologicznego niż samego silnika. Mam diesla z silnikiem Mazdy na pompie tłokowej i mam diesla na CR z czasów dobrej produkcji choć już z końcówki. Nie ma o czym gadać i czego porównywac nawet. To są dwa różne światy. Naprawdę nie chce o tym nawet dyskutować bo tego nie da się w żaden sposób porównać.

@czemar

Samochody to jest maleńki % problemu. Ale biznes na tym jest potężny, więc nikt nie zarżnie kury znoszącej złote jaja tak długo aż ta kura sama nie zdechnie z tego czy innego powodu.............
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


Awatar użytkownika
oldtimer
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 2005-09-28, 09:02
Lokalizacja: Oruń
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: oldtimer » 2018-12-21, 21:04

Nie mam zamiaru kwestionować wyższości common rail w kwestii ekologii, kultury pracy, etc.
Ale klasyczny traktor sprzed 1996 r. miał porównywalne zużycie paliwa i pewnie wyższą trwałość oraz o wiele mniej skomplikowaną konstrukcję i osprzęt w którym elektryka składała się z kabelka i elektrozaworu paliwa :)
No i zdolność do pracy na niespecjalnej jakości paliwie, w tym krajowym ekologicznym paliwie odnawialnym :)
Wyjeździłem ileś tam set tys.km autami z francuskimi dieslami XUD i LT-kowskimi D24 - i do dziś nie mogę przywyknąć do wysokoobrotowych benzyniaków....
IŻ-38;niezidentyfikowana "D50" a'la Mauser;Daisy mod.92; Escopeta Avancarga 12GA


Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9667
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Senio » 2018-12-21, 21:25

@oldtimer

To o czym napisałem czyli CR od końca wieku do tak 2006 roku to był dalej jeszcze prosty diesel, tyle że miał system CR zamiast pompy. Miał elekromechaniczne wtryski proste w regeneracji, prostą bezawaryjną pompę i nie był to jakiś wyszukany i wykręcony do granic możliwości diesel z 4 turbinami. Z 3 litrów 184 konie to żadne przegięcie. Po prostu kolejny etap po zwykłych pompach z fajną kulturą pracy. Dalej długodystansowy bezawary i tani w eksploatacji silnik. Ale to trwało krótko. Pęd za mocą, downsizing i ekologia zrobiły swoje i teraz jest co jest. I teraz ten sam diesel 3 litrowy ma 381 koni 740 Nm i 4 turbiny :). Prawda że brzmi nie z tej ziemi ?. Tylko jest jedno ale. Przy tak wysilonej jednostce i takim stopniu skomplikowania mechanicznego i ekologicznego to ja podziękuję za udział w kosztach jego napraw i eksploatacji :). Bez drobnych 10.000 nie ma się co w ASO pokazywać z jakąś pierdołą. A Mietek w stodole nie da mu rady :)
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


btyc
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 2017-06-29, 10:46
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: btyc » 2018-12-21, 21:43

Witam

Pierwszy samochód - Fiat Cinquocento 700, „piekielna moc” . Ale mino wyposażenia ABS - Absolutny Brak Czegokolwiek :-D 5 tys około przejechałem Cieniasem.

Fiat Punto I - 1.1, klasa wyżej , zadowalające osiągi :) elektryczne szyby ! I klima manual ! 25 tys km przejechałem.

Audi A6C4 - 2.5 tdi , rzędowa 5 , super kultura pracy silnika , klimatronic , elektryczne szyby , i cała masa innych bajerow. Przejechałem tym wozem ponad 150 tys km. Najlepszy wóz jaki miałem

Aktualnie Dacia Nowy Duster 1.6 4x4 na razie ok ale zobaczymy jak radzi sobie na naszych drogach.

Btyc
3x0.177 , 1x0.45 CP , 1x9x18, 1x7.62x39 , 1x7.62x54R
Pozdrawiam btyc
Silesia Survival - https://m.facebook.com/SilesiaSurvival/


peterpan
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 768
Rejestracja: 2005-09-04, 21:32
Lokalizacja: Kłokoczyn/Czernichów
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: peterpan » 2018-12-21, 21:47

Ty mnie Darek nie strasz. Z tymi 10 tys w ASO. Miesiąc temu małżowinka nabyła qashqai'a dieselka 1.6. Tylko dlatego, że w jej ukochanym automacie. 4-latek, 150 tys na blacie. Na razie zrobiła blisko 2 tys i jest ok. Czytałem trochę o trwałości skrzyń CVT i podobno dobrze traktowana potrafi trochę wytrzymać. Zbieram się powoli, żeby spróbować manuala bo ta skrzynia ma taką możliwość. Zwłaszcza dla porządnego wypalenia DPF-a, bo jedziemy autostradą 140/h a na obrotomierzu coś w okolicy 2,5 tys. Moja zafira ma przy 140 jakieś 1000 obrotów więcej...
yes, yes, yes!!!
slavia 634, crosman 1077,
CP remington 45
kodiak ekspress .58 :)



Wróć do „Pozatematyczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: 09042, zwolin i 9 gości