Drodzy Użytkownicy,
Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.
W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.
Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.
Regulamin i rozporządzenie
Pozdrawiamy,
Administracja forum
Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.
W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.
Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.
Regulamin i rozporządzenie
Pozdrawiamy,
Administracja forum
Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Moderatorzy: Moderatorzy CP, Moderatorzy WBP, Moderatorzy wiatrówkowi
- czemar
- Zarejestrowany użytkownik
- Posty: 1160
- Rejestracja: 2007-03-17, 08:55
- Lokalizacja: Koło/ZŁota
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Status: Offline
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Bravo mk2 to już inna epoka .
Co do rdzy to bierze wszystko kwestia czy użytkownik to tzw. fleja czy ma trochę oliwy w głowie .Czasami jak widzę całkiem nowe auta parkowane w kałuży obornika w płynie to mnie oświeca jak to jest że w teorii młode i dobrze zabezpieczone auto może tak wyglądać .
Co do Jtd to bardzo chwalona jednostka .
Skoda Mk1 to jeszcze takie calkiem nie po VW robione autko bądź robione w starym dobrym stylu .Niestety często zmęczone i katowane zwłaszcza combi , które było podstawą floty wszelkiej maści przedstawicieli .
Dziś takim wołem jest Rapid rzadziej Kia Ceed .
Tę ostatnią widuję pod szkołą córki bo jest tam sklep i odwiedza go kilku przedstawicieli .Kia co wizytę coraz gorzej stęka ale z zewnątrz ideał nawet rudej nie ma .
Po prostu przebieg daje znać o sobie .Nowsze auta z tym sobie nie radzą najzwyczajniej w świecie .Ktoś je polepi cofnie z 200 tyś i na all... albo olx .
M.
Co do rdzy to bierze wszystko kwestia czy użytkownik to tzw. fleja czy ma trochę oliwy w głowie .Czasami jak widzę całkiem nowe auta parkowane w kałuży obornika w płynie to mnie oświeca jak to jest że w teorii młode i dobrze zabezpieczone auto może tak wyglądać .
Co do Jtd to bardzo chwalona jednostka .
Skoda Mk1 to jeszcze takie calkiem nie po VW robione autko bądź robione w starym dobrym stylu .Niestety często zmęczone i katowane zwłaszcza combi , które było podstawą floty wszelkiej maści przedstawicieli .
Dziś takim wołem jest Rapid rzadziej Kia Ceed .
Tę ostatnią widuję pod szkołą córki bo jest tam sklep i odwiedza go kilku przedstawicieli .Kia co wizytę coraz gorzej stęka ale z zewnątrz ideał nawet rudej nie ma .
Po prostu przebieg daje znać o sobie .Nowsze auta z tym sobie nie radzą najzwyczajniej w świecie .Ktoś je polepi cofnie z 200 tyś i na all... albo olx .
M.
- zdaszek
- Zarejestrowany użytkownik
- Posty: 699
- Rejestracja: 2009-06-07, 00:27
- Lokalizacja: Pabianice
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Status: Offline
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Bravo II zwane też Nuova Bravo lepiej sobie odpuścić. Silniki JTD a w zasadzie MultiJet są ogólnie dobre. Ale liczba usterek z jakimi się boryka ten model jest po prostu żenująco długa.
1.4 benzyna w takim bravo pali w mieście 9-11/100 - kolega miał takie, więc wiem a nie wyczytałem w internetach
Jeśli zaś chodzi o silniki HDi to moje zdanie na ich temat jest ogólnie dobre. Temat rurki o za małym przekroju w 1.6 HDi jest znany. Rozwiązania tego problemu są dwa : wyjąć sitko jak już Senio pisał, albo zastosować tunningową rurkę o większym przekroju.
Czy ma koło dwumasowe ? A nie wiadomo -francuzi często zmieniają koncepcje odnośnie budowy swoich samochodów.
Lepiej sprawdzić samemu w katalogach (np motoryzacyjnego sklepu internetowego). Podajesz markę, model, silnik, rocznik i teoretycznie już wszystko wiadomo. 100% pewności miał nie będziesz, ale z dużym prawdopodobieństwem sądzić można, że jest tak, jak w tych katalogach z częściami napisano.
Przy wyborze silnika ja na Twoim miejscu skupiłbym się bardziej na układzie wtryskowym. Silniki z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi omijać szerokim łukiem. Fajnie jak działają dobrze. Jak przestaną to ich nie zregenerujesz. 2000zł/szt szybko studzi ochotę na diesla.
Ogólnie, jeżeli układ wtryskowy zrobił Bosch, to części zamienne w razie "W" są dostępne i nie ma problemu z regeneracją.
Co jest problemem ogólnym silników z rodziny HDi ? Stopień ich komplikacji oraz niekompetentni mechanicy, którzy próbują naprawić a z niewiedzy zepsują coś innego, albo będą wróżyli z fusów i wymienisz po kolei wszystko aż oni trafią. Drogo wtedy wychodzi takie szkolenie mechanika...
Sam pomysł na młode auto miejskie z nowoczesnym, ale prostym w budowie silnikiem diesla uważam, za dobry. Ja obstawiam, że w wersji 90KM nie będzie dwumasy, a zmienna geometria w turbosprężarce od dawna nie jest problemem (znaczy - da się taką turbosprężarkę dobrze zregenerować/naprawić).
Jak znajdziesz gdzieś w okolicy mechanika od aut francuskich, albo jeszcze lepiej - specjalistę od HDi, to wtedy sprawa jest jasna.
Francuskie auta najbardziej przeklinają Ci, którzy trafili na partacza a nie mechanika.
1.4 benzyna w takim bravo pali w mieście 9-11/100 - kolega miał takie, więc wiem a nie wyczytałem w internetach
Jeśli zaś chodzi o silniki HDi to moje zdanie na ich temat jest ogólnie dobre. Temat rurki o za małym przekroju w 1.6 HDi jest znany. Rozwiązania tego problemu są dwa : wyjąć sitko jak już Senio pisał, albo zastosować tunningową rurkę o większym przekroju.
Czy ma koło dwumasowe ? A nie wiadomo -francuzi często zmieniają koncepcje odnośnie budowy swoich samochodów.
Lepiej sprawdzić samemu w katalogach (np motoryzacyjnego sklepu internetowego). Podajesz markę, model, silnik, rocznik i teoretycznie już wszystko wiadomo. 100% pewności miał nie będziesz, ale z dużym prawdopodobieństwem sądzić można, że jest tak, jak w tych katalogach z częściami napisano.
Przy wyborze silnika ja na Twoim miejscu skupiłbym się bardziej na układzie wtryskowym. Silniki z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi omijać szerokim łukiem. Fajnie jak działają dobrze. Jak przestaną to ich nie zregenerujesz. 2000zł/szt szybko studzi ochotę na diesla.
Ogólnie, jeżeli układ wtryskowy zrobił Bosch, to części zamienne w razie "W" są dostępne i nie ma problemu z regeneracją.
Co jest problemem ogólnym silników z rodziny HDi ? Stopień ich komplikacji oraz niekompetentni mechanicy, którzy próbują naprawić a z niewiedzy zepsują coś innego, albo będą wróżyli z fusów i wymienisz po kolei wszystko aż oni trafią. Drogo wtedy wychodzi takie szkolenie mechanika...
Sam pomysł na młode auto miejskie z nowoczesnym, ale prostym w budowie silnikiem diesla uważam, za dobry. Ja obstawiam, że w wersji 90KM nie będzie dwumasy, a zmienna geometria w turbosprężarce od dawna nie jest problemem (znaczy - da się taką turbosprężarkę dobrze zregenerować/naprawić).
Jak znajdziesz gdzieś w okolicy mechanika od aut francuskich, albo jeszcze lepiej - specjalistę od HDi, to wtedy sprawa jest jasna.
Francuskie auta najbardziej przeklinają Ci, którzy trafili na partacza a nie mechanika.
ŁGS LOK
- JJKILLER
- Zarejestrowany użytkownik
- Posty: 390
- Rejestracja: 2014-01-17, 02:30
- Lokalizacja: Warszawa - muranow
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Status: Offline
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
1.4 benzyna w takim bravo pali w mieście 9-11/100
Tyle co moja dwulitrowa Laguna w kombi

pomysł na młode auto miejskie z nowoczesnym, ale prostym w budowie silnikiem diesla uważam, za dobry.
Co do diesla na miasto (krótkie odcinki) to mam odmienne zdanie, zaoszczędzi się kilka złociszy na paliwie ale za to trzeba będzie becelować na czyszczenie DPFa, bo w mieście nie ma szans żeby się wypalił, w efekcie dwa razy tyle co się zaoszczędzi trzeba będzie wydać na serwis, który w przypadku diesli jest i tak ok. 20-30% wyższy niż benzyniaków.
Dla przykładu, dlaczego każdy szkop kupuje na autostradę diesla, a na miasto benzynę (a przynajmniej w zdecydowanej większości przypadków)?
Oczywiście jest to zdanie moje (choć nie tylko), i nikt nie musi się z tym zgadzać.
Ostatnio zmieniony 2018-11-14, 01:55 przez JJKILLER, łącznie zmieniany 3 razy.
Toz - 18, Iż 27E, Star 28pk, GSG FireFly, PM-63 "Rak" z zatrzaskiem magazynka przy kciuku
- Senio
- Moderator
- Posty: 9660
- Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
- Lokalizacja: Koło.wlkp
- Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
- Status: Offline
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
@zdaszek
Dzięki za sensowną garść konkretów. Fakt jest taki, że dzisiaj są prawie wszędzie wymieniacze a nie mechanicy. Trafią to naprawią. Za resztę zapłacisz kartą...... Dobrego mechanika dzisiaj to ze świecą trzeba szukać i to jest fakt. Dlatego najlepiej samemu sobie wszystko robić jak ktoś potrafi i ma do tego warunki. Spokojny sen i więcej w kieszeni zostaje. A i auta jakby się nie psują. Poza tym stanęło na Verso z 1.8 benzyna. Dla dziewczyny tak będzie lepiej.
@JJKILLER
Prosze Cie nie recycuj onetowskich przykazań o dieslu. Są nic nie warte, nie prawdziwe i nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Żeby jeździć dieslem po mieście wystarczy być jedynie umysłowo rozgarniętym. Nic więcej.
Poza tym wczytaj się w temat, że pisałem o prostym dieslu bez dpf-a bez dwumasy etc. Co tam się ma zapchać ?.
A poza tym tyle lat jeżdżę 3 litrowym dieslem z DPF-em i dwoma turbinami po mieście i żadna katastrofa ani klątwa go nie dopadła. Wystarczy się interesować co to jest diesel, jak działa DPF, jak go eksploatować, i jeśli się chce wypalać to dać mu się wypalić. Tylko tyle i aż tyle.
Dzięki za sensowną garść konkretów. Fakt jest taki, że dzisiaj są prawie wszędzie wymieniacze a nie mechanicy. Trafią to naprawią. Za resztę zapłacisz kartą...... Dobrego mechanika dzisiaj to ze świecą trzeba szukać i to jest fakt. Dlatego najlepiej samemu sobie wszystko robić jak ktoś potrafi i ma do tego warunki. Spokojny sen i więcej w kieszeni zostaje. A i auta jakby się nie psują. Poza tym stanęło na Verso z 1.8 benzyna. Dla dziewczyny tak będzie lepiej.
@JJKILLER
Prosze Cie nie recycuj onetowskich przykazań o dieslu. Są nic nie warte, nie prawdziwe i nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Żeby jeździć dieslem po mieście wystarczy być jedynie umysłowo rozgarniętym. Nic więcej.
Poza tym wczytaj się w temat, że pisałem o prostym dieslu bez dpf-a bez dwumasy etc. Co tam się ma zapchać ?.
A poza tym tyle lat jeżdżę 3 litrowym dieslem z DPF-em i dwoma turbinami po mieście i żadna katastrofa ani klątwa go nie dopadła. Wystarczy się interesować co to jest diesel, jak działa DPF, jak go eksploatować, i jeśli się chce wypalać to dać mu się wypalić. Tylko tyle i aż tyle.
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________
________________

- ben_sage
- Zarejestrowany użytkownik
- Posty: 972
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:36
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Status: Offline
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Senio pisze:, że dzisiaj są prawie wszędzie wymieniacze a nie mechanicy.
Taniej, bezpieczniej , szybciej.
Skoro ich nie ma widocznie się to nie opłaca ani serwisom ani klientom.
Gdyby dzisiaj zaczęli naprawiać samochody współczesne to strach było by na drogę wyjechać.
- oldtimer
- Zarejestrowany użytkownik
- Posty: 301
- Rejestracja: 2005-09-28, 09:02
- Lokalizacja: Oruń
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Status: Offline
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
.... i dlatego współczesne samochody nigdy nie będą oldtimerami 

IŻ-38;niezidentyfikowana "D50" a'la Mauser;Daisy mod.92; Escopeta Avancarga 12GA
- Michaus
- Moderator
- Posty: 1491
- Rejestracja: 2010-05-20, 14:04
- Lokalizacja: Pabianice
- Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
- Status: Offline
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
JJKILLER pisze:1.4 benzyna w takim bravo pali w mieście 9-11/100
Tyle co moja dwulitrowa Laguna w kombi
Miałem kiedyś Mondeo 2.5 V6 (170KM), też tyle paliło.
Gdyby nie korozja, to byłoby na prawdę super auto.
Senio pisze:Co tam się ma zapchać ?
EGR

- Senio
- Moderator
- Posty: 9660
- Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
- Lokalizacja: Koło.wlkp
- Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
- Status: Offline
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Michaus pisze:EGR
EGR to jest mały pikuś

4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________
________________

-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 2017-11-21, 11:39
- Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
- Status: Offline
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
BMW 420d 190KM spalenie 7/10 na trasie 8/10 :],a wolno nie jeżdżę
ale przepisowo

Ostatnio zmieniony 2018-11-14, 16:52 przez Bava, łącznie zmieniany 1 raz.
- JJKILLER
- Zarejestrowany użytkownik
- Posty: 390
- Rejestracja: 2014-01-17, 02:30
- Lokalizacja: Warszawa - muranow
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Status: Offline
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
No mi dziś wyszło 16/100, ale musiałem z Wawy do Grodziska (40km) dojechać w 25 minut, w tym wyjechać z Wawy, i w Grodzisku na szybko znaleźć miejsce do zaparkowania bo miałem 2 minuty zapasu przed wejściem na salę sądową...
A że nie lubię zapier... to jechałem "kompromisowo", mimo to, w połowie drogo coś czerwonego i niskiego, minęło mnie jak rowerzystę
nawet marki nie zauważyłem 
A że nie lubię zapier... to jechałem "kompromisowo", mimo to, w połowie drogo coś czerwonego i niskiego, minęło mnie jak rowerzystę


Toz - 18, Iż 27E, Star 28pk, GSG FireFly, PM-63 "Rak" z zatrzaskiem magazynka przy kciuku
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Posty: 57
- Rejestracja: 2017-03-26, 13:13
- Lokalizacja: Łomża
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Status: Offline
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
czemar pisze:...
Co do rdzy to bierze wszystko ...
Można by się nie zgodzić:



- JJKILLER
- Zarejestrowany użytkownik
- Posty: 390
- Rejestracja: 2014-01-17, 02:30
- Lokalizacja: Warszawa - muranow
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Status: Offline
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
...



Toz - 18, Iż 27E, Star 28pk, GSG FireFly, PM-63 "Rak" z zatrzaskiem magazynka przy kciuku
- oldtimer
- Zarejestrowany użytkownik
- Posty: 301
- Rejestracja: 2005-09-28, 09:02
- Lokalizacja: Oruń
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Status: Offline
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Błąd - w kartonie gnije blaszana podłoga.
W laminatce w zasadzie gnije tylko jeden punkt - wklejona metalowa listwa mocowania resora z tyłu, ale i tak nie puści, poza tym budę trzyma reszta punktów mocowania do ramy. Rama na tyle masywna, że nie spotkałem żeby przegniła jak w Patrolu czy Vitarze
W laminatce w zasadzie gnije tylko jeden punkt - wklejona metalowa listwa mocowania resora z tyłu, ale i tak nie puści, poza tym budę trzyma reszta punktów mocowania do ramy. Rama na tyle masywna, że nie spotkałem żeby przegniła jak w Patrolu czy Vitarze

IŻ-38;niezidentyfikowana "D50" a'la Mauser;Daisy mod.92; Escopeta Avancarga 12GA
- JJKILLER
- Zarejestrowany użytkownik
- Posty: 390
- Rejestracja: 2014-01-17, 02:30
- Lokalizacja: Warszawa - muranow
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Status: Offline
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Może i nie zgnije, ale za to szczury uwielbiają Trabanty
Sąsiad na starym mieszkaniu jak miał Trabiego, z pół roku nie jeździł tylko trzymał w osiedlowym szeregowcu garażowym, po pół roku okazało się że Trabiego nie ma nawet jak połatać, cały wyglądał mniej/więcej tak:


Sąsiad na starym mieszkaniu jak miał Trabiego, z pół roku nie jeździł tylko trzymał w osiedlowym szeregowcu garażowym, po pół roku okazało się że Trabiego nie ma nawet jak połatać, cały wyglądał mniej/więcej tak:

Ostatnio zmieniony 2018-11-16, 03:37 przez JJKILLER, łącznie zmieniany 1 raz.
Toz - 18, Iż 27E, Star 28pk, GSG FireFly, PM-63 "Rak" z zatrzaskiem magazynka przy kciuku
- oldtimer
- Zarejestrowany użytkownik
- Posty: 301
- Rejestracja: 2005-09-28, 09:02
- Lokalizacja: Oruń
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Status: Offline
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Autentyczna sytuacja z połowy lat 70-tych ub.wieku. Przyjeżdża do znajomego warsztatu samochodowego gość trabantem z uszkodzonymi drzwiami (ktoś mu lekko wjechał) - drzwi w strzępach pogruchotane. Kierowca prosi mechanika o naprawę. Mechanik podchodzi, ogląda, drapie się po berecie z antenką i wyrokuje: Panie, nie da rady - z tym trzeba do INTROLIGATORA......



IŻ-38;niezidentyfikowana "D50" a'la Mauser;Daisy mod.92; Escopeta Avancarga 12GA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość