jaki typ okularów do odpowiednich warunków

Moderator: Moderatorzy WBP

xross
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 22
Rejestracja: 25 maja 2018, 16:15
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

jaki typ okularów do odpowiednich warunków

Post autor: xross »

Cześć,
Mam taką zagwostkę, szczególnie, ze jestem początkującym strzelcem. Chciałbym sobie kupić okulary balistyczne firmy ESS, model: Crossbow. Jaki typ szkieł wg. was jest najczęściej używany i najlepiej jest go nosić podczas różnego rodzaju strzelań.
Najbardziej zastanawiam się nad wyborem między szkłami fotochromatycznymi polaryzacyjnymi(są już przyciemnione) - na strzelnicę otwartą/strzelanie dynamiczne. Prosiłbym o Wasze doświadczenia, z jakich szkieł korzystacie i w jakich warunkach najlepiej się sprawdzają, a może zarówno i mi jak i przyszłym adeptom strzelania ułatwi to podjęcie decyzji.
m2c
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1109
Rejestracja: 17 maja 2007, 12:52
Tematy: 4
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: jaki typ okularów do odpowiednich warunków

Post autor: m2c »

Najczęściej używam bezbarwnych, ale oczywiście gdy jest ostre słońce i zaczynam mrużyć oczy to zmieniam na przyciemnione/szare. W zamkniętych pomieszczeniach przy kiepskim sztucznym oświetleniu, lub gdy jest szaro na zewnątrz (wieczorem, lub w bardzo pochmurny dzień) świetnie sprawdzają się żółte (czerwone chyba też, ale tych nie mam) gdyż poprawiają jasność i kontrast.
owiess
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 148
Rejestracja: 08 grudnia 2014, 21:56
Tematy: 0
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: jaki typ okularów do odpowiednich warunków

Post autor: owiess »

Ja osobiście do dynamiki odradzam przyciemnione. Wystarczy słoneczna pogoda i jedna tarcza w cieniu na torze może sprawić problemy ;)
9x19, .45ACP, 7,62x39, .22 LR, 12/89
Awatar użytkownika
biper
Zarejestrowany użytkownik