Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Moderatorzy: Moderatorzy WBP, Moderatorzy wiatrówkowi, Moderatorzy CP
- Senio
- Moderator globalny
- Reactions:
- Posty: 9728
- Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
- Tematy: 310
- Lokalizacja: Koło.wlkp
- Grupa: Moderatorzy globalni
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Zapytaj u źródła. Zadzwoń do Viakena i się dowiesz czy skoryguje obroty i jak to zrobić jeśli nie ma tego w instrukcji. Jeśli nie skoryguje musisz poszukać czegoś co tego dokona. Z tego co wiem najbardziej rozwinięty w VAG-ach jest VCDS. Przynajmniej znajomy w Skodach tego używa. Ale musisz poczytać jakieś fora tematyczne VW bo tam masz burze mózgów i się wszystkiego dowiesz co i jak.
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 20:42
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
OK .Dzięki będę szukał pomocy gdzie się da .
- adnikauto
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 2541
- Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 19:26
- Tematy: 214
- Lokalizacja: Wschodnie Wybrzeze
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Panowie, temperatura ma Wschodnim Wybrzezu USA dochodzi do 40*C
Dzisiaj mialem na termometrze samochodowym 37*C - temperatura powietrza z tzw. indexem ciepla bylo dobrze powyzej 40*C
Auto lata caly czas z wlaczona klima inaczej by sie nie dalo... a zuzycie paliwa ok. 6l na 100 km...
Jak slowo daje, nastepne autko to chyba tez bedzie Corollka...
BTW
Wymienilem przednie hamulce- komplet tarcze, klocki, ustawilem geometrie przodu, oraz wymienilem olej... wszystko u Dilera Toyoty na orginalnych czesciach, cena $580.00 serio, chyba taniej sie juz nie da.... coraz bardziej lubie to autko...
Jeszcze taki ladny wydruk dostalem oraz na maila tez mi przyslali... serwis jest pierwsza klasa
Toyota for Life...!
Dzisiaj mialem na termometrze samochodowym 37*C - temperatura powietrza z tzw. indexem ciepla bylo dobrze powyzej 40*C
Auto lata caly czas z wlaczona klima inaczej by sie nie dalo... a zuzycie paliwa ok. 6l na 100 km...
Jak slowo daje, nastepne autko to chyba tez bedzie Corollka...
BTW
Wymienilem przednie hamulce- komplet tarcze, klocki, ustawilem geometrie przodu, oraz wymienilem olej... wszystko u Dilera Toyoty na orginalnych czesciach, cena $580.00 serio, chyba taniej sie juz nie da.... coraz bardziej lubie to autko...
Jeszcze taki ladny wydruk dostalem oraz na maila tez mi przyslali... serwis jest pierwsza klasa
Toyota for Life...!
Guns have two enemies politicians and rust. Not sure, which is worst...
- Senio
- Moderator globalny
- Reactions:
- Posty: 9728
- Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
- Tematy: 310
- Lokalizacja: Koło.wlkp
- Grupa: Moderatorzy globalni
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Jakaś namiastka jest
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl
- 1krzysztof
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1187
- Rejestracja: 17 sierpnia 2005, 16:04
- Tematy: 40
- Lokalizacja: warszawa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Szkoda, że na razie, to sama skorupa bez napędu.
- czemar
- Moderator
- Reactions:
- Posty: 1418
- Rejestracja: 17 marca 2007, 08:55
- Tematy: 23
- Lokalizacja: Koło/ZŁota
- Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Koledzy mam prośbę o podpowiedź.
W przyszłym roku mam zamiar zamienić Scenica na coś podobnej wielkości ale z silnikiem w benzynie minimum 2l .Obecnie jest 1,6 i jakoś się to toczy , jest oszczędnie i w miarę dynamicznie jednak po przesiadce z Mondeo ...
Najważniejsze jest by autko radziło sobie pod górkę, bo to zazwyczaj kierunek naszych wakacji .
Myślę o Nissanie Qashqai o powrocie do Mondeo mk4 kombi.
Kopciuchy i nowe wydmuszki z silnikiem od kosiarki odpadają.
Najważniejsze cena do 20k rocznikowo około 2008-2010
M.
W przyszłym roku mam zamiar zamienić Scenica na coś podobnej wielkości ale z silnikiem w benzynie minimum 2l .Obecnie jest 1,6 i jakoś się to toczy , jest oszczędnie i w miarę dynamicznie jednak po przesiadce z Mondeo ...
Najważniejsze jest by autko radziło sobie pod górkę, bo to zazwyczaj kierunek naszych wakacji .
Myślę o Nissanie Qashqai o powrocie do Mondeo mk4 kombi.
Kopciuchy i nowe wydmuszki z silnikiem od kosiarki odpadają.
Najważniejsze cena do 20k rocznikowo około 2008-2010
M.
Vortex na Kruszynie
- Senio
- Moderator globalny
- Reactions:
- Posty: 9728
- Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
- Tematy: 310
- Lokalizacja: Koło.wlkp
- Grupa: Moderatorzy globalni
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Marek będę nieoryginalny po swojemu. Buda nie rdzewieje. Silnik M54B30 trochę olej przybierają, ale jak nie zajechany trup, to spoko. Wystarczy zamiast 5w30 lać 5w40 i od wymiany do wymiany luz. Ceny też są już umiarkowane. Auto duże, wygodne i 3.0 tak akurat do normalnej jazdy. Spala też normalnie 10 -12 / 100 jak normalnie jeździsz. To auto jeszcze nie jest urządzeniem wyprodukowanym typowo pod serwis. Tylko nie skręcone i zadbane musi być.
4.5 .44 .45 www.airgunservice.pl
- Michaus
- Moderator globalny
- Reactions:
- Posty: 1394
- Rejestracja: 20 maja 2010, 14:04
- Tematy: 69
- Lokalizacja: Pabianice
- Grupa: Moderatorzy globalni
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Niegłupie, ale pod warunkiem, że to Mondeo będzie się nazywało Fusion i miało pod maską czterocylindrowy, rzędowy silnik 2.5L 170KM.
2.0 ma na papierze moc, której w rzeczywistości nie widać (145KM) i jest strasznym mułem.
Jako, że amerykanie nie umieją zmieniać biegów, to raczej będzie z automatem.
Druga sprawa, że aby opłaciło się to sprowadzać, to musi być uderzony mniej lub bardziej (wiadomo, że lepiej, gdy mniej).
Szukałbym wśród takich, które mają np przerysowany/pognieciony przedni błotnik i drzwi, bo to elementy wymienne. Ważne, żeby słupki i próg nie dostały.
Amerykańskie kolory różnią się od europejskich, więc nawet jak zdobędziesz części w kolorze, to mogą mieć inny odcień i mimo wszystko wymagać malowania.
Silnik 2.5 dobrze znosi gaz, jeśli ktoś planuje zasilać auto tym paliwem. Późniejsze 2.0 o tej samej mocy, którą miało 2.5, mają już bezpośredni wtrysk, co podnosi koszt wykonania instalacji gazowej czterokrotnie i nie każdy fachowiec sobie z tym poradzi.
"Nie muszę wyważać drzwi co już zostały wyważone."
- V@A
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 255
- Rejestracja: 30 grudnia 2018, 18:09
- Tematy: 7
- Lokalizacja: CANADA - QUEBEC
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
To normalna cena i nic szczegolnego . W Merolu jak wymienialem kiedys u dilera to za hamulce brali 500$ + 100$ geometria + 90$ olej ( w kanadyjskich $ 1US=1.4 ) wiec Toyota sie niczym nie popisala az powiedzialbym ze licza sobie w cenach premium Nastepny kup sobie elektryk i przestaniesz myslec o hamulcach i oleju .
pozdro
The older I get, the less I care about your feelings....
- czemar
- Moderator
- Reactions:
- Posty: 1418
- Rejestracja: 17 marca 2007, 08:55
- Tematy: 23
- Lokalizacja: Koło/ZŁota
- Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Miałem 2.0 w combi. No nie był może demonem mocy ale przy redukcji do 4 biegu nie było obaw przy wyprzedzaniu. Jedyny minus gabaryty , oj pamiętam do dziś wjazd na wieżę widokową w Zawoi
Dlatego bardziej kusi coś wielkości Scenica lub Nissana
Druga sprawa bez udziwnień typu ręczny na guzik lub start stop , przy czym to akurat złe nie jest póki działa.Wiem będzie niełatwo ale może cierpliwie się coś trafi .Co do sprowadzania że Stanów to jest jeszcze kwestia wersji i późniejszych kosztów części nie tylko blacharskich .Siostra ma Cryslera więc co nieco się orientuję, niby zamawiam jej części i wysyłam do De ale bywa , że trzeba się nagimnastykować bo katalog swoje , sklep swoje a....auto swoje
Generalnie auto nie może być klocem na niskim profilu bo bywam kilka razy w miesiącu na wsi i czasem w terenie .O ile na wsi mam asfalt o tyle w teren śmigam sobie skodzinką i luz .Temat jest taki , że za rok fabia idzie w ręce chrześnicy bo dwóch aut już nie potrzebuję.
Do tego czas leci dzieci rosną no i bagaży przybywa więc combi by się przydało. Czasem widuję na mieście Volvo V70 takie nieco wyższe ale to już chyba tylko w kopciuchu a do nich przekonania nie mam , moze niesłusznie
M.
Dlatego bardziej kusi coś wielkości Scenica lub Nissana
Druga sprawa bez udziwnień typu ręczny na guzik lub start stop , przy czym to akurat złe nie jest póki działa.Wiem będzie niełatwo ale może cierpliwie się coś trafi .Co do sprowadzania że Stanów to jest jeszcze kwestia wersji i późniejszych kosztów części nie tylko blacharskich .Siostra ma Cryslera więc co nieco się orientuję, niby zamawiam jej części i wysyłam do De ale bywa , że trzeba się nagimnastykować bo katalog swoje , sklep swoje a....auto swoje
Generalnie auto nie może być klocem na niskim profilu bo bywam kilka razy w miesiącu na wsi i czasem w terenie .O ile na wsi mam asfalt o tyle w teren śmigam sobie skodzinką i luz .Temat jest taki , że za rok fabia idzie w ręce chrześnicy bo dwóch aut już nie potrzebuję.
Do tego czas leci dzieci rosną no i bagaży przybywa więc combi by się przydało. Czasem widuję na mieście Volvo V70 takie nieco wyższe ale to już chyba tylko w kopciuchu a do nich przekonania nie mam , moze niesłusznie
M.
Vortex na Kruszynie
- Michaus
- Moderator globalny
- Reactions:
- Posty: 1394
- Rejestracja: 20 maja 2010, 14:04
- Tematy: 69
- Lokalizacja: Pabianice
- Grupa: Moderatorzy globalni
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Prywatnie mam dwa Volvo V70 (jedno z Dieslem, a drugie z benzyniakiem), a na służbówce jeżdżę Fordem Transitem Connectem 2.5 z USA.
Taki Turneo Connect - wersja przeszklona Transita Connecta, to mogłoby być fajne auto rodzinne.
Co do gabarytów, to kwestia przyzwyczajenia. Przed Volviakami miałem 2szt Mondeo i Audi 100 C4, ale jeździłem też Fordem Fiestą (2.0).
Auta klasy compact nigdy nie miałem.
Jeśli chodzi o Forda z USA, to z dostępnością części nie ma najmniejszego problemu, są "od ręki" w większości hurtowni motoryzacyjnych (filtry, klamoty do hamulców i zawieszenia - innych nie brałem, silnik przypomina mocno 2.0 i wiele rzeczy może pasować).
Co do Volvo, to pięciocylindrowy benzyniak 2.4 170KM będzie nie do zabicia.
Jeśli chodzi o wersje z napędem na 4 koła, to należy dbać o tuleję przekładni kątowej, bo to się w nich najczęściej sypało.
Taki Turneo Connect - wersja przeszklona Transita Connecta, to mogłoby być fajne auto rodzinne.
Co do gabarytów, to kwestia przyzwyczajenia. Przed Volviakami miałem 2szt Mondeo i Audi 100 C4, ale jeździłem też Fordem Fiestą (2.0).
Auta klasy compact nigdy nie miałem.
Jeśli chodzi o Forda z USA, to z dostępnością części nie ma najmniejszego problemu, są "od ręki" w większości hurtowni motoryzacyjnych (filtry, klamoty do hamulców i zawieszenia - innych nie brałem, silnik przypomina mocno 2.0 i wiele rzeczy może pasować).
Co do Volvo, to pięciocylindrowy benzyniak 2.4 170KM będzie nie do zabicia.
Jeśli chodzi o wersje z napędem na 4 koła, to należy dbać o tuleję przekładni kątowej, bo to się w nich najczęściej sypało.
"Nie muszę wyważać drzwi co już zostały wyważone."
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 21
- Rejestracja: 08 czerwca 2020, 16:11
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Mój lakiernik mówił, że katalogowe kolory mają znaczenie przy lakierowaniu nowych samochodów. Przy lakierowaniu starszych samochodów kolor się zmienia w wyniku płowienia UV i należy dopierać kolor według tego jak ten kolor wygląda dziś, a nie jak wyglądał 10 lat temu.
- Michaus
- Moderator globalny
- Reactions:
- Posty: 1394
- Rejestracja: 20 maja 2010, 14:04
- Tematy: 69
- Lokalizacja: Pabianice
- Grupa: Moderatorzy globalni
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Tak. To prawda.
Ja jednak pisałem o tym, że do trzyletniego auta zakładany był błotnik i drzwi od auta zbliżonego wiekiem, kolor był teoretycznie "ten sam", bo biały, a w praktyce zupełnie inny odcień i nie była to kwestia płowienia, a innej palety barw.
Biel bieli nierówna.
Z takich "inności", to jest jeszcze kwestia przeprogramowania radia, aby odbierało wszystkie nasze stacje, a nie tylko część.
Amerykanie mają inny odstęp międzykanałowy - 0.2MHz, u nas stacje są co 0.1MHz, a radioodbiorniki mają możliwość dostrojenia z dokładnością do 0.05MHz.
Wygląda to tak, że w radiu możemy ustawić częstotliwości z nieparzystymi końcówkami np 89.5MHz, 89.7MHz, ale 89.6MHz już nie.
Jak się okazuje, przestawienie tego w "nasz" tryb nie stanowi większego problemu, gdy ma się odpowiedni interfejs diagnostyczny i program do tego.
Ja jednak pisałem o tym, że do trzyletniego auta zakładany był błotnik i drzwi od auta zbliżonego wiekiem, kolor był teoretycznie "ten sam", bo biały, a w praktyce zupełnie inny odcień i nie była to kwestia płowienia, a innej palety barw.
Biel bieli nierówna.
Z takich "inności", to jest jeszcze kwestia przeprogramowania radia, aby odbierało wszystkie nasze stacje, a nie tylko część.
Amerykanie mają inny odstęp międzykanałowy - 0.2MHz, u nas stacje są co 0.1MHz, a radioodbiorniki mają możliwość dostrojenia z dokładnością do 0.05MHz.
Wygląda to tak, że w radiu możemy ustawić częstotliwości z nieparzystymi końcówkami np 89.5MHz, 89.7MHz, ale 89.6MHz już nie.
Jak się okazuje, przestawienie tego w "nasz" tryb nie stanowi większego problemu, gdy ma się odpowiedni interfejs diagnostyczny i program do tego.
"Nie muszę wyważać drzwi co już zostały wyważone."
- czemar
- Moderator
- Reactions:
- Posty: 1418
- Rejestracja: 17 marca 2007, 08:55
- Tematy: 23
- Lokalizacja: Koło/ZŁota
- Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Co do barw to rzeczywiście lepiej dobierać pod to co jest , wymieniłem drzwi w Mondeo i była różnica, podobnie w Scenicu zderzak przód.
Poczytałem o Volvo jest jednak kilka fajnych benzyniaków z Saabem jest podobnie więc jest w czym wybierać na spokojnie .Tak czy inaczej zakup dopiero na wiosnę i do tego czasu powinna się koncepcja wyklarować. Generalnie wolał bym krótsze i ciut mniejsze auto z w miarę wysokim prześwitem niekoniecznie 4x4 bo na takie ma chrapkę nasze państwo pod byle pretekstem i może być przykra niespodzianka .
M.
Poczytałem o Volvo jest jednak kilka fajnych benzyniaków z Saabem jest podobnie więc jest w czym wybierać na spokojnie .Tak czy inaczej zakup dopiero na wiosnę i do tego czasu powinna się koncepcja wyklarować. Generalnie wolał bym krótsze i ciut mniejsze auto z w miarę wysokim prześwitem niekoniecznie 4x4 bo na takie ma chrapkę nasze państwo pod byle pretekstem i może być przykra niespodzianka .
M.
Vortex na Kruszynie
- sql
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1324
- Rejestracja: 03 listopada 2014, 21:00
- Tematy: 19
- Lokalizacja: Łom-Janki
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2
Tak mi się przypomniało, bo ostatnio szukałem jakiejś fury do zmiany...
Mówiłeś kiedyś @Senio, że F30 to złom, którego nikt nie chce i fury stoją po placach pęczkami.
Wbijam na allegro, wybieram F30, benzyna, kombi i...
Tylko jedna sztuka . W wiejskim M-pakiecie. Gdzie te zalewy niechcianych sztuk?
Mówiłeś kiedyś @Senio, że F30 to złom, którego nikt nie chce i fury stoją po placach pęczkami.
Wbijam na allegro, wybieram F30, benzyna, kombi i...
Tylko jedna sztuka . W wiejskim M-pakiecie. Gdzie te zalewy niechcianych sztuk?
...jesteśmy niegrzeczne chłopaki, pójdziemy siedzieć do paki...