Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Ciekawe i mniej ciekawe dyskusje, które nie pasują do żadnego innego działu.

Moderatorzy: Moderatorzy WBP, Moderatorzy wiatrówkowi, Moderatorzy CP

Awatar użytkownika
1krzysztof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1187
Rejestracja: 17 sierpnia 2005, 16:04
Tematy: 40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: 1krzysztof »

Michaus pisze:Trzeba speców z Bawarii wysłać do Krakowa na szkolenie, że tlenki azotu da się redukować inaczej niż przez recyrkulację spalin: :arrow: https://gazetakrakowska.pl/krakow-nauko ... r/13915447
Będzie katalizaro-odsmradzacz z filtrem cząstek stałych w jednym, by walczyć ze smogiem wawelskim.
Tak, a rezultat tych prac będzie taki sam, jak z grafenem :(
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9726
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: Senio »

Michaus pisze:Trzeba speców z Bawarii wysłać do Krakowa na szkolenie,
Nie potrzeba. W przypadku EGR-a wychodzi pazerność producenta i nic więcej. W poprzednim modelu oddzielnie był sam zawór EGR, oddzielnie chłodnica spalin i oddzielnie termostat EGR. Wszystko było zrobione prosto i działało praktycznie bezawaryjnie. Wymiana termostatu EGR co 200.000 km, to nie jest tragedia ani ani porażka konstrukcyjna. Chłodnice były ze stali kwasoodpornej i pękały bardzo rzadko. Sam EGR sterowany podciśnieniowo trzymał się dzielnie latami.

Koszty eksploatacji były niewielkie i akceptowalne dla użytkownika i w tym miejscu pojawił się problem dla bayerische motoren werke.

Musieli na tyle to przekombinować, żeby było drogo czyli dobrze dla fabryki i serwisu, i boleśnie finansowo dla Kowalskiego. Kazali wyprodukować Chińczykom za parę dolców skomplikowany EGR z aluminiową chłodnicą i sterowaniem elektronicznym. Dołożyli do niego swoje tysiąc procent marży i wyprodukowali tym samym jeżdżące krematorium, bo nikt nigdy tego rozwiązania nie testował. To nie jest jedyna tykająca bomba w tym modelu. Jest ich dużo więcej, ale nie chce mi się o tym nawet pisać. W prostocie jest siła, i nie stosowanie się do tego przysłowia jest powodem jednego z powiedzeń o modelu F10 "gorąca efka".
Awatar użytkownika
1krzysztof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1187
Rejestracja: 17 sierpnia 2005, 16:04
Tematy: 40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: 1krzysztof »

Problemem w tym całym systemie jest plastikowy kolektor dolotowy. To on się topi lub pali.
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9726
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: Senio »

We wcześniejszych M57 też jest plastikowy. Chodzi o to że zrobili też chłodzenie samego EGR-a płynem. Genialne i potrzebne jak dzidzi majtki.

Cytuję :

Chodzi o drobną nieszczelność w układzie EGR – niewielkie ilości glikolu z chłodniczki spalin mieszają się ze złogami zalegającymi w kolektorze ssącym i tworzą mieszankę łatwopalną w warunkach wysokiej temperatury.

W zaworach EGR z poprzednich modeli nie ma chłodzenia samego EGR-a płynem, nie ma się więc co rozszczelnić, połączyć ze złogami, zapalić i zjarać auto.
Awatar użytkownika
1krzysztof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1187
Rejestracja: 17 sierpnia 2005, 16:04
Tematy: 40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: 1krzysztof »

Darku,
Wszystko się zgadza. Tylko to połączenie tych dwóch czynników powoduje ten efekt.
Niedługo, k...a, będziemy mieli całe auta plastikowe z drukarek 3D.
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9726
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: Senio »

Sam EGR w M57 nie był nigdy przyczyną problemów. To było proste podciśnieniowe urządzenia sterowane zaworem elektrycznym. Pewnie że się brudzi i trzeba czyścić okresowo, ale awarie bardzo rzadko występują. Natomiast zawór sterujący EGR-em nie jest częścią pancerną i lubi się posypać. Geniusze wpadli na pomysł że skoro zawór się psuje a EGR nie, to zrobimy tak żeby modułowo trzeba to wymienić. Będzie drożej, będzie dla nas lepiej. No i zmajstrowali EGR ze sterowaniem elektrycznym na pokładzie, a że to nie może się grzać za mocno bo elektronika tego nie znosi, to dołożyli obieg płynu obok elektroniki. Pomysł poroniony jak widać i testowany dopiero na klientach.

Apropo kartonu to już się dzieje. Popatrz sobie niżej na filmach na maskę co się dzieje z cienkim jak puszka od piwa aluminiowym poszyciem od zapłonu "nowoczesnego" EGR-a. Ale 200-300 i więcej tysięcy trzeba położyć w salonie, bo to "jest" przecież marka PREMIUM :).

Krzysztof tak jak się zatrzymałem na roku 2004 ze śmigłem, tak nie posunę się nawet o jeden rok do przodu jeśli chodzi o tą markę. Nikt nie jest ślepy i głuchy, a jak się nie złamie (długa perspektywa) to Japończyk albo Koreańczyk i bez stresu do przodu.

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony 02 marca 2019, 09:20 przez Senio, łącznie zmieniany 1 raz.
Rimski
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 481
Rejestracja: 19 lutego 2017, 18:09
Tematy: 36
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: Rimski »

Tak przy okazji BMW, widzę, że Senio w temacie siedzi... choć szukam też obiektywnej opinii.

Biorąc na tapetę dwa silniki benzynowe: VW 4.2 oraz BMW N62 4.4 z lat 2005-2006, który z nich będzie lepszym wyborem pod kątem pancerności, usterkowości, kosztów ewentualnych napraw?

Ten N62 z początku wydawał mi się obiecująco. Jednak jak poczytałem wpisy na forach o walce z valvetronikiem, wałkami, wyciekami płynu chłodniczego i oleju to trochę spasowałem. Czy to jest reguła, czy dotyczy zajechanych silników?
Opcji VW nie rozgryzałem jednak wydaje się silnikiem prostszym o podobnych osiągach.

Co by mnie jeszcze interesowało... Na ile te silniki można w miarę ogarnąć w budach Touarega i X5 bez ich wyciągania? Staram się sam serwisować sprzęt ale... bawiłem się sharanem z V6 2.8 - masakra - bez rozbierania prawie calego przodu, dostęp do silnika jest praktycznie żaden.
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9726
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: Senio »

Krzysztof jeździ i siedzi w V8 to jego pomęcz. Teraz chyba ma N62 pod maską swojego bolida jak nie zmienił. Tu jest nawet dowód że 500.000 przeleciał i jeszcze jest gotowy do sprzedania nawet :)

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... 4&t=354744
Awatar użytkownika
Tro||sky
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 67
Rejestracja: 31 marca 2016, 11:25
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: Tro||sky »

jak V8 to amerykanskie :)
Te europejskie nie brzmią :)

5.7 hemi to pancerny i wdzieczny silnik. Kolejne auto tez planuje z nim pod maską.
Awatar użytkownika
1krzysztof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1187
Rejestracja: 17 sierpnia 2005, 16:04
Tematy: 40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: 1krzysztof »

Senio pisze:
Krzysztof tak jak się zatrzymałem na roku 2004 ze śmigłem, tak nie posunę się nawet o jeden rok do przodu jeśli chodzi o tą markę. Nikt nie jest ślepy i głuchy, a jak się nie złamie (długa perspektywa) to Japończyk albo Koreańczyk i bez stresu do przodu.
Niezłe te filmiki. Ale nieudolność firemanów - porażająca. Polewa karoserię, a pod spodem żywy ogień podchodzący już pod tylną oś (zbiornik paliwa).
Podnosi maskę tworząc "zug". Paranoja.

Moje ostatnie BMW, to E63 '2004.
Jak wiesz, pracuję dla tej marki. Wiesz, czym od jakiegoś czasu jeżdżę prywatnie? Volvo.
Awatar użytkownika
1krzysztof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1187
Rejestracja: 17 sierpnia 2005, 16:04
Tematy: 40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: 1krzysztof »

Rimski pisze:
Biorąc na tapetę dwa silniki benzynowe: VW 4.2 oraz BMW N62 4.4 z lat 2005-2006, który z nich będzie lepszym wyborem pod kątem pancerności, usterkowości, kosztów ewentualnych napraw?

Ten N62 z początku wydawał mi się obiecująco. Jednak jak poczytałem wpisy na forach o walce z valvetronikiem, wałkami, wyciekami płynu chłodniczego i oleju to trochę spasowałem. Czy to jest reguła, czy dotyczy zajechanych silników?
N62 - wspaniały motor. Tylko:
~120kkm - uszczelniacze zaworowe. Ok. 20rh w serwisie wg technologii BMW (z demontażem głowic), dużo mniej u zmyślnego fachowca z podparciem zaworów powietrzem.
~100kkm - 150kkm - uszczelnienie rury wodnej (między głowicami). Ok. 15rh w serwisie wg technologii BMW, dużo mniej na zamienniku z teleskopową rurą bez gwarancji jakości.
Jak masz szczęście, połączysz obie naprawy razem :one:
Poza tym: cewki, uszczelnienia, aktywny stabilizator (E63, niektóre E60).

W następcach tych silników turbiny, gładzie cylindrowe, prowadnice zaworów.
Ostatnio zmieniony 02 marca 2019, 17:55 przez 1krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9726
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: Senio »

1krzysztof pisze:Moje ostatnie BMW, to E63 '2004.
Masz je jeszcze czy już nie ?
1krzysztof pisze:Wiesz, czym od jakiegoś czasu jeżdżę prywatnie? Volvo.
A jest jakieś V8 ? :)
Klurik
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 135
Rejestracja: 16 lutego 2016, 15:38
Tematy: 1
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: Klurik »

Było S80 i XC90 z V8 od... yamahy. Słyszałem, że całkiem ok silnik, ale nie zagłębiałem się w temat.
“He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man.” - Dr. Johnson
Awatar użytkownika
1krzysztof
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1187
Rejestracja: 17 sierpnia 2005, 16:04
Tematy: 40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: 1krzysztof »

Senio pisze:
Masz je jeszcze czy już nie ?

A jest jakieś V8 ? :)
Nie mam, sprzedałem. Ale w takim stanie, że gość dzwonił do mnie po kilku miesiącach z prośbą, abym dał mu znać, jak będę sprzedawał swoje następne auto. Było doprowadzone do porządku i z małym przebiegiem.

Niestety, w rozsądnych pieniądzach (do 300kpln) nikt z producentów już nie oferuje nowych samochodów z takimi motorami. A uparłem się, tym razem, na nowe auto.
Więc stanęło na małym Volvo. 210KM (moje E63 645 miało 330KM) i 380Nm (Polestar). ~7 sek do 100km/h i na cztery łapy.
Ostatnio zmieniony 02 marca 2019, 18:23 przez 1krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9726
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: Wątek samochodowy kupujemy, jeździmy, naprawiamy etc. - Część 2

Post autor: Senio »

@1krzysztof

Wiem że z Twoich rąk była igiełka. Ale dlaczego zamieniłeś samochód na odkurzacz ?. Jaki powód miałeś ?
Zablokowany Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Pozatematyczny”