Drodzy Użytkownicy,

Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.

W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.

Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.

Regulamin i rozporządzenie

Pozdrawiamy,
Administracja forum

Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Ciekawe i mniej ciekawe dyskusje, które nie pasują do żadnego innego działu.

Moderatorzy: Moderatorzy WBP, Moderatorzy wiatrówkowi, Moderatorzy CP

Awatar użytkownika
Michaus
Moderator
Moderator
Posty: 1500
Rejestracja: 2010-05-20, 14:04
Lokalizacja: Pabianice
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Michaus » 2018-11-05, 01:08

Z tego, co wiem, wersje 1.6 90KM nie miały dwumasy, ale za to wyposażyli je w rurki olejowe do turbo o za małej średnicy.
W związku ze zbyt małym przepływem, zaszlamiały się, co powodowało jeszcze mniejszy przepływ...
Regeneracja turbo pomagała na krótko, bo rurki znów je ubijały.
Podobno problem dało się wyleczyć "tuningowymi"rurkami lub okresowym czyszczeniem fabrycznych, ale pewności nie mam.
Kuzyn walczył z problemem, ale się poddał i sprzedał 307sw. Miał go dość.

Brat miał okazję doktoryzować się z 2.0 HDI (podobno lepszym). Tam z turbo nie było kłopotu, ale za to były inne atrakcje (pompa nie budowała ciśnienia i na ciepłym nie odpalał), pomogła wymiana rozrusznika (nie do regeneracji - jednorazówka).
Usterkę usunął, ale jak już się naczytał, to mu miłość przeszła i podjął decyzję o sprzedaży.
Wydrukowałem mu kiedyś serwisówkę do tego silnika.
"Pijcie piwo! Picie piwa zapobiega rozlaniu się piwa na laptopa!"

Łódzka Grupa Strzelecka >>ORZEŁ<<


Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9667
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Senio » 2018-11-05, 01:50

O tej rurce do smarowania turbo wiem - czytałem. Podobno wystarczy z tej rurki wywalić sitko i nie zarasta wtedy a turbo jest smarowane poprawnie. Pewnie jak napisałeś są też jakieś tuningowe poprawiające problem. Rurka to jest tylko rurka, ale jak widac i rurka może być źle wykonana. W każdym razie trzeba to od razu zrobić tak żeby było dobrze. Natomiast z tymi dodatkami do 1.6 HDi są różne informacje. Różne kody różne oznaczenia i różne informacje. Niby nie było, a jednak gdzieś tam było i tak do końca nie wiem o co tam chodzi.
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


Awatar użytkownika
czemar
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1181
Rejestracja: 2007-03-17, 08:55
Lokalizacja: Koło/ZŁota
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: czemar » 2018-11-05, 10:54

Darek nie lepiej jakiś fiat z 1.4 w benzynie .
Bravo będzie na miasto w sam raz .
Jest jeszcze 1.9 Jtd ale nie wiem jak tam jest z osprzętem
Fabia mk1 combi też nie głupie auto .
Mam hatchbacka z silnikiem 1.4 benzyna
Niskie spalanie zdrowa blacha i prostota pod maską czyli ideał do jazdy miejskiej
Miałem okazję zapoznać się z mk2 i tragedia silnik pracuje jak w kosiarce .
A w ubiegły piątek kolega odwiedził mnie Golfem mk6 wersja van i sport w jednym 1.6 diesel autko młode latało w Tomtomie i nakulało ponad 300 tyś. dwumasa oczywiście klękła poza tym jakieś wynalazki typu programowanie lusterek itp. Dla mnie ilość gadżetów nie do zaakceptowania niby komfort ale problemów z tym będzie niedługo cała masa.I najlepsze cena niecałe 15 tyś. tyle teraz rynek ceni nowe diesle .
M.
Ostatnio zmieniony 2018-11-05, 11:06 przez czemar, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9667
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Senio » 2018-11-05, 11:43

Pamiętam jak jedynkę Bravo / Brava rdza okrutnie żarła. Podobnie teraz żre Mazdy 3 i 6. Fatalnie zabezpieczone auta pod tym względem. Nie wiem czy coś się zmieniło w tym temacie w wersji Bravo II. Auto wizualnie natomiast nie jest złe. Powiedział bym nawet ładne. 1.9Jtd nie znam. Nie zagłębiałem się we włoską motoryzację gdzieś od 90 roku ubiegłego stulecia :) Skoda raczej odpada. Nie lubię koncernu VW :). Mini One też jest fajne z silnikiem Toyoty D-4D 1.4 90 koni.
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


Awatar użytkownika
czemar
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1181
Rejestracja: 2007-03-17, 08:55
Lokalizacja: Koło/ZŁota
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: czemar » 2018-11-05, 12:19

Bravo mk2 to już inna epoka .
Co do rdzy to bierze wszystko kwestia czy użytkownik to tzw. fleja czy ma trochę oliwy w głowie .Czasami jak widzę całkiem nowe auta parkowane w kałuży obornika w płynie to mnie oświeca jak to jest że w teorii młode i dobrze zabezpieczone auto może tak wyglądać .
Co do Jtd to bardzo chwalona jednostka .
Skoda Mk1 to jeszcze takie calkiem nie po VW robione autko bądź robione w starym dobrym stylu .Niestety często zmęczone i katowane zwłaszcza combi , które było podstawą floty wszelkiej maści przedstawicieli .
Dziś takim wołem jest Rapid rzadziej Kia Ceed .
Tę ostatnią widuję pod szkołą córki bo jest tam sklep i odwiedza go kilku przedstawicieli .Kia co wizytę coraz gorzej stęka ale z zewnątrz ideał nawet rudej nie ma .
Po prostu przebieg daje znać o sobie .Nowsze auta z tym sobie nie radzą najzwyczajniej w świecie .Ktoś je polepi cofnie z 200 tyś i na all... albo olx .
M.


Awatar użytkownika
zdaszek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 699
Rejestracja: 2009-06-07, 00:27
Lokalizacja: Pabianice
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: zdaszek » 2018-11-13, 21:33

Bravo II zwane też Nuova Bravo lepiej sobie odpuścić. Silniki JTD a w zasadzie MultiJet są ogólnie dobre. Ale liczba usterek z jakimi się boryka ten model jest po prostu żenująco długa.
1.4 benzyna w takim bravo pali w mieście 9-11/100 - kolega miał takie, więc wiem a nie wyczytałem w internetach

Jeśli zaś chodzi o silniki HDi to moje zdanie na ich temat jest ogólnie dobre. Temat rurki o za małym przekroju w 1.6 HDi jest znany. Rozwiązania tego problemu są dwa : wyjąć sitko jak już Senio pisał, albo zastosować tunningową rurkę o większym przekroju.
Czy ma koło dwumasowe ? A nie wiadomo -francuzi często zmieniają koncepcje odnośnie budowy swoich samochodów.
Lepiej sprawdzić samemu w katalogach (np motoryzacyjnego sklepu internetowego). Podajesz markę, model, silnik, rocznik i teoretycznie już wszystko wiadomo. 100% pewności miał nie będziesz, ale z dużym prawdopodobieństwem sądzić można, że jest tak, jak w tych katalogach z częściami napisano.

Przy wyborze silnika ja na Twoim miejscu skupiłbym się bardziej na układzie wtryskowym. Silniki z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi omijać szerokim łukiem. Fajnie jak działają dobrze. Jak przestaną to ich nie zregenerujesz. 2000zł/szt szybko studzi ochotę na diesla.
Ogólnie, jeżeli układ wtryskowy zrobił Bosch, to części zamienne w razie "W" są dostępne i nie ma problemu z regeneracją.


Co jest problemem ogólnym silników z rodziny HDi ? Stopień ich komplikacji oraz niekompetentni mechanicy, którzy próbują naprawić a z niewiedzy zepsują coś innego, albo będą wróżyli z fusów i wymienisz po kolei wszystko aż oni trafią. Drogo wtedy wychodzi takie szkolenie mechanika...

Sam pomysł na młode auto miejskie z nowoczesnym, ale prostym w budowie silnikiem diesla uważam, za dobry. Ja obstawiam, że w wersji 90KM nie będzie dwumasy, a zmienna geometria w turbosprężarce od dawna nie jest problemem (znaczy - da się taką turbosprężarkę dobrze zregenerować/naprawić).

Jak znajdziesz gdzieś w okolicy mechanika od aut francuskich, albo jeszcze lepiej - specjalistę od HDi, to wtedy sprawa jest jasna.
Francuskie auta najbardziej przeklinają Ci, którzy trafili na partacza a nie mechanika.
ŁGS LOK


Awatar użytkownika
JJKILLER
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: 2014-01-17, 02:30
Lokalizacja: Warszawa - muranow
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: JJKILLER » 2018-11-14, 01:38

1.4 benzyna w takim bravo pali w mieście 9-11/100

Tyle co moja dwulitrowa Laguna w kombi :>

pomysł na młode auto miejskie z nowoczesnym, ale prostym w budowie silnikiem diesla uważam, za dobry.


Co do diesla na miasto (krótkie odcinki) to mam odmienne zdanie, zaoszczędzi się kilka złociszy na paliwie ale za to trzeba będzie becelować na czyszczenie DPFa, bo w mieście nie ma szans żeby się wypalił, w efekcie dwa razy tyle co się zaoszczędzi trzeba będzie wydać na serwis, który w przypadku diesli jest i tak ok. 20-30% wyższy niż benzyniaków.
Dla przykładu, dlaczego każdy szkop kupuje na autostradę diesla, a na miasto benzynę (a przynajmniej w zdecydowanej większości przypadków)?

Oczywiście jest to zdanie moje (choć nie tylko), i nikt nie musi się z tym zgadzać.
Ostatnio zmieniony 2018-11-14, 01:55 przez JJKILLER, łącznie zmieniany 3 razy.
Toz - 18, Iż 27E, Star 28pk, GSG FireFly, TT-33, PM-63 "Rak" z zatrzaskiem magazynka przy kciuku


Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9667
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Senio » 2018-11-14, 11:16

@zdaszek

Dzięki za sensowną garść konkretów. Fakt jest taki, że dzisiaj są prawie wszędzie wymieniacze a nie mechanicy. Trafią to naprawią. Za resztę zapłacisz kartą...... Dobrego mechanika dzisiaj to ze świecą trzeba szukać i to jest fakt. Dlatego najlepiej samemu sobie wszystko robić jak ktoś potrafi i ma do tego warunki. Spokojny sen i więcej w kieszeni zostaje. A i auta jakby się nie psują. Poza tym stanęło na Verso z 1.8 benzyna. Dla dziewczyny tak będzie lepiej.


@JJKILLER

Prosze Cie nie recycuj onetowskich przykazań o dieslu. Są nic nie warte, nie prawdziwe i nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Żeby jeździć dieslem po mieście wystarczy być jedynie umysłowo rozgarniętym. Nic więcej.

Poza tym wczytaj się w temat, że pisałem o prostym dieslu bez dpf-a bez dwumasy etc. Co tam się ma zapchać ?.

A poza tym tyle lat jeżdżę 3 litrowym dieslem z DPF-em i dwoma turbinami po mieście i żadna katastrofa ani klątwa go nie dopadła. Wystarczy się interesować co to jest diesel, jak działa DPF, jak go eksploatować, i jeśli się chce wypalać to dać mu się wypalić. Tylko tyle i aż tyle.
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


Awatar użytkownika
ben_sage
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 972
Rejestracja: 2010-02-17, 20:36
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: ben_sage » 2018-11-14, 13:28

Senio pisze:, że dzisiaj są prawie wszędzie wymieniacze a nie mechanicy.


Taniej, bezpieczniej , szybciej.
Skoro ich nie ma widocznie się to nie opłaca ani serwisom ani klientom.

Gdyby dzisiaj zaczęli naprawiać samochody współczesne to strach było by na drogę wyjechać.


Awatar użytkownika
oldtimer
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 2005-09-28, 09:02
Lokalizacja: Oruń
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: oldtimer » 2018-11-14, 14:27

.... i dlatego współczesne samochody nigdy nie będą oldtimerami :)
IŻ-38;niezidentyfikowana "D50" a'la Mauser;Daisy mod.92; Escopeta Avancarga 12GA


Awatar użytkownika
Michaus
Moderator
Moderator
Posty: 1500
Rejestracja: 2010-05-20, 14:04
Lokalizacja: Pabianice
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Michaus » 2018-11-14, 14:39

JJKILLER pisze:
1.4 benzyna w takim bravo pali w mieście 9-11/100

Tyle co moja dwulitrowa Laguna w kombi :>

Miałem kiedyś Mondeo 2.5 V6 (170KM), też tyle paliło.
Gdyby nie korozja, to byłoby na prawdę super auto.

Senio pisze:Co tam się ma zapchać ?

EGR :)
"Pijcie piwo! Picie piwa zapobiega rozlaniu się piwa na laptopa!"

Łódzka Grupa Strzelecka >>ORZEŁ<<


Awatar użytkownika
Senio
Moderator
Moderator
Posty: 9667
Rejestracja: 2004-10-16, 00:39
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Senio » 2018-11-14, 14:46

Michaus pisze:EGR :)


EGR to jest mały pikuś :)
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl ________________Obrazek________________


Bava
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 2017-11-21, 11:39
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: Bava » 2018-11-14, 16:52

BMW 420d 190KM spalenie 7/10 na trasie 8/10 :],a wolno nie jeżdżę :) ale przepisowo
Ostatnio zmieniony 2018-11-14, 16:52 przez Bava, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
JJKILLER
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: 2014-01-17, 02:30
Lokalizacja: Warszawa - muranow
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: JJKILLER » 2018-11-15, 02:30

No mi dziś wyszło 16/100, ale musiałem z Wawy do Grodziska (40km) dojechać w 25 minut, w tym wyjechać z Wawy, i w Grodzisku na szybko znaleźć miejsce do zaparkowania bo miałem 2 minuty zapasu przed wejściem na salę sądową...
A że nie lubię zapier... to jechałem "kompromisowo", mimo to, w połowie drogo coś czerwonego i niskiego, minęło mnie jak rowerzystę :shock: nawet marki nie zauważyłem :shame:
Toz - 18, Iż 27E, Star 28pk, GSG FireFly, TT-33, PM-63 "Rak" z zatrzaskiem magazynka przy kciuku


gondol_jerzy
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 57
Rejestracja: 2017-03-26, 13:13
Lokalizacja: Łomża
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Postautor: gondol_jerzy » 2018-11-15, 08:45

czemar pisze:...
Co do rdzy to bierze wszystko ...


Można by się nie zgodzić:
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Wróć do „Pozatematyczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości